Voiko työtön lähteä lomille?

Anonyymi

Jos voi, niin miten pitkään saa olla lomilla ja pitääkö ilmoittaa asiasta työnhakuun?

33

1788

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä olisi työttömän loma? Lomaa ansaitaan ja saadaan vain työstä.

      • Anonyymi

        Kannattaa avartaa oman pään ajattelua!
        Kun olet työtön, et ole lomalla vaan 24/7 valmiudessa ottamaan työtä ja mahdollisia kursseja vastaan TAI...

        Työttömän loma olisi 100% vapautus työnhakuikeestä samoin kuten työssä olevien joilla ns. ansaittu loma.

        Älä ala miettimään miten työtön pärjää lomillaan, vaan keskity omaan elämiseen ja vastaile sen mukaan jos joku tarve asiaan ilmenee! Eli tarvitsetko lomaa itse mihinkään tarpeeseen?

        Meillä on vain yksi ainoa elämä elettävänä ja sitä turha polkea työssä olevinen suunnalta lisää... Halooooooooo!


      • Anonyymi

        No, oli miten oli...niin poikamiehen aika ja rahat ovat aina seipään nenässä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa avartaa oman pään ajattelua!
        Kun olet työtön, et ole lomalla vaan 24/7 valmiudessa ottamaan työtä ja mahdollisia kursseja vastaan TAI...

        Työttömän loma olisi 100% vapautus työnhakuikeestä samoin kuten työssä olevien joilla ns. ansaittu loma.

        Älä ala miettimään miten työtön pärjää lomillaan, vaan keskity omaan elämiseen ja vastaile sen mukaan jos joku tarve asiaan ilmenee! Eli tarvitsetko lomaa itse mihinkään tarpeeseen?

        Meillä on vain yksi ainoa elämä elettävänä ja sitä turha polkea työssä olevinen suunnalta lisää... Halooooooooo!

        Pistätkö linkkiä tuohon "24/7 valmiudessa", en löytänyt TE-toimiston suunnalta mitään infoa asiasta?
        Ootkohan ihan varma ettei sua nyt ole kusetettu ja oletkin jonkun vuokrafirman palveluksessa, valmiudessa ottamaan työtä/kursseja vastaan 24/7 ilman korvausta? :D


    • Anonyymi

      Pääseekö duunari ihan matkoille,kun on loma? Ai? Työtön siis on miten ansainnut loman? Lomahan hankitaan tekemällä työtä. Loman maksaa työnantaja.
      Paljon olisi opittavaa tästä,miten työtön voi matkustella,mutta työllinen ei.
      Kyllä se lomaliksa elläiämisessä hujahtaa,ja laskuihin.

    • Anonyymi

      Työnhakuun ulkomaille. Voi olla 3 kk ja korvaukset juoksee. Jos menee vaikka Espanjaan, niin sehän käy ihan lomasta.

    • Anonyymi

      Itse olin takavuosina toista vuotta Thaimaassa. Olin siis työttömänä. En siitä heille mitään ilmoitellut. Hyvin rokkasi homma.

    • Anonyymi

      Työtön voi lomailla, mutta pitää olla työmarkkinoiden käytössä. Siis käytännössä valmis työhaastatteluun. Itse olen ilmottanut hotellin osotteen Työkkäriin. Muut on puppupuhetta. Kukaan ei voi olla Thaimaassa kahta vuotta, eikä olis varmaan työttömällä varaakaan, jos ei ole joku rantapummi.

      • Anonyymi

        Hyvin voi olla ulkomailla jopa useita vuosia. Takavuosina ei tullut mitään velvoittavia yhteydenottoja TE-toimistosta useaan vuoteen. Työttömiä ei pidä yleistää. Kaikki eivät todellakaan ole mitään köyhiä rapaperseitä.


    • Anonyymi

      kyllä, voi kunhan et lomaile kovin pitkään ja sut saa kiinni. Ei kannata ilmoittaa TE-keskukselle kun silloin vähentävät tukiasi.

    • Anonyymi

      Jos näin on, etkä ole laittanut työttömyysturvailmoitukseen, että olet matkoilla, olet syyllistynyt petokseen. Rahat voidaan periä takautuvasti.

    • Anonyymi

      Voi. En ole itse ainakaan koskaan ilmoittanut. 2 viikon välein kun käy postin katsomassa niin riittää. En vastaa koskaan TE-toimistolta tuleviin puheluihin vaan otan mieluummin kirjeenä. Tämän olen heille ilmoittanut jo vuosia sitten ja toimii.

    • Anonyymi

      Kiitos viesteistä.
      Ymmärtääkseni voin olla missä vain, kunhan olen ns. tavoitettavissa ja kotiin tuodut postit mahdollisesta työpaikasta saadaan tietooni jakeluajan puitteissa.
      Kotonani voi olla oma valtuutettu ajoittain käymässä joka ottaa yhteyttä erinäisistä kirjeistä. Valmiudet toki äkkilähtöön jos työpaikka haastattelu tai jopa työ tarjolla.

      Yli 2v. ajan kokemuksella ei yhtään yhteyttä, joten voisin lomailla välillä vaikka etelässä, pohjonen kaluttu jo jopa riittävästi....

    • Anonyymi

      En ole koskaan ilmoittanut työkkäriin jos lähden lomille. Ei työkkäri mitään töitä tarjoo koskaan joten minä lähden jos lähden. Olen ollut kuukaudenkin road tripillä tyttöystävän kanssa. Ajettiin portugaliin saakka autolla ja takas. Se oli hyvä reissu ja muillakin matkoilla olen ollut.

    • Anonyymi

      Lomaasioissa pitää kääntyä LOMAVOIMATOIMISTOON

      • Anonyymi

        Mutta sikäli että LOMAVOIMATOIMISTO on vielä perustamatta,
        niin joudutte kävelemään salaisesti itse perille, minne olitte
        hyvällä syyllä menossa.


    • Anonyymi

      tjaa ...a. Miten olisi työloma. Vaihtelu voisi virkistää.

    • Anonyymi

      Suostukaa ihmeessä "koronapassiin"! Se on esiversio siitä, kuinka sekä paikka, aika ja kontaktitkin ovat reaaliajassa seurattavissa. Eihän kenellään ole/saa olla mitään salattavaa.

      Tuo seuranta liittyy aivan samanlailla siihen, että kaikki maksut halutaan seurannan takia korteille, ettei vaan vahingossakaan jää byrokratialta siirtokaan huomiotta.

      Nyt kun ihmiset suostuvat kaikkeen, niin kokeilkaapa lomailla tötterörahoillanne jossainpäin Suomea tai jossain muualla maailmalla, niin saavat keskeytettyä kaikki ja samalla saatte karenssia.

      Myös se, että vetää alkoholia ravintoloissa, ostelee tupakkaa tai mitä vaan terveyden päälle käyvää, niin byrokraatit tietävät, oletko työvoimana käytettävissä ja missä kunnossa milloinkin.

      Skenaariot siitä, kuinka pitkälle nykyisen kaltainen kehitys johtaa, riippuu meistä kaikista. Äänestä ja vaikuta seuraavissa eduskuntavaaleissa. Järjestelmäpuolueet ajavat edellämainittua kehitystä, joten kenelle äänesi annat!?

    • Anonyymi

      Eikös se lasketa teleliikennetietojen mukaan työajaksi ja työskentelyksi kun poistuu riittävän kauaksi kotoa?

      • Anonyymi

        Sijaintitiedon perusteella olet Kulmakuppilassa Siirin ja Pertin kanssa. Ostit 10min.sitten ison oluen.

        Karenssi tälle päivälle, huomiseksi varattu aika alkoholiriippuvaisten kokoontumiseen, huomisellakin siis karenssi. Vakuutusyhtiöön terveystieto alkoholinkäytöstä ja vakuutusmaksujen korotus riskikäyttäytymisen takia.

        T. Björk the Byrocrat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sijaintitiedon perusteella olet Kulmakuppilassa Siirin ja Pertin kanssa. Ostit 10min.sitten ison oluen.

        Karenssi tälle päivälle, huomiseksi varattu aika alkoholiriippuvaisten kokoontumiseen, huomisellakin siis karenssi. Vakuutusyhtiöön terveystieto alkoholinkäytöstä ja vakuutusmaksujen korotus riskikäyttäytymisen takia.

        T. Björk the Byrocrat

        HUMALAISET LUOVAT VAPAUTTA YHTEISKUNTAAN
        humalaiset päivällä, aamulla, illalla ja yöllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sijaintitiedon perusteella olet Kulmakuppilassa Siirin ja Pertin kanssa. Ostit 10min.sitten ison oluen.

        Karenssi tälle päivälle, huomiseksi varattu aika alkoholiriippuvaisten kokoontumiseen, huomisellakin siis karenssi. Vakuutusyhtiöön terveystieto alkoholinkäytöstä ja vakuutusmaksujen korotus riskikäyttäytymisen takia.

        T. Björk the Byrocrat

        Eikös nimenomaan alkoholisteja palkata mielummin töihin kuin täysin raittiita? Tämä esim. tilanteessa, jossa työnantaja itse on enemmän viinaan menevä tai työ on jossain alkoholistien parantola-seurassa, jossa kaikki ovat enemmän tai vähemmän alkoholisteja asiakkaista henkilökuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös nimenomaan alkoholisteja palkata mielummin töihin kuin täysin raittiita? Tämä esim. tilanteessa, jossa työnantaja itse on enemmän viinaan menevä tai työ on jossain alkoholistien parantola-seurassa, jossa kaikki ovat enemmän tai vähemmän alkoholisteja asiakkaista henkilökuntaan.

        Kolmesta alkoholiriippuvaisten kokoontumiseen ohjauksesta tulee "eheyttävän kuntoutuskokeilun" vuoro. Tällöin asiakas ohjataan kolmen kuukauden eristykseen, uv-valoilla kasvatettavien kasvien kellarikasvattamoon ilman sosiaalisia kontakteja, ruoka ja juomat viranomaisten säännösteleminä.

        Alkoholin käyttö voi johtaa moneen liitännäissairauteen ja se aiheuttaa terveydenhuollolle turhia kuluja. Kyllä se alkovolinkin käyttö saadaan työttömilläkin loppumaan.

        T. Björk the Byrocrat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmesta alkoholiriippuvaisten kokoontumiseen ohjauksesta tulee "eheyttävän kuntoutuskokeilun" vuoro. Tällöin asiakas ohjataan kolmen kuukauden eristykseen, uv-valoilla kasvatettavien kasvien kellarikasvattamoon ilman sosiaalisia kontakteja, ruoka ja juomat viranomaisten säännösteleminä.

        Alkoholin käyttö voi johtaa moneen liitännäissairauteen ja se aiheuttaa terveydenhuollolle turhia kuluja. Kyllä se alkovolinkin käyttö saadaan työttömilläkin loppumaan.

        T. Björk the Byrocrat

        Taitaa olla nuoret lääkärit aivan väärällä alalla kun risoo noin paljon sairastavien asiakkaiden määrä. Lääkärin työssähän joutuu joka päivä kohtaamaan kuolemaa, sairastavia ihmisiä, bakteereja, viruksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla nuoret lääkärit aivan väärällä alalla kun risoo noin paljon sairastavien asiakkaiden määrä. Lääkärin työssähän joutuu joka päivä kohtaamaan kuolemaa, sairastavia ihmisiä, bakteereja, viruksia.

        Kenenkäs vika se on kun nuoret lääkärit on pakotettu vasten omaa tahtoaan täysin väärälle alalle?


    • Anonyymi

      Sairaanhoitoon pitää saapua vain terveenä. T. Työterveydenhuolto

    • Anonyymi

      Ei kannata uskoa näitä juttuja. Ennen koronaa piti Työkkarissä käydä naamaansa säännöllisesti ja postia ja puheluita tulee usein. Sellainen toiminta ei onnistu Thaimaasta käsin, eikä tuet tollasille "lomailijoille" kuulukaan.

    • Anonyymi

      Nämä leikkauset tulee juuri sentakia kun tätä Etuutta on käytetty räikeästi väärin

    • Anonyymi

      Työtön LOMALLE??? MISTÄ?

      • Anonyymi

        No työkkärin pakollisista työhauista?


      • Anonyymi

        No lomalle kotoa pois ja uusiin maisemiin rentoutumaan ja virkistymään!
        Ei työssä olevatkaan lähde lomalle omaan kotiin!!!
        Kyllä mökillä saunominen ja kalastelu ihan lomaa on vs. kotosalla istuen TV uusinnat ruudussa...


    • Anonyymi

      Työnhaku-uupumus.

    • Anonyymi

      Voi käydä 2. asunnolla ja tehdä omia hommia
      Hihihihi niin mää ainakin tein vuosikymmeniä. Ai että niitä ihania aikoja a votm

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe