Olen työskennellyt useamman vuoden ajan Holiday Clubilla ja ihmettelen todella mihin yritys on menossa. Suorittavasta portaasta revitään kaikki irti tehoissa ja samalla kielletään kaikki tyhy-tapahtumat. Jengiä pistetään pihalle tosta noin vaan kun organisaatiota uudistetaan. VR:n ja Stockmannin palveluksessa aiemmin työskennellyt Toimitusjohtaja Maisa Romanainen itkettää ihmisiä lähes päivittäin ja johtaa pelolla ja tekee ihan älyttömiä impulsiivisia päätöksiä josta työntekijät kärsivät. Kaikki on niin peloissaan ettei kukaan uskalla sanoa vastaan koska pelkää että toimari hyökkää kimppuun. Ihan hirveä ilmapiiri yrityksessä nykyään.
Holiday Clubin henkilöstöpolitiikka on järkyttävää
70
16352
Vastaukset
- Anonyymi
Olen joutunut todistamaan useamman hyökkäyksen henkilöitä kohtaan toimitusjohtajan taholta. Ihan järkyttävää julkista nöyryytystä. Onko se niin vaikeaa olla inhimillinen. Ei näköjään riitä 30 tonnin kk. palkka siihen,että pystyisi kohtelemaan muita ihmisiä edes ihmisinä. Milloinkohan Intialaiset omistajat tajuavat tämän? Jospa vaan joku toisi asiat laajudessaan päivänvaloon.
- Anonyymi
Eiköhän Maisa Romanaiselle käy samoin, kuin työhistoriassaan. Työntekijöstö äärimmäisen tyytymätöntä ja pian holidayclubeilla ei enää ole työntekijöitä pyörittämään palveluita ja palvelemaan asiakkaita. Lopulta siirtynee johonkin halpaan ulkomaiseen työvoimaan yrittäessään pelastaa esimerkiksi ravintolatoiminnan eri kohteissa, mutta ei onnistu, hyvä asiakaspalvelu kun kuitenkin on palvelualojen a ja o. Suurin virhe minkä yritysjohtajat voivat tehdä, on mennä raha edellä ajattelematta niitä, jotka sen rahan talolle lopulta tuovat. Työntekijöiden ja asiakkaiden arvostus puuttuu 🤷
- Anonyymi
Allekirjoitan tämän myös. On käsittämätöntä miten yksi ihminen (Maisa Romanainen) saa yrityksen muutamassa vuodessa täysin päälaelleen. Holiday Club on ennen ollut todella lämminhenkinen yritys, mutta se on muisto vain. Nyt johdetaan pelolla, tyrannialla, ylimielisyydellä. Esihenkilöt ja johtoasemassa työskentelevät pelkäävät ja se vaikuttaa kaikkien työhön. Operatiivisen puolen työntekijöille asetetaan lomakieltoja lomakaudella, eikä työntekijöitä muisteta koskaan millään tavalla, vaaditaan kyllä, ja paljon. Ei voi käsittää miten 2022 voi tällainen johtaminen olla mahdollista? Irtisanoutumisia on koko ajan valtavasti, huippuammattilaisia on lähtenyt, koska ei muuta voi kuin äänestää jaloillaan.
- Anonyymi
Onko toiminta muuttunut vai vieläkö toimitaan samalla tyylillä?
- Anonyymi
Itse työskentelin myös jonkin aikaa Holiday Clubilla ja tässä ketjussa mainitut asiat johtivat siihen, että menetin yöuneni, jännitin töihin menemistä ja hyvinvointini heikkeni. Lopulta oma ratkaisu oli äänestää jaloilla ja kun lähtöpäätös oli tullut tehtyä rupesi tilanne helpottamaan. Tähän varmastikin vaikutti osittain se, että asioista ei tarvinnut "enää välittää" eikä keskustelujakaan tarvinnut juuri käydä. Hyvinvointini palautui onneksi varsin nopeasti sen jälkeen, kun suljin viimeisen kerran ko. firman oven takanani.
Ehkä pahinta kokemuksessa oli itsetunnon laskeminen, koska aloin kyseenalaistaa omaa ammattitaitoani. Palautetta annettiin nähdäkseni ajoittain aiheesta, mutta sen antamistapa oli kohtuuton. Joskus palaute taas oli mielestäni aiheetonta tai epärelevanttia. Mikromanageeraus ja raportointivelvollisuus taas meni äärimmäisyyksiin. Keskustelut kollegoiden kanssa kuitenkin auttoivat, koska tämä lisäsi ymmärrystä siitä, että oma osaaminen on ennallaan ja kyse jostain ihan muusta. Tästä johtuen on nähdäkseni hyvin tärkeää, että kokemuksia nostetaan esiin. Tällaisten kokemusten kanssa ei ole hyvä jäädä yksin.
Jaan tämän kokemukseni koska uskon, että niin Holiday Clubilla kuin muuallakin on henkilöitä, jotka joutuvat kohtaamaan huonoa johtajuutta. Tällaista ei tarvitse eikä kannata sietää, koska parempaa johtajuutta löytyy varmasti muualta.- Anonyymi
Yhdyn täydellisesti edellisiin kommenteihin. Holiday Club oli aikaisemmin kiva ja lämminhenkinen työympäristö vuosikausia. Muutos tapahtui kun maisa romanainen valittiin toimitusjohtajaksi kesällä 2019. Sen jälkeen ensiksi vaihdettiin johtoryhmä koska holiday clubissa oli Maisan mielestä osaamis- ja älyvaje ja sen jälkeen pidettiin muutama yt-neuvottelut jotta päästiin irti kaikesta vanhasta. Tulokset Maisan johtamisen aikana puhuvat puolestaan nyt huhti - Kesäkuu-2,8 meur ja tukia yli 1 meur. Maisan tj uran aikana HC R on tehnyt tappiota yli 30 meur mukaan lukien tuet. Mikä tulee olemaan yhtiön kohtalo Maisan käsissä? Sitä ei ole vaikea arvata....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhdyn täydellisesti edellisiin kommenteihin. Holiday Club oli aikaisemmin kiva ja lämminhenkinen työympäristö vuosikausia. Muutos tapahtui kun maisa romanainen valittiin toimitusjohtajaksi kesällä 2019. Sen jälkeen ensiksi vaihdettiin johtoryhmä koska holiday clubissa oli Maisan mielestä osaamis- ja älyvaje ja sen jälkeen pidettiin muutama yt-neuvottelut jotta päästiin irti kaikesta vanhasta. Tulokset Maisan johtamisen aikana puhuvat puolestaan nyt huhti - Kesäkuu-2,8 meur ja tukia yli 1 meur. Maisan tj uran aikana HC R on tehnyt tappiota yli 30 meur mukaan lukien tuet. Mikä tulee olemaan yhtiön kohtalo Maisan käsissä? Sitä ei ole vaikea arvata....
Samaa mieltä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä!
Käsittämätöntä että vuonna 2022 tollainen ihminen voi johtaa yritystä Suomessa, nöyryyttää työtekijöitä ilman että kukaan puuttuu asiaan. Ehkä kannattaisi ottaa lehdistöön yhteyttä joku varmaan mielellään tekee jutun tästä varsinkin kun kyseessä on yritys joka tarjoaa hyvinvointilomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittämätöntä että vuonna 2022 tollainen ihminen voi johtaa yritystä Suomessa, nöyryyttää työtekijöitä ilman että kukaan puuttuu asiaan. Ehkä kannattaisi ottaa lehdistöön yhteyttä joku varmaan mielellään tekee jutun tästä varsinkin kun kyseessä on yritys joka tarjoaa hyvinvointilomia.
Kirjoittakaa Intian omistajalle, ei auta että itkette palstolla, suomen politiikot suojelevat tällaisia henkilöitä kohta Romalainen saa suomen valkoinen ruusu mitali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittakaa Intian omistajalle, ei auta että itkette palstolla, suomen politiikot suojelevat tällaisia henkilöitä kohta Romalainen saa suomen valkoinen ruusu mitali.
Romalainen johtaa holiday samalla tavalla kun Marin suomen. Jos he jatkavat niin KONKURSSIIN mennään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Romalainen johtaa holiday samalla tavalla kun Marin suomen. Jos he jatkavat niin KONKURSSIIN mennään.
Asiaa!
- Anonyymi
Täysin huijari yritys, huijaavat lomaosakkeilla eläkeläisten rahat
- Anonyymi
Myös täältä komppaukset. Useamman vuoden ehdin ko. firmassa työskentelemään. Kyllähän joskus aiemminkin oli ongelmia, mutta niistä keskusteltiin, ja luottamus oli molempiin suuntiin, että työtekijät ihan tosissaan haluavat olla tuottavia, ja työnantaja haluaa työntekijöiden voivan hyvin ja jaksavan työssään.
Johtuuko muutos sitten omistajan vaihdoksesta, jonka arvoja uusi toimitusjohtaja edistää, vaiko sitten uuden toimitusjohtajan persoonasta, joka ei vielä ole omistajalle täysin auennut, mutta kyllä ongelmat tulivat ilmi tj:n vaihdoksen myötä. Yt-kierre, jonka aikana näki itseään pätevämpien työntekijöiden lähtevän oikealta ja vasemmalta joko potkittuna tai itse tilanteen aistien, ja ilmapiiri työpaikalla sukelsi samaan tahtiin.
Omakin vuoro koitti lopulta, ja työpaikka lähti alta. Itselleni tämä oli todellinen onnenpotku, sillä luulen, että muutoksen pelossa kärvistelisin siellä edelleen. Nyt kun oli pakko etsiä uutta, niin onkin herännyt siihen, että ongelma ei oikeasti ollutkaan minussa. Ihminen sopeutuu muuttuvaan ympäristöön, ja yrittää loppuun asti kaivaa hyviä puolia esiin, syyttäen pahimmillaan itseään siitä, että miksi en ole onnellinen, vaikkei mikään iso asia olekaan pielessä. Sitten kun pakon edessä vaihtaa, niin huomaa, että oma tekeminen ja ammattitaito riittääkin, ja sitä suorastaan arvostetaan ja siitä saa kiitosta.
Sitten märehtii hetken aikaa, että miksi en vaihtanut aiemmin, kunnes toteaa, ettei se märehtimällä parane, ja jatkaa elämäänsä taas valoisammin mielin.
Toivon, että kokemukseni kertominen voi rohkaista muitakin samassa tilanteessa olevia tekemään rohkean päätöksen. - Anonyymi
Eikö tämä sama taikuri tuhonnut myös Stocmannin ja Akateemisen tavaratalotoiminnot? Taisi olla myös VR ongelmien keskiössä esim lipunmyynnin uudistuksessa.
- Anonyymi
Näin voisi ainakin cv:n perusteella ajatella. Ainakin johtamisesta on kuulunut samanlaisia kauhutarinoita muualtakin... Toki totuutta ei varmaan voi täysin tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin voisi ainakin cv:n perusteella ajatella. Ainakin johtamisesta on kuulunut samanlaisia kauhutarinoita muualtakin... Toki totuutta ei varmaan voi täysin tietää.
Maisa Ronanainen johtaa pelolla ja alistaa ihmiset näin on käynyt Stockmannilla ja Vr:llä sekä nyt Holiday Clubissa mutta jossain vaiheessa siihen tulee stoppi ja sen ura loppuuuuuu
- Anonyymi
Hän ei osaa businestä.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maisa Ronanainen johtaa pelolla ja alistaa ihmiset näin on käynyt Stockmannilla ja Vr:llä sekä nyt Holiday Clubissa mutta jossain vaiheessa siihen tulee stoppi ja sen ura loppuuuuuu
Haukkuu Intian omistaja pystyyn Mr Sing.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maisa Ronanainen johtaa pelolla ja alistaa ihmiset näin on käynyt Stockmannilla ja Vr:llä sekä nyt Holiday Clubissa mutta jossain vaiheessa siihen tulee stoppi ja sen ura loppuuuuuu
Kirjoita Intian omistajalle!
- Anonyymi
Saanut aiemmista työpaikoista kenkää. Huono johtaja.
- Anonyymi
Itseäni hieman huvittaa tämä videoklippi: https://www.youtube.com/watch?v=NTC9IXQbONM
(jos ei aukea linkistä, niin löytää myös Romanaisen nimellä Youtubesta).
Toki on myönnettävä, että Holiday Clubilla muutosta on varmastikin haettu aktiivisesti Romanaisen toimesta, eikä asia on jäänyt vain sanojen tasolle vaan on tehty paljon aktiivisia toimenpiteitä. Se onko toimenpiteet olleet järkeviä, niin näin ei näyttäisi olevan ainakaan taloudellisten lukujen valossa (näin kamalia lukuja ei voi yksin selittää korona, Ukrainan sota tai venäläisten turistien kato).
En kuitenkaan voi käsittää miten hän uskoo oman toimintansa tukevan sitä, että epäonnistumiset uskaltaisi aidosti tuoda esiin. Päinvastoin uskon, että tapa johtaa pelolla johtaa väistämättä asioiden piilotteluun tai vääristelyyn ja ennen kaikkea "joo-joo miesten / naisten" ilmaantumiseen organisaatiossa, jossa ei uskalleta olla aidosti erimieltä.
En myöskään todellakaan omalta kohdaltani voi sanoa, että Romanainen olisi mielestäni aidosti pyrkinyt jakamaan samaa näkemystä koko organisaation kanssa tai että asioista olisi keskusteltu avoimesti organisaatiossa.
Sanojen ja tekojen pitää olla synkassa, kuten hän julistaa... Siitä varmaan voi sitten olla montaa mieltä. - Anonyymi
Komppaan 100% tämän ketjun kommentteja. Miten paljon kyseinen henkilö on saanut pahaa aikaan (ihmisille ja yrityksille) urallaan, voi vain arvailla. Täysin naurettava tuo linkattu youtube-puhe, henkilö toimii todellisuudessa täysin päinvastaisella tavalla. Jees-miesten ja -naisten esiinmarssi jo Holiday Clubilla alkanut kun fiksut ihmiset ovat äänestäneet jaloillaan. On helpompi myös tässä tilanteessa ottaa ostopalveluihmisiä riviin, tekevät mitä sanotaan kun heille maksetaan, eivätkä rumenna entisestään henkilöstön vaihtuvuustilastoja. Viimeisellä rivillä näkyy kaikki lopulta.
- Anonyymi
Allekirjoitan kaikki! Aivan järkyttävää toimintaa ja tämä kaikki näkyy todella huolestuttavana joka kohteessa. Henkilöstö todella ahtaalla ja ajettu nurkkaan. Tämä pelolla johtamisen tyyli näkyy myös aika suuresti osassa kohteessa missä todella myrkyllinen ilmapiiri ja maisasta ei tarvi sanoa sen enempää sen voi lukea tosta ylempää!
- Anonyymi
Kiitos kun jaotte kokemuksenne!
- Anonyymi
Kotimaan matkustaminen on ollut aivan hurjassa nosteessa pari vuotta. Vapaa-ajan asuntojen kauppa on käynyt kovemmin kuin koskaan. Silti Holiday Club kyntää niin syvissä vesissä ettei koskaan, vaikka ydinbisnekseen pitäisi tästä syystä virrata rahaa ja kovasti. Syy on äärimmäisen yksinkertainen, johto ei tajua höykäsen pöläystä bisneksestä ja aina löytyy syy minkä taakse mennä. Jos joku erehtyy olemaan rouvan mielipidettä vastaan, saa kenkää. Pääkonttori pursuaa kaiken maailman osaamattomia johtajia jotka piinaa meitä työntekijöitä omilla neronleimauksillaan. Oma työpaikkakin menee alta tällä menolla. Ihmettelen, että onko omistajilla oikeasti näin suppea näkemys tilanteesta ja talon ongelmista!
- Anonyymi
Omistaja on kaukana ja elää erilaisessa kulttuurissä, KERTOKAA hänelle, hän haluaa kuitenkin tehdä rahaa.
- Anonyymi
Maisa Romanaisen johtaminen on todella surullista seurattavaa. Kaikki edellä mainitut kommentit ovat täysin totta. Ja ketjusta huomaa ettei niitä ole kirjoiteltu pilan päiten, eikä katkerina vaan surullisena siitä mihin Maisa Romanainen on yrityksen ajanut. Henkinen kiusaaminen on arkipäivää. Mutta sitä ei saa, ei voi nostaa esille, koska seuraukset on julmat. Moni valitsee lähtemisen. Haluaisin toivoa yritykselle hyvää mutta niin pitkään kun johtajana on Romanainen, ennuste ei ole kovin hyvä. Hyvää jatkoa silti !
- Anonyymi
Luottamus ja pelko eivät voi elää samassa työpaikassa😔
- Anonyymi
Juurikin henkinen kiusaaminen ja kuten kouluaikoina, kukaan ei uskalla puolustaa kiusaamisen kohdetta/kohteita, koska joutuu itse silmätikuksi. Tämä ei pääty hyvin...
- Anonyymi
Huijarifirma, osakkeita ei pysty myymään pois! Maksua tulee, maksun perään.
Sitten kun haet osakkaana lomapaikkaa, kaikki on varattu. Ilman osakasstatusta
lomapaikkoja on pilvin pimein tarjolla. - Anonyymi
Täyttä huijausta muutenkin ja henkilö vielä laitettu johtamaan kuka tosiaan ei ymmärrä yhtään mitään alasta. Holiday Clubin arvot kohdallaan ja henkilöitä lentää ulos , hyvältä näyttää talous.. eihän noin surkeasti voi tehdä.
- Anonyymi
Valittakaa Intiaan, jos haluatte muutosta! Myös asiakkaan näkökulmasta Holiday Clubin taso on romahtanut joka osa-alueella ja aion valittaa asiasta Intiaan. Maisa Romanainen ei kykene johtamaan mitään yritystä.
- Anonyymi
Intialaisia varmasti kiinnostaa kun suomesta tulee henkilö asiakkaalta valitus:) eiköhän Maisa Romanainen ole kohta ulkona ja sitten seuraava alan ammattilainen tulee laittamaan asiat kuntoon;);) hyvältä näyttää noin taloudellisesti touhu ja kyseinen Rouva saanut vielä lisää tuhoa aikaiseksi. Tuskin pitkään menee niin jollain menee hermot ja menee oikeuteen myös suomessa, eihän esim. villas omistusten ja niiden tuotto lupaukset ole laillisia, eikä saa muut vuokrata kuin Holiday Club niitäkään viikkoja mikä ei sekään ole laillista. Espanjan Holiday Clubin kohteista eivät viikkoja myy enään kun eri maalaiset voittaneet oikeudessa Holiday Clubin, eivät ole kyllä maksaneet korvauksia vaikka oikeuden tuomiot, taitaa olla n. 8-10 miljoonaa/ vuosi. Hyvältä näyttää talous:) ja vielä tuettu vaikka kuinka paljon koko puljua, no nyt lisää tukea kun uima-altaat pitää olla lämpimänä.
- Anonyymi
Osakemyynnissä esihenkilöt uhkailee ja painostaa henkilökuntaa, eli ei meilläkään sen paremmin mene kuin muilla kommentoijilla
- Anonyymi
Mieti nyt niitä ketkä siellä johtaa, vanhoja myyjiä joista jokainen on valehdellut asiakkaalle enemmän kuin sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieti nyt niitä ketkä siellä johtaa, vanhoja myyjiä joista jokainen on valehdellut asiakkaalle enemmän kuin sinä.
Ja valehtelee vieläkin sinun kautta kun ohjeistavat sinua :)
- Anonyymi
Ikävä kuulla, sellaista se on kun ihmiset eivät osaa johtaa ihmisiä.
- Anonyymi
Tsemppiä teille, ei varmasti ole helppoa.
- Anonyymi
Tosi ikävä kuulla, ei varmasti ole helppoa. Erittäin heikot on luvut ja ei hyvältä näytä.
- Anonyymi
Sellaista se on kun osaajat ovat lähteneet.
- Anonyymi
Kirjoittakaa intiaan!!!
- Anonyymi
Kirjoittakaa Intian omistajille, ketään ei haluaa että oma yritys (raiskataan) tällä tavalla.
- Anonyymi
Tulokset puhukoon puolestaan, koronalla on helppo selitellä. Itse olen lähinnä miettinyt, että miten nykymaailmassa on mahdollista, että firman johtamiskulttuuria ei ole nostettu mediassa tapetille.
- Anonyymi
Avain tälle ongelmalle on Intia ei Media. Mediassa on paljon muitakin pellejä kun esim. Marin. ROMALAINEN TAIDA OLLA RITAKALLION KAVERI MAISA KÄYTTÄÄ ELÄKELÄISTEN RAHOJA JA RITAKALLIO KÄYTTÄÄ RAHAT JOTKA KUULUVAT ONNETTOMUUDEN UHRILLE, POHJOLA VAKUUTUS EI MAKSAA ULOS MITÄÄN JOS ON YLI 1000 KORVAUS JOS ET OLE POLITIKKO TAI JOLLAKIN TAVALLA TUNNETTU. POHJOLA VAKUUTUS ON SAMA KUN OP POHJOLA JA RAHAT MENEE OSUUSPANKIIN KASSAAN JA TIMO RITAKALLIO TEKEE HYVÄÄ TULOSTA!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avain tälle ongelmalle on Intia ei Media. Mediassa on paljon muitakin pellejä kun esim. Marin. ROMALAINEN TAIDA OLLA RITAKALLION KAVERI MAISA KÄYTTÄÄ ELÄKELÄISTEN RAHOJA JA RITAKALLIO KÄYTTÄÄ RAHAT JOTKA KUULUVAT ONNETTOMUUDEN UHRILLE, POHJOLA VAKUUTUS EI MAKSAA ULOS MITÄÄN JOS ON YLI 1000 KORVAUS JOS ET OLE POLITIKKO TAI JOLLAKIN TAVALLA TUNNETTU. POHJOLA VAKUUTUS ON SAMA KUN OP POHJOLA JA RAHAT MENEE OSUUSPANKIIN KASSAAN JA TIMO RITAKALLIO TEKEE HYVÄÄ TULOSTA!
Ritakallio ja Romalainen ovat kauheita.
- Anonyymi
Osuuspankkihan ne rahoitukset hoitaa holiday clubille, roistoja.
- Anonyymi
Onko kaikki jo irtisanoutuneet ketkä täällä ovat kertoneet kokemuksiaan? Jos ette vielä niin tehkää se koska varmasti löytyy teitä arvostava työnantaja.
- Anonyymi
Irtisanouduin lopulta. Oli elämäni parhain päätös, nykyään nautin työstäni ja työnantaja arvostaa minua työntekijänä. Ei ahdista, eikä työasioita tarvitse miettiä töiden ulkopuolella (aiemmin joutui, koska ahdistus oli niin suuri työvuorojen jälkeen...)
- Anonyymi
Menkää intiaan valttamaan hönöt
- Anonyymi
Kaikki yllä kirjoitettu on totta. Naurettava ja täysin omiin oloihinsa eristäytynyt johto joka ei osaa eikä suostu kuuntelemaan työntekijöitä. Siiloutunutta ja läpinäkymätöntä tekemistä, jota johtaa Maisan pelko ja/ tai välttely. Ei tervehditä, ei yhteenkuuluvuuden tunnetta, ei mitään yhteistä. Työkalut ja tekeminen vanhanaikaista, jos tulee ongelma, kukaan ei auta, ketään ei kiinnosta, ei kuulu mulle. En voi suositella.
- Anonyymi
Kyllä on naurettavaa toimintaa, jokainen turvaa omaa selustaansa, vastuuta paikoillaan eikä lupauksista pidetä kiinni.
- Anonyymi
Täysiä huijareita. Myivät viikot ja piti saada rahoja takaisin, no ei uskottu että nousee hinta tietenkään mutta kun vanhat asiakkaat jätetään heitteille ja jälleenmyynti kuulemma täynnä viikkoja. Täysi huijaus.
- Anonyymi
Saimaa alkaa lomauttamaan ja pian tulee muut perässä. Kukaan ei ole turvassa ja jollet saa turhia osakkeita myytyä hölmöille eläkeläisille, niin pian on lähtöedessä sullakin. Nyt kannattaa hankkia muita töitä.
- Anonyymi
Eiköhän tämä kaikki p*ska henkilöstöpolitiikka johdu aivan niistä intialaisista. Kyllähän sekin fakta on että Maisa Romanaisen työhistoria ei ole kauhean mairittelevaa, ja että tämmöisen ihmisen ei olisi alunperin pitänyt hakeutua tehtäviin missä on nyt ollut. Mutta luulen, että intialaiset ovat aivan tarkoituksella valinneet Maisan toimariksi juuri taustansa takia (kova ja kylmä ihminen, ei mieti henkilöstön viihtyvyyttä yms.) Intialaiset haluavat kaikki kustannukset mahdollisemman alas. He haluavat myydä Holiday Clubin hyvään hintaan lähivuosina. Jotta he niin voivat tehdä, ei johdossa voi olla henkilöstön asiaa ajavaa toimaria: vaan kylmä, kaikki tehot käyttöön ottava henkilö. Harmi vaan että tässä on koronat ja sodat vaikuttaneet negatiivisesti tähän suunnitelmaan. Holiday Club on ollut intialaisille vaan yrityssijoitus, josta he haluavat hyötyä myymällä sen.
Se jos kävisi, että ostaja Holiday Clubille löytyisi, ei ole hyvä juttu tälle ostajalle. Hän saa erittäin väsyneen henkilöstön joka ei enää jaksa. Tulosta hän ei tule saamaan. Itse olen sellainen: väsynyt työntekijä, joka katsoo avoimia työpaikkoja joka päivä. - Anonyymi
Holiday Clubin taso on tippunut näin asiakkaankin näkökulmasta. Tampereen kylpyläosastolla ilmastointi oli aivan liian kylmällä. Lasten uikkarit oli laitettava lämpimän suihkun alla etteivät jäätyisi viimassa. Yksi poreallas oli muutettu "virkistäväksi". Energiansäästösyistä nämä molemmat kuulemma. Allasbaari auki vain iltaisin. Pizzeria auki vain viikonloppuisin. Hissin lattialla samat roskat koko vierailumme ajan. Alkaa olemaan melko ränsistynyttä ja nuhjuista. Huomaa että säästöliekillä ovat. Onneksi ei ole omaa osaketta. Harmittaa työntekijöiden puolesta nämä edelliset kommentit. Toivon jaksamista teille ja rohkeutta jättää toksinen ympäristö.
- Anonyymi
Sama meno jatkuu. Itse vielä töissä, mutta hiljalleen työntekijät ajetaan loppuun säästämällä tunneissa. Todella osaavaa työvoimaa lähtee jatkuvasti, kun työtä ei arvosteta. Maisa Romanaisella ei ole pienintäkään arvostusta työntekijöitä kohtaan, tulosta kyllä pitäisi tehdä. Hetken vielä menoa katselen, ja sen jälkeen lähtee yksi osaava asiakaspalvelija lisää, jos meno ei muutu. Ei kukaan henkisesti jaksa, kun joko tunteja ei ole nimeksikään tai sitten niitä on kohtuullisesti, mutta pahimmillaan yhden ihmisen pitäisi tehdä kolmen ihmisen edestä töitä suurimman osan työajasta.
- Anonyymi
Osaavia tekijöitä taas lähtee kun pomot tulkitsevat vain exceliä.
- Anonyymi
Lomaosakemyyjä on kuningas
- Anonyymi
Olen Katinkullassa asiakkaana tässä muutaman päivän. Kerron asiakaskokemukseni. En tiennyt että Suomesta edes saa niin huonoa vessapaperia, mitä Katinkullassa on, olisiko intialaista 🤔
Kun soitin ennen lomaa tänne, asiakaspalvelija yhdisti valtakunnalliseen asiakaspalveluun kaksi kertaa (kaksi eri puhelua) ennen kuin ehdin sanoa asiaani kokonaan, kun satuin kysymään jotain, mihin hän ei osannut vastata. Kävin illalla respassa, siellä oli jonoa ja vain yksi työntekijä hoitelemassa asioita.
Allasosaston aukioloaikoja on supistettu, varmasti sääatösyistä tai työvoimapulan vuoksi. Hotellin sisällä oleva R-kioski ja jotkut harrastepalvelut menevät kiinni su-to jo klo 18.
Itse olen tykännyt HC:n kohteista aikaisemmin, mutta nyt alkaa selkeästi olla firma tämänkin keskusteluketjun perusteella niin heikossa hapessa, että eiköhän tämä HC matkailu ala osaltani riittää. On niitäkin saman alan yrityksiä, joissa asiakaskokemuksella on johdolle oikeasti merkitystä. Asiakkaat pitävät rahoillaan firmaa pystyssä niin kauan kuin he haluavat käydä kohteissa. Nyt kun työntekijät ovat nostaneet kytkintä, häipyvät myös asiakkaat ja etsivät kohteita, joissa heille hymyillään, joissa he kokevat olonsa tervetulleiksi ja joissa on parempaa vessapaperia kuin Katinkullassa.- Anonyymi
Helppoa olla samaa mieltä. Ihan joka HCssä valtavat jonot respassa ja ihmettelen millainen systeemi niillä käytössä kun menee se 10 min per kirjautuminen. Katinkullassa lähes aina mitä olen käynyt, sesonkina tai ei väkeä odottelee aulassa vuoroaan ja vaihtaa ajatuksia että miten tämä on joka kerta tällaista. Tuntuu että respassa tehdään hommia kuin hidastetussa elokuvassa, se näyttää humoristiselta. Enkä ihmettele jos toiminta on sitä mitä saa lukea. Yksi henkilö hallinnoi siinä samalla sitä kylpylän porttia, josta asiakkaat yrittää mennä sisään ja ulos eikä se aina toimi / asiakas ei ostaa käyttää. Itkisin jos ei naurattaisi kun kaveri siinä ohjaa asiakkata tiuskien ja tavuttaen KÄ-VE-LE NYT SII-TÄ LÄ-PI!!! Ei varmasti ole työntekijöiden vika, kai siinä väsyy jos johtaminen on ketjussa kuvatun mukaista. Toki hyvä puoli on se, että asiakkaita tuntuisi riittävän kuitenkin mukavasti. ps. Ei ole muuten peflettejä enää saunaan tarjolla. Ottakaa mukaan omat kun menette.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helppoa olla samaa mieltä. Ihan joka HCssä valtavat jonot respassa ja ihmettelen millainen systeemi niillä käytössä kun menee se 10 min per kirjautuminen. Katinkullassa lähes aina mitä olen käynyt, sesonkina tai ei väkeä odottelee aulassa vuoroaan ja vaihtaa ajatuksia että miten tämä on joka kerta tällaista. Tuntuu että respassa tehdään hommia kuin hidastetussa elokuvassa, se näyttää humoristiselta. Enkä ihmettele jos toiminta on sitä mitä saa lukea. Yksi henkilö hallinnoi siinä samalla sitä kylpylän porttia, josta asiakkaat yrittää mennä sisään ja ulos eikä se aina toimi / asiakas ei ostaa käyttää. Itkisin jos ei naurattaisi kun kaveri siinä ohjaa asiakkata tiuskien ja tavuttaen KÄ-VE-LE NYT SII-TÄ LÄ-PI!!! Ei varmasti ole työntekijöiden vika, kai siinä väsyy jos johtaminen on ketjussa kuvatun mukaista. Toki hyvä puoli on se, että asiakkaita tuntuisi riittävän kuitenkin mukavasti. ps. Ei ole muuten peflettejä enää saunaan tarjolla. Ottakaa mukaan omat kun menette.
Osasyy hitaaseen sisäänkirjautumiseen on valtava kapasiteetti jota pyöritetään (verrattuna pelkkään hotelliin). Asunnot, mökit ja hotelli pyörivät eri järjestelmissään. Holiday Clubin respassa työ on muutakin kuin sisäänkirjautumisten hoitamista: muunmuassa hoidetaan huoltopyynnöt, joissain kohteissa kioski, harrasteet ym ym, tietysti auttaisi jos henkilökuntaa olisi riittävästi, mutta ei ole, koska ylhäältäpäin sanellaan kuinka järkyttävän pienillä tunneilla pitää kaiken pyöriä.
- Anonyymi
Koko holiday club myydään pois kun amerikkalainen ostaja löytyy ja saa ihan laillisesti nostettua vastikkeita, näin tapahtunut muualla Euroopassa, onnea omistukseen kun vastikkeet 3-4 kertaistuu ja se niin mukava pieni vastike mikä on 300€ onkin tulevaisuudessa 900€-1200€, kannattaa toimia nopeasti jos ei halua muiden maksuja maksella ja päälle vielä venäläisten maksamattomia vastikkeita kun niitä nyt löytyy aika paljon holiday clubilla. Myynnissä on koko roska.
- Anonyymi
Aivan, lopun alku ja kulut nousevat, sitä se globaali liiketoiminta on, kyllähän nuo vastikkeet edullisia on tähän asti olleetkin, meillä enään yksi viikko ja onneksi menee jälkikasvulle kun tykkäävät lomailla, monella ongelma ettei lapset halua kuluja itselleen ja matkustavat miten haluavat.
- Anonyymi
Kyllä on ikävää että Holiday Glub menee näin alamäkeen. Lomaviikolla saimme kokea melkoisen järkytyksen että ei minkäänlaista Ruokailu mahdollisuutta ole ja Altaalle pääsee vasta kello 14.00 Eikä ole tästä mitään kerrottu Osakkeen omistajille etukäteen. Kyllä tämäkin on näköjään alettu niin alas että loppuu kai hommat kokonaan.MIksi näin ? Toimitusjohtaja kiireesti vaihtoon ettei kävisi näin. Niin kivaa ohjelmaa oli ennen, nyt ei mitään. Mikä on tarkoitus tälläisella alasajolla? Mitä mieltä nyt on Intialainen Omistaja?
- Anonyymi
Pätevää henkilöstöä lähtee ja palvelun, jos edes enää voi puhua palvelusta, taso laskee entisestään. Uutisissa ja lehdissä puhutaan että matkailu nostaa päätänsä kotimaassa mutta Holiday Clubilla ilmeisesti mennään aivan eri suuntaan.
- Anonyymi
Tämä Holiday Club on vain pienen pieni osa Mahindra konsernia. Esimerkiksi aika kivasti Mahindra racing e-formuloissa pärjäilee keskikastin tallina. No jos nyt ykköskuski Monacossa ajoinkin auton seinään, niin sellaista sattuu rahapiireissä.
- Anonyymi
Vähintäänkin kyseenalaista yrityskulttuuria. Kuppikunnat kukoistaa ja ilmapiiri ajoittain kylmäävää.
Asiakkaalle valehdellaan ihan pokkana päin naamaa, mutta se on osa nykypäivää.- Anonyymi
Osakemyynnin johtajat ja esimiehet tiedostavat ja sallivat asiakkaalle valehtelun jotta kauppaa syntyisi ja he saisivat bonukset ja taputukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osakemyynnin johtajat ja esimiehet tiedostavat ja sallivat asiakkaalle valehtelun jotta kauppaa syntyisi ja he saisivat bonukset ja taputukset.
Samaa suoritta phm.group
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983