Minkä takia kuumeen määritelmä ainakin työterveyspuolella on pikemminkin nousussa, vaikka aikuisena normaalilämpö on kylmempi kuin lapsena?
Lapsena normi oli se 37 astetta, mutta aikuisena lähempänä 36 astetta, jolloin 37 astetta olisi mielestäni kyllä jo kuumeen puolella, epänormaalin korkealla verrattuna normaaliin!
Taitaa jälleen kerran olla kyse vain siitä ihmisvastaisesta mammonanpalvontatouhusta! Tilasto, eli sairauspoissaolotilastojen pienentäminen vain sairauden määritelmiä ei-lääketieteellisin perustein muuttelemalla on tärkeämpää kuin ihmisten terveys!!
Työterveysjärjestelmä joutaisi romuttaa kokonaan, kun ei siitä ole enää mitään hyötyä, se ei vastaa tarkoitustaan. Työnantajat ovat kiristäneet systeemin pilalle uhkailemalla työterveyspalvelun tarjoajia, että jos poissaolotilasot eivät pienene, vaihtuu palvelun tarjoaja toiseen.
Lisäksi asiaan vaikuttaa negatiivisesti työterveyspalvelujen tarjoajien yritysmuoto, osakeyhtiö, jonka ainoa tarkoitus on tuottaa omistajilleen maksimaaliset voitot, eikä esim. edistää työntekijöiden terveyttä!
Siihen ideologiaan ei sovi "vaarantaa" sopimuksen jatkuvuutta myöntämällä sairauslomia työntekijöille!
Lisäksi työterveys oy:lle syntyy houkutus repiä lisävoittoja työntekijöiltä keksimällä heille ei-työstä johtuvia "sairauksia", joihin kaupataan sitten "lääkkeitä"!
Markkinatalous pilasi tämänkin asian, moraali ja totuus on heitetty mammonanpalvonnan edessä romukoppaan, jolloin minkään toimijan rehellisyyteen, puolueettomuuteen ja faktoihin perustuvaan toimintaan, EI VOI LUOTTAA!!
Kuumeen määritelmä
Anonyymi
2
126
Vastaukset
- Anonyymi
37° ei ole vielä kuumetta, joten siksi sitä ei voi kuumeeksi sanoa.
- Anonyymi
Onkin ongelma silloin kun kuume ei nouse.
Sairauden määritelmä tuntuu olevan kuume, ei silloin voi olla sairas, jos ei ole kuumetta.......
Noin olen oppinut terveydenhuollon asiakkaana.
Ainakin vaikuttaa olevan yleinen näkemys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324021Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene122007Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko241822Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731416Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su421226- 661224
- 821201
- 291175
Ota se joka eniten tulee lähelle ja yrittää
Neuvoksi jos on moni kiinnostunut. Silloin ei tarvitse arvuutella onko kiinnostunut. Näin se vaan menee. Nopeat syövät h106882Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9741