JOULURAUHAKO?
"Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa.En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. Viholliset ovat oman talon väkeä.
Te laulatte Hoosiannaa ja ylistätte hänen nimeään.
Mutta elätte hänet murhanneiden tahdon mukaan.
Murhaajan vihan viiniä nauttien, ja miekkaa: murhaajan tappovälinettä, ristiä kantaen.
Tämän sain elää jälleen todeksi omassa kodissani 1. adventtina, kun satuin menemään kotini olohuoneeseen, jossa vaimo istui television ääressä.
Siellä parhaillaan viisi valkopukuista naista lauloi jonkun kirkon alttarilla kurkku suorana Hoosiannaa, ja kuudes valkopukuinen nainen kulki alttarilla edestakaisin kantaen tuota Saatana tappovälinettä.
Aivan kuin jo odottaen seimen lapsen tappamista.
Saatanan Paavalille sanelemien opetusten mukaan.
"Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta,
Eikä siinä vielä kaikki. Me saamme myös riemuita Jumalastamme, kun nyt olemme vastaanottaneet Herramme Jeesuksen Kristuksen valmistaman sovituksen.
Kaiken on saanut aikaan Jumala, joka Kristuksen välityksellä on tehnyt meidän kanssamme sovinnon ja uskonut meille tämän sovituksen viran.
Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan."
Löytyykö enää ketään, joka uskoo, että tuo kaikki on Saatanan valhetta,
josta Jumala kutsuu omansa pois:
"Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi:"Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.
Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."
Minä läksin 1.4.1996:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/2439902/erokirjeeni
Hyvää Joulua Suomi24/Luterilaisuus
14
91
Vastaukset
Miten minä Teuvo Martti Suni pystyin 48 vuotiaaksi asti noudattamaan tätä Jeesuksen tärkeintä pelastuskäskyä, vaikka en tästä mitään tiennyt:
"Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan.
Monet tulevat esiintymään minun nimelläni.
He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.'
Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."
Jos en olisi jo äitini kohdussa tullut pelastukseen valituksi, en varmasti olisi pystynyt tuotakaan käskyä noudattamaan. Mutta Jumalapa onkin ihmistä ovelampi, kun salli minun syntyä aviottomana köyhän äidin esikoisena, kärsimään häpeää ja tuskaa. Joka alkoi 8-vuotiaana, kun olimme palanneet evakosta Ylämaalle Leinon kylään, lähelle rajan taakse jäänyttä papan ja äidin kotia.
Kesällä pyhäkoulussa sain kuulla, ettei taivaassa ole ketään isätöntä. Se oli hyvä asia isättömyyden tuskasta kärsivälle pojalle. Mutta sitten tuli kylvää vettä suoraan niskaan, kun tuo Isä kostaa vanhempien pahoja tekoja monen sukupolven päähän.
Ja minä olin juuri tuo koston kohde. Siitä hetkestä aloin vihata Jumalaa, ja se sai sinettinsä heti kun koulu alkoi. Olin jo ajatuksissani pitkään toivonut, ettei kukaan ikinä kysyisi minulta isän nimeä, koska en ilman itkua olisi voinut vastata: Minulla ei ole isää.
Nyt se inhottava kysymys tuli, kun heti ensimmäiseksi opettaja kysyi kaikilta isän nimeä. Hädissäni vastasin papan nimen, jolloin koko luokka purskahti nauramaan ja minä itkemään.
Kun esikoistyttäremme syntyi vammaisena ja on koko elämänsä liikkunut pyörätuolin kanssa, minä itkin ja huusin Jumalalle: Olisit kostanut minulle vaikka millä tavalla, mutta miksi tälle pienelle lapselle!
Meni todella vuosia, ennen kuin ymmärsin, mikä , Jumalan suunnitelma tässäkin takana oli. Sillä tämä sama toistuu jokaisen vammaisena syntyneen kohdalla:
Opetuslapset kysyivät häneltä: "Rabbi, kuka on tehnyt sen synnin, jonka vuoksi hän on syntynyt sokeana? Hän itsekö vai hänen vanhempansa?"
Jeesus vastasi: "Ei hän eivätkä hänen vanhempansa. Niin on tapahtunut, jotta Jumalan teot tulisivat hänessä julki."
Kesästä 1945 kesään 1985 oli kulunut 40 vuotta Jumalaa vihaten, joten mikään uskonsuunta ei saanut sydämessäni sijaa, joten myös tämä toinen tärkeä Jeesuksen ilmoitus toteutui elokuun 11. päivänä 1985:
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
Käsittämätön oli tämäkin Jumalan suunnitelma, kun minä häntä vihaten tietämättäni rakastinkin hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta.
Kaiken sen taustalla, minkä puolesta olen taistellut, kirjaan kirjoittanut ja edelleen taistelen ja kirjoitan, on ainoastaan Pyhän Hengen kutsumus, hänen opetuksensa ja ennen kaikkea näyt, jotka elävinä kuvina nähtyinä kertovat paljon enemmän kuin tuhannet sanat.
Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta.
Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä.
- - -Samana kesänä, aloin vihata Jumalaa olin Ylämaan seurakunnan poika leirillä.
Istuimme erään järven rannalla kalliolla ja lauloimme yhdessä virttä:
"Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle, olen armoliitossa,
minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta."
Virren aikana sain kokea ensimmäisen Jumalan antaman näyn,
kun taivaasta tuli alas kirkas valokiila, joka täytti koko sylini,
ja antoi minulle tavattoman ihanan tunteen,
kun katselin sitä valonsädettä, joka sylistäni kohosi kapenevana kiilana kohtikorkeuksia.
Ei sitä kukaan muu nähnyt, enkä siitä kenellekään mitään puhunut.
Ihmettelin vain, että mitähän tämäkin mahtoi tarkoittaa, ja miksi se juuri minulle annettiin.
En kokenut, että olisin siinä joutunut johonkin horrokseen tai hurmokseen.
Sillä tuskin tuon ikäinen poika edes näitä sanoja ja niidenmerkitystä ymmärsikään.
Vaikka en montaa kertaa kirkossa käynyt, kuulin sen aina joskus radiosta tai televisiosta, kun vaimon piti jatkuvasti kaikki hartausohjelmat kuunneella ja katsella.
Niin joka kerran tuli sydämeeni se sama ihana tunne, kuin silloin kaukana lapsuudessa.- Anonyymi
Jeesuksessa Kristuksessa Jumala teki sovinnon kaiken kanssa taivaassa ja maan päällä.
Kirkko ja raamattu ovat eri opetusta. Raamatussa heijastuu yhä tilanne ennen sovitusta. Mutta kirkko kielsi raamatun lukemisen kaikilta ja vaati oman oppinsa tunnustamista. Tuo oppi perustuu kaiken sovittamiseen. Toki muslimit esim puhuvat että se saatana joka on outcast eli pois heitetty joutuu kadotukseen jne.
Tohtori Luther oli sitä mieltä että pappi voi olla paha, mutta sakramentit ovat silti oikeat.
Jos raamattu onkin kirja joka kertoo sekä oikeasta Jumalasta että myös pahalle suoritettavasta uhritoimituksesta pappien toimesta; niin Entä sitten????Etkö tuota tiedä, että Raamattu on kirja Jumalasta ja Saatanasta.
Fb kodustani voit lukea kaiken tästä Jumalan lähettämästä Rajusta eksytyksestä. Se on kaikille julkinen, joten klaveriksi ei tarvitse ryhtyä.
Tässä Raamatun totuus lyhyesti:
RAAMATUN ERÄMAA
On tämä maailma, johon Jumala johdatti esiäidin ja isän käärmeen johdatettaviksi.
"Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?"
Nainen vastasi käärmeelle: "Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä.
Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"
Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole.
Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan."
Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä.
Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi."
Kun Jumala valitsi maailmasta ensimmäisen kansan omaksi kansakseen, ja Mooseksen, sekä hänen veljensä Aaronin papiksi, johdattamaan valittua kansaa tässä erämaassa.
He automaattisesti valitsivat tuon viisaan käärmeen heitä johdattamaan. 40 vuotta he vaelsivat, kunnes Jumala antoi heille taivaasta todellista MANNAA:
"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."
Mutta kun käärmeen johdolla pärjännyt kansa tajusi, ettei tämä ole alkuunkaan heidän johtajansa, käärmeen veroinen, kun tuli haukkumaan heitä Saatanan halujen tyydyttäjiksi.
He olivat yksimielisesti samaa mieltä:
"Sietämätöntä puhetta, kuka voi kuunnella tuollaista? Hän on perillinen, tapetaan hänet, niin perintö on meidän."
Poika tapettiin ja niin saivat edelleen jatkaa erämaavaellustaan tämän maailman perillisen johdattamina.
Varsinkin, kun Pojan tappamisen jälkeen, Jumala heitti kaikki Moosekset ja Aaronit käärmeen valtakuntaan, ja sen johdatettavaksi, niin saivat kaikki uuden maailman ihmiset uuden Mooseksen, Paavalin ja uuden Aaronin, Pietarin, johdattamaan ihmisiä erämaassa.
Käärme vaihdettiin käärmeen tehokkaaseen tappovälineeseen kuoleman Ristiin.
Mooseksen laki sai väistyä Uuden kristittyjen perustuslain ja sen asetuksen tieltä:
KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS
SEN laativat Saatanan kurittama Paavali ja Jeesuksen kieltänyt Pietari.
"Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.
Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.
Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä."
Tällä Pyhän Hengen herjauksella laki saatettiin voimaan:
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.
Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Ja niin alkoi Kristinusko. Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä, ristiretket.
Siksi Johannes ilmoitti tämän jo vuonna 90.
"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."TeuvoSuni kirjoitti:
Etkö tuota tiedä, että Raamattu on kirja Jumalasta ja Saatanasta.
Fb kodustani voit lukea kaiken tästä Jumalan lähettämästä Rajusta eksytyksestä. Se on kaikille julkinen, joten klaveriksi ei tarvitse ryhtyä.
Tässä Raamatun totuus lyhyesti:
RAAMATUN ERÄMAA
On tämä maailma, johon Jumala johdatti esiäidin ja isän käärmeen johdatettaviksi.
"Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?"
Nainen vastasi käärmeelle: "Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä.
Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"
Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole.
Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan."
Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä.
Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi."
Kun Jumala valitsi maailmasta ensimmäisen kansan omaksi kansakseen, ja Mooseksen, sekä hänen veljensä Aaronin papiksi, johdattamaan valittua kansaa tässä erämaassa.
He automaattisesti valitsivat tuon viisaan käärmeen heitä johdattamaan. 40 vuotta he vaelsivat, kunnes Jumala antoi heille taivaasta todellista MANNAA:
"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."
Mutta kun käärmeen johdolla pärjännyt kansa tajusi, ettei tämä ole alkuunkaan heidän johtajansa, käärmeen veroinen, kun tuli haukkumaan heitä Saatanan halujen tyydyttäjiksi.
He olivat yksimielisesti samaa mieltä:
"Sietämätöntä puhetta, kuka voi kuunnella tuollaista? Hän on perillinen, tapetaan hänet, niin perintö on meidän."
Poika tapettiin ja niin saivat edelleen jatkaa erämaavaellustaan tämän maailman perillisen johdattamina.
Varsinkin, kun Pojan tappamisen jälkeen, Jumala heitti kaikki Moosekset ja Aaronit käärmeen valtakuntaan, ja sen johdatettavaksi, niin saivat kaikki uuden maailman ihmiset uuden Mooseksen, Paavalin ja uuden Aaronin, Pietarin, johdattamaan ihmisiä erämaassa.
Käärme vaihdettiin käärmeen tehokkaaseen tappovälineeseen kuoleman Ristiin.
Mooseksen laki sai väistyä Uuden kristittyjen perustuslain ja sen asetuksen tieltä:
KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS
SEN laativat Saatanan kurittama Paavali ja Jeesuksen kieltänyt Pietari.
"Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.
Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.
Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä."
Tällä Pyhän Hengen herjauksella laki saatettiin voimaan:
"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.
Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Ja niin alkoi Kristinusko. Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä, ristiretket.
Siksi Johannes ilmoitti tämän jo vuonna 90.
"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."Jos totuus kuuluu sinulle, aloita helmikuusta 2018.
TÄHÄN PÄÄTTYI 40 VUOTTA KESTÄNYT VIHANI JUMALAA KOHTAAN.
Sanna-myrsky 11.8.1985Toisen kerran virsi. "Kiitos olkoon Jumalalle, Karitsalle..."
"Herra ilmestyy omiensa avuksi. Kuin salaman hän sinkoaa nuolensa. Herra Jumala puhaltaa pasuunaan, hän kiitää etelästä polttavassa myrskyssä."
28. 2. 1983 pääsin täysin palvelleena sotilaseläkkeelle. Aloin heti toteuttaa eläkepäivien haavetta, aloittaen valokuvaajana Ruukissa. Pääsin muotokuvillani myöskin Suomen Valokuvaajain Liiton jäseneksi.
Asuimme tuolloin jo omassa kodissa, jonka olin perheelleni rakentanut, ja johon olimme muuttaneet 3 vuotta aikaisemmin. Enkä Jumalalla enää päätäni vaivannut.
Mutta Jumalapa alkoikin toteuttaa omaa suunnitelmaansa kesällä 1985.
Ritvan isä sai iäisyyskutsun Lappeenrannassa, jonne he olivat muuttaneet, kun olivat luovuttaneet maatilan vanhimmalle pojalleen. Hautajaiset olivat lauantaina 10. elokuuta. Siinä avoimen arkun äärellä tulin miettineeksi tätä: tässäkö on kaikki, mitä ihmisestä jäljelle jää? Missä on se, mikä sai tämänkin, nyt ruumiina olevan ihmisen elämään?
Sunnuntaina menimme Lappeenrannan kirkkoon jumalanpalvelukseen, jossa luettiin viikon aikana siunattujen vainajien nimet. Olin hieman hengästynyt, kun tulimme kirkkosalin ovelle. Sinnehän noustaan monta porrasta, joista Jaana oli pyörätuolin kanssa vedettävä. Näin seinällä virsitaulun, josta loisti silmiini numero 456. Tuo ihmeen antanut virsi vuosikymmenien takaa. Nykyisessä virsikirjassa sen numero on 307. Kun tämän näin, ajattelin, että onpa mukava pitkästä aikaa kuulla tuo virsi kaukaa lapsuudesta.
Missä jumalanpalveluksen osassa tuo virsi oli, sitä en muista. Kun se alkoi, tuli sellainen tunne kuin minut olisi kääritty lämpimään pumpuliin. Tönäisin Ritvaa kylkeen:
"Tämä on minun virsi." Koskaan aikaisemmin en ollut tästä mitään puhunut.
Sen jälkeen meni kirkon alttariseinä silmissäni täysin mustaksi. Siihen oli vedetty kuin musta samettiverho, johon suurin kultakirjaimin ilmestyi sanat:
RAAMATTU ON TOTTA. Minua alkoi hävettää, koska en ollut tuota kirjaa juurikaan lukenut. Monta kertaa olin sen alusta aloittanut ja aina sen lukeminen oli kesken jäänyt. Koska sen kirjan kansien välissä touhusi tuo inhottava Jumala.
Sitten koin aivan kuin pääni päälle olisi laskettu raskas paino, mutta siitä huolimatta tunsin, kuinka aloin kohota penkistä kohti korkeuksia. Virttä en enää kuullut, urkujen äänikin oli poissa ja oli aivan hiljaista. Katselin ympärilläni olevaa valtavaa kirkkautta, ja tunsin pääni yläpuolella olevan jotakin hyvin puoleensa vetävää, jota en kuitenkaan nähnyt. Mieleen palautui heti se ihana tunne siellä järven rannalla kalliolla, kun se valonsäde täytti sylini.
Hetken tätä kirkkautta katsellessa ja ihmetellessä, kuulen sen keskeltä jostakin miehen äänellä lausutut sanat:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi, rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi, ja älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi!"
Siinä tulivat itsekkäälle ihmiselle kovat sanat. Vaikka on tietoisesti ollut ketään muita tuominnut kuin vain tuota koston Jumalaa. Hetken kuluttua sama ääni jatkoi:
"Ei ole mitään väliä sillä, onko sinulla isä tai ei, oletko rikas tai köyhä, terve tai sairas, kunhan elät elämäsi niin, että kerran saavutat tämän kirkkauden!"
Tämän jälkeen päässäni käytettiin ajatuksenjuoksu: oli verrattava tätä tunnetta, joka minut ympäröi, tunteeseen vaimoani kohtaan. Tämä meni kirkkaasti edelle.
Sitten olivat vuorossa kaikki viisi tytärtä. Toiseksi jäivät hekin.
Sitten kirkonmäellä oleva auto ja siellä oleva kameralaukku, nekin kun olivat silloin vielä hyvin rakkaita. Toiseksi jäivät nekin, samoin vielä pohjoisessa oleva koti, kun sekin lopuksi ajatuksiin johdatettiin.
Tämän tajuttuani tulin sen ihanuuden keskellä luvanneeksi, vaikka mitään ei minulta kysyttykään.
"Tämän takia, mitä nyt olen saanut nähdä ja kokea, tahdon lähteä minne vain haluat minut lähettää!"
Näky päättyi siihen, kun ympäröivän kirkkauden keskellä katsoin taakseni, ja huomasin selkäni takana syvän mustan rotkon, jonka reunalla istuin. Mistä tuon jumalanpalveluksen saarnassa puhuttiin, sitä en muista, mutta tämä näky ja sen seuraukset eivät tule koskaan silmistäni ja ajatuksistani katoamaan.
Välittömät seuraukset sain kokea heti, kun kirkon rappusia alas astelimme. Oli kuin päältäni olisi riisuttu pakkopaita ja raskaat kahleet. Kaikki vuosikymmenien aikana koetut tuskat olivat poissa.
Melkein nauraen ihmettelin, miten olivatkaan nuo kolme elämäni kipeintä kohtaa - isättömyys, köyhä koti ja vammainen esikoinen, Jumalan monet kostamiset - lähes koko siihen asti eletyn elämäni henkisen puolen pilanneet.
Ja nyt, 48-vuotiaana, olin kuin uuden elämän alussa.
Suurin ihme oli tuon isättömyyden tuskan ja sen tuottaman häpeän pois ottaminen. Se oli siihen asti ollut niin kipeä asia, ettei siitä voinut kenellekään puhua.Suurin ihme oli tuon isättömyyden tuskan ja sen tuottaman häpeän pois ottaminen. Se oli siihen asti ollut niin kipeä asia, ettei siitä voinut kenellekään puhua. Kukaan ulkopuolinen ei ollut koskaan saanut tietää, että olin syntynyt aviottomana. Kun Ruukissa tutustuimme uusiin ihmisiin, heille piti valehdella, että vanhempani olivat kuolleet. Ritvakin kun tämän kipeyden tiesi, niin hänkin vaikeni.
Koko sen päivän olin kuin pumpulipilvessä. Oltiin surutalossa ja sisälläni oli ilojuhla. En voinut siellä tuosta näystä mitään puhua. Se päivä oli Sanna-myrskyn päivä, 11. elokuuta 1985. Se yli 30-asteinen lämmin tuuli, joka Lappeenrannassa silloin puhalsi, oli kuin Pyhän Hengen valtavaa syleilyä.
Tuo myrsky syntyi Etelä-Karjalassa, kulki läpi Savon, ja teki suurimmat tuhot lähellä kotiani. Sekin tuon kostavan Jumalan ihmeellinen suunnitelma.
Illalla läksimme ajamaan kotiin, Ruukkiin. Matkan aikana ei montaa sanaa vaihdettu. Päässäni pyöri jatkuvana nauhana tuon päivän suurin tapahtuma. Vasta yöllä kotona vuoteessa kerroin Ritvalle tämän ja kysyin: Voiko Saatana antaa ihmisille tällaisia näkyjä?
"Ei, kyllä sinua on Pyhä Henki koskettanut", hän vastasi ja jatkoi: "Koko matkan ajan tunsin, että sinulle on tapahtunut jotakin."
Näin kävi toteen myöskin tämä Jeesuksen ilmoitus:
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
"Minut kalliisti hän osti, minut nosti kadotuksen kuopasta."
Minut nostettiin yhdestä kadotuksen kuopasta, luterilaisen kirkon penkistä, hänen kirkkauteensa. Tuo selvisi vasta tammikuun viimeisenä viikonloppuna kolme vuotta myöhemmin.- Anonyymi
Niin Jumala tahtoo jättää maailmaan 7000 henkilöä jotka eivät polvistu Baalin edessä.
Tämä siitä huolimatta, että paha on voittanut ja saanut kaiken muun valtaansa. Ja paha on voittamaton omalla tavallaan.
Itse olen valinnut toisen tien. Odotan Mahdia, ja Isaa. He ovat Jumalan valinnat tänä aikana. Ketään muuta ei nyt ole osoittamassa oikeaa tietä. Kamppailu on kauhea sillä on Mahdilla valtavat viholliset. Sufy Ani ja väärä Mahdi.Se oli profeetta Elian aikana:
Elia sanoi silloin kansalle: "Minä yksin olen jäänyt jäljelle Herran profeetoista, kun taas Baalin profeettoja on neljäsataaviisikymmentä."
Minä olen yli kolmekymmentä vuotta pyytänut rinnalleni edes yhtä hänen kouluttamaa ja lähettämää
Mutgta olen saan ut aina vain saman vastauksen:
"Jos teitäolisi monta, kukaan ei lähtisi."
Niin varmasti olisi, saattaisin minäkin sanoa:
Minä olen jo vanha, en enää kestä ihmisten vihaa, lähetä joku toinen.- Anonyymi
TeuvoSuni kirjoitti:
Se oli profeetta Elian aikana:
Elia sanoi silloin kansalle: "Minä yksin olen jäänyt jäljelle Herran profeetoista, kun taas Baalin profeettoja on neljäsataaviisikymmentä."
Minä olen yli kolmekymmentä vuotta pyytänut rinnalleni edes yhtä hänen kouluttamaa ja lähettämää
Mutgta olen saan ut aina vain saman vastauksen:
"Jos teitäolisi monta, kukaan ei lähtisi."
Niin varmasti olisi, saattaisin minäkin sanoa:
Minä olen jo vanha, en enää kestä ihmisten vihaa, lähetä joku toinen.Tosin sana 7000 annettiin muinaisina aikoina , mutta sen verran rohkeasti olette kieltäytyneet Baaleja kumartamasta että ansaitsette kuulua 7000 valion joukkoon.
Muuten Paavalin nimi englanniksi Paul muistuttaa sanaa Baal. Oliko kyse Jeshualta tahallisesta valinnasta, kun hän uuden nimen Saulille antoi? Vai mistä on kyse?
Joka tapauksessa Paavalin kirjeet ja teot syrjäyttivät alkuseurakunnan. Hän raivasi tieltään pois kolme totuuden pylvästä niin kuin Daniel 7. Luku kertoo.
Tulee Kuningas joka vangitsee Korkeimman Pyhät 1715 vuodeksi. Sitten oikeus istuu ja hänen valtansa otetaan pois ja Korkeimman Pyhät saavat valtakunnan. Anonyymi kirjoitti:
Tosin sana 7000 annettiin muinaisina aikoina , mutta sen verran rohkeasti olette kieltäytyneet Baaleja kumartamasta että ansaitsette kuulua 7000 valion joukkoon.
Muuten Paavalin nimi englanniksi Paul muistuttaa sanaa Baal. Oliko kyse Jeshualta tahallisesta valinnasta, kun hän uuden nimen Saulille antoi? Vai mistä on kyse?
Joka tapauksessa Paavalin kirjeet ja teot syrjäyttivät alkuseurakunnan. Hän raivasi tieltään pois kolme totuuden pylvästä niin kuin Daniel 7. Luku kertoo.
Tulee Kuningas joka vangitsee Korkeimman Pyhät 1715 vuodeksi. Sitten oikeus istuu ja hänen valtansa otetaan pois ja Korkeimman Pyhät saavat valtakunnan.Saatana tappoi Jeesuksen, jotta sai tilalle oman miehensä Paavalain, ja hänen mukana koko ihmiskunnan.
Joka oli hänelle luvattu jo silloin, kun hävisi taivaassa taistelun:
Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa mutta kärsi tappion, eikä sille ja sen joukolle ollut enää sijaa taivaassa.
Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit.
Minä kuulin, kuinka taivaassa sanottiin kovalla äänellä: -- Nyt on pelastus tullut, meidän Jumalallamme on kuninkuus ja mahti ja hänen Voidellullaan valta. Nyt on Syyttäjä syösty alas, tuo, joka meidän Jumalamme edessä syytti veljiämme päivin ja öin.
He voittivat hänet, Karitsan Henkii ja heidän todistuksensa toivat heille voiton. He eivät säästäneet henkeään vaan olivat valmiit kuolemaankin.
Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat! Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne! Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt.
Sen aika jokaisen ihmisen kohdalla on lyhyt, koska sen on ehdittävä saada heidät omakseen, ennen kuin Jeesus ehtii väliin.
Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
Kuka teille on kiireen antanut, kun ette ole pystyneet noudattamaan edes tätä Jeesuksen käskyä.
"Varokaa, ettei teitä johdeta harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja: 'Aika on tullut.' Mutta älkää lähtekö heidän peräänsä."
Jumala ei kiirettä tunne, mutta Saatanalla on jatkuva kiire - helvetin tuli takapuolen alla:
"Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat! Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne! Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt."
Sen aika on jokaisen ihmisen kohdalla lyhyt. Koska sen on ehdittävä saada jokainen ihminen omakseen, ennen kuin Jumala ehtii väliin.
Siksi sillä on koko maailma täynnä eriuskoisten jumalanhuoneita , valtava pappien armeija, pyhäkoulut, rippileirit ja virret:
"Joutukaa sielut on on aikamme kallis
Tulkaa kotiin kaikki tulkaa
Vielä Herra kutsuu meitä
Kirkkautta kohti kulje
Kiiruhda kohta jo hetkesi lyö.
Silloin kun nuori saa papin kädet päänsä päälle, hänen siunauksen ja todistuksen: "Sinä olet nyt Jeesuksen oma."
Se on siinä.
Ja siksi minäkin saan jatkuvasti elää omassa kodissa vihollisen rinnalla.
"Oikeamieliset ovat kadonneet maasta, yhtään rehellistä ei ole ihmisten joukossa.
Ihmiset vaanivat tilaisuutta veritekoihin, metsästävät toinen toistaan verkkoihinsa.
He tekevät taitavasti pahaa.
Virkamies vaatii lahjuksia, tuomari tuomitsee maksun mukaan, mahtimies puhuu omaan pussiinsa.
Yhtä köyttä he kaikki vetävät.
Paras heistä on kuin orjantappura, oikeamielisin kuin ohdakepensas. Jerusalem! Koston päivä on tulossa, tähystäjäsi ovat sen ilmoittaneet. Kaikki on kaaosta ja sekasortoa!
Älä luota naapuriin, älä turvaa parhaaseen ystävään.
Varo puhumasta mitään vaimolle, joka lepää sylissäsi.
Poika halveksii isäänsä, tytär nousee äitiään vastaan, miniä anoppiaan vastaan.
Viholliset ovat oman talon väkeä.
Mutta minä kohotan katseeni Herraan, odotan pelastusta Jumalaltani. Jumalani kuulee minua!"
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894