Monissa 2000 luvun autoissa on liian kylmä termostaatti suomeen ja ei vaihtoehtoa. Nesteen lämpötilä liian matala ja heiluu paljon. Lämmityslaite imaisee paljon. Monissa pitäisi olla 10c korkeampi
Sama voi olla käytössä maissa joissa on 20c talvella ja 40c kesällä.
Monissa 2000 luvun autoissa liian kylmä termostaatti suomeen
7
54
Vastaukset
Tätä olen minäkin huoltotiskillä ehdottanut.
Mikäli termostaatti vaihdetaan, ei nokkaa ole tarve peitellä.- Anonyymi
Eihän sitä ole tarve peitellä, jos vain on maskin takana automaattinen kaihdin, joka on kiinni pakkasella. Kylmän jäähdyttäjän läpi tuleva kylmä viima pitää moottorin tehokkaasti kylmänä. Onhan se kuin olisi takki levällään pakkastuulessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sitä ole tarve peitellä, jos vain on maskin takana automaattinen kaihdin, joka on kiinni pakkasella. Kylmän jäähdyttäjän läpi tuleva kylmä viima pitää moottorin tehokkaasti kylmänä. Onhan se kuin olisi takki levällään pakkastuulessa.
Missä autossa on sellainen automaattinen kaihdin?
Ei se moottori erityisemmin välitä siitä toimiiko se 10 astetta kuumempana tai kylmempänä. Tuo termostaattileikki vaikuttaa vain huonolla lämmityslaitteella varustetuissa autoissa. Jos autossa on pakkasella liian kylmää, laitetaan erillinen polttoaineella toimiva lämmitin (mm. pienikulutuksisissa dieselautoissa jo vakiovaruse). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä autossa on sellainen automaattinen kaihdin?
Ei se moottori erityisemmin välitä siitä toimiiko se 10 astetta kuumempana tai kylmempänä. Tuo termostaattileikki vaikuttaa vain huonolla lämmityslaitteella varustetuissa autoissa. Jos autossa on pakkasella liian kylmää, laitetaan erillinen polttoaineella toimiva lämmitin (mm. pienikulutuksisissa dieselautoissa jo vakiovaruse).Ei ole läheskään kaikissa diiseleissä vakiovaruste .
Kommentoin omaa tekstiäni.
En minä siksi sitä keulaa peitä, että auton sisätilossa olisi kylmä, vaan siitä syystä,
että moottori kovassa pakkasessa saavuttaisi tavanomaisen käyntilämpönsä nopeammin.
Ymmärrän myös, ettei sadoissa celiusasteissa käyvä moottori juurikaan välitä pienistä ulkolämpötilaeroista.
Ellen alle -5 pakkasella käytä peittoa, moottori ei kaupunkiajossa avaa termostaattia ollenkaan.
Lämpö vaeltelee ja laskee jo liikennevaloissa seistessä alle 70 C!
- Anonyymi
Minun nuoruudessani termostaatti vaihdettiin keväisin ja syksyisin. Kesätermostaatti 88 celsiusastetta, talvitermostaatti 92. Nykyisin ei kovin moni taida vaihdella.
- Anonyymi
Termostaatti on nykyautoissa aika kallis ja monimutkainen viritelmä eikä vaihto onnistu helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1383349Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2742900Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2261829Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641768- 631749
- 581455
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa841299Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781252Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3281177Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391062