Miten edetä pitkän ystävyyden päättämisessä?

Anonyymi

Olemme tunteneet toisemme yli 15 vuotta.

Olen viime vuosien itsetutkiskelun myötä havahtunut vahvemmin tunteeseen, että ystävyytemme ei ole lainkaan tasapuolinen ja vastavuoroinen.
Vaikka elämäntilanteemme ovatkin hyvin erilaiset, odotin silti kummankin panostavan suhteeseen omien kykyjensä ja resurssiensa mukaan..
Olen avulias ja empattinen ihminen, joten olen auttanut tätä ystäväälukuisat kerrat vaikeissa tilanteissa: lainannut aina uudestsan rahaa, vienyt ruokaa, kuskannut, ostanut puhelimet lapsille, kuunnellut murheita, antanut neuvoja, jne. Juuri miten ystävien voi olettaa toisiaan tukevan..

Lopulta kieltäydyin lainaamasta enää rahaa, sillä ystäväni oli minulle AINA jonkin summan velkaa. Lyhensi aina vähän ja lainasin sitten lisää.
Tämän jälkeen pahoitin suuresti mieleni parista erilisestä tapahtumasta, jotka mielestäni paljasti ystäväni todelliset, itsekkäät ja ajattelemattomat motiivit, vaikka hän kivenkovaa väitti muuta (Selityksiä ja lupauksia tällä ihmisellä riittää)..

Asioita selviteltiin ja olen antanut hänelle uusia mahdollisuuksia saada luottamukseni takaisin, ja osoittaa, että ystävyytemme on hänellekin tärkeä, mutta mitään hän ei ole tehnyt kuin aiheuttanut lisää pahaa mieltä..

Ei soita enää (ennen juttelimme melkein joka päivä puhelimessa..), ei vastaa puheluihini, eikä soita takaisin.
Vaihtoi numeroa, mutta ei vaivautunut kertomaan minulle.. Ihmettelin monta viikkoa onkohan hän kunnossa kun mitään ei ollut kuulunut..
"Unohdin."

Vannoo rakastavansa minua ja että olen tärkeä, mutta minusta tapa osoittaa se on aika omituinen.
Oloni on niin loukattu ja hylätty. Ja niin typerä..

Ansaitseeko "ystäväni" jättämisen kasvotusten vai pyyhinkö vain kaikessa hiljaisuudessa loput rippeet hänestä elämästäni (tuskin hän edes huomaa..)?

11

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos kerran hän on vaihtanut välillä numeroa, eikä vaivautunut siitä sulle kertomaan, niin tuskin tarvitsee kasvotusten jättää häntä, lopetat vaan yhteydenpidon omalta puolelta, on helpompaa sulle itsellesi tuohon tapaan toimia kuin kasvokkain.
      Itsellä on tuttava, joka on ruvennut ottamaan etäisyyttä, kun on tullut uusia ystäviä ja miehiä elämään, saattaa muutaman päivän välein muodon vuoksi pistää aivan merkityksettömän viestin, ehkä ilkeilyn vuoksi tai jotain. Kun kerran hän itse on työntänyt mua kauemmaksi, niin olen myös ajatellut pikkuhiljaa häipyväni pois somesta. Hän on aiemmissa viesteissä jo antanut pitkään mun ymmärtää etten kuulu hänen ystäviin, oli jollekin kertonut ett viestii päivittäin useasti ystävilleen, eikä koe tarvetta sulkea heitä pois elämästään, mulle ei ole viestinyt moniin päiviin ja on sulkenut mut pois elämästään, aiemmin kertoi enemmän, mutt saatuaan uuden bestiksen, on jättänyt mut ulkopuoliseksi. Taidan ottaa vinkistä vaarin ja poistaa itseni somesta kokonaan, kun kerran annetaan ymmärtää mun olevan liikaa, mitä suotta olen siellä enää.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi ja neuvoista.
        Samalta minustakin on tämän ihmissuhteen kanssa tuntunut, että vähitellen minua työnnetään kauemmas, kunnes en itsekään koe enää tarvetta soittaa tai laittaa viestiä..


    • Anonyymi

      Ei ole ystävyy53si arvoinen..

    • Anonyymi

      .... sanoo rakastavansa sinua... siis.. häh? oletteko te rakastavaisia vai ystäviä?

      • Anonyymi

        Vanhemmatkin yleensä rakastaa lapsiaan ja lapset vanhempiaan. Ovatko lapset ja vanhemmat rakastavaisia tällä logiikallasi?

        Minä ainakin rakastan ystäviäni ja perhettäni, platonisesti.


    • Anonyymi

      Selvästi se "ystäväsi" on jo pistänyt suhteen poikki, joten jätä se taaksesi ja katsele eteenpäin.

      • Anonyymi

        Siltä tosiaan tuntuu.. Kiitos, katse eteenpäin siis! :)


      • Anonyymi

        Mulla on sama tunne, ett nyt on yks tuttu pistänyt mut lopullisesti sivuun, ei tarvi mua millään tavalla, kun hänellä menee hyvin, joten sama kai se on munkin jatkaa eteenpäin. Hän on kyllä antanut ymmärtää, ett on tullut parempia mun tilalle, niin suotta mä enää roikkumaan vaan häivyn pois, ennenkuin potkitaan perseestä helvettiin.


    • Anonyymi

      Lukemani perusteella hänen puoleltaan se ystävyys loppui siihen kun lakkasit antamasta rahaa.

      • Anonyymi

        Siltä se tosiaan vahvasti vaikuttaa, vaikka haluaisin kovasti itselleni muuta edelleen uskotella..


    • Anonyymi

      joo se 50v työtn ec päätytuotten thetaanjohtjaa vei multa 60000e tartutti sairauden vainos mun kavereit aja tuhos min urani

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3290
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2043
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1632
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1084
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1033
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      148
      902
    Aihe