Puntinnostoa ilman korkoa kengissä

Anonyymi

Minä olen jo "masters" iässä ja olen ikäni nostellut punttia ilman nykyaikaisia kenkiä joissa on tämä järkyttävä korko.
Nuoret kollit ne sanoo että korkoa pitää olla, muuten tulee loukkaantuminen eikä kuulemma pääse edes kyykkyyn. Minä teen etukyykkyä pohjaan asti vaikka ilman mitään kenkiä ja päästän vielä tangostakin irti. Minusta se on liikkuvuudesta kiinni.
Vetomatkakin on rinnavedossa lyhyempi ilman korkoa.
Mitäs täällä ollaan mieltä, korkoa vai ei jos vetelee rinnalle ja kyykkyjä?

5

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asiaa kilkuttelet! Nostin itse aikanaan perinteiset hiihtomonot jaloissa.
      Liikkuvuus oli kunnossa. Varsinkin tempauksissa oli peffa niin klähellä lavaa, että päätuomari joskus tiirasi tarkkaan, ettei tullut pohjakosketusta.

Nykyään, kankeana vanhuksena teen kaikki maastavedot ja normitangon hack-kyykyt sukkasillani juuri tuon vetomatkan vuoksi. Mave pienestä lavasta irti sääriä pitkin painopiste takana.

• Anonyymi

Ei kukaan sattuisi tietämään mistä saisi kenkiä painonnostoon matalalla korolla? Ostin juuri Adidaksen kengät ja myyjä sanoi että näissä on matalin korko kaikista kengistä.
      Todellisuudessa niissä on ihan yhtä korkea korko kuin vanhoissa kengissäni, 3cm vaikka pitäisi olla 1,5cm. En tiedä miten ne mittailee niitä mutta yhtä korkeat ovat todellisuudessa. Takaisin meni.
      Pitäisi oikeasti löytää sellaiset kengät missä on matala korko. Joskus minulla oli sisäpelikengät joissa oli todella kova pohja. Näitäkään ei enää tehdä kun kaikissa on pehmeä pohja.

• Anonyymi

Taitaa olla toivotonta. Ylempänä mainitsin, että 60-luvun tanakat, umpinahkaiset, hiihtomonot olivat hyvät mutta eihän sellaisia ole tavoittanut kymmeniin vuosiin.

Punttiryhmämme valmentaja ja henkinen auktoriteetti tilasi jostakin edustustason jätkille jostakin kengät heppujen jaloista otettujen valumallien perusteella.
        Ukko oli yli 10 vuotta nuorten maajoukkueen päävalmentaja. Nimeä ei tarvitse mainita eikä se tuntemattomille mitään merkitsekään.

• Anonyymi

Tennarit kuten Conversen All Starsit oli ennen painonnostajien suosiossa. Nykyään nekin on pilalla kun tuotanto meni 2000-luvun alussa aasiaan ja laatu huononi. Kengistä tuli pehmeät ja jämäkkyys katosi.
      Muitakin tennareita käytettiin kun suurin osa veti saksiin tai vain hieman polvia koukistaen. Osa kyllä veti ihan kyykkyynkin.
      Itse kun kotona harjoittelen niin otan painonnostokengät vain kyykkyharjoitteluun mutta painonnostoliikkeet teen ilman kenkiä kun ei noita kunnon tennareita saa mistään. Kun ei kilpaile niin ei väliä. Enkä ole painonnostaja.

• Anonyymi

Niin ja minä en tunnusta painonnostoa oikeana lajina enää 70-luvulle tultaessa. Ennen oli painonnostajatkin oikeita miehiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      42
      5857
    2. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      81
      5551
    3. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      248
      5441
    4. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      49
      4679
    5. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      29
      4638
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      178
      3924
    7. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      141
      3470
    8. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      28
      3116
    9. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      24
      3108
    10. Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan

Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe
      Maailman menoa
      4
      2701
    Aihe