Bill Hillyn hikikarpalot!

Kun maanantaina palaatte töistä, niin käykää Rautatientorin Metroaseman Karkkitorilla. Kassakoneista katsottuna vastakkaisessa päädyssä on pusseittain amarikkalaisia kuivattuja karpaloita, hintaan 1,99/300g. Niihin on lisätty sokeria ja auringonkukkaöljyä. Maku on mieto ja luontainen tanniinisuus on kesyyntynyt.

Amerikassa karpalot kasvavat järven pohjassa ja kelluvat, kun ovat kypsiä. "Kypsiä harvassa"; huudahtaa kentuckylainen karpalonviljeliä Bill Hilly ahavoituneilla kasvoillaan ja imee mustuneilla ikenillään purutupakkaa ränsistyneen kotinsa kuistilla. Sitten ensimmäiset karpalot ponnahtavat paikallisen, krokotiilien täyttämän suolammen pintaan ja Bill ajaa puimurinsa veteen:
https://youtu.be/zFpwGBjhB2g?t=228

Kulttuurellista omimista ja loukkaavaa. Meidän sorrettua vähemmistöä eli suomenruotsalaisia on loukattu korkealta taholta. Amerikan presidentin pojanpoika piti yllään hifkin pelipaitaa ja Joe oli vieressä tekemättä mitään. Vaikka eihän toisaalta seniililtä dementikolta voi vaatia paljoa.
https://www.is.fi/urheilu/art-2000008435864.html

Siinä joululaulussa, jossa lauletaan: "taatto lähti lähti innoissaan, joulukuusen kuusen hankintaan", on toistoa tavalla, tavalla jota populaarimusiikissa, musiikissa esiinny. Paras joululaulu on se realistisin eli "vain hetken kestää elämää, sekin synkkää ja ikävää, tip tap tip tap tipe tipe tip tap...".

3

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuulin öylön, että tämäkin on ruotsalainen joulupiisi. Toisalta Abbasakin on ainakin yksi finskifani.

• olen lukenut että joillakin kauneilla naisilla on puolukoita persuksissa mutta kuka ne on sinne pannu? outo tykkään karpaloviinistä siitä väkevästä mutta tässä sitä juodaan halpaa olutta ja odotetaan aarretta rainbow oluen päässä..karpaloviiniä?

tällasena melko vanhana kuivattuna luumuna voisin sanoo että kentacky fried chiken, käydä ostamassa ruotsista ientupakkaa otta jim bean kolan ja katsoa rainbowta..josta löytuyy karpaloviiniä?

• Anonyymi

Toistaiseksi suomen ulkoilmassa pärjää ilman hikoilua. Yli 10 pakkas astetta huomiseksikin.
      Se kuuluisa foliohattukaan ei nyt lämmitä tarpeeksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3894
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2619
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      44
      2584
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2375
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      29
      2208
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      303
      2103
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1809
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1633
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      46
      1498
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1477
    Aihe