Auta, kenen, mikä kappale

Anonyymi

Jostakin ohjelmasta kuulin pari päivää sitten taustamusiikkina pätkän kappaleesta, jonka haluaisin kaivaa esiin.
Tiedän, että sitä on jossakin vaiheessa (aikaa en osaa määritellä) soitettu jonkin verran, itsekin sitä kuunnellut useasti.
Tuntomerkkejä:
- melodia kuulostaa pitkälti erlilaisilla kellomaisilla instrumenteilla soitetulta
- solistina mies
- jotenkin "utuinen" tunnelma
- englanninkielinen
Di di ding di daa daa soi alitajunnassa vähän väliä (hei, en kuule muita "ääniä")

Huonot on tuntomerkit, mutta olen nyt monta päivää yrittänyt saada mieleeni aikoinaan kuuntelemiani sanoja, edes pätkän, ei tule ainuttakaan mieleen.

Jos joku keksii jtkn, laittakaa vinkkejä nimestä, yhtyeestä, katson löydänkö mitään tulosta.
Thanks a lot!

20

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kellomaiset instrumentit ei kyllä täsmää, mutta ensimmäisenä tuli Chris Isaak Wicked Game mieleen

      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä, mutta ei ollut Isaak. Hieno kappale, piti ihan taas kuunnella. Vähän samantyyppinen, mutta se kellomaiset instumentit on se paras johtolanka, minkä pystyn tuohon etsimääni kappaleeseen antamaan. Ja mieleenpainuva melodia - ainakin minulle.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eipä ollut etsimäni. Taustamelodian pitäisi olla enenpi "koneellinen" kellopeli.
        Mutta Chris Rea, aina taattu juttu. Piti oikeen silmät sulkea, kun tässä nojatuolissa tuon esityksen hiljaisella äänellä kuuntelin.
        Paljosti kiitoksia sinulle.


    • Anonyymi

      Rag and Bond man. "Human"

      • Anonyymi

        Bone man....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bone man....

        No ei osunut minun etsimääni nytkään, mutta sillä tavalla osui, että oli kiva kuunnella tuo kappale. Hieno, ei ole aiemmin soittolistalleni osunut. Nyt pistän muistiin.


    • Anonyymi

      Olen aloitusviestin laittaja. Ihmettelen kovin, miksi jotkut ovat laittaneet sallaisia vastauksia, että 9 viestiä on poistettu. Mitä niissä on ollut, että ovat poistoon menneet? Ei ainakaan kyselyssäni pitäisi mielestäni olla mitään kummallista tai provosoivaa

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Oliko se hevibiisi vai mikä se oli? Diskoa, humppaa, valssia, ulkomaalaista?
      Voisit edes tarkentaa, mitä haet.

    • Anonyymi

      Ei oo heviä, ei valssia eikä humppaakaan. Jotakin melko kevyttä, en osaa paremmin kuvailla. Joululaulun kyllä olisin tunnistanut vaikka millaisena sovituksena.

    • Anonyymi

      Missä ohjelmassa?

      • Anonyymi

        Se oli noita englantilaisia sarjoja, joita tulee arkipäivisin , oiskohan ollut Sydänlääkärin syöksykierre. Mies torkkui sohvalla ja ns. katseli jtkn.
        Havahduin asiaan liian myöhään, en älynnyt katsoa mikä ohjelma ja missä vaiheessa loppuosasta. Kuulin toiseen huoneeseen vaan tuon etsimäki "kilkutusmusiikin" ja se jäi pyörimään päähän, kun oli tuttu jostakin muualta.
        En muistanutkaan, nyt sain sinulta vinkin, että kun on aikaa, niin alan Areenasta selaamaan,
        Thanks.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli noita englantilaisia sarjoja, joita tulee arkipäivisin , oiskohan ollut Sydänlääkärin syöksykierre. Mies torkkui sohvalla ja ns. katseli jtkn.
        Havahduin asiaan liian myöhään, en älynnyt katsoa mikä ohjelma ja missä vaiheessa loppuosasta. Kuulin toiseen huoneeseen vaan tuon etsimäki "kilkutusmusiikin" ja se jäi pyörimään päähän, kun oli tuttu jostakin muualta.
        En muistanutkaan, nyt sain sinulta vinkin, että kun on aikaa, niin alan Areenasta selaamaan,
        Thanks.

        Ei ollut ainakaan Sydänlääkärin syöksykierre. Etsintäni jatkuu...


    • Anonyymi

      Jos kyse olisi ihan 60 luvun kappaleesta, jossa myös viuluja paljon, niin veikkaisin
      Michel Legrandin DI-gue ding ding.
      Mutta voi olla jo vanhempaa kamaa.
      Mutta tiedän, miten joku jää mieleen ja yrittää sitä etsiä.
      Onnea etsintään !

      • Anonyymi

        Ei ollut tuokaan, hyvå kappale tuokin.
        Tämä mun kysely on tuottanut monta hyvää, minulle ennen tuntematonta kappaletta, joten ei ole millään muotoa mennyt hukkaan.


    • Anonyymi

      Ettei Murha paratiisissa?

      • Anonyymi

        Jess, nyt olen sitä tsekkaamassa. Sen musiikkityyli tavallaan sopii etsimääni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jess, nyt olen sitä tsekkaamassa. Sen musiikkityyli tavallaan sopii etsimääni.

        Siksi jatkankin tällä aiheella.
        Oli mukava tehdä vähän salapoliisityötä ja aihekin kiinnosti.
        Nyt siis ehdotan sulle kuunteluun Finley Quaye : Sunday shining, on alun perin Bob Marleyn biisi.
        Muistelen, että ois soinut tuossa sarjassa.
        Anyway, sarjan musiikista vastaa Magnus Fiennes, David Celia ja tämä Finley.
        Seuraan sarjaa tiiviisti ja maisemat, roolihahmot kuin jutut kiinnostaa.
        Voin olla hakoteillä, mutta on sitä turhempaakin tullut googletettua.
        🙂🙃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi jatkankin tällä aiheella.
        Oli mukava tehdä vähän salapoliisityötä ja aihekin kiinnosti.
        Nyt siis ehdotan sulle kuunteluun Finley Quaye : Sunday shining, on alun perin Bob Marleyn biisi.
        Muistelen, että ois soinut tuossa sarjassa.
        Anyway, sarjan musiikista vastaa Magnus Fiennes, David Celia ja tämä Finley.
        Seuraan sarjaa tiiviisti ja maisemat, roolihahmot kuin jutut kiinnostaa.
        Voin olla hakoteillä, mutta on sitä turhempaakin tullut googletettua.
        🙂🙃

        Kiitos myös sinulle. Ei osunut, mutta Bob Marley oli unohtunut, otetaan käyttöön.
        Myös inleytä, Finneseä ja Celiaa selailin läpi - uusia tuttavuuksia. Ei löytynyt.

        Olen kuunnellut nyt 8 osaa Murha Paratiisissa ja ei löytynynt.

        Nyt täytyy lyödä ns. hanskat tiskiin ja uskoa, että en sitä kappaletta löydä.

        Kiitän lämpimästi kaikkia, jotka antoivat vinkkejä "korvamatoni" ongelman ratkaisemiseksi. Monia hyviä esiintyjiä löytyi vinkeistä ilokseni.
        Hyvää Joulun odotusta.


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      93
      1955
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      417
      1532
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1293
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1079
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      72
      1021
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      986
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      969
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      949
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      906
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe