Minä olen jo "masters" iässä ja olen ikäni nostellut punttia ilman nykyaikaisia kenkiä joissa on tämä järkyttävä korko.
Nuoret kollit ne sanoo että korkoa pitää olla, muuten tulee loukkaantuminen eikä kuulemma pääse edes kyykkyyn. Minä teen etukyykkyä pohjaan asti vaikka ilman mitään kenkiä ja päästän vielä tangostakin irti. Minusta se on liikkuvuudesta kiinni.
Vetomatkakin on rinnavedossa lyhyempi ilman korkoa.
Mitäs täällä ollaan mieltä, korkoa vai ei jos vetelee rinnalle ja kyykkyjä?
Puntinnostoa ilman korkoa kengissä
5
107
Vastaukset
- Anonyymi
Asiaa kilkuttelet! Nostin itse aikanaan perinteiset hiihtomonot jaloissa.
Liikkuvuus oli kunnossa. Varsinkin tempauksissa oli peffa niin klähellä lavaa, että päätuomari joskus tiirasi tarkkaan, ettei tullut pohjakosketusta.
Nykyään, kankeana vanhuksena teen kaikki maastavedot ja normitangon hack-kyykyt sukkasillani juuri tuon vetomatkan vuoksi. Mave pienestä lavasta irti sääriä pitkin painopiste takana. - Anonyymi
Ei kukaan sattuisi tietämään mistä saisi kenkiä painonnostoon matalalla korolla? Ostin juuri Adidaksen kengät ja myyjä sanoi että näissä on matalin korko kaikista kengistä.
Todellisuudessa niissä on ihan yhtä korkea korko kuin vanhoissa kengissäni, 3cm vaikka pitäisi olla 1,5cm. En tiedä miten ne mittailee niitä mutta yhtä korkeat ovat todellisuudessa. Takaisin meni.
Pitäisi oikeasti löytää sellaiset kengät missä on matala korko. Joskus minulla oli sisäpelikengät joissa oli todella kova pohja. Näitäkään ei enää tehdä kun kaikissa on pehmeä pohja.- Anonyymi
Taitaa olla toivotonta. Ylempänä mainitsin, että 60-luvun tanakat, umpinahkaiset, hiihtomonot olivat hyvät mutta eihän sellaisia ole tavoittanut kymmeniin vuosiin.
Punttiryhmämme valmentaja ja henkinen auktoriteetti tilasi jostakin edustustason jätkille jostakin kengät heppujen jaloista otettujen valumallien perusteella.
Ukko oli yli 10 vuotta nuorten maajoukkueen päävalmentaja. Nimeä ei tarvitse mainita eikä se tuntemattomille mitään merkitsekään.
- Anonyymi
Tennarit kuten Conversen All Starsit oli ennen painonnostajien suosiossa. Nykyään nekin on pilalla kun tuotanto meni 2000-luvun alussa aasiaan ja laatu huononi. Kengistä tuli pehmeät ja jämäkkyys katosi.
Muitakin tennareita käytettiin kun suurin osa veti saksiin tai vain hieman polvia koukistaen. Osa kyllä veti ihan kyykkyynkin.
Itse kun kotona harjoittelen niin otan painonnostokengät vain kyykkyharjoitteluun mutta painonnostoliikkeet teen ilman kenkiä kun ei noita kunnon tennareita saa mistään. Kun ei kilpaile niin ei väliä. Enkä ole painonnostaja.- Anonyymi
Niin ja minä en tunnusta painonnostoa oikeana lajina enää 70-luvulle tultaessa. Ennen oli painonnostajatkin oikeita miehiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446