lapsekkaat pariskunnat mihin tilille lapsilisät?

Anonyymi

Meillä on omat tilit ja yhteinen tili, nyt lapsilisät menee eukon tilille. Hän käyttää sitten miten kuluja on lapsiinkin mutta on myös "epäselvää viikkorahaa (kuukausirahaa)" hänelle (ei ole talousasioista kiinnostunut). Ei valitettavasti suostu että menis yhteiselle tilille. MInusta ois luontevaa kun yhteiset lapset että omat tulot omille tileille lasten yhteiselle. . kolme lastamme ovat vielä kouluikäisiä, joten ei heillä oman rahan tarvetta vielä ole tilille. Tulevaisuudessa avataan lapsille omat tilit että oppivat...

5

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä on lapsen nimellä tili, ja molemmilla vanhemmilla käyttöoikeus ja, kun lapsi täyttää tammikuussa 12 v niin hommaamme visa electronkortin hänelle.

    • Anonyymi

      Minä teet melkein kaikki lasten hankinnat eli tulevat minun tilille. Ja lapsilisät ei todellakaan riitä lasten hankintoihin.

    • Anonyymi

      Lapsilisät ovat vain marginaalinen tekijä tulojen koostumuksessa joten lieneekö se varsinainen keskustelun aihe. Talouden tulo- ja kuluvastuun rakenne lienee se oleellisin asia.
      Kun kaikki on täysin yhteistä niin mielenkiinnon voi kohdistaa tärkeämpiin asioihin.
      Tulomme ovat aina menneet yhteiselle käyttelytilille jonka käyttöoikeus on rva TAI hra.
      Meillä molemmilla on rinnakkaiset luottokortit samaiselle tilille.
      Kuten sanoin, kaikki on yhteistä. Varat ja myös niiden puute.

    • Anonyymi

      Kuulostaa huolestuttavalta, jos oikeasti saa kiistaa aikaiseksi lapsilisistä. Se on sen verran pieni raha, että eihän se lasten kuluihin riitä. Sinällään pitäisi siis olla ihan sama kenen tilille se menee, jos ko. ihminen lasten kuluja maksaa.

      Itse en siis ole parisuhteessa, vaan ns. itseellinen äiti. Saan siis ihan itsekseni päättää tämän talouden raha-asioista. Onneksi, sillä en todellakaan jaksaisi sellaista elämää, jossa pitäisi laskea muutaman satasen peräään kuussa, että kenen tilille nn menevät. Mun muksullani on kyllä oma tili (parikin), mutta lapsilisät tulevat mun tililleni. Tosin pistän kyllä tuon summan ja ylikin lapselle säästöön joka kuukausi.

      • Anonyymi

        asunet vuokralla tai maksat velkoja 60senäkin? ongelmaapa ei olekaan jos molemmat on säännöllisesti töissä ja tienaa suunnilleen saman verran.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe