Mikä sopii riisin kanssa parhaiten

Anonyymi

Kala kana vai liha ja miten tehtynä

25

184

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kana.
      Oliiviöljyssä paistettuna.
      Mausteet maun mukaan.
      Tietenkin.

    • Anonyymi

      Ahven kala.

      • Anonyymi

        Niin luulis et kala sopis koska varmaankin aasian maissa syödään kalaa paljon tai pihvien kera tai kebabin kera


    • Anonyymi

      Autonrengas

    • Katkaravut, öljyssä ja mausteissa kuullotettuna, niin ettei tule sitkeiksi. Kanakin pannulla tai uunissa paistettuna.

      • JasuM: "Kanakin pannulla tai uunissa paistettuna."

        Minustakin kana tai broileri sopii hyvin riisin kanssa. Itse olen joskus ostanut kokonaisen grillatun broilerin kaupasta ja keittänyt sen kanssa riisiä.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        JasuM: "Kanakin pannulla tai uunissa paistettuna."

        Minustakin kana tai broileri sopii hyvin riisin kanssa. Itse olen joskus ostanut kokonaisen grillatun broilerin kaupasta ja keittänyt sen kanssa riisiä.

        Meillä on aika usein kokonainen maustettu broileri uuniin tyrkättynä ruoaksi kypsymässä. Basmatiriisin kanssa.


      • JasuM kirjoitti:

        Meillä on aika usein kokonainen maustettu broileri uuniin tyrkättynä ruoaksi kypsymässä. Basmatiriisin kanssa.

        Lopetin naudanlihan ja sianlihan syömisen muistaakseni keväällä tai alkukesästä. Yks päivä maistoin jauhelihaa, naudanlihaa ja maistui pahalle. En pysty enää syömään yökkimättä sitä.

        Olen kyllä ihan pikkulapsesta vieroksunut juurikin nauhanlihaa ja sianlihaa. Tyrkkinyt lautasen reunalle. Siinä on jotain mikä usein tökkää. Joskus pystyin syömään lehtipihviä tms. Nyt ei enää kykene. Tottunnut pois niistä.


      • JasuM kirjoitti:

        Meillä on aika usein kokonainen maustettu broileri uuniin tyrkättynä ruoaksi kypsymässä. Basmatiriisin kanssa.

        JasuM: "Meillä on aika usein kokonainen maustettu broileri uuniin tyrkättynä ruoaksi kypsymässä. Basmatiriisin kanssa." "Lopetin naudanlihan ja sianlihan syömisen muistaakseni keväällä tai alkukesästä. Yks päivä maistoin jauhelihaa, naudanlihaa ja maistui pahalle. En pysty enää syömään yökkimättä sitä."

        Kuulostaa hyvältä ja maukkaalta. Siis naudan- ja sianlihaa et pysty syömään. Itse söin paljon munakkaassa sianlihaa, mutta viime aikoina olen luopunut siitä. Naudanlihaa syön kebabissa, joten siitä en ole luopunut. Teillä siis ei ole joulukinkkua?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        JasuM: "Meillä on aika usein kokonainen maustettu broileri uuniin tyrkättynä ruoaksi kypsymässä. Basmatiriisin kanssa." "Lopetin naudanlihan ja sianlihan syömisen muistaakseni keväällä tai alkukesästä. Yks päivä maistoin jauhelihaa, naudanlihaa ja maistui pahalle. En pysty enää syömään yökkimättä sitä."

        Kuulostaa hyvältä ja maukkaalta. Siis naudan- ja sianlihaa et pysty syömään. Itse söin paljon munakkaassa sianlihaa, mutta viime aikoina olen luopunut siitä. Naudanlihaa syön kebabissa, joten siitä en ole luopunut. Teillä siis ei ole joulukinkkua?

        Joo se on hyvää. Voi meillä muut kinkkua syödä, minä pupellan kalkkunaa ja lohta. Sellainen periaate, että muiden ei tarvitse kieltäytyä mistään mistä minä kieltäydyn, kukin syö mistä tykkää ja mitä voi syödä.

        Ihan teen perheelle normaalisti liharuokia, vaikken itse niitä lihoja syö. Syön jotain muuta sitten. Olis hirveetä, jos muittenkin pitäis elää mun ruokavalioni mukaan. Brutaalia.


      • JasuM kirjoitti:

        Joo se on hyvää. Voi meillä muut kinkkua syödä, minä pupellan kalkkunaa ja lohta. Sellainen periaate, että muiden ei tarvitse kieltäytyä mistään mistä minä kieltäydyn, kukin syö mistä tykkää ja mitä voi syödä.

        Ihan teen perheelle normaalisti liharuokia, vaikken itse niitä lihoja syö. Syön jotain muuta sitten. Olis hirveetä, jos muittenkin pitäis elää mun ruokavalioni mukaan. Brutaalia.

        Karkas viesti, piti vielä lisätä että minä rajaan ruokavaliotani terveyssyistä. IBS oireet pysyy paremmin kurissa, kun jätän nuo tietyt lihat pois ruokavaliostani. En kuutenkaan ole nk. ituhippi enkä periaate ruokailija. Sekasyöjä, mutta vatsani oloa kuunnellen. Vointiani seuraten.


    • Kana riisin sekaan uuniin pellillä vihanneksia. Kanan rasva imeytyy siinä samalla riisiin kun kypsyy.

    • Makuasia tietenkin…riisi on maailman paras ravinto..itse valitsisin sen kanssa kanaa, mutta päätät itse..

    • Anonyymi

      ruistaikina
      päälle munavoi

    • Anonyymi

      Mistä riisilajikkeesta on kyse?
      Länsimaisesta lisukeriisistä vai aasialaisesta riisistä?
      Aasiassa syödään riisiä valtavasti, 200-300 grammaa päivässä henkilöä kohden ja he ovat läytäneet ne parhaimmat tavat millä riisiateriaa voidaan höystää.
      He ovat myös keksineet ruokalajikkeet joihin ei käy tuore vastakeitetty riisi, sen pitää olla eilistä, eli vähän vanhaa. Riisin kanssa parhaiten omaan makuun käy kananmuna, katkarapu ja tomaatti.

      AV

    • Anonyymi

      Riisii sopii hyvin jauhelihan kanssa herne/maissi/paprikalla höystettynä. Tai riisipuuro yksistään hitusella kanelia. On hyvvee 👌

    • Anonyymi

      tonnikalakin sopii ihan hyvin riisin kanssa. ja helppo tehdä purkista tonnikalaa vain riisin joukkoon.

    • Anonyymi

      Kana, sitten kala.

    • Anonyymi

      Riisi nyt sopii melkein kaiken kanssa, riisistä sellaisenaankin pystyy tekemään maittavaa ruokaa. Riisipuuroa, vanukasta, -kakkuja, sekä sopii kalan, vihannesten, kanan, katkarapujen, salaattien lisukkeeksi, piirakoiden täytteeksi jne.
      Ihan makuasia kuka nyt mistäkin eninten pitää.
      Tuli vielä mieleen japanilaisten riisiviini, sake 酒 !

      Itse tykkään hanhenkoivista riisijuures pedillä, uunissa valmistettuna.
      Riisijuureksille kanalientä tarpeellinen määrä, valmistuvat samassa syvässä uunivuokassa kerralla. Helppoa, kun muistaa maustaa ja hanhenkoivet vrk:ta aikaisemmin jääkaappiin.

    • Anonyymi

      Tuollaista voi sattua, kun itse kaadoin jotain kuumaa paistoöljyä käden päälle, ei ole kipeä enää paranee mutta huolimattomasti.

    • Anonyymi

      Hampaaseen juuri valmistunut reikä on muotoiltu siihen reikään.

      • Anonyymi

        Siis siihen riisiin.


    • Anonyymi

      Rplpteåodyrody' öäuy'' iidsosa ,ilsavoa tyttökavereita, paras

      • Anonyymi

        Ohraa

        Ekologista

        Ohraa


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2043
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1722
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      253
      1680
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      65
      1670
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      106
      1492
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1423
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1217
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      287
      1213
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      46
      1187
    Aihe