Mikä sopii riisin kanssa parhaiten

Anonyymi

Kala kana vai liha ja miten tehtynä

25

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kana.
      Oliiviöljyssä paistettuna.
      Mausteet maun mukaan.
      Tietenkin.

    • Anonyymi

      Ahven kala.

      • Anonyymi

        Niin luulis et kala sopis koska varmaankin aasian maissa syödään kalaa paljon tai pihvien kera tai kebabin kera


    • Anonyymi

      Autonrengas

    • Katkaravut, öljyssä ja mausteissa kuullotettuna, niin ettei tule sitkeiksi. Kanakin pannulla tai uunissa paistettuna.

      • JasuM: "Kanakin pannulla tai uunissa paistettuna."

        Minustakin kana tai broileri sopii hyvin riisin kanssa. Itse olen joskus ostanut kokonaisen grillatun broilerin kaupasta ja keittänyt sen kanssa riisiä.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        JasuM: "Kanakin pannulla tai uunissa paistettuna."

        Minustakin kana tai broileri sopii hyvin riisin kanssa. Itse olen joskus ostanut kokonaisen grillatun broilerin kaupasta ja keittänyt sen kanssa riisiä.

        Meillä on aika usein kokonainen maustettu broileri uuniin tyrkättynä ruoaksi kypsymässä. Basmatiriisin kanssa.


      • JasuM kirjoitti:

        Meillä on aika usein kokonainen maustettu broileri uuniin tyrkättynä ruoaksi kypsymässä. Basmatiriisin kanssa.

        Lopetin naudanlihan ja sianlihan syömisen muistaakseni keväällä tai alkukesästä. Yks päivä maistoin jauhelihaa, naudanlihaa ja maistui pahalle. En pysty enää syömään yökkimättä sitä.

        Olen kyllä ihan pikkulapsesta vieroksunut juurikin nauhanlihaa ja sianlihaa. Tyrkkinyt lautasen reunalle. Siinä on jotain mikä usein tökkää. Joskus pystyin syömään lehtipihviä tms. Nyt ei enää kykene. Tottunnut pois niistä.


      • JasuM kirjoitti:

        Meillä on aika usein kokonainen maustettu broileri uuniin tyrkättynä ruoaksi kypsymässä. Basmatiriisin kanssa.

        JasuM: "Meillä on aika usein kokonainen maustettu broileri uuniin tyrkättynä ruoaksi kypsymässä. Basmatiriisin kanssa." "Lopetin naudanlihan ja sianlihan syömisen muistaakseni keväällä tai alkukesästä. Yks päivä maistoin jauhelihaa, naudanlihaa ja maistui pahalle. En pysty enää syömään yökkimättä sitä."

        Kuulostaa hyvältä ja maukkaalta. Siis naudan- ja sianlihaa et pysty syömään. Itse söin paljon munakkaassa sianlihaa, mutta viime aikoina olen luopunut siitä. Naudanlihaa syön kebabissa, joten siitä en ole luopunut. Teillä siis ei ole joulukinkkua?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        JasuM: "Meillä on aika usein kokonainen maustettu broileri uuniin tyrkättynä ruoaksi kypsymässä. Basmatiriisin kanssa." "Lopetin naudanlihan ja sianlihan syömisen muistaakseni keväällä tai alkukesästä. Yks päivä maistoin jauhelihaa, naudanlihaa ja maistui pahalle. En pysty enää syömään yökkimättä sitä."

        Kuulostaa hyvältä ja maukkaalta. Siis naudan- ja sianlihaa et pysty syömään. Itse söin paljon munakkaassa sianlihaa, mutta viime aikoina olen luopunut siitä. Naudanlihaa syön kebabissa, joten siitä en ole luopunut. Teillä siis ei ole joulukinkkua?

        Joo se on hyvää. Voi meillä muut kinkkua syödä, minä pupellan kalkkunaa ja lohta. Sellainen periaate, että muiden ei tarvitse kieltäytyä mistään mistä minä kieltäydyn, kukin syö mistä tykkää ja mitä voi syödä.

        Ihan teen perheelle normaalisti liharuokia, vaikken itse niitä lihoja syö. Syön jotain muuta sitten. Olis hirveetä, jos muittenkin pitäis elää mun ruokavalioni mukaan. Brutaalia.


      • JasuM kirjoitti:

        Joo se on hyvää. Voi meillä muut kinkkua syödä, minä pupellan kalkkunaa ja lohta. Sellainen periaate, että muiden ei tarvitse kieltäytyä mistään mistä minä kieltäydyn, kukin syö mistä tykkää ja mitä voi syödä.

        Ihan teen perheelle normaalisti liharuokia, vaikken itse niitä lihoja syö. Syön jotain muuta sitten. Olis hirveetä, jos muittenkin pitäis elää mun ruokavalioni mukaan. Brutaalia.

        Karkas viesti, piti vielä lisätä että minä rajaan ruokavaliotani terveyssyistä. IBS oireet pysyy paremmin kurissa, kun jätän nuo tietyt lihat pois ruokavaliostani. En kuutenkaan ole nk. ituhippi enkä periaate ruokailija. Sekasyöjä, mutta vatsani oloa kuunnellen. Vointiani seuraten.


    • Kana riisin sekaan uuniin pellillä vihanneksia. Kanan rasva imeytyy siinä samalla riisiin kun kypsyy.

    • Makuasia tietenkin…riisi on maailman paras ravinto..itse valitsisin sen kanssa kanaa, mutta päätät itse..

    • Anonyymi

      ruistaikina
      päälle munavoi

    • Anonyymi

      Mistä riisilajikkeesta on kyse?
      Länsimaisesta lisukeriisistä vai aasialaisesta riisistä?
      Aasiassa syödään riisiä valtavasti, 200-300 grammaa päivässä henkilöä kohden ja he ovat läytäneet ne parhaimmat tavat millä riisiateriaa voidaan höystää.
      He ovat myös keksineet ruokalajikkeet joihin ei käy tuore vastakeitetty riisi, sen pitää olla eilistä, eli vähän vanhaa. Riisin kanssa parhaiten omaan makuun käy kananmuna, katkarapu ja tomaatti.

      AV

    • Anonyymi

      Riisii sopii hyvin jauhelihan kanssa herne/maissi/paprikalla höystettynä. Tai riisipuuro yksistään hitusella kanelia. On hyvvee 👌

    • Anonyymi

      tonnikalakin sopii ihan hyvin riisin kanssa. ja helppo tehdä purkista tonnikalaa vain riisin joukkoon.

    • Anonyymi

      Kana, sitten kala.

    • Anonyymi

      Riisi nyt sopii melkein kaiken kanssa, riisistä sellaisenaankin pystyy tekemään maittavaa ruokaa. Riisipuuroa, vanukasta, -kakkuja, sekä sopii kalan, vihannesten, kanan, katkarapujen, salaattien lisukkeeksi, piirakoiden täytteeksi jne.
      Ihan makuasia kuka nyt mistäkin eninten pitää.
      Tuli vielä mieleen japanilaisten riisiviini, sake 酒 !

      Itse tykkään hanhenkoivista riisijuures pedillä, uunissa valmistettuna.
      Riisijuureksille kanalientä tarpeellinen määrä, valmistuvat samassa syvässä uunivuokassa kerralla. Helppoa, kun muistaa maustaa ja hanhenkoivet vrk:ta aikaisemmin jääkaappiin.

    • Anonyymi

      Tuollaista voi sattua, kun itse kaadoin jotain kuumaa paistoöljyä käden päälle, ei ole kipeä enää paranee mutta huolimattomasti.

    • Anonyymi

      Hampaaseen juuri valmistunut reikä on muotoiltu siihen reikään.

      • Anonyymi

        Siis siihen riisiin.


    • Anonyymi

      Rplpteåodyrody' öäuy'' iidsosa ,ilsavoa tyttökavereita, paras

      • Anonyymi

        Ohraa

        Ekologista

        Ohraa


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe