Monissa 2000 luvun autoissa on liian kylmä termostaatti suomeen ja ei vaihtoehtoa. Nesteen lämpötilä liian matala ja heiluu paljon. Lämmityslaite imaisee paljon. Monissa pitäisi olla 10c korkeampi
Sama voi olla käytössä maissa joissa on 20c talvella ja 40c kesällä.
Monissa 2000 luvun autoissa liian kylmä termostaatti suomeen
7
<50
Vastaukset
Tätä olen minäkin huoltotiskillä ehdottanut.
Mikäli termostaatti vaihdetaan, ei nokkaa ole tarve peitellä.- Anonyymi
Eihän sitä ole tarve peitellä, jos vain on maskin takana automaattinen kaihdin, joka on kiinni pakkasella. Kylmän jäähdyttäjän läpi tuleva kylmä viima pitää moottorin tehokkaasti kylmänä. Onhan se kuin olisi takki levällään pakkastuulessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sitä ole tarve peitellä, jos vain on maskin takana automaattinen kaihdin, joka on kiinni pakkasella. Kylmän jäähdyttäjän läpi tuleva kylmä viima pitää moottorin tehokkaasti kylmänä. Onhan se kuin olisi takki levällään pakkastuulessa.
Missä autossa on sellainen automaattinen kaihdin?
Ei se moottori erityisemmin välitä siitä toimiiko se 10 astetta kuumempana tai kylmempänä. Tuo termostaattileikki vaikuttaa vain huonolla lämmityslaitteella varustetuissa autoissa. Jos autossa on pakkasella liian kylmää, laitetaan erillinen polttoaineella toimiva lämmitin (mm. pienikulutuksisissa dieselautoissa jo vakiovaruse). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä autossa on sellainen automaattinen kaihdin?
Ei se moottori erityisemmin välitä siitä toimiiko se 10 astetta kuumempana tai kylmempänä. Tuo termostaattileikki vaikuttaa vain huonolla lämmityslaitteella varustetuissa autoissa. Jos autossa on pakkasella liian kylmää, laitetaan erillinen polttoaineella toimiva lämmitin (mm. pienikulutuksisissa dieselautoissa jo vakiovaruse).Ei ole läheskään kaikissa diiseleissä vakiovaruste .
Kommentoin omaa tekstiäni.
En minä siksi sitä keulaa peitä, että auton sisätilossa olisi kylmä, vaan siitä syystä,
että moottori kovassa pakkasessa saavuttaisi tavanomaisen käyntilämpönsä nopeammin.
Ymmärrän myös, ettei sadoissa celiusasteissa käyvä moottori juurikaan välitä pienistä ulkolämpötilaeroista.
Ellen alle -5 pakkasella käytä peittoa, moottori ei kaupunkiajossa avaa termostaattia ollenkaan.
Lämpö vaeltelee ja laskee jo liikennevaloissa seistessä alle 70 C!
- Anonyymi
Minun nuoruudessani termostaatti vaihdettiin keväisin ja syksyisin. Kesätermostaatti 88 celsiusastetta, talvitermostaatti 92. Nykyisin ei kovin moni taida vaihdella.
- Anonyymi
Termostaatti on nykyautoissa aika kallis ja monimutkainen viritelmä eikä vaihto onnistu helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 40412985
- 832562
- 612544
Romaanien ammuskelu
Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin1412170Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa
Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä372057Oho! Varmistusta odotellaan.
Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"1712018- 811957
Mitä sitten ikinä teetkin
Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei421515- 221450
Saanko selityksen?
Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(601449