Miksi tv:ssä on tv-muusikoiden kartelli vuodesta toiseen ?

Anonyymi

Kysyn vaan, että miksi Suomen tv:ssä on tämä tv-muusikoiden kartelli vuodesta toiseen ? Kalle Torniaisen orkesteri jokaikisellä kanavalla.

Lenni-Kalle Taipale, Marzi, Kalle Torniainen, Ako Kiiski, Joonas Kaikko, Jepa Lambert, Pope Puolitaival, Timo Mynttinen, Jukka Eskola,

Eikö tässä maassa ole muita muusikoita käytettävissä.

Että kuka tätä kartellia oikein johtaa.

Toki olihan 90-luvullakin Olli Ahvenlahti (p, kapellimestarointi), Anssi Nykänen (drs), Häkä Virtanen (b) , Jussi Niemi (keys), Juha Björninen (g), Jarmo Nikku (g), Mongo Aaltonen (perc.), Reiska Laine (Perc.) joka kanavalla ja nekin soittivat hienosti.

Tässä vaan tulee monille muille tv:n ulkopuolisille muusikoille sellainen olo, että kuin katselisi tv-muusikoiden norsunluutorneihin.

Vois sieltä välillä tulla myös alas.

En mä nyt sitä tarkoita, että mä itse haluaisin sinne soittamaan primavistana humppaa televisiossa.

Vaan sitä, että KARTELLI toiminta on aina pyllystä ja pitääkin olla.

9

1406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tanssii tähtien kanssa -orkesteri:

Aleksi Ahoniemi
      Harri Ala-Kojola
      Mamba Assefa
      Jukka Eskola
      Johanna Försti
      Ako Kiiski
      Antti Koivula
      Tero Lindberg
      Matti Paatelma
      Sami Pitkämö
      Antti Rissanen

Peräti kaksi tyyppiä (Eskola, Kiiski) soittaa kummassakin orkesterissa. No, Rissanen oli Elämäni biisissä mukana parissa jaksossa.

• Lenni-Kalle Taipale on tosiaan ollut aika monessa paikassa musisoimassa. Eikä tämä niinsanottu tv-kartelli rajoitu vain muusikoihin, vaan näkyy myös juontajissa. Esim. Mikko Leppilampi, Heikki Paasonen, Roope Salminen, Vappu Pimiä, Aku Hirviniemi, Janne Kataja monessa ohjelmassa.

• Anonyymi

Pelkkä humppa ei oikein riitä. Noilta soittajilta taittuu genre kuin genre, mikä vaatii aika kovaa rutiinia.

• Anonyymi

Tuttu ja turvallinen. Siitä kaiketi hyvä lähteä kun vielä onnistuu tyyli kuin tyyli nuotin lukutaidosta puhumattakaan. Sama se koskee isompiakin pumppuja kuten RSO. En väitä etteiko maakunnista löydy vähintään yhtä taitavia ellei taitavampia muusikoita, mutta kustannuspaineet rajoittaa vaihtelua. Sama koskee juontajia, "vieraita", muusikoita, lasvasteita ja tietenkin ohjelma formaatteja tausta henkilöineen.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Totutun tasalaatuisella tekemisellä saadaan kaikenlainen sielu ja särö lanattua viihdemusiikiksi.

Otetaan vielä yhdet aplodit meidän mahtavalle bändille.

Ihan sama ketä siellä on. Hyvä vaan.

• Anonyymi

Varmasti taipuu muillakin musiikit. Suomessa riittää lahjakkaita muusikkoja. Mutta nämä eivät poistu oma-aloitteisesti. On tuottajien heikkoutta, jos ei ymmärrä ja uskalla uudistua. Verorahoilla.

• Anonyymi

Kyllä. Nyt Yle porukat ja teema vaihtoon. On väsynyttä. Ehkä helppoa teille, mutta halpaa ja nähtyä meille. Ei toimi. Jälleen Marzille varattu KOKO ITSENÄISYYSPÄIVÄN HUIPENNUS. Kitarauikuttelua ja mutristelua vääntelehtimistä kohdevalaistuna! En minä ainakaan maallikkokatsojana tiedä tai ymmärrä onko tuo jotenkin erikoisen vaikeaa kitaristille. Joskus 1990-luvun alussa Juicen keikan luritukset kuulostivat vähintään samalta. Eikä nuo kitarasoolot muutenkaan iske tavikseen, tuottavat psyykkistä korvasärkyä. Sitten kun oli luikutus ohi, niin Taipale tunkee halailemaan tätä Marzia. Että niinkuin heidän show ja ilta taas.

Oikeasti Yle! Tehkää jotain! Nybergkin pystyttiin lopettamaan, pystytte tähänkin! Sekään ei olisi itse lähtenyt se on varma. Sen verran on itserakkautta rahanpersoutta näillä kavereilla rinnassa.

• Anonyymi

Parhaat soittajat joille työmatka mahdollisimman lyhyt, Oulusta soittajien kuskaaminen treeneihin ja yhdelle tv-keikalle maksaa maltaita. Aikoinaan maakunnista huippulahjakkaat muuttivat työn perässä Helsinkiin, myöa muutkin kuin soittajat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3856
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      31
      3240
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      297
      3222
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      8
      2050
    5. 254
      1911
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      8
      1858
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      1476
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      81
      1411
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      43
      1214
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1133
    Aihe