Miltä tuntuu olla pelkkä duunari?

Anonyymi

Miltä duunarista tuntuu kun ei saa elämässä mitään aikaan? Ei ole hienoa koulutusta jonka avulla voisi tehdä maailmasta hieman paremman paikan eikä ole älyä jolla kehittää itseään.
Pitää herätä aamulla aikaisin puuduttavaan työhön josta saa hieman taskurahaa ja kipeän selän. Töiden jälkeen Salen kautta aski tupakkaa ja kaljaa, sitten kotiin loppupäiväksi sohvalle lihoamaan.
Miltä tuntuu kun tietää että on alinta luokkaa, työnväenluokkaa?

Ei ole hääviä duunarin elämä. Onneksi se on lyhyt.

11

1043

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Samaa olen miettinyt, että millaista kituuttamista ja kädestä suuhun elämistä koko elämä olisi, jos ei olisi tullut hankittua kunnon koulutusta ja päässyt hyväpalkkaisiin töihin.

• Anonyymi

Hyvin ankeeta voin sanoa, siivoojan elämä on ihan yhtä paskaa.

• Anonyymi

johan oli höttöä juttua. Talot jotka näet ympäriilläsi on duunareitten rakentamia.
      Ilman duunareita eläisimme maakuopissa.

• Anonyymi

Taitaa 70% työläisistä olla ns. duunareita.

• Anonyymi

😂🤣😅 digidigi

• Anonyymi

Kyllähän duunarit saavat asioita aikaan, niitä konkreettisia ja todellisia asioita. Jos nyt suomalainen duunari ei maailmaa paljon paremmaksi saa niin Suomea kuitenkin. Suomalaisen duunarin mieli on matalalla kun nykymaailma ei duunaria arvosta. Entiset työväenpuolueetkin pitävät tärkeinä ihan muita asioita kuin duunarien asioita. Maailmaa ne entiset duunarien puolueet ovat kovasti parantamassa ja ihan muiden kuin suomalaisten ihmisarvosta kovasti huolehtivat. Itseään toki sentään arvossa pitävät liberaaleina ja suvaitsevaisina nuo entisten duunaripuolueiden poliitikot. Se liberaalius ja suvaitsevaisuus ei kuitenkaan paljon duunaria ilahduta kun palkka laskee ja hinnat alkavat taas nousta. Ehkä suomalaisten duunarien kannattaisi harkita puolueen vaihtoa. Duunarille kuitenkin on vielä tämä Suomi ja sen yhteiskunta tärkeä, ihan konkreettisesti ja - kyllä duunari on edelleen suomalaiselle yhteiskunnalle tärkeä. Työt ne on vaan tehtävä eikä herrat ja leidit niitä suostu tekemään.

• Anonyymi

Aika huono trollausyritys 😝

• Anonyymi

Juuri sen takia en ole töissä lainkaan, paska työ ja paska palkka = paska elämä, ei ole mitään tulevaisuutta, poljet koko elämäsi paikallaan joten parempi olla vain ikityötön.

Onneksi on varallisuutta niin voin vittuilla myös kaltaisillesi vatipäille koko ikäni.

• Anonyymi

Kyllä se on hyvin pitkälle juuri noin. Tosin ei kaikki duunarit juo kaljaa sohvalla. Itse vietän aktiivista perhe elämää. Ja käytän vapaa aikaa urheiluun esim salilla pyörimiseen. Oikeastaan itse pidän duunari hommista. Ei vaan ole luotu istumaan toimistossa tai pyörittelemään papereita. Koulunkäynti tuntui loppujen lopuksi saman tekevien asioiden opettelulta. Millä ei ole mitään merkitystä normaalissa arjessa. Koulussa myös voisin sanoa 80% olevan aivan turhaa asiaa ja ajankäyttöä eikä se ole luonut omalla kohdalla kiinnostusta tai arvoa. En edes ymmärrä minkä vuoksi duunareiden työtä ei arvosteta. Esim yli 10v duunarina ollut on monesti hyvin paljon valmistunutta insinööriä pätevämpi ja joutuu jopa neuvomaan omaa pomoa. Tai pomo kysyy miten tämän homman itse tekisit? Kun ei todellisuudessa ole mitään käsitystä miten joku työ tehdään. Mielestäni pelkkä koulutus on monesti täysin väärä ajattelu tapa palkan nostoon, kun se duunari on yleensä se tuottavin osa koko yritystä. Johtajia ja esimiehiä toki tarvitaan, mutta onko koulutus pelkästään päteväsyy maksaa kolminkertaista palkkaa duunariin nähden? Suomessa tuottavuus paranisi mikäli palkka kehitys pysyisi positiivisena duunareilla. Monessa tapauksessa johtajille iskee palkkakateus jos saavatkin jostain urakasta enemmän kuin itse pomo. Ei se raha tule sen helpommalla sille duunarillekkaan. Jos kokeneelle duunarille ei ole mahdollista maksaa enemmän kuin vastavalmistuneelle insinöörille on systeemissä ongelma mikä syö tuottavuuden monelta yritykseltä. Ei ole kestävää maksaa kaikille duunareille samaa palkkaa. Se syö kannustimet ja työ on tehotonta.

• Anonyymi

aloitus on todella nurinkurinen ja asenteellinen. Moni duunari luo uutta. Talot ja rakennukset ja infrastruktuuri ympärillämme on duunarien pystyttämää. Se konkretia näkyy meille kaikille.

• Anonyymi

Kyllä kai duunarinakin voi tienata ihan hyvät rahat, täytyy osata markkinoida omaa osaamistaan ja kilpailuttaa jatkuvasti työnantajia. Pikkuhiljaa raha kasvaa kun jatkuva kilpailutus päällä, osaaminen kasvaa ja siirtyy toiseen firmaan paremman tarjouksen perässä ja samalla kyselee entiseltä työnantajalta parempaa tarjousta. Itse tunnen muutamia duunareita jotka vetää kotiin yli 100k vuodessa, mutta täytyy olla ihan jäätävät taidotkin.

Itse olen tehnyt sekä duunarihommaa että insinöörihommia niin voin sanoa että paljon sellaista turhempaa raportointia ja paperinpyörittelyä on inssihommissa jolla ei käytännössä ole mitään merkitystä ja kukaan ei niitä raportteja ikinä edes lue.

Summa summarum: Ei se menestys vaadi mitään hienoja koulupapereita vaan osaaminen on avainasemassa. Täytyy osata markkinoida ja kilpailuttaa osaamistaan kun taitoja karttuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3211
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57