https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/73287f89-3b9d-40a9-94f0-e871438fe52e
"Nämä kolme hälytysoiretta viittaavat aivoinfarktiin – silloin soitettava heti 112.
TIA-kohtaus eli ohimenevä aivoverenkiertohäiriö ja aivoinfarkti oireilevat samalla tavoin. Kummassakin tapauksessa hoitoon on hakeuduttava heti.
Toispuoleinen heikkous tai halvaus, puheentuoton vaikeus tai puheen puuroutuminen tai näköhäiriö, jossa toisesta silmästä menee näkö pimeäksi tai kummassakin silmässä on näköpuutos, ovat oireita, joiden takia sairaalahoitoon on hakeuduttava heti.
– Jo lievistäkin oireista pitäisi hakeutua lääkäriin."
En ole minnekään lääkäriin mennyt, vaikka muutaman kerran on silmiin ilmestynyt kirkas säkenöivä keskittymä ja sen jälkeen ei ole enää erottanut tekstiä, eikä edes pystyisi soittamaan 112, kun ei erota numeroita.
Kohtaus on mennyt ohi noi 15 minuutissa ja toistunut 2-5 kertaa elämän aikana.
Jos se olisi ollut aivoinfrakti, niin eipä tässä elossa oltaisi, kohtaus menee ohi, jos se tulee, että ei tässä mitään hätää ole, ihan turha kuormittaa terveydenhoitoa pikku ohimenevien vaivojen takia.
t. Ätmi
Ei se ollut aivoinfrakti
Anonyymi
0
96
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857545- 1005463
- 2664708
- 484632
- 653342
- 502748
- 552405
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222398Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292362- 412234