Ilman tukiverkostoa

Anonyymi

Miten selvitä erosta hengissä ilman ystäviä ja yleensäkin tukiverkostoa?

15

1323

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihminen tarvitsee tukiverkoston, vaikka virallisen, jos ei ole ystäviä.

      • Anonyymi

        Ystäviä voi "hankkia" eli voi ystävystyä ihmisten kanssa.

        Se on taito, jonka voi oppia.

        Siihen taitoon kuuluu myös se, että valitsee ystävänsä viisaasti.

        Tätä varten pitää olla kriteereitä, kaikki ei käy eli kaikkea ei tietenkään pidä hyväksyä.


    • Anonyymi

      Hommaa laastari, käytä hetken ja ignooraa kun et enää tarvi.

      • Anonyymi

        Törkeä neuvo ja täysin väärä oli tuo 12:07 laastarin etsiminen.


    • Anonyymi

      Mene johonkin seurakuntaan.

    • Anonyymi

      Selviämällä ja tiedostamalla sen että tämän tunne ja järjestelymyrkyn jälkeen alkaa uusi elämä täynnä mahdollisuuksia. On olemassa nk. Pikaterapia äkillisiä elämän muutoksia varten. Vaikka olisi tukiverkosto ja ystäviä niin ei hekään kaikkea halua kuulla ja olla apuna loputtomiin, se on vaan pärjättävä itse ja olla olematta taakka läheisille ja tutuille. Jos joku tuttava haluaa olla apuna/tukena älä kuitenkaan hukuta häntä murheisiisi. Äläkä huoli, pärjäät kyllä. Saa itkeä, kokea tilanteen raskaaksi, murtua, mutta pointti on se että pärjäät ja selviät tästä.

    • Anonyymi

      Kaikki lopulta käsittelevät eron yksin.

      On kuitenkin tärkeää, että pääset kelaamaan tapahtunutta auki jollekin. Se voi olla vaikka maksettu korva tarvittaessa.

      Ota yhteyttä mieli ry:hyn, niin auttavat sinua eteenpäin.

    • Anonyymi

      Käy juttelemasda psykologilla, sure mutta muista että surullisenakin on lupa olla itselleen kiltti. Sinulla on jo tarpeeksi pahaa olla, älä lisää sitä kohtelemalla itseäsi hupnosti. Osta itsellesi (rahatilanteen salliessa) jotain hyvää. On se sitten kauneudenhoitoon, pukeutumiseen tai muuhun hyvään oloon liittyvää. Kun saat terapiakeskusteluje
      avulla vähän energiaa kerättyä, niin ryhdy harrastamaan jotain. Harrastusten kautta tutustuu aina uusiin ihmisiin, ja sieltä ne ystävät ja se tukiverkosto alkaa muodostumaan. Harrastuksia voi olla aivan laidasta laitaan. Kokeilemalla selviää, mistä itse pidät ja missä viihdyt. Voi olla urheiluun, hyväntekeväisyyteen, itsensä kehittämiseen tai johonkin ihan muuhuun liittyvää. Vain taivas on rajana. Pian huomaat, että yksin oleminen ei tarkoita että olisi yksinäinen. Ole oman onnesi seppä. Tee elämästäsi sellainen että sinä viihdyt. Et tarvitse siihen muita. Ryhdy toteuttamaan unelmiasi itse. Se on hauskaa 🤗

    • Anonyymi

      =)

      Jos, saisi, hyvän aivojumpan näyttö päätteelle, niin jokaiselle, päivälle on

      iki, oma treenaaja, ja, ikioma, kaveri, joka treenaa, sekä ajan, aivot, ja, kaveruuden,

      aivan uudelle tasolle,

      =)

      ja, jotenkin kun miettii rakastani, ja, Pekkaa, Maunoa, Kivelää, ja, Ja, Jaria,

      niin, milloinkaan en ole parempia ja rakastettavampia kavereita, nähnyt ja

      kokenut, ja, sama pätee, muihinkin lapsuuden kavereihin, kuten Kalleen

      ja, siihen Maunosta vähän kauempaan, kaveriin, =)

      ja, jotenkin, miettii omaistani, iäkästä, ja, paljon vanhempaa,

      ei, sitä joka päivä tuo, ruuan ja kokkaa,

      vaan, se joka päivä istuu perseellään ja on puolet elämääni kritisoinut,

      ja, haukkunut minua, 9 euron töistä, vaikka olen siellä puolet,

      elämääni ollut uskomattoman ahkera, ja, silti, haukkunut,

      vaikka olen ollut koko työpaikan, kaikkien aikojan ahkerin,

      hän on uskomattoman epäkiitollinen, töykeä, sivistymätön,

      kiittämätön, rahan ahne, täysin itsekäs, ja, ennen kaikkea oma hyväinen,

      ja, yksin kertainen,

      toivon ja rukoilen ettei hän saa enää elämässään yhtään ainutta,

      osaketta, tai, rahaa,

      sillä, jos ei osaa, muuta kunniottaa, kuin rahaa,

      eikä, yhtään, edes 1 penniä arvostaa, omaistaan, joka maailman

      kaikkien aikojen vaikeinta sairausta sairastaa,

      niin, HÄN EI SAA ENÄÄ RAHAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =/

      antakaa, se, raha,

      paljon, mieluummin,

      Jarille, Pekalle, Kivelälle ja Maunolle,

      niin, olen iki, onnellinen,

      ja, omainenkin EHKÄ, oppii jotain, =/

      N

      eli, PAKSU PEKKA,

      =)

    • Anonyymi

      Olemalla sisäisesti vahva.

      Miksi luulet, että olet heikko?

    • Anonyymi

      Keskittymällä itsensä kunnossapitoon ja hemmotteluun.

    • Anonyymi

      Psykologille voi puhua, mutta kannattaa muistaa, että esim. terveyskeskuksen psykologilla käynneistä jää merkinnät Kantaan. Papillekin voi puhua, vaikka ei kuuluisi kirkkoon.

    • Anonyymi

      Hyvin siitä selvisin, koska itse halusin erota. Ei ollut sen kummempaa tukiverkostoa, koska olin ajatellut eroa monen vuoden ajan ennen sen toteutusta. Rakkaus loppui, mutta ystävyys säilyi entisen puolison kanssa.

    • Anonyymi

      Onhan se vaikeaa heti eron jälkeen, itse vaihdoin usein asuntoa, mutta "perässä" tuli eron tuska, ei sitä paeta voinu, eikä uusi ihminen ole ratkaisu, kaverina ehkä, ei muuten. Lopulta sen kans oppii elämään, eihän ketään voi omistaa, tsemppiä.

    • Anonyymi

      Tiijjätkö, mä nyt tuoas kirjoituksissa elän vähän kuin yhden kanssa.

      En senkään.

      Mä haluon poistoo jokaisen pahantekijän listoiltani.

      Tännöön on semmoinen päive että lunta vain kattois.

      Mua tympii jos ihmisellä ei oo tunteita ja siksikin luullut ettei kukkoon mies vois ennee tuntea mitteen.

      Ihan sama se mulle vaikka tuntisittekin, poika polo kuoloo kuitenniin ennen aikojoon.

      Näin se vuoan on että se männöö näin että mitä nuoremmaksi 7säsi on elänyt , kuolet luultavasti samon ikäisenä.

      Suoroon sanottonu helpotun siitä jos yksi pahansuopa kuoloo kohta. 61- vuotiaana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe