Miten päästä eroon kaverista?

Miten pääsen eroon kaverista ilman et kerron sille etten tahdo olla sen kaveri? Onks kellään ideoita?

20

1457

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksi hyvä tapa on laajentaa kaveripiiriäsi niin että hän on yksi muiden joukossa.
      Voitte porukalla tehdä koulutehtäviä ja osallistua urheiluharrastuksiin.
      Tuossa sinä ja hän jaatte aikaanne muidenkin kanssa eikä sinun tarvitse maalata taivaalle ettet halua olla vain hänen kaveri.

      Kaverisi saa uusia ystäviä aivan kuin sinäkin.

    • Anonyymi

      Otat etäisyyttä kyseiseen henkilöön, hanki kavereita lisää ja ole heidän kans, älä pyydä tuota kaveria mukaan, eiköhän ymmärrä itsekin olevansa ei-toivottu henkilö. Mun yks tuttava ottanut muhun etäisyyttä, kohdellut kuin ilmaa muiden ystävien seurassa, tiuskinut ja kertonut mitä vikoja mun ulkonäössä on, olen oppinut jo etten ole hänen ystäviään, jo on kumma, jos et noilla jutuilla kaveristasi eroon, itse en edes pysty kohtaamaan tuota tuttavaa enää kasvokkain, osasi loukata sen verran pahasti.

    • Anonyymi

      Öö toi on tosi kusipäinen tapa ajatella ja toimia. Jos sä et pysty edes ite sanoon ettet haluu olla kaveris kanssa tekemisis niin ei se sua ansaitse. Pitäs olla sen verran munaa että kehtaa sanoa jos ei seura kelpaa.

      • Anonyymi

        Ei sitä aina tarvi suoraan sanoa voi antaa toisen monet kerrat ymmärtää ettei kuulu ystävien joukkoon. Viimeksi tänään yks henkilö antoi mun ymmärtää ettei hän miellä mua kamukseen, oli yhteen viestiin minkä mulle laittoi, ett oli yhden miehen takia kaikki kamut vaihtunut...mä ja tämä tuttava tunnettu pitkästi ennenkuin hän edes tutustui mieheen eli viesti suoraan ettei pidä mua ystävänään. No, eipä sitten olla kamuja, olenkin jo ruvennut itse ottamaan etäisyyttä, koska on aiemminkin antanut saman tyylistä viestiä. Enkä edes kelpaa hänen kamukseen, ei ole tarpeeksi hyvää ulkonäköä, hiukset ja vaatetyyli on liian huonoa hänen makuunsa ja liian läskikin olen ja tylsäkin olen kaiken muun lisäksi. On ihan suoraan sanonut mun ulkonäöstä, ett olen karsean näköinen, miehet ei mun näköistä katsele, tuskin kamuilleen menis noin suoraan mitään sanomaan päin naamaa.


    • Anonyymi

      Eroon pääseminen voi tapahtua vahingossakin! Laittaa viestin väärään aikaan ja syntyy hankala tilanne!

      Nimimerkillä kokemusta on!

    • Anonyymi

      Alat käyttäytyä sellaisella tavalla, josta kaverisi ei tykkää. Silloin hän ehkä itse haluaa ottaa etäisyyttä.

    • Anonyymi

      Laita viesti ja sano vaikka, että pakottavalla tavalla muuttuneiden olosuhteiden vuoksi, yleisesti vallitseva keskinäinen tilanteemme on eskaloitunut sellaiseen vaiheeseen, että kanssakäymisellä ei ole enää edellytyksiä jatkua entisessä laajuudessa ja mittakaavassa. Tämän valitettavan tilanteen johdosta nykymuotoinen yhteydenpito tulee väistämättä laantumaan kaveruutta edeltäneelle tasolle. Parhain terveisin X.

    • Anonyymi

      Riippuu paljon siitä, mistä syystä et halua olla hänen kaverinsa.

    • Anonyymi

      Kerrot sille koko ajan toisista kavereistasi, puhu itsestäsi, et kysele kyseiseltä henkilöltä kuulumisia, et osoita mitään kiinnostusta häneen ja jätät huomiotta hänen kertomat jutut, häivyt kesken kaiken juttelemaan paremmille kavereillesi. Moitit ja arvostelet hänen ulkonäköään, hiuksia, vaatteita, ihan kaikkea miten käyttäytyy, sano vaikka ettet pidä normaalina, kehu itseäsi koko ajan ja väheksy kyseistä kaveriasi. Kumma, jos kaiken tuon jälkeen pysyy kuvioissa mukana,

    • Anonyymi

      Miksi et voi kertoa suoraan ettet halua olla hänen kaveri? Ei ole liikaa vaadittu että kertoo ku voithan sä laittaa tekstarin

      • Anonyymi

        Helpointa on jättää huomioimatta, ei viesti, ei ota yhteyttä. Jos somessa olet kavereita, niin sielläkin jätä ulkopuolelle, anna kuva, ett olet onnellinen ilman tuota henkilöä, sulla on joka tavalla parempia kavereita kuin tuo kyseinen henkilö. Luulisi tajuavan tuosta, ett on ei-toivottu henkilö.


    • Anonyymi

      Kannattaa kertoa suoraan miksi ei halua olla jonkun kaveri, se on reilua. Tai sitten niin ettet enää itse ota mitään yhteyttä häneen. Niin minä tein aikoinaan kun en jaksanut enää olla tiettyjen ihmisten kaveri.

    • Anonyymi

      Soittele hänelle päivittäin (myös öisin) pitkiä puheluita ja lähettele turhanpäiväisiä viestejä. Jos hän jättää yhteenkin puheluun tai viestiin vastaamatta, syyllistä häntä siitä ja vaadi hyvää selitystä, miksi hän ei vastannut. Tunge jatkuvasti hänen luokseen kylään äläkä anna hänen olla rauhassa kotona. Istu mahdollisimman lähellä häntä ja silittele hänen hiuksiaan koko ajan. Voi olla, että hän tuntee piankin tarvetta ottaa hieman etäisyyttä sinuun.

    • Kiitos vinkeistä kaikille! Uskaltauduin sanoa hänelle etten jaksa häntä enää ja hänellä kesti hetki saada päähänsä se asia

    • Anonyymi

      Minulla oli netin kautta tullut kaveri jonka kanssa nähtiinkin pari kertaa. Hän laitoi aina joskus tekstarin ja juteltiin. Minä tyhmä laitoin sitten kerran viestin hänen kannalta väärään aikaan. Sain vastauksen ja tunsin itseni tyhmäksi. Vastasin vielä ja pyysin häneltä anteeksi kaikkea! Siihen jäi kaveruus ja opin paljon!

      Nykyään jos jollain on asiaa ja hän antaa luvan viestitellä, niin edelliseen vedoten annan pallon takaisin. Jos joku haluaa jutella minun kanssa, niin se aloite on hänellä. On olemassa ihmiset joiden kanssa puhun ja soitan, mutta on ne ihmiset joilla on se dominoiva asema! On asioita joita voi pitää kaveruuden osana, mutta kuitenkin!

      Miten pääsee eroon kaverista. Ota yhteys väärään aikaan ja koe itsesi tyhmäksi! Pyydä anteeksi ja sano ettet enää häiritse!

      Itse en laita typeriä ystävänpäivätervehdyksiä Facebookiin! Sillä eihän se niin ole.

    • Anonyymi

      Lainaat kaverillesi rahaa. Jos kaveri maksaa takaisin, se ei haittaa. Ja jos hän ei maksa, niin todennäköisesti alkaa vältellä sinua.

    • Anonyymi

      Keinoja riittää. Voi alkaa vaikka piereskelemään kaverin läsnä ollessa tai muuta epämiellyttävää.

    • Anonyymi

      Rehellisyys aina kannattaa, jos itse olisit samassa asemassa, haluaisit, että sinulle oltaisiin rehellisiä eikä sinua vältettäisi, selitä sitten miksi et halua olla hänen kaverina, jos kaverisi on tehnyt jotain väärin, ehkä hän voi korjata asian. Kun olet rehellinen, rehellisyytesi arvostetaan.

    • Anonyymi

      Mulle yks tuttava teki selväksi ettei mun kans jaksanut pitää yhteyttä, olin liikaa. Hänelle oli tullut niin paljon tärkeämpiä kavereita ja eronsa jälkeen oli deittisivuilta löytänyt ison joukon miehiä, joiden kans piti yhteyttä ja tapailikin heitä, niin jostain piti vähentää, joten hän koki mut tarpeettomaksi ja pisti sivuun. Ajattelin olla avulias ja päätin häipyä lopullisesti ett saa ihan rauhassa pitää yhteyttä niiden miesten kans, ne tuntui olevan niin tärkeitä hänelle niinkuin nuo uudet tuttavatkin, sentään tuntenut ne jo muutaman kuukauden, mun kans oli vaan lyhyen aikaa, reilut pari vuotta tekemisissä, ei ihme ettei näin vähän aikaa tuntemaansa henkilöön viitsinyt enempää kallista aikaansa tuhlata.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2609
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      208
      2374
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      184
      1782
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe