Miten viisas vaimo toimii?

Anonyymi

Kun vaimo saa tietää miehen uskottomuudesta, miten hänen on viisasta toimia?

Ennen viisaana pidetty vaimo vaikeni ja psyykkasi itsensä uudelle vaihteelle, jotta voi jatkaa liitossa.

Miten tämän päivän vaimo? Nostaako metakan/draaman, marssiiko oikopäätä hakemaan eroa vai kietoutuuko mykkäkouluun ja itsesääliin? Vai yrittääkö keskustelemalla/ymmärtämällä pelastaa liiton?

31

1209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käy pettämässä itsekin ja sen jälkeen on tilit tasan, voi keskustella kaikki läpi ja jatkaa.

      • Anonyymi

        Toi on yleistä, mutta feikkiä. Kun haluamattaan hakeutuu kostosuhteeseen, ei ratkaise itse asiaa millään tavalla, vaikeuttaa vain muidenkin elämää.


    • Anonyymi

      Viisas vaimo toimi noin, koska oli taloudellisesti riippuvainen miehestä eikä avioeroja hyväksytty. Se oli ainoa keino tulla kunnolla toimeen taloudellisesti. Aika on toinen nyt onneksi. Viisas nainen pärjää ilman miestä. On oma tili ja oma työ. Hän voi vapaammin päättää miten tekee. Onneksi tasa-arvo on mennyt eteenpäin.

      • Anonyymi

        Niin oli ennen. Mutta kulissiavioliittoja tiedän nykyajassa monta. Ollaan naimisissa omaisten ja/tai yhteiskunnallisen tai yhteisöllisen aseman takia tai ollaan "naimisissa" yhteisen bisneksen kanssa.
        Kummallakin on toinen elämä jonkun toisen kanssa, ja sitten luullaan ettei kukaan tiedä, vaikka tilanne on laajalti yleinen pilkan aihe.
        Tämä on nolointa mitä voi olla :(


    • Anonyymi

      Riippuu vaimon temperamentista. Hiljaa tuskin on, vähintään vitt... Lee. Ei se mikään mukava asia ole, voi satuttaa pahasti ja koskaan ei tiedä miten kukin asiaan suhtautuu.

      • Anonyymi

        Mies on vittuilun itse kerjännyt itselleen toiminnallaan.


    • Anonyymi

      Kattilat hankeen noukittavaksi, no problem

    • Anonyymi

      Kyllä kävisin panemassa kaikkia mahdollisia ukkoja. Tauteja vaan kaikille

    • Anonyymi

      Viisas ihminen toimii sellaisella tavalla, joka on hänen omalle psyykelleen paras. Viisas ei riko itseää ja katkeroita itseään.

      Itselleni seksi liiton ulkopuolella ei ole kynnyakysymys. Sellaisia tilanteita on, joissa senvanteeksiantaminen ei tee tiukkaa. Vaan valehtelu ja salailu olisivat paljonkin ongelma. Jos ei asiaa kykene tunnustamaan vaan ns. jää kiinni niin voi hyvin olla, että se suhde oli siinä.

    • Anonyymi

      Viisas vaimo ei elä kulissisuhteessa. Ja hyvin koulutettu EX-vaimo pärjää omillaan.

    • Anonyymi

      Ratkaisen asian kuten ennenkin, lähtee äijä vaihtoon. Mulla on muutakin murehdittavaa, kuin vartioida parisuhdettani. Jos en ole tarpeeksi hyvä miehelle, niin saa vapaasti vaihtaa siihen parempaan yksilöön.

      Mä en itseäni kiusaa, jatkuvalla epävarmuudella, se on kerrasta loppu... teen asian selväksi jo suhteen alkumetreillä, joten yllätyksenä se ei miehelle tule.
      Itse on valintansa tehnyt, ei siinä selittelyt auta!

    • Anonyymi

      Kuin lahna

    • Anonyymi

      No jos vaikka toimis samoin kuin viisas mies toimisi. Mites se toimisi?

      • Anonyymi

        Viisas mies on satuolento.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisas mies on satuolento.

        Niin taitaa olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisas mies on satuolento.

        No sanotaan vaikka "toisten miesten viisaana pitämä mies". Sellainen toiminee tavalla, jota miehen pitävät hyvänä ja hyväksyttävänä tapana.


    • Anonyymi

      Ukot lähtee mökkireissuun. Mukaan otetaan naisia pettämistä varten ja viinaa myös. Ukot lähtee naapurimaahan reissuun. Viinaa kuluu ja menevät huoriin. Ukkoa ei nappaa kotityöt. Ottaa salarakkaan niin ei tartte olla kotona tekemässä kotihommia. Reissutyössä oleva ukko ottaa salarakkaita työpaikkakunnille. Mies on kuin lapsi. Haluaa leikkiä ja vastuu ei huvita.

    • Anonyymi

      Viisas nainen ottaa miehensä keskusteluun ja kysyy aikooko hän jäädä liittoon vai haluaako mielummin mennä? Ukolle voi sanoa, on kaksi vaihtoehtoa, mutta haaremi ei kuulu niihin.

      Tietysti, jos ukko on niin huono, ettei sitä halua pitää, voi onnittelemaan itseään vapaudesta. Silloin voi itse sanoa, että parempi jatkaa erikseen. Viisaan naisen on ymmärrettävä, että yhdessä jatkaminen vaatii kohun kestämistä ja myös oman osuutensa myöntämistä. Vaikka ukko on tehnyt väärin, ja hänen pitäisi osata aidosti pyytää anteeksi, silti suhteen pääseminen niin huonoksi että pettäminen tapahtuu ei ole yksin miehen syy. Siinä pitää kummankin katsoa yhtälailla peiliin, jos halutaan ettei sama toistu taas vuoden päästä. Jatkaminen viisaasti vaatii kummaltakin muuttumista, virheen myöntämistä ja anteeksi antoa.

      Siis viisas nainen miettii ensin mihin on ITSE valmis. Ennen naisen piti jäädä, koska ei ollut vaihtoehtoa. Nyt tilanne on onneksi erilainen ja naisellakin on oikeus olla onnellinen. Liiton pelastaminen voi joskus olla oikein ja taas jossain toisessa tiöanteess kärsimyksen maksimointia.

    • Anonyymi

      Alkaa tietenkin valmistautua avioeroon. Hommaa kaikki valmiiksi ja aika tulee niin soronoo.

    • Anonyymi

      Viisas nainen pitää tiedon alkuunsa itsellään. Katsoo josko miehellä on sen verran luonteenlujuutta ja selkärankaa, että myöntää petoksen ja katuu tekoaan. Jos ei niin, toimii parhaaksi katsomallaan tavalla, paljastamatta tietoaan, enkä sitä tännekään avaa. Helppoo ei tommonen varmaan oo.

      • Anonyymi

        Mies tuskin myöntää ellei pelkää jäävänsä kiinni.


    • Anonyymi

      Riippuu vaimon lompakon paksuudesta. Itse aikani äijän sekoilua seurattuani lähdin kävelemään.

    • Anonyymi

      Tiesin, että mies on pettänyt. Ei myöntänyt eikä myöskään kieltänyt. Sanoin että ymmärrä että ihminen voi tehdä virheen ja ei pidä rikko sitä mitä meillä on. En halua tietää kuka oli. Ilmeisesti joku peli jatkui, koska loppujen lopuksi jätti minut koska ei rakasta.
      Tiedän, että syy oli nainen, vaikka ei sitä minulle uskallettu kertoa.
      Mies ei kuitenkaan ole päässyt asiasta yli, minä olen. Mies on aktivoitunut soittelemaan ym. Auttaa arjen asioissa. Sen verran on puhunut et uudelle asia on ok. Epäilen. Vanhaan malliin käymme kaupassa, istuu entisessä yhteisessä kodissa, puhuu vanhoista yhteisistä asioista ym. Alkuun en pystynyt olla itkemättä, nyt pystyn. En halua kuulla uudesta suhteesta/suhteista. Kyselee omasta uudesta tuttavuudesta mikä ei ole vakavaa vielä.
      Sänkyyn olemme ajatuneet useita kertoja, koska seksi on täydellistä. En haikaile yhteen paluusta, harrastamme seksiä. Miehen käytös kyllä antaa olettaa, että tunteet eivät ole kuolleet. Muistaa muistuttaa että suhteemme on kuitenkin ohi.
      Minulle ei kuulu pettääkö nyxäänsä kanssani, en tiedä kuka edes on tai onko.
      En jäänyt roikkumaan eron hetkellä, pistin välit poikki.
      Mies menee jos on mennäkseen, ei väkisin voi pitää ketään. Edelleenkin mies puhuu, että olen hyvä nainen ja eroon ei pysty antamaan syytä. Toivoo että löytäisin paremman miehen itselleni kuin mitä hän oli. Tässä minun kokemus.

      • Anonyymi

        Kyllä puhut nyt omaan pussiin. Annat panna ja suhteita kummallakin. Hyvä seksi? Ei exää panna. Osta ennen vaikka palveluna jos et muuta saa/osaa. Vähän selkärankaa.


    • Anonyymi

      Siinä tulee melkoinen särö. Luottamusta on vaikea takaisin saada. Vaimo voi tiettyyn pisteeseen saakka antaa anteeksi jos pettäminen ollut ns mentaalisella tasolla. Mutta jos touhu jatkuu niin parempi on päästää mies menemään. Vaatii hitokseen paljon työtä mieheltä saada korjattua särö. Siinä pitää toki molempien katsoa peiliin. Mutta suurin vastuu on miehellä. Kaikille löytyy kyllä jostain se, kuka oikeasti rakastaa jos mies pitää ihan pellenä.

    • Anonyymi

      Jos mies pettää, naisenko siinä pitäisi joustaa ? Vielä ymmärtää petturia.. Kommentin varmasti kirjoitti mies, joka on pettänyt

    • Anonyymi

      Ikävä sitä edelleen on 😘😘❤

      • Anonyymi

        Ketä?


    • Anonyymi

      Sitä pettäJää, jonka käräytin, mutta eteenpäin menen, koska pettäJää "EI KIINNOSTA!"

      • Anonyymi

        Ai niin 😘😘❤


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe