Hei. Osaako kukaan sanoa, voiko saada asumistukea jos on yhteinen entinen koti mihin mies jäisi asumaan, ja yhteistä lainaa toki asunnosta vielä. Mutta itse muuttaisi kolmen alaikäisen lapsen kanssa vuokralle lähelle. Jos mies vaan jatkaisi lainojen lyhennystä normaaliin tapaan.. Tämä siis aluksi tilanne, ennenkun mietitään kuinka jatko, asunto myyntiin ja molemmat vuokralle tms.. Jos asunnosta myyntivoittoa jonkin verran, nii. Onko silti oikeutettu asumistukeen? Muita vinkkejä ym näkökulmia!
Ero ja asumismuodot ym
Anonyymi
3
121
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä tuossa tilanteessa on mahdollista saada asumistukea. Kyse on ihan puhtaasti siitä miten saat tilanteen perusteltua Kelalle.
Olen itse saanut Kelalta pari kuukautta asumitukea samntyyppisessä tilanteessa. Eikä mulla ollut edes lapsia. - Anonyymi
Tehkää ihan ensiksi se ositus ja heti asunto myyntiin.
- Anonyymi
Asumistukeen vaikuttaa myös elatusmaksut ja lapsilisät yksinhuoltaja lisineen ja sulla on myös omaisuutta , velkainen talon puolikas.
Sinä saat vuokraa omasta puolikkaastasi, jos ukkosi jää sinne asumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077716
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085901- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582908
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036