Arvioinnissa Johan Sebastian Bachin sarja no2 h-molli bmw 1067; menuetti ja badinerie

Anonyymi

Tämän teoksen kesto on 3.00 , tasan kolme minsaa ja on lyhyt ja ytimekäs ja minusta klassikkoteos, jossa on nerokas kohta siinä tietyssä kohtaa teoksen aikana jossa on se mieleenjäävin melodiakohta, en tarkkaan osaa nyt sanoa sitä ajankohtaa. Muutenkin on kyllä hyvää musan "maalailua", mutta täytyy antaa myös kritiikkiä tälle säveltäjälle sillä minun makuuni suurin osa hänen teoksista on aika simppeleitä, mutta en väitä että simppelit klassiset teokset ois automaattisesti huonompia kuin koukeroiset. Makuasioita, sano naapurin ilpo! =).

9

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No nyt olet kyllä pihalla.

• Anonyymi

Siis mitä tarkoitat? Tarkoitatko sitä että olen väärässä siinä kun sanoin että Bachin teokset on simppeleitä? Voi olla että olen väärässä, mutta jos vertaat esim Bachin klassisia kirkkomusateoksia Joseph Haydnin klassisiin kirkkomusateoksiin niin eroja löytyy aika paljon koska kun Haydnin teoksissa on selvästi enemmän koukeroisuutta mikä vaatii myös soittajilta paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mitä tarkoitat? Tarkoitatko sitä että olen väärässä siinä kun sanoin että Bachin teokset on simppeleitä? Voi olla että olen väärässä, mutta jos vertaat esim Bachin klassisia kirkkomusateoksia Joseph Haydnin klassisiin kirkkomusateoksiin niin eroja löytyy aika paljon koska kun Haydnin teoksissa on selvästi enemmän koukeroisuutta mikä vaatii myös soittajilta paljon.

"Bachin klassiset kirkkomusateokset"...
        Ei ne Bachin fuugat ainakaan niin kovin simppeleitä ole, en tosin ole niitä koskaan itse soittanut. Olettaisin ihan korvakuulolta kuitenkin, että nekin vaativat soittajilta paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bachin h-mollimessu on mahtava!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bachin h-mollimessu on mahtava!!!

Ei yhtä mahtava kuin Mozartin c molli messu.

• Anonyymi

Bachin teokset eivät todellakaan ole "simppeleitä"! Joku menuetti ehkä, mutta muuten ei, ei, ei.

• Anonyymi

Eivät olekaan simppeleitä vaan esim. Bachin 6 ääninen ricercare on eräs kaikkien aikojen komeimmista ja monimutkaisimmista fuugista vaikkakaan siinäkään musiikissa ei ole emotionaalista syvyysperspektiiviä yhtä paljon kuin Mozartilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät olekaan simppeleitä vaan esim. Bachin 6 ääninen ricercare on eräs kaikkien aikojen komeimmista ja monimutkaisimmista fuugista vaikkakaan siinäkään musiikissa ei ole emotionaalista syvyysperspektiiviä yhtä paljon kuin Mozartilla.

Syvyysperspektiiviä?! Itse koen syvimmät musiikilliset elämykset juuri Bachin musiikista, urkumusiikista ja konsertoista. Ylipäänsä barokkimusiikista.
        Mozart ei oikein saa innostumaan, mutta pakko myöntää, että Mozartin klarinettikonsertto on kauneinta mitä klarinetille on sävelletty!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syvyysperspektiiviä?! Itse koen syvimmät musiikilliset elämykset juuri Bachin musiikista, urkumusiikista ja konsertoista. Ylipäänsä barokkimusiikista.
        Mozart ei oikein saa innostumaan, mutta pakko myöntää, että Mozartin klarinettikonsertto on kauneinta mitä klarinetille on sävelletty!

itse olen kokenut Mozartin pianokonsertoista sekä 3. viulukonsertosta jo lukioikäisenä korkeimmanasteisia transsendentaalisia ja transsinomaisia psykofyysisiä tiloja ja katharsiksen johon verrattuna Bachista saamani musiikilliset kokemukset eivät ole olleet läheskään yhtä voimakkaita mutta mitä tuohon Mozartin klarinettikonserttoon tulee niin syksyisenä luomuksena ja luomisvoimansa vähitellen menettäneen säveltäjäneron tuotannossa se ei enää edusta tämän parasta antia säveltaiteelle ja pitäisin klarinettikvintettoakin merkittävämpänä klarinettiteoksena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      240
      45281
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11223
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      176
      10821
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9691
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8498
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6501
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      2850
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2202
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      32
      1485
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1470
    Aihe