Uskon Jeesukseen mutta minua ei ole kastettu.

Anonyymi

Uskon että hän on Jumalan Poika, uskon että hän kuoli syntieni tähden, uskon että hän nousi kuolleista. Uskon että hän oli Jumala ihmisenä. Uskon Isään ja uskon Poikaan ja uskon että minulla on Pyhä Henki. Olen muuttunut paljon siitä kun aloin uskoa, käytän sanaa "aloin" koska minä en itse uskoa hankkinut, vaan usko Jeesukseen tuli minuun. Olen tutkinut itseäni ja huomannut muutoksen. En enää halua tehdä syntiä. Ajattelen ja haluan vähemmän turhia asioita ja minulla on hyvä tahto toisia kohtaan, joka ei ole omin ponnisteluin hankittu. Tahdon muidenkin löytävän Jeesuksen ja tahdon itse päästä eroon kaikesta laittomuudesta elämässäni. Odotan Jeesusta joka päivä ja luen Raamattua.

Kun luen Raamattua törmään usein siihen, että uskoon tulemisen yhteydessä kääntyneet kastettiin. Se miksi tämä laittaa minut usein miettimään on se, että minua ei ole kastettu. Tiedän että Jeesus ei käskenyt kasteelle niitä jotka hän pelasti, vaan hän pelasti kenet tahtoi uskon mukaan, mutta apostolit taas kastoivat. Toiset sanovat tätä tilaani tottelemattomuudeksi ja toiset taas sanovat ettei ole mitään merkitystä onko vedellä kastettu. Ja olen myös pohtinut tämän johdosta sitä, että missä seurakunnassa tuota oikeaa kastetta jaetaan? Paavalihan kieltää eriseurat ja lahkot ja tuntuu, ettei täällä enää muuta olekkaan. Kaikkien opit ovat toisiaan vastaan, eikä eroavaisuuksia edes yritetä ratkoa, vaan tyydytään siihen, että ollaan eriseuroja.

Onko oikea vastaus odottaa Jumalan johdatusta? Miksi Jumala antoi minulle uskon mutta ei vesikastetta? Jeesuksen sanat Markuksen evankeliumin lopussa herättävät itsessäni aina uudelleen nämä kysymykset:

Markus 16:16
"Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."

Uskon olevani Kristuksessa, ja Jeesus kastettiin vedellä, luetaanko hänen kasteensa myös minulle muun vanhurskauden ohella?

30

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > Kun luen Raamattua törmään usein siihen, että uskoon tulemisen yhteydessä kääntyneet kastettiin. Se miksi tämä laittaa minut usein miettimään on se, että minua ei ole kastettu.

      Jeesus opetti kastamaan näin:

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      Mat.28:19-20

      Eli, kasteen tarkoituksena on tehdä ihmisestä Jeesuksen opetuslapsi. Jos haluat olla jeesuksen opetuslapsi, otat kateen noiden sanojen mukaan.

      http://www.kolumbus.fi/r.berg/index.html

      > Uskon että hän oli Jumala ihmisenä.

      Mielestäni olisi oiempi sanoa, Jeesus on Jumalan temppeli, Jumala asuu Jeesuksessa.

      "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minulta
      jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen."
      Joh. 14:10-14

      • Anonyymi

        Näiden kasteenpalvojien mukaan Jumala kastaa eikä ihmisellä ole siihen mitään osuutta.
        Joten odottele rauhassa. Kyllä Jumala tulee aikanaan kastamaan sinut. Se ehkä viivyttää häntä, että et ole vauva.


      • Anonyymi

        Jep, siinä hyvin kasteen merkitys tiivistettynä


      • Anonyymi

        Olenko minä humalassa vai onko humala minussa?


    • Anonyymi

      aloittajalle,

      "Ja nyt, mitä viivyttelet ? Nouse, huuda avuksesi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi
      ja pestä pois syntisi"
      Apt: 22: 16

    • Sanot vain taikasanat suihkussa käydessäsi niin taika tehoaa.

      • Anonyymi

        Suihkussa : "Hoc corpus meum" ,eli kansanomaisesti hokkus pokkus..


    • Anonyymi

      Paavali sanoi ympärileikkauksesta, että ympärileikkaamaton, joka noudattaa Lakia, on tuomitseva sen, joka ympärileikkauksestaan huolimatta rikkoo Lakia. Lain, siis vanhurskauden, noudattaminen on tehnyt hänestä "aidon juutalaisen". Sillä todellinen ympärileikkaus ei ole se, joka on lihassa, vaan sydämen ympärileikkaus hengessä, jossa syntinen luonto riisutaan pois.

      Paavalin sanat ympärileikkauksesta voidaan soveltaa myös kasteeseen. Se kastamaton, joka uskoo Jeesukseen ja elää Jumalan tahdon mukaan, on tuomitseva kastetun - sekä vauvakastetun että uskovaisen kasteella kastetun - jos kastettu ei elä sen mukaan mitä kaste kuvaa: kasteessa "vanha ihminen" haudataan eli kuollaan syntielämälle, mutta vedestä nouseminen on ylösnousemus, jossa ihminen on pukenut ylleen Kristuksen, saanut "uuden persoonallisuuden", joka elää Jumalan tahdon mukaan.

      Jumalaa ei miellytä ulkonainen hurskaus. Jeesuksen tullessa on monia, jotka sanovat: "Emmekö me sinun nimissäsi tehneet näin ja näin?" Koska he kuitenkin ovat toimineet niin, että sanovat jumalanpalveluksissa yms. "herra, herra", mutta eivät ole tehneet Jeesuksen taivaassa olevan Isän tahtoa, niin Jeesus ajaa heidät pois luotaan sanoen: "En tunne teitä! Menkää pois luotani, kaikki te vääryyden tekijät!" Jeesuksen päivinä oli monta fariusta, jotka tunnollisesti maksoivat kymmenykset jopa mausteista ja noudattivat isien perinnäissääntöjä rituaalipesuineen... Silti Jeesus sanoi heistä: "Te ulkokullatut! Te kyykäärmeen jälkeläiset! Te teette hengellisen isänne, Saatanan, tekoja." Tärkeintä on "rakkautena vaikuttava usko", ei rituaalit kuten kaste.

      Jos kaste todella olisi niin tärkeä kun jotkut väittävät, miksi Paavali iloitsee, että ei ole kastanut kirjeensä vastaanottavien luona kuin vain muutamia mm. Stefanaan perhekunnan? Hän jopa sanoo, ettei Kristus lähettänyt häntä kastamaan, vaan julistamaan evankeliumia, jotta ihmisiä kaikista kansoista kääntyisi "uskon kuuliaisuuteen". Varmasti kaste on tärkeä, se auttaa ihmisiä kääntämään uuden lehden elämässään, tekemään irtiottoa vanhaan. Mutta pelastuksen ehto se ei ole, onhan kirjoitettu: "Sillä ei ole väliä, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan sillä, että Jumala armahtaa."

      Sanotaan näin: Jos kaste auttaa ihmistä sitoutumaan Kristukseen ja elämään armon varassa, kaste on hyödyksi. Mutta jos ihminen luottaa kasteeseensa, kiinnittää huomionsa siihen, että on "oikeaoppisesti kastettu", eikä kiinnitä huomiota Kristukseen, silloin hänen kasteensa on ollut turha. Ajatelkaa nyt: Jos kaste oikeasti olisi pelastuksen tuova asia, eikö silloin täytyisi vain vuokrata paloauto ja täyttää se siunatulla vedellä, sitten ruiskuttaa vettä kaikkien päälle, sekä halukkaiden että haluttomien? Ei vesi yksinään pelasta! Usko, jonka merkiksi kaste otetaan, tekee kasteesta merkittävän. Eli ilman uskoa kaste on hyödytön, mutta usko puolestaan on niin hyödyllinen, että se ilman kastettakin riittää.

      Kun puhun uskosta, en puhu siitä uskosta, jota Jaakobin kirjeessä sanotaan kuolleeksi. Sellaista uskoa on demoneillakin! Demonitkin vapisten uskovat, että Jumala on yksi ja ainoa. Ne jopa laittoivat riivatun huutamaan Jeesuksesta: "Sinä olet Jumalan Poika!" Näin tunnustaen hänen olevan Kristus. Tosiasioiden tietäminen ja totena pitäminen ei pelasta, vaan kuuliaisuus Jumalalle. Eihän Aabrahamkaan ollut vanhurskas, koska uskoi Jumalaan, vaan koska oli uskonsa vuoksi valmis uhramaan Iisakin. Muistakaa kuningas Saulia! Hän kävi Jumalan määräämää sotaa ja säästi vihollisen eläimet elossa, vaikka ne kaikki piti hyökkäyksen yhteydessä tuhota, sillä hän järkeili voivan niistä ottaa joitakin itselleen ja miehilleen, mutta uhrata osan niistä Herralle. Profeetta kuitenkin nuhteli Saulia: "Kumpi miellyttää Herraa enemmän, uhrit vai kuuliaisuus? Kuuliaisuus on parempi kuin uhri, tottelevaisuus parempi kuin uhrieläimen rasva! Sinä et totellut Herraa, joten Herra ottaa sinulta pois kuninkuuden ja antaa toiselle." Kaikkien olisi hyvä miettiä, että mikä hengellisissä asioissa on Jumalan silmissä todella painavaa, tärkeää, merkittävää? Vai onko oma usko sellaista "älä tartu, älä maista, älä kosketa" uskoa? Sellaisia turhia ihmiskäskyjä, jotka vaikuttaa viisailta, mutta todellisuudessa esim. ruokkivat ihmisen ylpeyttä.

      • Anonyymi

        Aloittaja vastaa. Tämä oli hyvää pohdintaa.

        "Jos kaste todella olisi niin tärkeä kun jotkut väittävät, miksi Paavali iloitsee, että ei ole kastanut kirjeensä vastaanottavien luona kuin vain muutamia mm. Stefanaan perhekunnan? "

        Eikö tuo kohta voida tulkita myös niin, että Paavali on tyytyväinen, ettei se ole hän kuka kastoi, mutta heidätkin oli kuitenkin kastettu, kastaja vain ei ollut Paavali? Toisaalta Pyhä Henki annettiin ilman kastettakin. Haluan pohtia tätä asiaa monelta kantilta. Tiedän ettei kasteen ottaminen ole oikein kun se tehdään lain orjana, silloinhan se on pelkkä lihan teko. Tänä aikana moni tulee uskoon verkon välityksellä eikä kastetta näin ollen kukaan ole antamassa.

        Johanneksen kirjeissä Pyhä Henki opettaa, että joka rakastaa Jumalaa ja Jeesusta ja pyhiä ja lähimmäistään, on Jumalasta syntynyt. Mikäli on ole pahasti erehtynyt, elämme aikaa jossa ihmiset tullaan erottamaan vuohiin ja lampaisiin kaikkien nähtäville. Eikö se tee meistä Kristuksen omia jos emme liity vuohiin? Tarkoitan vuohilla niitä jotka tulevat pedon palvelijoiksi ja alkavat vainoamaan kristittyjä ja juutalaisia ja kaikkia jotka eivät ota pedon merkkiä sinetiksi kadotustuomiosta?

        Johannes 4:7
        "Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen ,joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan."


    • Anonyymi

      Aloittaja jatkaa. En pyytänyt lahkoihin kuuluvien ihmisten kommentteja vaan tosiuskovien. Te ketkä elätte luterilaisuuden mukaan tai minkä hyvänsä lahkon, ette ole, vakavassa synnissä (eriseura/lahko) elävinä, millään tavoin oikeutettuja ketään tuomitsemaan. Paavali sanoo etteivät eriseuraiset lahkolaiset peri Jumalan valtakuntaa. Jos te tuomitsette minut kasteesta te tuomitsette itsenne lahkolaisuudesta. Ensimmäisessä vastauksessa oli jotain järkeä, mutta en valitettavasti voi yhtyä siihen ajatukseen että esivaltaa tulee kuunnella vaikka se olisi itselle vahingoksi (sivuilla kehoitettiin rokottautumaan sillä syyllä että se on kuuliaisuutta esivallalle, toivottavasti kastavat rokottamattomiakin). Jos esivalta käskee syrjiä juutalaisia se ei ole Jumalan silmissä oikein, tai vahingoittaa itseä tai toisia tai uskoa valheita.

      Haluaisin edelleen vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

      1. Onko Jeesuksen ottama vesikaste myös niillä ketkä ovat hänen kanssaan yhdeksi tulleet?
      2. Miksi Jeesus ei kehoittanut kasteelle useammin, jos sillä on jokin tärkeä merkitys pelastuksessa, ja miksi taas apostolit painottavat kastetta?


      Kiitos vastauksista ja siunattua päivää.

      • Anonyymi

        Jeesus ei kastattanut itseään kenenkään toisen puolesta, vaan kaste on henkilökohtainen: "Anna kastaa ITSESI"!! sanottiin Paavalille, ei lapsiaan tai muita sukulaisiaan.
        Jos Jeesuksen ottama kaste olisi tarkoitettu myös toisille, niin miksi uskoontulleita kehoitettiin ottamaan kaste.
        Kaste erottaa meidät maailmasta, kuten Nooan aikana vesi erotti syntisestä maailmasta. Uskoontullut saa olla rauhassa muotojumalisilta ihmisiltä niin kauan, kunnes hän menee kasteelle. Tämän ovat monet uskoontulleet kokeneet. Mutta annas olla, kun joku ilmoittaa omaisilleen menevänsä kasteelle, kyllä löytyy tuomitsijoita.
        Kaste on myös ulkoinen tunnustus sille, että haluaa seurata Jeesusta. Se on samanlainen tunnustus kuin suun tunnustus: "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room 10

        Pelkkä suun tunnustus ei pelasta ketään, ellei sydämessä ole usko Herraan Jeesukseen.
        Samoin pelkkä kaste ei pelasta ketään, ellei tämä ole uskossa. Siksi Raamattu painottaa uskoa myös kasteen yhteydessä: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."


      • Anonyymi

        Kertooko Raamattu Apostolien kastamisista, en muista lukeneeni sellaisesta!

        mielenkiintoinen asia mietittäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei kastattanut itseään kenenkään toisen puolesta, vaan kaste on henkilökohtainen: "Anna kastaa ITSESI"!! sanottiin Paavalille, ei lapsiaan tai muita sukulaisiaan.
        Jos Jeesuksen ottama kaste olisi tarkoitettu myös toisille, niin miksi uskoontulleita kehoitettiin ottamaan kaste.
        Kaste erottaa meidät maailmasta, kuten Nooan aikana vesi erotti syntisestä maailmasta. Uskoontullut saa olla rauhassa muotojumalisilta ihmisiltä niin kauan, kunnes hän menee kasteelle. Tämän ovat monet uskoontulleet kokeneet. Mutta annas olla, kun joku ilmoittaa omaisilleen menevänsä kasteelle, kyllä löytyy tuomitsijoita.
        Kaste on myös ulkoinen tunnustus sille, että haluaa seurata Jeesusta. Se on samanlainen tunnustus kuin suun tunnustus: "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room 10

        Pelkkä suun tunnustus ei pelasta ketään, ellei sydämessä ole usko Herraan Jeesukseen.
        Samoin pelkkä kaste ei pelasta ketään, ellei tämä ole uskossa. Siksi Raamattu painottaa uskoa myös kasteen yhteydessä: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."

        Kaste erottaa meidät Kristukselle. Uskova ei saa olla rauhassa muotojumalilista ihmisiltä, oli kastettu tai ei. Raamattu ei opeta että kaste on "ulkoinen tunnustus"

        Pelkkä tunnustus ei pelasta vaan sydämen usko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertooko Raamattu Apostolien kastamisista, en muista lukeneeni sellaisesta!

        mielenkiintoinen asia mietittäväksi.

        Ei kerro apostolien kastamisista, olet oikeassa.

        Siitä voi jokainen tehdä omia johtopäätöksiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kerro apostolien kastamisista, olet oikeassa.

        Siitä voi jokainen tehdä omia johtopäätöksiä

        Eikö ole outoa että Jeesus ei sanallakaan puhu oppilaitensa kastamisista!

        ei sano että ottakaa sitten heti kast ekun olen mennyt Isän tykö, mutta painottaa sitä että älkää lähtekö mihinkään ennekuin päällenne puetaan voima korkeudesta.

        milloinkas kirkossa saarnataan tällaista opetusta että voima korkeudestakin pitäisi saada ja sillä ei o lemitään tekemistä minkäänlaisen kasteen kanssa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole outoa että Jeesus ei sanallakaan puhu oppilaitensa kastamisista!

        ei sano että ottakaa sitten heti kast ekun olen mennyt Isän tykö, mutta painottaa sitä että älkää lähtekö mihinkään ennekuin päällenne puetaan voima korkeudesta.

        milloinkas kirkossa saarnataan tällaista opetusta että voima korkeudestakin pitäisi saada ja sillä ei o lemitään tekemistä minkäänlaisen kasteen kanssa !

        "Eikö ole outoa että Jeesus ei sanallakaan puhu oppilaitensa kastamisista!"

        Ei ole outoa kun ymmärtää mistä on kyse

        "milloinkas kirkossa saarnataan tällaista opetusta että voima korkeudestakin pitäisi saada ja sillä ei o lemitään tekemistä minkäänlaisen kasteen kanssa !"

        Helluntaikirkossa varmaan moista harjaa jo opetetaan mutta kistilliset kirkot yhdistävät Pyhän Hengen, kasteen ja Kristuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö ole outoa että Jeesus ei sanallakaan puhu oppilaitensa kastamisista!"

        Ei ole outoa kun ymmärtää mistä on kyse

        "milloinkas kirkossa saarnataan tällaista opetusta että voima korkeudestakin pitäisi saada ja sillä ei o lemitään tekemistä minkäänlaisen kasteen kanssa !"

        Helluntaikirkossa varmaan moista harjaa jo opetetaan mutta kistilliset kirkot yhdistävät Pyhän Hengen, kasteen ja Kristuksen.

        Jeesus sanookin lähetyskäskyssään:

        "MENKÄÄ siis, ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun OPETUSLAPSIKSENI, kastamalla heitä,
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Matt: 28: 19

        "pitämällä kaikki mitä minä olen käskenyt"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei kastattanut itseään kenenkään toisen puolesta, vaan kaste on henkilökohtainen: "Anna kastaa ITSESI"!! sanottiin Paavalille, ei lapsiaan tai muita sukulaisiaan.
        Jos Jeesuksen ottama kaste olisi tarkoitettu myös toisille, niin miksi uskoontulleita kehoitettiin ottamaan kaste.
        Kaste erottaa meidät maailmasta, kuten Nooan aikana vesi erotti syntisestä maailmasta. Uskoontullut saa olla rauhassa muotojumalisilta ihmisiltä niin kauan, kunnes hän menee kasteelle. Tämän ovat monet uskoontulleet kokeneet. Mutta annas olla, kun joku ilmoittaa omaisilleen menevänsä kasteelle, kyllä löytyy tuomitsijoita.
        Kaste on myös ulkoinen tunnustus sille, että haluaa seurata Jeesusta. Se on samanlainen tunnustus kuin suun tunnustus: "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room 10

        Pelkkä suun tunnustus ei pelasta ketään, ellei sydämessä ole usko Herraan Jeesukseen.
        Samoin pelkkä kaste ei pelasta ketään, ellei tämä ole uskossa. Siksi Raamattu painottaa uskoa myös kasteen yhteydessä: "Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu."

        Aloittaja vastaa. Eikö Jeesuksen vanhurskaus ole uskovaisille luettu uskon kautta? Luulempa että me olemme oikeasti Kristuksessa emme leikisti. Kuolemme jatkuvasti ristillä hänen kanssaan, tekomme muuttuvat hänen tekojensa kaltaisiksi mielemme uudistumisen kautta. Olen lukenut Raamatusta että Jumala ei enää, Kristuksen vanhurskauden tähden, häpeä kutsua meitä lapsikseen. Ei omien tekojemme, kuten kasteenottamisen seurauksena, vaan Kristuksen vanhurskauden tähden.

        Markuksen evankeliumi 10:37-39
        "Niin he sanoivat hänelle:'Anna meidän istua, toisen oikealle ja toisen vasemmalla puolellasi, sinun kirkkaudessasi.' Mutta Jeesus sanoi heille:'Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?' He sanoivat hänelle:'Voimme.' Niin Jeesus sanoi heille:'Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin ..."

        Kuulostaa siltä että uskovat ovat ristillä Jeesuksen kanssa ja kastettujakin hänen kanssaan. Tämä varmaankin viittaa Pyhän Hengen kasteeseen, mutta onko vesikaste sitä suurempi ja tärkeämpi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja vastaa. Eikö Jeesuksen vanhurskaus ole uskovaisille luettu uskon kautta? Luulempa että me olemme oikeasti Kristuksessa emme leikisti. Kuolemme jatkuvasti ristillä hänen kanssaan, tekomme muuttuvat hänen tekojensa kaltaisiksi mielemme uudistumisen kautta. Olen lukenut Raamatusta että Jumala ei enää, Kristuksen vanhurskauden tähden, häpeä kutsua meitä lapsikseen. Ei omien tekojemme, kuten kasteenottamisen seurauksena, vaan Kristuksen vanhurskauden tähden.

        Markuksen evankeliumi 10:37-39
        "Niin he sanoivat hänelle:'Anna meidän istua, toisen oikealle ja toisen vasemmalla puolellasi, sinun kirkkaudessasi.' Mutta Jeesus sanoi heille:'Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?' He sanoivat hänelle:'Voimme.' Niin Jeesus sanoi heille:'Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin ..."

        Kuulostaa siltä että uskovat ovat ristillä Jeesuksen kanssa ja kastettujakin hänen kanssaan. Tämä varmaankin viittaa Pyhän Hengen kasteeseen, mutta onko vesikaste sitä suurempi ja tärkeämpi?

        Nyt olet käsittäny asian väärin: "Kuolemme jatkuvasti ristillä hänen kanssaan,"

        Jeesuksen kuolema oli kertakaikkinen eikä Hänen tarvitse enää kuolla ristillä.
        Hebr 10
        "Kristus sitä vastoin on uhrannut yhden ainoan syntiuhrin ja asettunut pysyvästi istuimelleen Jumalan oikealle puolelle. Hän odottaa siellä, kunnes hänen vihollisensa pannaan korokkeeksi hänen jalkojensa alle, sillä hän on jo yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt pysyvästi täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."

        Siksi meidänkään ei tarvitse kuolla ristillä, ei edes vertauskuvallisesti, vaan uskomalla Hänen sovtustyöhön, saamme tuon lahjavanhurskauden ja Jumalan näkee meidät vanhurskaina. Uskon kilvoittus on eri asia, ja osana sitä on uskoontulleen kaste.
        Vaikka olemme Jumalan lapsia, niin silti olemme vajavaisia eikä Hän hylkää meitä, jos pyydämme anteeksi tekojamme.
        Jeesuskin opettaa Isä-meidän rukouksessa:
        "Ja anna meille anteeksi meidän syntimme..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olet käsittäny asian väärin: "Kuolemme jatkuvasti ristillä hänen kanssaan,"

        Jeesuksen kuolema oli kertakaikkinen eikä Hänen tarvitse enää kuolla ristillä.
        Hebr 10
        "Kristus sitä vastoin on uhrannut yhden ainoan syntiuhrin ja asettunut pysyvästi istuimelleen Jumalan oikealle puolelle. Hän odottaa siellä, kunnes hänen vihollisensa pannaan korokkeeksi hänen jalkojensa alle, sillä hän on jo yhdellä ainoalla uhrilla tehnyt pysyvästi täydellisiksi ne, jotka pyhitetään."

        Siksi meidänkään ei tarvitse kuolla ristillä, ei edes vertauskuvallisesti, vaan uskomalla Hänen sovtustyöhön, saamme tuon lahjavanhurskauden ja Jumalan näkee meidät vanhurskaina. Uskon kilvoittus on eri asia, ja osana sitä on uskoontulleen kaste.
        Vaikka olemme Jumalan lapsia, niin silti olemme vajavaisia eikä Hän hylkää meitä, jos pyydämme anteeksi tekojamme.
        Jeesuskin opettaa Isä-meidän rukouksessa:
        "Ja anna meille anteeksi meidän syntimme..."

        Aloittaja vastaa. Uskotko että Jumalassa ei ole muutosta ja että hän on iankaikkisesti mitä on? Uskotko että Jeesus on yhtälailla muuttumaton ja iankaikkinen? Uskotko että uskovaiset ovat Kristuksessa ja että meitä ei voi hänestä erottaa aika eikä paikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö ole outoa että Jeesus ei sanallakaan puhu oppilaitensa kastamisista!"

        Ei ole outoa kun ymmärtää mistä on kyse

        "milloinkas kirkossa saarnataan tällaista opetusta että voima korkeudestakin pitäisi saada ja sillä ei o lemitään tekemistä minkäänlaisen kasteen kanssa !"

        Helluntaikirkossa varmaan moista harjaa jo opetetaan mutta kistilliset kirkot yhdistävät Pyhän Hengen, kasteen ja Kristuksen.

        Eli kirjoitit ihan monta lausetta mutta et silti saa sanottua mitään !

        miten tuo yhdistämisesi vastaa opetuslasten kastekysymykseen kerro!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanookin lähetyskäskyssään:

        "MENKÄÄ siis, ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun OPETUSLAPSIKSENI, kastamalla heitä,
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Matt: 28: 19

        "pitämällä kaikki mitä minä olen käskenyt"

        niin niin ja kirkohan on pitänyt ihan kaikki eikö niin !


    • Usko Jeesukseen Kristukseen ja pidä uskosi loppuun saakka niin saat ikuisen elämän.

      • Anonyymi

        siis nimenomaan USKOA JEESUKSEEN, ja unohtaa se OMA !!
        Uskoa EVANKELIUMIN LUPAUKSIIN, eikä mihinkään OMAAN .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis nimenomaan USKOA JEESUKSEEN, ja unohtaa se OMA !!
        Uskoa EVANKELIUMIN LUPAUKSIIN, eikä mihinkään OMAAN .

        Aijai se oma usko on kirkossa aivan kauhea asia !

        pitää vaan nousta ylös ja tunnustaa "yhteinen uskomme "hohoijaa.


      • Anonyymi

        Et saa, etkä ole sellaista rangaistusta ansainnutkaan.
        Sinulle on myyty tyhjä arpa joissa ei ole voittoja, ei yhdessäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijai se oma usko on kirkossa aivan kauhea asia !

        pitää vaan nousta ylös ja tunnustaa "yhteinen uskomme "hohoijaa.

        niin, siis uskoa KRISTUKSEEN, eikä tuijottaa kokoaajan omaan napaan.

        "usko on luja LUOTTAMIS"


    • Anonyymi

      Kaste on vain hassu rituaali mutta tuosta satuihin uskomisesta pitäisi aikuisen päästä eroon ihan oman järkeilyn kautta.
      Lauma vie helposti mennessään ja joukossa tyhmyys tiivistyy. Siksi äpäräkulttikin korostaa yhteisöllisyyttä ja kaikenlaisen objektiivisen tiedon välttelyä.

      • Anonyymi

        kristillinen kaste ollut 2000 vuotta.
        kaste perustuu Raamattuun > kristinuskoon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      138
      4248
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      2059
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2041
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      64
      1699
    5. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1482
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      136
      1452
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      102
      1352
    8. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1256
    9. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      98
      1191
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1080
    Aihe