Olen tottunut siihen. Olen jopa alkanut miettiä mitä teen väärin ja kuinka ärsyttävä olen. Olen jopa hyväksynyt sen, että kerran mieheltä kuristamisen jälkeen kysyin, olisiko voinut tehdä jotain toisin. Kuulemma ei olisi.
Väkivaltaa on onneksi harvoin. Mutta se pahenee koko ajan. Ja aina vika on minussa, yleensä tätä tapahtuu kun kiukuttelen humalassa. Ja jälkeenpäin hyväksyn tämänkin, koska olinhan humalassa.
Kaipaisin nyt tukea, taidan olla suossa.
Olen oppinut hyväksymään mieheni väkivallan ja sen uhan
8
1137
Vastaukset
- Anonyymi
Jos todella rakastat väkivaltaa tuon miehen taholta, niin kerro meille lukijoille että et ole hankkinut lapsia tuohon kauhujen pesään!
Voi, kerro ettet ole!!
Lähdetään tuosta ettet ole hankkinut sinne lapsia, että olet tehnyt yhden oikean päätoksen.
Jatka vain eloa pahoinpitelijän kanssa, mutta ota itsellesi kunnon henkivakuutus, kuolemasi jälkeen saajaksi vaikka kissojen hoitokoti tai kennel. Siinä toinen hyvä ratkaisu.
Kolmanneksi, rakastaessasi katsoa puolihullua miestä, jätä omalta kohdaltasi viina pois. Kokonaan. Ei tiiman tippaa. Saisit pahoinpitelystä irti paljon enemmän selvinpäin!
Neljänneksi, jos yhä, kaiken tuon jälkeen yhä rakastat puolihullun miehen pahoinpitelyaikeita, mene itsepuolustuskurssille tai opettele netistä ne muutamat yksinkertaiset liikkeet joilla voit tehdä apinan kuin apinan vaarattomaksi.
Viidenneksi, ellet tee mitään, muut tekevät kaiken puolestasi; he tulevat ja vievät sinut jalat edellä pois tuon niin ihanan puolihullun miehen luota. Ja se saa ilmaisen täysihoiden vuosiksi eteenpäin laskemaan tiilinpäitä. - Anonyymi
Ei ole tervettä tuollainen. Koskaan ei kenenkään, naisen tai miehen, pidä ryhtyä toisen kynnysmatoksi tai nyrkkeilysäkiksi. Jos lyö kerran, tekee sen uudelleenkin. Pitää olla itsetuntoa ja lähteä tuollaisesta suhteesta. Se on molemmille parasta, pidemmällä aikavälillä. Niin monta kertaa ihmiset vain jäävät ja sitten tulee se kerta, kun toinen tappaa. Itse olin naimisissa 40 vuotta, eikä koskaan ollut tilannetta, että olisi kumpikaan uhannut toista väkivallalla. Ei ole huonoja muistoja.
- Anonyymi
Lähde äkkiä. Tiesitkö, että Suomi on naiselle vaaralline n maa. Parisuhdeväkivaltaan kuolee maassamme n:ksi eniten naisia maailmassa vuosittain. Olikohan jopa eniten tai toiseksi, haluatko olla yksi näustä uhreista?
- Anonyymi
Hae mies apua itsellesi niin ei tarvitse näitä sairaita provoja kirjoittaa. Yhdellä silmäyksellä näkee, ettei teksti ole aito
- Anonyymi
Naisen kirjoittama "provo"
- Anonyymi
Samassa veneessä ollaan. Vähän harmittaa, miksi näitä perheväkivaltaa koskevia postauksia lukee sellaiset ihmiset, joilla ei ole kokemusta ko. tilanteesta. Vastausten taso näkyy sitten yllä, kun aiheeseen tarttuu siitä mitään ymmärtämättömät.
Erohan se on ainoa vaihtoehto lopettaa väkivalta parisuhteessa. Eroa en ole kuitenkaan vieläkään hakenut, vaikka väkivalta on täälläkin vuosien kuluessa pahentunut. Miksi en ole eronnut, sitä minun ei tarvitse ap:lle avata, koska sinä tiedät, miten tämä vyyhti kiertyy ja kuristaa tässä tilanteessa pyristelevän. Muille kommentoijille : jos teitä todella kiiinnostaa, miksi väkivaltaiseen suhteeseen jäädään, niin kehoitan etsimään asiaa käsittelevää kirjallisuutta, tietoa on kyllä saatavilla.
Ap se, että me olemme nyt hyväksyneet sen, että suhteessamme on väkivaltaa, on kuitenkin askel parempaan suuntaan, vaikka ulkopuoliset eivät sitä ymmärräkään. Minä olen jo hieman pidemmällä kuin sinä, sillä tiedän ongelman olevan puolisossa, ei minussa. Hän ei lopeta väkivaltaista käytöstään, vaikka tekisin mitä, tai olisin tekemättä. Hän lopettaa vain, jos itse ymmärtää sen olevan väärin JA hakee apua.
Hiljaisen hyväksynnän jälkeen en enää yritä muuttaa itseäni, miestäni tai suhdettamme. Se on mitä on. Fantasioin erosta, mietin keinoja miten tästä pääsisi irti, mutta en ole vielä siinä pisteessä, että uskaltaisin tai pystyisin konkreettisiin tekoihin eron suhteen. Yhä edelleen mieli lipsuu ajattelemaan, että hyvä kausi onkin tullut jäädäkseen, eikä huonoja enää tule. Aina on tullut, kuitenkin. Ei ole vielä koskaan käy nyt niin, ettei olisi tullut. Pelkään, että elämäni olisi eron jälkeen vielä kurjempi kuin nyt, ojasta allikkoon.
Fyysiseen väkivaltaan kuuluu aina myös henkinen, ja se on se mikä ihmisen psyykkeen hajottaa. Sen takia tästä ei lähdetä sormia napsauttamalla. Vatulointia ja vielä lisää vatulointia. Toivoa, pettymyksiä, niiden vuorottelua. Mutta kyllä mä uskon, että me molemmat tästä vielä lähdemme. Täytyy vain toivoa, että se kohtalokas lyönti ei tule ennen kuin olemme henkisesti valmiita eroamaan. - Anonyymi
Ne ihmiset jotka silmät suurena ihmettelevät että miksi et lähde, eivät ymmärrä sitä kuinka vaarallista on lähteä väkivaltaisesta suhteesta.
Moni nainen on tapettu kun kumppani on saanut tietää lähtöaikeista tai kun lähtö on tapahtumassa.
Jotkut ovat saaneet poliisit turvaamaan yhteisestä kodista poistumisen mutta jos tiedossa ei ole 100% turvallista uutta kotia helvetin kaukana aiemmasta, et ole turvassa.
Kostotoimet väkivaltaisen ihmisen toimesta voivat jatkua vaikka kuinka kauan suhteen lopettamisen jälkeen.
Omalla kohdallani sattui suuri onni sillä väkivaltainen puolisoni sai kuoli sydänkohtaukseen.
Olin vihdoin vapaa.
Toivon sydämestäni voimia ja vahvuutta kaikille teille jotka kidutte huonossa suhteessa.
Älä tyydy kamalaan kohtaloksi vaan tee tarkka suunnitelma miten pääset vapaaksi.
Sinä olet arvokas ihminen. Toivon kaikkea hyvää. - Anonyymi
Miehellä oli mielenterveysongelmia joista kuumakallemainen käytös johtui. Nuorena tätä ei ymmärtänyt ihmetteli vaan mutta kun katsoo menneisyyteen niin syy ei ollut minussa, tätä en vain tiennyt. Tänä päivänä ja jo vuosia sitten mies on täysin muuttunut. Kaikki kääntyi lopulta hyväksi ja anteeksi on annettu puolintoisin. Käänteentekevää oli lopulta sairastuminen ja avun hakeminen. Toivon ap että mietit mikä sulle on parasta hae kuitenkin apua itsellesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768