Miten se tapahtui? Onko jollain kolari sattunut perheellisenä ja lapset kyydissä? Miten se eroaa sinkkuna ajetusta? Onko sinkkukolari - nuorena sitä sattuu tapahtuma? Sinkulla ei ole vastuuta kyydissä olleista muista aina?
Itse ajoin tänään toisen kolarini. Meni vahingossa jarrun sijasta jalka kaasulle. Meinasin ennen törmätä parkkipaikalla vastaan tulevaan autoon. Käännyin ja yritin jarruttaa uudelleen, joilloin osuin invaparkkimerkkiin parkkipaikalla. Edellisellä kerralla ajoin 21-vuotiaana kesötoimittajana ulos tieltä mutkassa.
Nyt oli isä kyydissä pienessä kolarissa, mutta mielessäni kävi, että jos kyydissä olisi ollut lapsia ja sattunut isompi kolari. Silloin olisi voinut käydä hassusti. Onko sinkkuus autuasta, kun ei ole vastuuta esimerkiksi lapsista liikenteessä?
Oletko koskaan SINKKUNA ajanut kolarin?
70
764
Vastaukset
- Anonyymi
Mielestäni ei eroa mitenkään ajaako sinkkuna vai ei sinkkuna kolarin. Ihmisellä on aina vastuu teoistaan. Sehän on tiedossa, että monet ihmiset etenkään nuoret miehet, eivät kanna vastuuta kuten kuuluisi, tuntevat itsensä ja muut kuolemattomiksi. Jotkut ihmiset ajattelevat, ettei heille mitään voi tapahtua, muille vain.
Itselleni on sattunut kaksi pientä kolaria, molemmista on aikaa. Molemmissa oli kyytiläinen, lapsi toisessa, toisessa veli. Autoilusta en pidä kuin yksin, koska vain silloin pystyn keskittymään ajamiseen.Anonyymi: "Mielestäni ei eroa mitenkään ajaako sinkkuna vai ei sinkkuna kolarin. Ihmisellä on aina vastuu teoistaan. Sehän on tiedossa, että monet ihmiset etenkään nuoret miehet, eivät kanna vastuuta kuten kuuluisi, tuntevat itsensä ja muut kuolemattomiksi. Jotkut ihmiset ajattelevat, ettei heille mitään voi tapahtua, muille vain."
Minusta siinä on ero, että ajaako perheellisenä kolarin tai sinkkuna ilman kyydissä olijoita. Olet oikeassa siitä, että nuoret miehet varsinkin ajavat holtittomasti joskus. Nuoret sinkut taitavat olla kärjessä liikenneonnettomuuksissa?- Anonyymi
Sama ukko vähän muunneltuna. Näöstä kyllä tietää!
- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Anonyymi: "Mielestäni ei eroa mitenkään ajaako sinkkuna vai ei sinkkuna kolarin. Ihmisellä on aina vastuu teoistaan. Sehän on tiedossa, että monet ihmiset etenkään nuoret miehet, eivät kanna vastuuta kuten kuuluisi, tuntevat itsensä ja muut kuolemattomiksi. Jotkut ihmiset ajattelevat, ettei heille mitään voi tapahtua, muille vain."
Minusta siinä on ero, että ajaako perheellisenä kolarin tai sinkkuna ilman kyydissä olijoita. Olet oikeassa siitä, että nuoret miehet varsinkin ajavat holtittomasti joskus. Nuoret sinkut taitavat olla kärjessä liikenneonnettomuuksissa?"Minusta siinä on ero, että ajaako perheellisenä kolarin tai sinkkuna ilman kyydissä olijoita."
Onhan ajamisessakin eroa, ajaako yksin vai muita kyydissä. Ennenkaikkea on eroa ajaako ilman matkapuhelinta vai matkapuhelimen kanssa.
Olen aikoinaan jäänyt lasten kanssa talvella jumiin tielle keskelle ei mitään, kun autosta meni akku. Lapset olivat pieniä ja olisi luullut että he hermostuvat, alkavat itkeä tai muuta. Mutta ei mitään, ehkä itse hermostuin enemmän. Onneksi oli miehen NMT puhelin mukana matkassa. Taksi ja hinausauto tuli varsin pian.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
"Minusta siinä on ero, että ajaako perheellisenä kolarin tai sinkkuna ilman kyydissä olijoita."
Onhan ajamisessakin eroa, ajaako yksin vai muita kyydissä. Ennenkaikkea on eroa ajaako ilman matkapuhelinta vai matkapuhelimen kanssa.
Olen aikoinaan jäänyt lasten kanssa talvella jumiin tielle keskelle ei mitään, kun autosta meni akku. Lapset olivat pieniä ja olisi luullut että he hermostuvat, alkavat itkeä tai muuta. Mutta ei mitään, ehkä itse hermostuin enemmän. Onneksi oli miehen NMT puhelin mukana matkassa. Taksi ja hinausauto tuli varsin pian.
- SheenaKaveri vei vaimoaan töihin. Auto hajosi 20 kilometriä ennen päämäärää. Vaimo ajoi viimeiset 20 kilometriä taksilla ja myöhästyi töistä 30 minuuttia. Tosissaan mainitsemasi puhelin oli heille tarpeen. Jossain muualla kuin Suomessa voi tulla puhelimenkin kanssa syrjäseudulla ongelma - ei ole kenttää aivan maaseudulla?
En ole eläissäni ajanut kolaria, kuin 6-vuotiaana polkupyörällä kerran. Millään muulla härvelillä en kertaakaan. Vielä.
Kyydissä olen ollut pari kertaa, kun toinen on puikoissa ajanut kolarin. Isäni ajoi toisen vilkutta eteen kääntyvän kylkeen ja yksi exäni ajoi A-tolppaan ja hankeenkin kerran auton.Jaano jos se lasketaan kolariksi, kun auto valui jäämäessä ranteeni paksuiseen koristepuuhun. Itseasiassa ohjasin auton hankeen, koska muuten se olis osunut isoon ojaan nokalleen. :'D
Ei tullu naarmuakaan näin. Ei autoon ei puuhun. Vauhti oli nävelyvauhtia. Meni hiekoittamatonta jääkaljamaa pitkin kun pulkka huonoilla nastoilla.Suatana kirjoitti:
Jaano jos se lasketaan kolariksi, kun auto valui jäämäessä ranteeni paksuiseen koristepuuhun. Itseasiassa ohjasin auton hankeen, koska muuten se olis osunut isoon ojaan nokalleen. :'D
Ei tullu naarmuakaan näin. Ei autoon ei puuhun. Vauhti oli nävelyvauhtia. Meni hiekoittamatonta jääkaljamaa pitkin kun pulkka huonoilla nastoilla.*kävely ny kumminkin..
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Jaano jos se lasketaan kolariksi, kun auto valui jäämäessä ranteeni paksuiseen koristepuuhun. Itseasiassa ohjasin auton hankeen, koska muuten se olis osunut isoon ojaan nokalleen. :'D
Ei tullu naarmuakaan näin. Ei autoon ei puuhun. Vauhti oli nävelyvauhtia. Meni hiekoittamatonta jääkaljamaa pitkin kun pulkka huonoilla nastoilla.Lasketaan tuo kolariksi.
Joo, itsellänikin on kokemusta polkupyöräkolarista. Minä ajoin noin kymmenen vuotta sitten polkupyörällä auton kylkeen. Ei käynyt mitenkään. Liikennevaloissa valo vaihtui vihreäksi, mutta auto yritti ilmeisesti mennä vanhoilla valoilla läpi. Minä tömäytin auton kylkeen, mutta vauhti oli vähäinen, sillä valot olivat muuttuneet vihreiksi vain vähää aiemmin.
Suatana kirjoitti:
Selvä, tahallinen kolari.
Niin ja ikää oli 18 vai 19? No kuitenkin kokematon kuljettaja ja vitukas keli.
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Joo, itsellänikin on kokemusta polkupyöräkolarista. Minä ajoin noin kymmenen vuotta sitten polkupyörällä auton kylkeen. Ei käynyt mitenkään. Liikennevaloissa valo vaihtui vihreäksi, mutta auto yritti ilmeisesti mennä vanhoilla valoilla läpi. Minä tömäytin auton kylkeen, mutta vauhti oli vähäinen, sillä valot olivat muuttuneet vihreiksi vain vähää aiemmin.
Auts. Ei sattunut kai? :/
Mä törmäsin kerrostalon nurkalla jonkun talon aikuisen kanssa yhteen fillareilla. Sattui ihan älyttömästi hetken aikaa raajoihin ja rintakehään. Tuntu ettei ilma kierrä hetkeen. Vauhtia oli molemmilla.Suatana kirjoitti:
Auts. Ei sattunut kai? :/
Mä törmäsin kerrostalon nurkalla jonkun talon aikuisen kanssa yhteen fillareilla. Sattui ihan älyttömästi hetken aikaa raajoihin ja rintakehään. Tuntu ettei ilma kierrä hetkeen. Vauhtia oli molemmilla.Ainiin, muistin pappis kömmähdyksen. Olin kovassa kuumeessa, mutta mieli teki kaverin kanssa pappatuntureilla ajamaan. Olin ottanut huolella droppia ja vähän huissasi. Käänsin mopoa ympäri hiekkatiellä, sellanen henkilöauton levyinen kinttupolku. Ja oja oli heinän peitossa, etupyörä haukkas ojaan ja plums. :'D
Perhana, ei käyny huonosti mutta nauratti. :)Suatana kirjoitti:
Ainiin, muistin pappis kömmähdyksen. Olin kovassa kuumeessa, mutta mieli teki kaverin kanssa pappatuntureilla ajamaan. Olin ottanut huolella droppia ja vähän huissasi. Käänsin mopoa ympäri hiekkatiellä, sellanen henkilöauton levyinen kinttupolku. Ja oja oli heinän peitossa, etupyörä haukkas ojaan ja plums. :'D
Perhana, ei käyny huonosti mutta nauratti. :)Kaverilla tais tulla riemupissat housuun, kun nauroi mun kömmähdykselle vatta kippurassa. Kerran se sama kamu raavitti lehmänpaskat mun naamalle mopollaan, oli suuttunu kun en oottanu sitä vauhdinhurmassa.
Suatana kirjoitti:
Auts. Ei sattunut kai? :/
Mä törmäsin kerrostalon nurkalla jonkun talon aikuisen kanssa yhteen fillareilla. Sattui ihan älyttömästi hetken aikaa raajoihin ja rintakehään. Tuntu ettei ilma kierrä hetkeen. Vauhtia oli molemmilla.Suatana: "Auts. Ei sattunut kai? :/"
Ei sattunut, sillä vauhti taisi olla jotain alle 10 kilometriä tunnissa, sillä vasta olin lähtenyt liikkeelle vihreillä valoilla. Kaveri takana säikähti vähän, kun törmäsin pakettiauton oveen.Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Suatana: "Auts. Ei sattunut kai? :/"
Ei sattunut, sillä vauhti taisi olla jotain alle 10 kilometriä tunnissa, sillä vasta olin lähtenyt liikkeelle vihreillä valoilla. Kaveri takana säikähti vähän, kun törmäsin pakettiauton oveen.Hyvä ettei sattunut. :)
Meen ruokaa tekemään, tässä kivaa kurvailu pätkää. Ois mahtavaa päästä kokee jotain tuollasta hiekkahurjaa. :)
https://youtu.be/DIsR9byn51Q
On siinä "mummojakin".Suatana kirjoitti:
Hyvä ettei sattunut. :)
Meen ruokaa tekemään, tässä kivaa kurvailu pätkää. Ois mahtavaa päästä kokee jotain tuollasta hiekkahurjaa. :)
https://youtu.be/DIsR9byn51Q
On siinä "mummojakin".No, oli vauhdikas video. Kiitos siitä sinulle, sillä oli mielenkiintoinen. Hyvää päivänjatkoa! :)
- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Joo, itsellänikin on kokemusta polkupyöräkolarista. Minä ajoin noin kymmenen vuotta sitten polkupyörällä auton kylkeen. Ei käynyt mitenkään. Liikennevaloissa valo vaihtui vihreäksi, mutta auto yritti ilmeisesti mennä vanhoilla valoilla läpi. Minä tömäytin auton kylkeen, mutta vauhti oli vähäinen, sillä valot olivat muuttuneet vihreiksi vain vähää aiemmin.
Toi on varmaan aika yleinen, ihan vasta itsekkin tein tuon. Kyllähän siinä pää vähän pyörälle meni, vaikkei edes kaatunu, kun ihan kävelyvauhtia osu siihen. Auto siitä vaan jatko, mitäpä tuossa. Mutta sen jälkeen ollu varovaisempi, ainakin jonkun aikaa muistaa.
- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Jaano jos se lasketaan kolariksi, kun auto valui jäämäessä ranteeni paksuiseen koristepuuhun. Itseasiassa ohjasin auton hankeen, koska muuten se olis osunut isoon ojaan nokalleen. :'D
Ei tullu naarmuakaan näin. Ei autoon ei puuhun. Vauhti oli nävelyvauhtia. Meni hiekoittamatonta jääkaljamaa pitkin kun pulkka huonoilla nastoilla.Sama ukko tuoki suatana.
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
No, oli vauhdikas video. Kiitos siitä sinulle, sillä oli mielenkiintoinen. Hyvää päivänjatkoa! :)
Kivoja videoita, vielä kivempaa olisi olla itse siellä ohjaimissa. :)
Mutta kyllä katsoessakin pääsee fiiliksiin.
Kiitos, samoin.- Anonyymi
Suatana kirjoitti:
Jaano jos se lasketaan kolariksi, kun auto valui jäämäessä ranteeni paksuiseen koristepuuhun. Itseasiassa ohjasin auton hankeen, koska muuten se olis osunut isoon ojaan nokalleen. :'D
Ei tullu naarmuakaan näin. Ei autoon ei puuhun. Vauhti oli nävelyvauhtia. Meni hiekoittamatonta jääkaljamaa pitkin kun pulkka huonoilla nastoilla.Minä olen ohjannut valuvan auton ojaan jäisellä maalaistiellä - tumps. Muuten oltaisiin osuttu piikkilanka-aitaan...Onneksi sukulaisten talo jo häämötti - lähdettiin etenemään kävellen eikä millään meinattu pysyä pystyssä :D
- Sheena - Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Joo, itsellänikin on kokemusta polkupyöräkolarista. Minä ajoin noin kymmenen vuotta sitten polkupyörällä auton kylkeen. Ei käynyt mitenkään. Liikennevaloissa valo vaihtui vihreäksi, mutta auto yritti ilmeisesti mennä vanhoilla valoilla läpi. Minä tömäytin auton kylkeen, mutta vauhti oli vähäinen, sillä valot olivat muuttuneet vihreiksi vain vähää aiemmin.
On minulla kokemusta polkupyöräkolaristakin. Ajoin koulusta tien reunassa, jossa pysäköityjä autoja - ja yhdestä avattiin etuovi suoraan eteeni, kaaduin - sattui aivan he***sti, fillarin eturengas vääntyi. Siellä maassa pötkötin ja vaivaisesti noustessani oli mielessä vain "katso rekisterinumero".
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ohjannut valuvan auton ojaan jäisellä maalaistiellä - tumps. Muuten oltaisiin osuttu piikkilanka-aitaan...Onneksi sukulaisten talo jo häämötti - lähdettiin etenemään kävellen eikä millään meinattu pysyä pystyssä :D
- SheenaHeh, tuliko pahoja vaurioita autoon?
Mä olisin varmaankin ajanut piikkilanka-aitaan. Riippuu vähän tilanteesta, ojia välttelen. Mutta mielummin ojaankin tai pellolle, kun toista ajoneuvoa tai ihmisiä, rakennuksia, hirviä, hevosia, kirahveja ja norsuja päin. :)
Missä luultavasti vähemmän sattuu, kun törmätessä päin edellä mainittuja.
🥴
Ensimmäisessä kolarissani ajoin sivutiellä kovaa. Kantatiellä ajoin sitä ennen 170-180 kilometriä tunnissa. Olin 21 v. ja nautin vauhdin hurmasta. Noin 60 kilometrin vauhdissa löysin mutkassa itseni ojasta. Minulla oli toimittajana kiire urheilutapahtumaan. Minun oli määräys ottaa kuva lähdöstä, mutta ojassa vietetyn ajan takia jouduin tyytymään maaliintulo kuvaan ja haastatteluihin myöhästyneenä.
Jälkimmäisessä kolarissa tänään painoin jarrua parkkipaikalla, mutta jalka olikin kaasulla. Lähellä olin osua toiseen autoon. Paniikissa painoin taas jarrua, mutta jalka oli edelleen kaasulla. En tiedä mitenkä jalka oli joutunut kaasulle. Lopputulos oli se, että rekisterikilpeen tuli pieni lommo, kun auto törmäsi invamerkkiin. Isällä on invalupa, mutta itsekin taidan olla inva, kun jalka ei löydä jarrua?- Anonyymi
Aivan käsittämätön tuo rankan ylinopeuden "vauhdin hurma". Juuri kuten edellä kirjoitin, että nuoret miehet eivät ota vastuuta edes itsestään, saati muista, tuntevat olevansa kuolemattomia.
- Anonyymi
Jatkan. Jos tai ilmeisesti kun autoilet paljon eikä jalka löydä jarrua, niin kannattaisi hankkiutua lääkärin pakeille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan. Jos tai ilmeisesti kun autoilet paljon eikä jalka löydä jarrua, niin kannattaisi hankkiutua lääkärin pakeille.
Aivan näin, jarrutus on selkäytimessä etenkin paljon ajavilla ja jos se yhtäkkiä katoaa, jarru vaihtuu kaasuksi, niin on aihetta huoleen. Etenkin jos tulee muutakin, yhden tapauksen perusteella ehkei.
- Anonyymi
Sinkuilla harvemmin on autoa? Autoa tarvitaan vaan perheiden kuljettamiseen. Lasten harrastuksiin kuljettaminen, auto on välttämätön , ei muuten.
Kyllä maaseudulla missä minäkin asuin pentuna ja nuorena tarvitti ajoneuvoa. Oli mopo, motskari tai auto. Lähin keskus 17 km päässä. Samoin koulu 21 km päässä. Kävellen kelju mennä, kun julkiset ei kulje.
- Anonyymi
No on sinkuillakin autoja. Ei tietysti kaikilla, muttei ole perheellisilläkään.
Ajoin sinkkumiehenä kun vastaan käveli pari tuttua tyttöä. Heitin näyttävän uukkarin ja mäen takaa tuli pakettiauto kylkeen. En tiedä mahtoiko tytöt edes huomata mua.
Carl-Gustaf: "Ajoin sinkkumiehenä kun vastaan käveli pari tuttua tyttöä. Heitin näyttävän uukkarin ja mäen takaa tuli pakettiauto kylkeen. En tiedä mahtoiko tytöt edes huomata mua."
Miten kävi? Tuliko peltivahinkoa ja kumpi maksoi, sinun vakuutus?Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Carl-Gustaf: "Ajoin sinkkumiehenä kun vastaan käveli pari tuttua tyttöä. Heitin näyttävän uukkarin ja mäen takaa tuli pakettiauto kylkeen. En tiedä mahtoiko tytöt edes huomata mua."
Miten kävi? Tuliko peltivahinkoa ja kumpi maksoi, sinun vakuutus?Minun vakuutus maksoi, oikeanpuolinen ovi oli rytyssä ja solisluu murtui.
Pakettiautoa epäiltiin ylinopeudesta. Kuski oli remppamies, jolla oli kiire asiakkaan luo.
Alueella oli viidenkympin rajoitus.
Nuorena sitä tuli harrastettua kaikenlaista kikkailua autolla. Pahin tapaus oli pimeässä, rekkaa ohittaessa, kun vastaan tuli toinen rekka ja liikenteenjakaja korokkeineen.
Jarruttamalla siitä selvittiin täpärästi.
Tämän jälkeen ajotyylini on ollut harkitsevampi.Carl-Gustaf kirjoitti:
Minun vakuutus maksoi, oikeanpuolinen ovi oli rytyssä ja solisluu murtui.
Pakettiautoa epäiltiin ylinopeudesta. Kuski oli remppamies, jolla oli kiire asiakkaan luo.
Alueella oli viidenkympin rajoitus.
Nuorena sitä tuli harrastettua kaikenlaista kikkailua autolla. Pahin tapaus oli pimeässä, rekkaa ohittaessa, kun vastaan tuli toinen rekka ja liikenteenjakaja korokkeineen.
Jarruttamalla siitä selvittiin täpärästi.
Tämän jälkeen ajotyylini on ollut harkitsevampi.Carl-Gustaf: "Tämän jälkeen ajotyylini on ollut harkitsevampi."
Niin oli minunkin, sillä lehdessä ei oltu tyytyväisiä, kun firman auton pohjaan tuli kolhuja ja firman auton bensamittari särkyi. Eivät laittaneet maksamaan, vaikka syytä oli, sillä olin aikaisemmin kaahannut jommalla kummalla sanomalehtitalon autolla. Kun löysi itsensä ojasta niin ajotyyli rauhoittui. Enää ei nautittu vauhdinhurmasta.
- Anonyymi
En minä niin huono kuski ole että ajaisin kolarin.
- Anonyymi
Olen S-TANAN #KOVA# automiäs ajan paljon kolareita
ha-hra-rh-ahr-ahr-ahr-ahr-ahr-ha-rh-arha-rh-ahr-ah-ahar-har
Tieliikenteessä en ole ajanut koskaan minkäänlaista kolaria, vaikka noin 12 vuotta on jo kortti ollutkin. Viime tammikuussa tosin kävi niin, että Transitin toinen etupyörä upposi niin syvälle ojaan/lumeen, että tarvittiin Pääskyvuoren Jere työpaikkansa 4WD Hiacella kiskomaan Ransitti ylös. Ja joskus varmaan yli 10 vuotta sitten osuin jänikseen, mutta eipä se ainakaan autoon mitään aiheuttanut.
Kartingissa nyt sattui ja tapahtui kaikkea pientä, ja tämänkin tarinan olen kertonut ennenkin. Mutta tosiaan kerran oli Kaanaan radalla kunnolla tuuria matkassa, kun pääsuoran päässä oli autoja pitkin, poikin ja ylösalaisin jossain joukkokolarissa, ja itse sen havaittuani jarrutin suoralla vähän liian napakasti, jolloin spinnasin ja liu'uin ehkä noin 90kmh vauhdissa itsekin samaan kasaan. Ensihoitajatkin tuli radalle, sillä muistaakseni autonsa kaatanut kuski mursi kätensä jotenkin.
Mutta ohjaushan siitä mun autosta meni ihan vituralleen (kuningaspultti, raidetanko, rattiputki), lasikuituinen penkki repesi irti rungosta, ja mullahan siinä oli noin 20kg lyijyä kiinni, takana hehkuva kuuma pakoputki alkoi sulattamaan penkkiä ja tuntui selässä aiheuttamatta kuitenkaan varsinaista palovammaa jne. Ja kun ohjauksen osat oli myöhemmin laitettu uusiksi, niin ratti suorassa, tasamaalla, ja symmetrisillä säädöillä auto keikkui silleen ristikkäin, eli varsinainen runkoputki oli vääntynyt jonkun asteen. Ratti linkussa sen kuuluukin tehdä niin, että taipuu mutkiin, mutta ei todellakaan silloin kun kaiken pitäisi olla suorassa.
No enpä mä kyseisellä rungolla enää kisoja ajanutkaan R120:ssa, mutta ostin luokituksiltaan vanhentuneen ilmajäähdytteisen Formula A koneen ja ajelin toisinaan ihan huvikseni sillä autolla. Hitusen eri kyytiä tarjosi kuin Raket 120, vaikka ei missään kisakireissä säädöissä edes ollut, vaan päinvastoin pyrkimyksenä pidentää niiden erittäin lyhyttä huoltoväliä ja pienentää kiinnileikkautumisen riskiä. Vähän kyllä eri fiilis, jos suoran päässä toisen kone laulaa noin 20.000rpm ja vauhtia on ~130kmh, kuin Raketin noin 11.500rpm ja ~90km/h 😁 Good old days...Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Sinullapa oli mielenkiintoinen tarina! Kiitos siitä. :)
Kiva kuulla 😃✌ Sinkkuna siis olin kun toi rytäkkä kartingissa tapahtui, ja muutenkin 18-vuotias. Mä en ole koskaan niin vakavassa suhteessa ollut, että olisin erikseen osannut ajatella onko sillä merkitystä tapahtuuko jotain sinkkuna vai suhteessa ollessa. Mutta eihän se tietenkään kiva olisi ketään asettaa vaaraan, varsinkin jos syy olisi kuitenkin jostain syystä itsessäni. Huonolle tuurille tai muiden kanssa-autoilijoiden aiheuttamille jutuille ei tietenkään mitään voi, eikä kyydissäolijatkaan voi sellaisia muuttujia ennustaa, joten aika lailla tuurinkauppaa se silloin olisi.
Eri juttu on sellaiset tapaukset, missä esim. vasta kortin saanut kuski on kaahannut reilua ylinopeutta, selvinnyt itse, mutta menettänyt yhden tai useamman kaverinsa, niin sellainen olisi varmaan aika raffia 😬 Varsinaisessa kunnon kännissä en synkimpinä ajankohtinakaan ole ajanut, mutta silloin 1,5-5 vuotta sitten ongelman ollessa pahimmillaan, niin monesti kuitenkin sellaisessa tilassa että promillet eivät välttämättä vielä/enää olleet nollissa tai edes nollalla alkavissa lukemissa. Sitä tuli sittemmin aikansa jossiteltua ja kelailtua, että mitä jos jotain olisi tapahtunut, ja miten sen kanssa olisi osannut elää, mutta onneksi mitään ei tapahtunut koskaan. Tuntuu jälkikäteen käsittämättömältä, miten tyhmäksi alkoholi mut teki, mutta se kuului sairauteen, ja mielestäni asiaan havahtuminen jälkikäteen on vain hyvä asia ja tervettä.
Sehän on tunnettu klisee, että lähes kaikki miehet uskovat olevansa keskivertoa parempia kuskeja vaikka läheskään aina näin ei ole. Niin uskon mäkin, ja perustelen sen sillä että määrittelen taitoni kuskina tieliikenteessä esim. tilannenopeuden, turvavälien, liikennesääntöjen noudattamisen/tuntemisen yms. perusteella, sekä sillä että pidän nykyään puhelinta autossa aina äänettömällä ja näyttö alaspäin. Enkä ole liikenteessä myöskään mitenkään uhmakas tai näyttämisenhaluinen kuski. Se että joku määrittelee taitonsa sen perusteella, miten osaa sladittaa Sierra 2.0i OHC:llään (ff-fff-ttttt) on mielestäni aika ohuella pohjalla, jos asenne on huono ja liikennesääntöjen tuntemus puutteellinen. Vaikkakin mäkin periaatteessa uskon, että omalla kohdallani noiden rallisimujen pelaaminen on parantanut jo ennestään hyvää käsittelytaitoa eri olosuhteissa, mutta tiedostan myös sen että eihän niitä niksejä tietenkään suoraan sovelleta tieliikenteeseen. Mutta jos jollain etuvetoisella ralliautolla ajaa suht normaaleilla säädöillä vaikkapa Ruotsissa tai Monten lumipätkillä, niin ihan samat fysiikan lait pätee sen oikaisemiseen kuin tavallisten etuvetoisten henkilöautojenkin kohdalla oikeassa elämässä lumisilla tai jäisillä teillä. Kunhan pitää mielessä sen, että kun nopeus kasvaa kaksinkertaiseksi niin jarrutusmatka nelinkertaistuu jne.p234racing kirjoitti:
Kiva kuulla 😃✌ Sinkkuna siis olin kun toi rytäkkä kartingissa tapahtui, ja muutenkin 18-vuotias. Mä en ole koskaan niin vakavassa suhteessa ollut, että olisin erikseen osannut ajatella onko sillä merkitystä tapahtuuko jotain sinkkuna vai suhteessa ollessa. Mutta eihän se tietenkään kiva olisi ketään asettaa vaaraan, varsinkin jos syy olisi kuitenkin jostain syystä itsessäni. Huonolle tuurille tai muiden kanssa-autoilijoiden aiheuttamille jutuille ei tietenkään mitään voi, eikä kyydissäolijatkaan voi sellaisia muuttujia ennustaa, joten aika lailla tuurinkauppaa se silloin olisi.
Eri juttu on sellaiset tapaukset, missä esim. vasta kortin saanut kuski on kaahannut reilua ylinopeutta, selvinnyt itse, mutta menettänyt yhden tai useamman kaverinsa, niin sellainen olisi varmaan aika raffia 😬 Varsinaisessa kunnon kännissä en synkimpinä ajankohtinakaan ole ajanut, mutta silloin 1,5-5 vuotta sitten ongelman ollessa pahimmillaan, niin monesti kuitenkin sellaisessa tilassa että promillet eivät välttämättä vielä/enää olleet nollissa tai edes nollalla alkavissa lukemissa. Sitä tuli sittemmin aikansa jossiteltua ja kelailtua, että mitä jos jotain olisi tapahtunut, ja miten sen kanssa olisi osannut elää, mutta onneksi mitään ei tapahtunut koskaan. Tuntuu jälkikäteen käsittämättömältä, miten tyhmäksi alkoholi mut teki, mutta se kuului sairauteen, ja mielestäni asiaan havahtuminen jälkikäteen on vain hyvä asia ja tervettä.
Sehän on tunnettu klisee, että lähes kaikki miehet uskovat olevansa keskivertoa parempia kuskeja vaikka läheskään aina näin ei ole. Niin uskon mäkin, ja perustelen sen sillä että määrittelen taitoni kuskina tieliikenteessä esim. tilannenopeuden, turvavälien, liikennesääntöjen noudattamisen/tuntemisen yms. perusteella, sekä sillä että pidän nykyään puhelinta autossa aina äänettömällä ja näyttö alaspäin. Enkä ole liikenteessä myöskään mitenkään uhmakas tai näyttämisenhaluinen kuski. Se että joku määrittelee taitonsa sen perusteella, miten osaa sladittaa Sierra 2.0i OHC:llään (ff-fff-ttttt) on mielestäni aika ohuella pohjalla, jos asenne on huono ja liikennesääntöjen tuntemus puutteellinen. Vaikkakin mäkin periaatteessa uskon, että omalla kohdallani noiden rallisimujen pelaaminen on parantanut jo ennestään hyvää käsittelytaitoa eri olosuhteissa, mutta tiedostan myös sen että eihän niitä niksejä tietenkään suoraan sovelleta tieliikenteeseen. Mutta jos jollain etuvetoisella ralliautolla ajaa suht normaaleilla säädöillä vaikkapa Ruotsissa tai Monten lumipätkillä, niin ihan samat fysiikan lait pätee sen oikaisemiseen kuin tavallisten etuvetoisten henkilöautojenkin kohdalla oikeassa elämässä lumisilla tai jäisillä teillä. Kunhan pitää mielessä sen, että kun nopeus kasvaa kaksinkertaiseksi niin jarrutusmatka nelinkertaistuu jne.Itse en ole koskaan ajanut humalassa, mutta kiitos sinulle siitä kertomisesta. Ehkä joku täällä lukija harkitsee seuraavan kerran ajo alkoholinvaikutuksen alaisena. Hyvät talviolosuhteissa ajamiset, sillä kohta tulee talvi ainakin hetkeksi, vaikka pääteitä taidetaan suolata niin, että ne eivät jäädy.
Good old days. :D
Nuorukainen. Mulla on ollut A-kortti 29 vuotta ja B-kortti 27 vuotta. Ihmettelen etrei ole itellekkään tullut peltikolareita, vaikka ihan poskettomasti on kaahattukin.Suatana kirjoitti:
Good old days. :D
Nuorukainen. Mulla on ollut A-kortti 29 vuotta ja B-kortti 27 vuotta. Ihmettelen etrei ole itellekkään tullut peltikolareita, vaikka ihan poskettomasti on kaahattukin.Heh, täytän tässä lähiaikoina pyöreitä ja itse asiassa juuri eilen yhtä moottoria asiakkaan kanssa nostaessa satutin selkääni hiukan, niin kivahan tässä on muistella millaista oli lähteä kukonlaulun aikaan Renault Cliolla ja jarruttomalla peräkärryllä 200km päähän, ajaa lähtökohtaisesti noin 100km kisamitta kartingia jos vehkeet kesti, illalla kotimatka, ja jos kesää 2010 ajatellaan niin Roaccutan-kuurilla ollessa paikat oli kisojen jälkeen aika hellänä, ja maanantaina aamuseiskalta palkkatöihin 😅
Ei vaan, kyllä mä itseni edelleen ihan suht nuoreksi mieheksi miellän monessakin mielessä, mutta jotenkin toi teini-ikä ja varhaisaikuisuus on mun mielestä kaikkein tärkeimmät ja merkittävimmät, vaikkakaan ei aina automaattisesti ne parhaat nuoruusvuodet. Välillä tuntuu että olen edelleen jotenkin jämähtänyt niihin, mutta tekeekö se musta todellisuudessa yhtään nuorekkaampaa nykypäivänä, onkin kokonaan toinen asia 🙄😅p234racing kirjoitti:
Heh, täytän tässä lähiaikoina pyöreitä ja itse asiassa juuri eilen yhtä moottoria asiakkaan kanssa nostaessa satutin selkääni hiukan, niin kivahan tässä on muistella millaista oli lähteä kukonlaulun aikaan Renault Cliolla ja jarruttomalla peräkärryllä 200km päähän, ajaa lähtökohtaisesti noin 100km kisamitta kartingia jos vehkeet kesti, illalla kotimatka, ja jos kesää 2010 ajatellaan niin Roaccutan-kuurilla ollessa paikat oli kisojen jälkeen aika hellänä, ja maanantaina aamuseiskalta palkkatöihin 😅
Ei vaan, kyllä mä itseni edelleen ihan suht nuoreksi mieheksi miellän monessakin mielessä, mutta jotenkin toi teini-ikä ja varhaisaikuisuus on mun mielestä kaikkein tärkeimmät ja merkittävimmät, vaikkakaan ei aina automaattisesti ne parhaat nuoruusvuodet. Välillä tuntuu että olen edelleen jotenkin jämähtänyt niihin, mutta tekeekö se musta todellisuudessa yhtään nuorekkaampaa nykypäivänä, onkin kokonaan toinen asia 🙄😅No oot ainakin saanut pitää hauskaa, ole onnellinen siitä. :D
Kaikilla ei oo mahkuja, vaikka ois intoa. Sikäli mukava lukea kokemuksias, kun kiinnostaa itteäkin kaikki millä pääsee kähvelään liikkumaan. :)Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Itse en ole koskaan ajanut humalassa, mutta kiitos sinulle siitä kertomisesta. Ehkä joku täällä lukija harkitsee seuraavan kerran ajo alkoholinvaikutuksen alaisena. Hyvät talviolosuhteissa ajamiset, sillä kohta tulee talvi ainakin hetkeksi, vaikka pääteitä taidetaan suolata niin, että ne eivät jäädy.
Joo, ja mun kohdalla vaikutti paljon aivan jäätävä toleranssi, mikä ei tietenkään ole millään tavalla hyväksyttävä selitys jos jotain olisi tapahtunut, mutta jos joka tapauksessa olin ongelmissa sillä hetkellä enkä ollut saanut vielä apua, niin kaipa se siinä tilanteessa pienempi paha oli ajella lähinnä parin-kolmen tasoittelukaljan vaikutuksen alaisena ja omasta mielestä "selvänä" kuin kunnon kännissä. Sentään ihan niin tyhmäksi se ei muakaan tehnyt koskaan.
Eiköhän valtaosa ihmisistä sen tiedosta ihan refleksinomaisesti että noin ei kuulu tehdä, ja tiesinhän mäkin periaatteessa sen, mutta silloin sairaus vei voiton järjen äänestä. Tosin sen verran pitää sanoa, että se ei tehnyt musta siltikään välinpitämätöntä tai uhkarohkeaa kuskia, vaan päinvastoin pyrin keskittymään ajamiseen mahdollisimman hyvin juuri siksi kun takaraivossa oli riskit tiedossa. Pointtina siis se, että jotkut rattijuopot käyttäytyy liikenteessä todella impulsiivisesti ja riskialttiisti, samaten käsittääkseni amfetamiinin vaikutuksen alaisena ajavat, mikä voi olla huomattavasti suurempi riski kuin reaktiokyvyn pieni heikkeneminen lähtökohtaisesti rauhallisilla kuskeilla. Mutta turha sitä on selitellä sen enempää. Väärin toimittu, mutta onneksi mitään ei tapahtunut.Suatana kirjoitti:
No oot ainakin saanut pitää hauskaa, ole onnellinen siitä. :D
Kaikilla ei oo mahkuja, vaikka ois intoa. Sikäli mukava lukea kokemuksias, kun kiinnostaa itteäkin kaikki millä pääsee kähvelään liikkumaan. :)Jep. Mähän monesti saatan sortua kertomaan kaikesta kovin negatiiviseen ja katkeraan sävyyn, ja joskus sinänsä ihan oikeutetustikin, mutta onhan mulla silti ollut monessakin asiassa mahdollisuuksia toteuttaa itseäni, mikä ei välttämättä olisi onnistunut jos olisin syntynyt hieman eri tähtien alle. Esim. työni, noi karting-kisat, entinen Jaguar yms. vaikka toisaalta onhan nettotuloni pienemmät kuin monella duunarilla, eikä myöskään jonkun Raket120-sarjan harrastaminen tai kolmen tonnin Lavuaari vaadi mitään miljoonien lottovoittoa.
Tuli tätä kirjoittaessa jotenkin mieleen kolumni minkä luin aamulla: https://yle.fi/uutiset/3-12196289p234racing kirjoitti:
Joo, ja mun kohdalla vaikutti paljon aivan jäätävä toleranssi, mikä ei tietenkään ole millään tavalla hyväksyttävä selitys jos jotain olisi tapahtunut, mutta jos joka tapauksessa olin ongelmissa sillä hetkellä enkä ollut saanut vielä apua, niin kaipa se siinä tilanteessa pienempi paha oli ajella lähinnä parin-kolmen tasoittelukaljan vaikutuksen alaisena ja omasta mielestä "selvänä" kuin kunnon kännissä. Sentään ihan niin tyhmäksi se ei muakaan tehnyt koskaan.
Eiköhän valtaosa ihmisistä sen tiedosta ihan refleksinomaisesti että noin ei kuulu tehdä, ja tiesinhän mäkin periaatteessa sen, mutta silloin sairaus vei voiton järjen äänestä. Tosin sen verran pitää sanoa, että se ei tehnyt musta siltikään välinpitämätöntä tai uhkarohkeaa kuskia, vaan päinvastoin pyrin keskittymään ajamiseen mahdollisimman hyvin juuri siksi kun takaraivossa oli riskit tiedossa. Pointtina siis se, että jotkut rattijuopot käyttäytyy liikenteessä todella impulsiivisesti ja riskialttiisti, samaten käsittääkseni amfetamiinin vaikutuksen alaisena ajavat, mikä voi olla huomattavasti suurempi riski kuin reaktiokyvyn pieni heikkeneminen lähtökohtaisesti rauhallisilla kuskeilla. Mutta turha sitä on selitellä sen enempää. Väärin toimittu, mutta onneksi mitään ei tapahtunut.p234racing: "Väärin toimittu, mutta onneksi mitään ei tapahtunut."
Hyvä, ettei mitään tapahtunut. Valitettavasti kaikki eivät osaa arvioida ajokuntoaan. 19-vuotiaana ensimmäisen vuoden opiskelijana kaveri laittoi juoppokuskiksi pikkujouluun, mutta olin ajaa selvänä oikealta tulevan päälle - niin kaveri ilmoitti, että ei tarvitse enää ajaa. Niinpä sitten join pikkujoulussa ja olin kännissä, kun pyydettiin yllättäin pikkujoulussa edustamaan omaa vuosikurssiaan tietovisaan. Minä vastailin humalassa ja jälkikäteen hävetti se, että oli ottanut kännit ja julkisesti esiintynyt opiskelijoitten illanvietossa. Sen pikkujoulun jälkeen olisin varmasti ajanut kolarin, kun se oli jo selvinpäinkin lähellä.
Hyvää pikkujouluaikaa! :)
- Anonyymi
Fläsäri
Mä taisin kirjoittaa joskus vuonna keppi ja kivi kolarista, jonka jäljet olivat lähes surrealistiset.
En kyllä muista mihin tai miksi. Mutta jonnekin tänne.
(hirn)- Anonyymi
Jos oikein muistan, niin kuvakulma lähti liikkeelle pelastuslaitoksen punttisalilta, josta siirryttiin pikavauhtia motarille, jossa eteen avautui näkymä autosta (tai sen riekaleista), jossa oli tutut rekisterikilvet.
Absurdi näky oli tämän raadon sisäpuolella.
(hihitystä)
- Anonyymi
On sitten sinkku tai ei, olen ainakin itsellä silti yrittänyt ottaa sivulliset huomioon.
En ole sinkkuna ajanut muutenkin kateelliset poistaa minun viestini.😁
- Anonyymi
Me emme ole maailman parhaita ystäviä, mutta kuuntele tämä:
(Säädä setti jonnekin 20:00, niin et pety. Ja kapineet täysille)
- My heart is a jungle -
(hirn) Anonyymi kirjoitti:
Me emme ole maailman parhaita ystäviä, mutta kuuntele tämä:
(Säädä setti jonnekin 20:00, niin et pety. Ja kapineet täysille)
- My heart is a jungle -
(hirn)En nyt oikein ymmärtänyt asiaasi.
Miksi pitää nukkumaan mennessä alkaa pistää täysille soimaan muusiikkia. Tuollaista ei kukaan kehtaa kerrostalossa.Anonyymi kirjoitti:
Me emme ole maailman parhaita ystäviä, mutta kuuntele tämä:
(Säädä setti jonnekin 20:00, niin et pety. Ja kapineet täysille)
- My heart is a jungle -
(hirn)Sinulla varmaan onkin mahdollista.
- Anonyymi
Mä oon ajanut elämässäni tasan kerran toisen auton kanssa kolarin, ja jota en edes tiennyt ajaneeni, ennen kuin poliisit soittivat jonkin ajan kuluttua perään ja kysyivät että missä olen. Siitäkin on lähes 18 vuotta aikaa, enkä ollut sinkku sillä seurustelin silloin, vaikka ei vielä kuitenkaan asuttu yhdessä, ja olin yksin autossa kolarin hetkellä.
Muutamaa vuotta myöhemmin ajettiin miehen kanssa ilmeisesti peuran kanssa kolari mun istuessa vänkärinä, mutta siinä ei itselle käynyt mitenkään, kuten ei ensimmäisessäkään.
Sinkkuna ollessa en ole kertaakaan kolaria ajanut, tai ollut kenenkään kyydissä tämän ajaessa kolarin.
L. - Anonyymi
Olen ajanut kolarin pyörällä auton kanssa. Siinä pää kolisi konepeltiä vasten, että autoon tuli syvät lommot.
Ei siinä meikäläiselle pahemmin käynyt, tajuttomana olin jonkun aikaa.
Eikä siinä mitään ambulansseja tilattu paikalle, että näin.
Toinen kolari sattui, kun törmäsin pyörällä sikkankaiteeseen ja sattui perhanasti, mutte siinä sen pahemmin käynyt.
Kolmannella kerralla törmäsin pyörällä pyöräilijänaisen eturenkaaseen.
Ei siinäkään pahemmin käynyt, mut munat jäi satulan väliin ja sen jälkeen pyörän runkotolppa murjoi, että sattui pirun kipeää.
Jollei sitä runkotolppaa olisi ollut, niin ei olis munat vaarassa, kuten naistenpyörässä ei ole sellaista munanmurskaaja tolppaa.
t. Ruma miesSinähän olet ihan urakalla kolaroinut? Ehkä täältä ei löyty toista kolmesti fillarilla kolaroinutta? Miksi olet "Ruma mies" viestisi lopussa ?
- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Sinähän olet ihan urakalla kolaroinut? Ehkä täältä ei löyty toista kolmesti fillarilla kolaroinutta? Miksi olet "Ruma mies" viestisi lopussa ?
Koska olen ruma, kuin karvainen ja homeinen turnipsi.
Näkisitpä minut, niin toteaisit, että kylläpä on harvinaisen ruma mies.
t. Ruma mies - Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Sinähän olet ihan urakalla kolaroinut? Ehkä täältä ei löyty toista kolmesti fillarilla kolaroinutta? Miksi olet "Ruma mies" viestisi lopussa ?
Olen myös kaatunut pyörällä jäisellä tiellä, vain eturenkaassa oli nastat ja takaregas lähti luistaan ja pyörä lähti alta, nopeat refleksit ja jäin jaloilleni seisaalleen.
Toisen kerran pyörä sileä takarengas lähti sivuluisuun märällä asfaltilla.
Kerran menin liukaassa alamäessä sivuliirtoa pyörä sivuttain, mutten kaatunut, vaan hallitsin pyörän sivuluisun.
t. Ruma mies
- Anonyymi
Fillarilla ajoin kolarin toisen fillarilla ajavan kanssa 15 vuotiaana. Sillä toisella aikuisella miehellä ei ollut valoja ja se oli kännissä ja se törmäsi minuun ja lensi autotielle pää edellä ja kuoli. Erittäin pimeä paikka oli sillan vieressä josta oli 4 metrin pudotus ajotielle. Tyyppi lensi kaiteen yli ja putosi.
Enpä ole ajatellut liikennekäyttymistäni parisuhdestatukseeni peilaten. Kyllä minulla on lähtökohta että liikenteessä huomioidaan myös muut.
Olen ollut siinä onnekas että pari kolaria joita on tullut niin vahinko käynyt vain omalle pirssille. Talvella kun tie oli kuin sian selkä niin auto vaan liukui ojaan ja toisella kerralla toista autoa väistäessä ojan piennar petti ja valuin ojaan. Varmaan tuo tylsä ja riskitön elämänasenne on toimiva tuolla liikenteessä.
Ainoat pienet kolhut on itselleni tullut kun olen ollut jalankulkijana. Vaikka naiset ei minua baareista ole yrittäneet kaataa niin autolla kylläkin. Onneksi pysäköintialueella ja hiljaisella vauhdilla.M184: "Enpä ole ajatellut liikennekäyttymistäni parisuhdestatukseeni peilaten. Kyllä minulla on lähtökohta että liikenteessä huomioidaan myös muut."
Lähinnä aihe tuli mieleen siitä, että ensimmäisessä kolarissani olin sinkku ja yksin hurjapäänä. Mutta sitten kun ikää tuli lisää niin hurjapääsyis katosi. Toisessa pienessä kolarissani isä oli mukana - niin mielessäni kävi, että entäs, jos ajaa kolarin muut kyydissä, erityisesti lapset. Perheellisyys varmaan rahoittaa nuoria kaahareita vanhempana?
- Anonyymi
Ajoin sinkkuna autoni kyljelleen metsään. Ensinmäisenä paikalle tullut auttoi minut autosta pois ja jäi kanssani odottelemaan hinausautoa. Siitä se tutustuminen alkoi. Nyt kolme vuotta kulunut, asutaan yhdessä ja jälkikasvuakin on.
Anonyymi: "Ajoin sinkkuna autoni kyljelleen metsään. Ensinmäisenä paikalle tullut auttoi minut autosta pois ja jäi kanssani odottelemaan hinausautoa. Siitä se tutustuminen alkoi. Nyt kolme vuotta kulunut, asutaan yhdessä ja jälkikasvuakin on."
Ihan tosi, että suhde alkoi ulosajosta? Ei voi olla totta, vai onko? Nyt varmaan ajat vastuullisemmin, kun on perhe kyydissä?
- Anonyymi
Sulla ei ole kaikki kotona.
- Anonyymi
Autolla en ole sinkkuna ollut minkäänlaisessa vahinkotapahtumassa, sillä olen aikuisena ollut sinkku vain hyvin minimaalisen ajan.
Autoilu ei ole minun juttu, ja onneksi se ei ole tarpeen. Nuorena ja yhä edelleen pelkään eniten sitä, jos joku ihminen, etenkin lapsi juoksee suoraan eteen. Tai sitten eläin.
Nuorena ajelin Afrikassa aavikolla ja mutkikkailla kapeilla vuoristoteillä. Sellaiseen en olisi silloinkaan alkanut lasten kanssa.
- Sheena Kahdesti olen ajanut kolarin. Eka kerralla auto tuli kolmion takaa suoraan eteen. Painoin jarrun pohjaan, mutta eihän se hetkessä pysähdy. Toinen kuski alkoi syyttämään minua, mutta poliisi oli sattuneesta syystä eri mieltä hänen kanssaan. Toinen kerta oli, kun joku iski parkkipaikalla pakki päällä kaasun pohjaan ja ajoi hienolla urheiluautolla suoraan kylkeen. Kyllähän nuo harmittaa, kun ei itse tilanteille mahtanut mitään ja sitten tulee merkintä vakuutusyhtiölle.
Tämä oli mielenkiintoinen tarina kahdesta kolarista. Minkä merkkinen se hieno urheiluauto oli, muistatko?
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Tämä oli mielenkiintoinen tarina kahdesta kolarista. Minkä merkkinen se hieno urheiluauto oli, muistatko?
En tiedä autoista yhtään mitään, joten en laittanut merkkiä muistiin. Joka tapauksessa avoautosta hyppäsi 50-vuotias mies ulos ja ryntäsi heti ensimmäisenä tutkimaan autolleen koitunutta vahinkoa. Ei katsonut yhtään, että kehen tai mihin törmäsi. Ainoastaan autolla oli väliä.
Palstakamu kirjoitti:
En tiedä autoista yhtään mitään, joten en laittanut merkkiä muistiin. Joka tapauksessa avoautosta hyppäsi 50-vuotias mies ulos ja ryntäsi heti ensimmäisenä tutkimaan autolleen koitunutta vahinkoa. Ei katsonut yhtään, että kehen tai mihin törmäsi. Ainoastaan autolla oli väliä.
Mielenkiintoinen tarina tämäkin - siitä ääni. :) Olipa autokeskeinen henkilö?
Hyvät viikonloput! :)
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli616036Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo612762- 1662607
Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:
Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn3782190Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html291732Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast361723- 721429
- 1051368
- 861305
Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1101303