Ei ole tapahtunut niin että ajaisin, enkä tietäisi mihin olen menossa.
Kaikki on hukassa. Ja unohdin täyttäneeni kaavakkeet netissä, ne oli täytetyt, en tiedä millon olen sen tehnyt, en saa mieleeni mitään siitä, olin kuitenkin sen tehnyt.
Nytkin mietin missä on eräät toiset paperikaavakkeet, jotka taas liittyy toiseen asiaan, mutta mietin mihin ne meni.
Mietin sitä, että kykenen tasolleni aika hyviinkin suorituksiin eli en ole menettänyt kokonaisuudessaan sellaista ymmärrystä. Ja vielä tiedän asioiden olevan kadoksissa.
Miten hän muistisairaudet alkaa? Se olotila ehkä hämmentää,vettä tulee sellainen olo kuin jokin olisi totaalisen pyyhitty aivoista pois, ettei ymmärrä milloin...tai mihin on laittanut.
LS
Muistikatkokset
49
<50
Vastaukset
- Anonyymi
On minulla ollut joskus ennenkin hämmentäviä asioita. Eräällä palstalla olin, vuosia sitten kertonut lähes samanlaista unta nähneeni, kahteen kertaan, enkä muistanut ensimmäistä tapahtuneen edes...että ei kait tämä täysin erikoista siinä mielessä ole...siitä on kyllä jo aikaa...ilmeisesti tämä tällainen ei ole ennen minua itseäni vaivannut, etten ole huomannut. .tai sitten se on pahentunut.
Toisaalta olen paljon aktiivisempi käyttämään aivoja, että teen paljon päivänmittaan sellaista, joissa tarvitsee aivotyöskentelyä...että kuormittuuko jotenkin aivot, eikä ne ole tottuneet siihen...en tiedä.
LS- Anonyymi
Kävitkö monenellako piikillä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinasit sitten muuten vain kysellä?
Kaikki ei liity covid rokotteosiin tai covidiin, kuten ei ennen rokotteitakaan. Joten mielipiteesi ei ole toiselle ihmiselle laitettu muuta kuin ilkeydellä.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset kyselythän ei ole laitettu muuta kuin omassa näsäviisaudessa. Niin se vain on. Ei ne ainakaan toiselle avuksi tai hyödyksi ole laitettuna.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset kyselythän ei ole laitettu muuta kuin omassa näsäviisaudessa. Niin se vain on. Ei ne ainakaan toiselle avuksi tai hyödyksi ole laitettuna.
LSSiis geneettisyytäsi on manipuloitu haitta-aineilla tarkoituksenhakuisesti?
Pistivätkö suoneen vai lihakseen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis geneettisyytäsi on manipuloitu haitta-aineilla tarkoituksenhakuisesti?
Pistivätkö suoneen vai lihakseen?No ei kai sentään.
Meillä kyllä katoaa asiat. Eilen paketpitiin lasten lahjoja ja se väitginkivenkovaa tuoneensa sisälle jonkin kynä-paperisetin, kun lapsi toivoi sellaista ja oli kuulemma ostanut..en ole tänäkään päivänä koko settiin törmännyt, sanoi nähneensä sisällä ollessa sen pussissa mutta hetken päästä sitä ei ole ollut missään...minä tenttaisin sitä, että onko varmasti sisälle asti sen tuonut ja se kävi katsomassa pihan...ja ei vaan sitä ole missään.
Tässä vaan äimistellään, että onpa ihmeellistä...ja ne aiemmat paperit, mistä kirjoitin...on aivan toinen juttu taas.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei kai sentään.
Meillä kyllä katoaa asiat. Eilen paketpitiin lasten lahjoja ja se väitginkivenkovaa tuoneensa sisälle jonkin kynä-paperisetin, kun lapsi toivoi sellaista ja oli kuulemma ostanut..en ole tänäkään päivänä koko settiin törmännyt, sanoi nähneensä sisällä ollessa sen pussissa mutta hetken päästä sitä ei ole ollut missään...minä tenttaisin sitä, että onko varmasti sisälle asti sen tuonut ja se kävi katsomassa pihan...ja ei vaan sitä ole missään.
Tässä vaan äimistellään, että onpa ihmeellistä...ja ne aiemmat paperit, mistä kirjoitin...on aivan toinen juttu taas.
LSOsa kirjoituksesta meni hukkaan...siis mies toi tavaroita sisälle, kun piti paketoida lahjoja, se alkoi minulta kysellä, että missä ne kynät on ja minä en ollut mitään kyniä nähnytkään...kuulemma toi ne sisälle...mutta eipä niitä ole näkynyt missään.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistivätkö suoneen vai lihakseen?Se kynäjuttu on vähän kuin sen avaimen kanssa. Mulla katosi kotiavain ja etsi ja etsin, kassin käänsin moneen kertaan, kaikki pois ja taskut siitä tutkin...sitten se silti löytyi kassista.
Tosin niitä kyniä ei vielä ole löytynyt.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei kai sentään.
LSKoronarokotesarjat voivat vaikuttaa haitallisesti piikkiproteiinien takia myös aivoihin.
Sydän ja keuhkoveritulpat voivat olla rokotehaitan seurauksena terveillekin ihmisille. Esim. jalkapalloilijoiden ja lentäjien äkkikuolemat piikitysten jälkeen.
Itseään ei kannata huijata. Anonyymi kirjoitti:
No ei kai sentään.
LSVoi sentään.. Sinulla on varmasti suloiset lapset. Mikähän sulla on... Ajatus pysyy sulla kasassa, ei ole harhoja...
Tuskin alkavaa dementiaakaan kun noita tulee näköjään tolleen harvakseltaan ja tajuat itsekin ettei tuollaiset Black outit oo normaaleja.
Lähimuisti kuitenkin tökkii...
Suosittelen käymään lääkärissä. Tuskin se mitään vakavaa on, esim.. kasvaimen ollessa kyseessä olisi paljon harhoja ja kova päänsärky.
Varaudu siihen että ne tutkii sut mahdollisen mielensairauden vuoksi... Se ei ole henkilökohtaista.
Harvoin mulla menee näin sormi suuhun mutta nyt en edes aavista diagnoosia... Et tuskin sulle se Jeesuskaan ääneen juttelee, olisin sen kyllä huomannut..
Noita tulee ja menee. Ei mullakaa enää nykyisin päämäärät katoile.se voi liittyä ihan vaan stressiin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kynäjuttu on vähän kuin sen avaimen kanssa. Mulla katosi kotiavain ja etsi ja etsin, kassin käänsin moneen kertaan, kaikki pois ja taskut siitä tutkin...sitten se silti löytyi kassista.
Tosin niitä kyniä ei vielä ole löytynyt.
LSKenelle olet myynyt ruumisi ja sielusi?
Uusi Normaali: "He omistavat sinut". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koronarokotesarjat voivat vaikuttaa haitallisesti piikkiproteiinien takia myös aivoihin.
Sydän ja keuhkoveritulpat voivat olla rokotehaitan seurauksena terveillekin ihmisille. Esim. jalkapalloilijoiden ja lentäjien äkkikuolemat piikitysten jälkeen.
Itseään ei kannata huijata.Juu. Mutta en aio kaikkia oireita alkaa selittämään koronajutuilla. Vaikka pandemiaa ei olisi, saattaisin käydä sellaisella aivokapasiteetilla, joka tekisi just saman...
Onkohan mulla aina ollut on niinku sekaisin piuhat, että kaikki on ikäänkuin sekaisin. On kait se jotenkin sitten vaikeaa, jos joka kerta kaikki on hukassa ja niitä ei löydy, elämästä tulee silloin kaikkineen aika raskasta.
Tässä olen ollut paketointipuuhissa, nukkumaan pitäisi mennä.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenelle olet myynyt ruumisi ja sielusi?
Uusi Normaali: "He omistavat sinut".Älä viitsi jauhaa skeidaa.
LS - Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Voi sentään.. Sinulla on varmasti suloiset lapset. Mikähän sulla on... Ajatus pysyy sulla kasassa, ei ole harhoja...
Tuskin alkavaa dementiaakaan kun noita tulee näköjään tolleen harvakseltaan ja tajuat itsekin ettei tuollaiset Black outit oo normaaleja.
Lähimuisti kuitenkin tökkii...
Suosittelen käymään lääkärissä. Tuskin se mitään vakavaa on, esim.. kasvaimen ollessa kyseessä olisi paljon harhoja ja kova päänsärky.
Varaudu siihen että ne tutkii sut mahdollisen mielensairauden vuoksi... Se ei ole henkilökohtaista.
Harvoin mulla menee näin sormi suuhun mutta nyt en edes aavista diagnoosia... Et tuskin sulle se Jeesuskaan ääneen juttelee, olisin sen kyllä huomannut..
Noita tulee ja menee. Ei mullakaa enää nykyisin päämäärät katoile.se voi liittyä ihan vaan stressiin.No ei ole päänsärkyä.
Enkä koe olevan vainoharhaisuutta. Asiat on oikeasti kadoksissa ja unohtelen asioita.
LS Anonyymi kirjoitti:
No ei ole päänsärkyä.
Enkä koe olevan vainoharhaisuutta. Asiat on oikeasti kadoksissa ja unohtelen asioita.
LSKeskittymiskyky.. Mun on vaikea keskittyä aina yhteen asiaan kerrallaan ja niinpä sit hoitelen monta asiaa samaan aikaan ja siitä johtuu ett unohtelee juttuja.
Nyt oon tietoisesti karsinut kaksi tuhoisaa ihmissuhdetta pois elämästä.
Ja nyt tuntuu että on rauha. Tyttö auttaa siivoamisessa ja kodin töissä.
Toinen niistä suhteista oli sellainen että mä kyyssäsin hyvin puheliaita, negatiivista 300kg noista ma ti ke To pe, hakeen itselleen ruokaa luksiasta. Ja sitten vielä sunnuntait päälle. Kokousmatkat. Hän tykkäsi että kahvipaketti silloin tällöin riittäisi kattamaan kulut.
Vaadin että maksaa osan bensoista. Minulle entuudestaan tuntematon nuorehko nainen.
Kävi niinkuin toivoin, hän hävisi.
Toinenkin vielä pahempi uhkasi tappaa mut, juoppo jota mun ei ollut mitään syytä hyysätä.
Nyt on elämä järjestyksessä.
Kukaan ei mua pomota.
Aikaa ja energiaa jää itsensä hoitamiseen. Muistini menneet ongelmat johtuivat stressistä. Josta kylläkään en vielä täysin ole vieläkään vapaa.- Anonyymi
Keskittymiskyky.. Mun on vaikea keskittyä aina yhteen asiaan kerrallaan ja niinpä sit hoitelen monta asiaa samaan aikaan ja siitä johtuu ett unohtelee juttuja.
Toinen niistä suhteista oli sellainen että mä kyyssäsin hyvin puheliaita, negatiivista 300kg noista ma ti ke To pe, hakeen itselleen ruokaa luksiasta. Ja sitten vielä sunnuntait päälle. Kokousmatkat. Hän tykkäsi että kahvipaketti silloin tällöin riittäisi kattamaan kulut.
Vaadin että maksaa osan bensoista. Minulle entuudestaan tuntematon nuorehko nainen.
Toinenkin vielä pahempi uhkasi tappaa mut, juoppo jota mun ei ollut mitään syytä hyysätä.
Kukaan ei mua pomota.
Aikaa ja energiaa jää itsensä hoitamiseen. Muistini menneet ongelmat johtuivat stressistä. Josta kylläkään en vielä täysin ole vieläkään vapaa.Justiinsa siksi en mene auroraiseni pisamaiseni siihen lankaan, että oikeasti välittäisit minusta :)
Ystävä sanoisi, älä pelkää, olet turvassa. Vai mitä.
LS - Anonyymi
Keskittymiskyky.. Mun on vaikea keskittyä aina yhteen asiaan kerrallaan ja niinpä sit hoitelen monta asiaa samaan aikaan ja siitä johtuu ett unohtelee juttuja.
Kukaan ei mua pomota.
Aikaa ja energiaa jää itsensä hoitamiseen. Muistini menneet ongelmat johtuivat stressistä. Josta kylläkään en vielä täysin ole vieläkään vapaa.Hyvä kuitenkin että elämäsi on järjestyksessä. Ja saat elää sellaista elämää, joka antaa tasapainoa.
Ole turvallisella mielellä. En provosoidu niin helposti sentään keksityistä 300 kg painavista naisista, et saa sillä minua pois uomistani.
Aurorapisama. Minua et kuseta, muista se
LS Miksi niin luulet? Minussa ei oo syytä siihen miksi. Tuli vaa mielee että skitsofreniaan kuuluu muistikatkot ja mietin tuota sinun yllättävää ns. uskoontuloakin.
Tosin hyvähän se on että saat lohtua... Jostain.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LSNo niin.
LS ajatteli kokeilla skannata löytyykö tältä hajamielisyyden saralta ihmistä joka vastaisi pingillä hänen tutkailuihinsa.
Pääsisi vähän toisen mieltä puoskaroimaan, kääntämään ja vääntämään.
Parannusta helluntailaista tarvitsee hänen mielestään joku hajamielinen joka ei sitä vielä tiedä tarvitsevansa. - Anonyymi
Miksi niin luulet? Minussa ei oo syytä siihen miksi. Tuli vaa mielee että skitsofreniaan kuuluu muistikatkot ja mietin tuota sinun yllättävää ns. uskoontuloakin.
Tosin hyvähän se on että saat lohtua... Jostain.Olisitkin reaalielämässä tosi hyvä ystävä.
Jassoo, että nyt sitten sieltä tulee skitsofreniakin.
En usko että sinulle voisi kertoa kovin arkoja asioita elämässä.
LS - Anonyymi
Miksi niin luulet? Minussa ei oo syytä siihen miksi. Tuli vaa mielee että skitsofreniaan kuuluu muistikatkot ja mietin tuota sinun yllättävää ns. uskoontuloakin.
Tosin hyvähän se on että saat lohtua... Jostain.Etkö sinäkin tehnyt yllättävän kääntymyksen jokin aika sitten? Vai oletko uskossa Jeesukseen Kristukseen?
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistivätkö suoneen vai lihakseen?Piikit eivät aiheuta muutoksia genomiin. Taas on Hömppä-Heikkien pelottelu uponnut otolliseen maaperään.
- Anonyymi
Tosin hyvähän se on että saat lohtua... Jostain.Se oli tietoinen päätös. Siihen ei liity mitenkään sen kummempaa ja olen ollut uskossa jo kauan, se ei ollut uusi kääntymys, vaan kävin sitä ennen eräänlaisessa "pimeässä laaksossa", joka oli tarkoitettu olevan, jotta näkisin paremmin Jumalan rakkauden suuruuden.
LS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osa kirjoituksesta meni hukkaan...siis mies toi tavaroita sisälle, kun piti paketoida lahjoja, se alkoi minulta kysellä, että missä ne kynät on ja minä en ollut mitään kyniä nähnytkään...kuulemma toi ne sisälle...mutta eipä niitä ole näkynyt missään.
LSJospa miehellä onkin se muistiongelma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koronarokotesarjat voivat vaikuttaa haitallisesti piikkiproteiinien takia myös aivoihin.
Itseään ei kannata huijata.Salaliittoteorioita!
Piikkiproteiinit eivät liiku rokotuskohdasta yhtään mihinkään, ennenkuin lihaskudos ja T-solut ovat ehtineet ne jo hävittää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa miehellä onkin se muistiongelma?
No ainakaan mies ei ole huolissaan muististaan. Se luultavasti olisi järjestelmällisempi, ainakin yksin eläessään, ongelma syntyy siinä, että hukkaan kaiken, minulla on koko ajan jännä päällä, että onhan laskut tallessa mitä tullut postissa...viralliset paperit kun voi olla vaikka kuinka epävirallisessa paikassa. Yksi päivä nostin verokorttini maasta ja harmittihan se että siinä oli kahvitahra.
LS Anonyymi kirjoitti:
Etkö sinäkin tehnyt yllättävän kääntymyksen jokin aika sitten? Vai oletko uskossa Jeesukseen Kristukseen?
LSJoo. Kohta täytyy lähteä sinne, kokoukseen. Tuskin sulla mitään mielensairautta on! Mä vaan oon ammatiltani mt-hoitaja ja monilla on mielensairauksiin liittyvää muistikatkot. Mutta et sinä, olet terävä kuin harppi.
Mt-ongelmiin liittyy monesti häpeää, johtuen tietämättömyydestä. He ovat ihmisryhmä jota saa kiusata eikä se ole oikein.
Ei pitäisi olla mitään syytä loukkaantua jos joku huolestuu mielenterveydestäsi..
- Anonyymi
Niin rakkaat sisaret ja veljet Jeesuksessa Kristuksessa. Haluan tuoda tämän asian eteenne, koska minulla ei ole seurakuntayhteyttä sillä tavoin, että voisin tätä kenellekään jakaa arjessa, siis uskoville ihmisille.
Olen tosin ollut aikamoisen paineen alla, viimeiset kuukaudet, ehkä reagoin niin, että aivoni ei vaan pysty työstämään asioita.. tai onko kyse jostain muusta? Kiitos jos voitte kantaa asiaa Isän eteen, Jeesuksessa.
LS - Anonyymi
Rokotteen pitäisi antaa turvallisuuden tunteen jos uskoo markkinamiesten lupauksiin.
Brasilialainen Medicos Pela Vida Covid-19 piti erinomaisen maailmankongressin, johon osallistui covid-asiantuntijoita viideltä mantereelta. Tässä on tohtori Trozzin 24 minuutin esitys nimeltä ”Synergistic Bioweapon”. Tässä hän esittelee vahvoja todisteita siitä, kuinka alkuperäinen SARS CoV2 -virus, joka julkaistiin vuoden 2019 lopulla, ja meneillään olevat pakotetut injektiot toimivat synergiassa vahingoittaen ihmisen immuunijärjestelmää samalla kun vaalivat vaarallista koronaviruksen evoluutiota.
Kuukausia sitten tohtori Trozzi kuvaili ja ennusti monia pakkoruiskeiden haittavaikutuksia videossa ja artikkelissa Covid “Rokotteet” Kuinka vaarallisia ne ovat. Tähän mennessä pakkoruiskeita voidaan syyllä kutsua vain bioaseiksi. Havaitsemme nyt monia ennustettuja haittavaikutuksia, mukaan lukien immuunijärjestelmän vauriot ja vasta-ainevälitteinen valinta (todennäköinen omikronivariantin lähde).- Anonyymi
Ja toinen sitten neuvoi tämmöistä. Ja mistähän tuokin sepustus on otettu. Ettei vaan jostain tokentubenista tai vastaavasta.
LS
Pitkäaikainen vuorotyö rasittaa aivoja ja sitä kautta heikkolaatuinen uni voi aiheuttaa yllättäviä terveyshaittoja.
https://areena.yle.fi/1-50467644- Anonyymi
Ok. Kiitos. Katson tuon.
Luin jostain että naisille lähestyvät vaihdevuodetkin voi jopa aiheuttaa jotain sellaista että pelkäävät muistisairautta.
LS - Anonyymi
Ei siis pelkoa aiheuta vaan oireita, jotka saa ajattelemaan muistisairaudet mahdollisuutta.
LS
- Anonyymi
Noilla oireilla ainoa järkevä teko, on ottaa yhteyttä lääkäriin. Terveyskeskuksesta ohjataan sitten tarkempaan syyniin, jos aihetta on.
Dementiaa ei pysty ehkäisemään, mutta nykyään taudin kulkua voidaan hidastaa. Mitä aikaisemmin lääkitys aloitetaan, sen paremmat ovat tulokset.
Jos se ei ole dementiaa, saat mielenrauhan, mutta jos se on ja hakeudut ajoissa hoitoon, voit pärjätä vielä useita vuosia lievillä oireilla.- Anonyymi
Ehkä otan yhteyttä lääkäriin ehkä en, katsotaan. Jos tilanne pahenee, niin toki.
Esimerkiksi kynäesimerkissä minä en ollut hukkaaja, sitä ei lasketa mun piikkiin.
Ehkä hämmentävää on ettei muista milloin täytti jonkin kaavakkeen, ei muista tehneensä. Tuo että on hukassa kaikki ei ehkä ole uusi piirre?.. ehkä minulla on aina ollut kaikki hukassa, mutta jostain syystä minua asia vaivaa selkeästi enemmän. Olen aika epäkäytännöllinen, laitan papereita milloin minnekin ja ne jää jonnekin pöydille ja välillä löydän niitä lattoiltakin lojumasta. Olen ollut nyt siistimpi ja nyt ne vasta kaikki hukassa onkin kun ei tiedä minne niitä on laittanut. Anoppi on muuten samanlainen, se aina etsii jotain minkä on jonnekin laittanut ja se on aina ollut sellainen.
LS - Anonyymi
Jos olisi muistisairautta niin kyllä se elämä olisi siinä eletty. Muistisairaus muuttaa ihmisen identiteetin ja se ihminen ei ole enää se mikä oli.
Se olisi sääli ..minussa on tapahtunut viimeisten vuosien aikana paljon sellaista, että olen tasapainoisempi ihmisenä, ei ole sitä vihaa enää sisimmässä ..niin jos sitten tulisi sellainen, joka veisi sen kaiken pois tavallaan.
LS - Anonyymi
En tiedä estääkö lääkitys kovinkaan paljoa etenemistä, etenisi hän se silti ja toisaalta jos ei tietäisi, voisi ainakin elää kuin ei tietäisi, niin kauan kuin mahdollista.
LS
- Anonyymi
Ihan normaalia on, että jos on uupunut ja/tai stressaantunut, että unohtelee asioita. Mitä vanhemmaksi elää, sitä enemmän sitä tapahtuu. Mutta jos epäilet muistisairautta, käy lääkärissä. Ne osaa kyllä kertoa onko aihetta tutkimuksiin.
- Anonyymi
Jokin aika sitten en ymmärtänyt kastetilaisuuteen kutsua, luulin varmaan covidin vuoksi että se oli epävirallinen kutsu ja en kiirehtinyt lähtemistä, ajattelin että se on vain kahvitus ja mennään kun mennään, hävetti, että sieltä soitettiin, että aiommeko olla tulossa vai aloittavatko jo. Hävettää vieläkin.
En tiedä...en varmaan nyt jouda ajattelemaan lääkärikäyntejä, mutta jos tilanne pahenee niin menen. Kaikki ylimääräinen on lisäjuttua, on joulutkin tulossa jne ..
LS
- Anonyymi
Täällä on hyvä käydä lääkärissä ja kysellä oireitten mukaisen hoidon tarvetta.
Vastukset on kuin Kelan lääkkäreillä, että terve on, vaikka toisaalta "näkevältä" kohdatulta lääkäriltä saisi todenmukaisen diaknoosin.
Itse menisin muistitestiin terveyskeskukseen, jos tuntuu, että tarvetta on.
Eli muistisairaus riittävän ajoissa, voi ottaa kiinni tavalla, tahi toisella.
Hoidin aikoinaan äitini kohtaa, siihen asti, kun oli pakko laittaa järjestelmän hoidettavaksi. Lääkitys toi hänet sairaalasta vuodeksi kotiin. Muutos oli huomattava, kun oikeat lääkkeet kohtasi - kohteensa.
Mutta, puolisoani en ole pystynyt auttamaan, muistisairaus eteni niin rajun nopeasti, ettei edes nyt aina tunne - kun käyn häntä päivittäin tapaamassa.
Kosketus ja halaamiset häntä kohtaan - tuon turvallisuuden tunnetta hänen sydämelle. Vien hänelle jotain hyvää kaupasta, silitän häntä poskesta, kampaan hiukset jne.
Riittävän ajoissa muistitesteiin, on suositukseni, ei täältä kannata etsiä porttia päiväänsä. Tietenkin järjestys kotona, opettelee laittamaan tavarat samaan paikkaan, sekä muistiinpanovihko. Siinä jotain pientä apuva päivään.- Anonyymi
Mmse ei kertoisi tilannetta. Tiedän missä kerroksessa olen ja paljonko kello on ja mikä on vuosi.
Kuten kirjoitin kykenen hyviin suorituksiin, kun olen toisaalta täydellisyyden tavoitteli ja ja teen asioita juuri eikä melkein tyylillä, vaikka niinkuin käytännön asiat on hujanhajan.
En taida tarvita vielä muistitestiä, katsotaan tuleva kevät.
LS - Anonyymi
Se olisi kuolemantuomio, jos olisi muistisairaus. Minulle aivoilla tekeminen ja ajatteleminen, tutkiminen, on aika tärkeää. En pystyisi hyväksymään muistisairautta ja masentuisin. Siksi en menisi testeihin tai mitään sellaista. Se ei hyödyttäisi mitään. Ainakaan kovin kauaa. Aloittaisin varmaan tupakoijaksi taas. Sama se sitten mihin kuolisi jos kuolisi, aivoista.
LS - Anonyymi
Se antaa loppuviimein sinulle jotain. Jos hän ei sinua edes enää muista. Saat olla hyvä ihminen ja puoliso. Se johon rakastuin, se ihminen on toki sama, mutta ihmisen identiteetti on myös muistoissa ja siinä kuka on, miten tiedostaa itsensä ja muut. Hän on toki tärkeä, mutta kait tiedät, että hän...on enää muisto.
