Muistakaa kun käytte lääkärissä
Älkää missään vaiheessa sanoko kun lääkäri kysyy paljonko juot alkoholia ?
Max 1-3 annosta 1kk
Muuten lähtee ajokortti, koska olet alkoholisti !
Uusi säädös tullu voimaan
Tässä tietoa
Liikenteen turvallisuusvirasto
1.7.2018
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/regulation/Ajoterveyden arviointiohjeet laakareille.pdf
Minulla 3kk kortti pois jo , ilman minkäänlaisia tieliikenne rikkomuksia .
En ole elämässään edes sakkoa saanu koskaan !
Muistakaa kun käytte lääkärissä !
9
185
Vastaukset
- Anonyymi
Alkaa paikat hajoamaan kun ei pääse liikkumaan !
- Anonyymi
Minä kerroin että kesälomalla otin runsaasti viinaa, niin kortti lähti puoleksi vuodeksi kunnes pystyn todistamaan etten ryyppää.
- Anonyymi
Eihän tuo vielä mitään jos lääkäri vie ajoluvan mutta keuruulla vahtimestari vei ajoluvan terveyskeskuksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo vielä mitään jos lääkäri vie ajoluvan mutta keuruulla vahtimestari vei ajoluvan terveyskeskuksessa.
Jos ei ole ottanut koronarokotusta niin ajokortti lähtee. Ei tarvitse koronalingon liikkua julkisilla paikoilla.
- Anonyymi
Luin tuota linkin ohjetta. Ei siinä ollut mitään määriä, paljonko alkoholia juo että menee kortti. Jos lääkäri kirjoittaa sellaisen todistuksen että kortti pitää ottaa pois alkoholin takia, siitä pitää valittaa. Lukee saman tien omakannasta, mitä lääkäri on sinne kirjoittanut. Tuntuu oudolta että lyhytaikainen kännääminen voisi johtaa kortin menettämiseen, tosin eihän yksi kesä kovin lyhyt ole. Mutta tuskin koko kesän putkea vedit.
Yksi syy on jos käyttää usein lääkäri- tai hoitajapalveluja vaivoissa, jotka usein aiheutuvat alkoholista, paljon tapaturmia, voimakasta krapulaa tms.
On kaikenlaisia lääkäreitä.
Yksi 80nen rouva meni hakemaan todistusta ajokorttia varten. Hän oli haukotellut ja sanonut ettei oikein uni tullut viime yönä. Lääkäri oli sanonut että tehdään testi joskus seuraavalla käynnillä ja kirjoittanut omakantaan. Potilas oli niin väsynyt ettei jaksanut tehdä terveystestiä. Ei myönnetä ajokortille jatkoa. Potilas virkistyi oitis, teki lääkäristä valituksen, pääsi testiin, läpäisi kirkkaasti ja sai jatkaa autolla ajoa. - Anonyymi
Monet lääkärit ovat hyvin kiinnostuneita vastaanotolleen tulleiden asiakkaidensa alkoholin kulutuksesta. Sanon että on se hallinnassa.
Eri asia jos asiakas tulee vastaanotolle kenties vanhalle viinalle pöllähtäneenä. Siinä herää ehkä kysymys asiakkaan luetettavuudesta sanojensa katteena. - Anonyymi
Olen juonut ajoittain runsaamminkin, mikä on myös lääkäreiden tiedossa.
Ikinä ei ole kyseenalaistettu ajokorttia, ei vuosia sitten, eikä tänäkään päivänä.
Lääkärikäynnin yhteydessä ei tule autoiluasiat yleensä edes puheeksi.
Eri asia kai sitten, jos ajaa ammatikseen.- Anonyymi
Minulla ei ole koskaan ollut korttia ja ajan joka päivä autoa. Tarinan opetus on että ei sitä kortilla ajeta. Niin ja viinaa otan viikottain runsaasti.
- Anonyymi
Onhan se mahdollista. Normiverikokeessa jos otetaan S-CDT koe, se näyttää lahjomattomalla lukuarvolla alkoholin käytön tason. Itselläkin ylittynyt roimasti viitearvon, vaan eipä yleislääkärit ole ajo-oikeuteen puuttuneet. Paitsi yksi psykiatrian nousukas, se 3 kuukautta ajokieltoa sanallisesti, olemukseni perusteella. Ei vienyt kuitenkaan asiaa eteenpäin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055