Olinko julma?
LS - Anonyymi
Olet hyvä puoliso. En tarkoittanut pahalla.
LS Anonyymi kirjoitti:
Se antaa loppuviimein sinulle jotain. Jos hän ei sinua edes enää muista. Saat olla hyvä ihminen ja puoliso. Se johon rakastuin, se ihminen on toki sama, mutta ihmisen identiteetti on myös muistoissa ja siinä kuka on, miten tiedostaa itsensä ja muut. Hän on toki tärkeä, mutta kait tiedät, että hän...on enää muisto.
Olinko julma?
LSMikkelissä taas älässä. Minun isäni on dementiakodissa. Hän pitää minua siskonaan ja muutenkin elää kuin asuisi lapsuuden kodissaan. Äitini hoitaa häntä.
Se rakentelee palikkatorneja tekee lennokkeja.
Jotenkin se aina löytää mutsin piilottaman hedelmäpussin ja päättää kuoria kaikki hedelmät kerralla. Se ei kuitenkaan syö niitä jne. hassua.
On totta mitä sanoit että ihminen on dementikkona vain muisto.
Mun isä täytti 16.12 75v. 25vuotta siitä ollu vähän hupsu.auroraboreallis kirjoitti:
Mikkelissä taas älässä. Minun isäni on dementiakodissa. Hän pitää minua siskonaan ja muutenkin elää kuin asuisi lapsuuden kodissaan. Äitini hoitaa häntä.
Jotenkin se aina löytää mutsin piilottaman hedelmäpussin ja päättää kuoria kaikki hedelmät kerralla. Se ei kuitenkaan syö niitä jne. hassua.
Mun isä täytti 16.12 75v. 25vuotta siitä ollu vähän hupsu.Moikkelis ei mikkelissä heitto vie. Ja ei hoitokodissa vaan ihan itserakentamassaan talossa. Ois pitäny tarkistaa teksti ennen lähettämistä.
- Anonyymi
Mikkelissä taas älässä. Minun isäni on dementiakodissa. Hän pitää minua siskonaan ja muutenkin elää kuin asuisi lapsuuden kodissaan. Äitini hoitaa häntä.
Mun isä täytti 16.12 75v. 25vuotta siitä ollu vähän hupsu.Isäsi kuulostaa kertomasi mukaan kivalta. Tosin muistisairaus voisi ilmetä niin, että olisi pelosta aggressiivinen. Ja onhan siinä muutakin, joskus pidätyskyky menee tai ehkä edes ei ymmärrä miten käydään pissalla tai miten syödään sotkematta ruualla.
Mutta ajatus lennokkeja rakentavasta aikuisesta miehestä on toki omalla tavallaan hellyttävä, tosin se on omaiselle täyttä työtä aamusta yöhön. Arvostan äitiäsi.
LS - Anonyymi
Hei. Haluaisin vielä kysyä. Satuttiko kirjoitukseni? Nämä kirjoitukset voivat kuulostaa niin tylyiltä.
Vaimosi on varmasti ihana ihminen vieläkin, vaikka sairaus muuttaisikin, niin oli väärin sanoa sinulle ettei sitä ihmistä olisi enää. Mutta onhan se varmaan sairauksien kanssa tehtävä tietynlaista surutyötä ja luovutettava toinen sairaudelle, ja sitä varmasti olet joutunut tekemäänkin.
Kaikkea hyvää sinulle ja toivon myös hyviä päiviä vaimollesi paljon.
LS
- Anonyymi
Vähän toki mietityttää. Toki ketään ei täällä oikeasti kiinnostaisi jonkun vieraan ihmisen muistisairaus, jos olisi...että mitä hyödyn tästä...en tiedä...kait ajattelin että joku voisi lohduttaa, ei hätää Ls, kaikki järjestyy. Ehkä en hakenut niinkään neuvoa pitääkö mennä lääkäriin, menisin jos menisi riittävän pahaksi toki. Kait olisi kiva jos olisi ystävä joka sanoisi jotain oikeasti lohduttavaa välillä, se auttaa ihmistä, kun on kaikkea mielenpäällä.
LS
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894240
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032393Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?352389Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972144Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321905
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 291558
- 761331