''Jos kieltäytyy varmasta työpaikasta, voi saada 45 päivän karenssin.''
huh, ennen vanhaan sai 5 vuoden karenssin jos ei ollut ikinä työstä kieltäytynyt ja pelkästää suunitelman jatkosunnitelma ei päivälleen tehty paikassa mihin EI IKINÄ ollut edes sovittu kulkemist, eli TYP..
nyt kunta kokeilussa toki kaikki pakotettuja typ.. mutta keväällä helpotusta..
uusi aktiivimalli toukokuu 2022 hunajaa työttömille
35
815
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaa työpaikkaa ei ole. Nollasopimuksen voi kyllä saada. Mutta arvaa ottaako päähän jos on vain 0-3 päivää kuukaudessa hommia.
- Anonyymi
jotain nii outoa hommaa että ihmetellä pitää, kannata kenenkä lähelläkä mitää työkkärejä olla tai kelaa, pullojen keruullaki / kk saa saman rahan
- Anonyymi
Takaisin koulun penkille.
- Anonyymi
Et sinä tienaa viemällä itse takuueläkkeestä ostamasi&litkimäsi rainbow lagertölkit takaisin kauppaan.
- Anonyymi
Vanha 6 viikon karenssi = 42 vrk. on siis jopa pidentynyt,,
- Anonyymi
3kk oli karenssi aiemmin, mikäli kieltäytyi työstä. 3kk, 12 viikkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3kk oli karenssi aiemmin, mikäli kieltäytyi työstä. 3kk, 12 viikkoa.
Niinhän se olikin .....muistin ihan väärin, siis 3 kk...
- Anonyymi
Mitään varmaa ei ole, ei edes pitkäveto voitto, voihan Arsenal sentään.
🤔 - Anonyymi
Varma työpaikka?
- Anonyymi
Kommarit kusetti kunnolla äänestäjiä sohvaperunat äänesti niitä hehee haha 😂🤣
- Anonyymi
Eli saa siis jatkaa laakereilla lepäilyä, varma työpaikka kun on nykyään loch nessin hirviön kaltainen myytti.
- Anonyymi
Se ois kyllä aikas varma työpaikka missä pitää ottaa loch nessin hirviö kiinni ja sitten vasta loppus sopimus......?
- Anonyymi
Nykyään karenssa 90vrk.
- Anonyymi
''Jos kieltäytyy varmasta työpaikasta, voi saada 45 päivän karenssin.''
Miksi? Kyllähän tuonne joku innokas löytyy vaikka 9€/pvä olisi palkka. Työttömiä kun on enempi kuin palkanmaksajia. - Anonyymi
Paskan väliä, ei vaikuta arkielämään lainkaan. Eivät ota edes ilmaiseksi mihinkään.
- Anonyymi
Et kelpaa edes minkin rehuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et kelpaa edes minkin rehuksi.
Minkinrehullakin on kovat laatuvaatimukset.
- Anonyymi
Tuo ei ole aktiivimalli, vaan pohjoismainen malli. Työvoimaviranomaiset auttavat jatkossa työpaikan saamisessa. Työtöntä ei jätetä enää yksin.
- Anonyymi
Heehahahah. Tuo oli päivän paras lohkaisu!!!
- Anonyymi
Eipä noista työvoimaviranomaisista ole koskaan mitään hyötyä ollut työpaikan saamisessa.
Osaamatonta väkeä, joiden ammattitaito on vanhentunut jo vuosikymmeniä sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä noista työvoimaviranomaisista ole koskaan mitään hyötyä ollut työpaikan saamisessa.
Osaamatonta väkeä, joiden ammattitaito on vanhentunut jo vuosikymmeniä sitten.Kyllä, siinä on oksettavin ja turhin suojatyölaitos ikinä! Töissä siellä on aina järjetön lauma keskiluokkaisia kanoja ja yksi kiintiömies, eihän edes puolelle niistä voi riittää tehtävää??
- Anonyymi
Olen ollut pitkäaikatyötön vuodesta 2008 ja odotan innolla muutosta elämääni. Jospa sitä viimein saisin työpaikan. Meistä tekijöistähän on ollut jo pitkään pula.
- Anonyymi
Itse olen ollut vuodesta 2011 asti. Töitä en aio tehdä enää koskaan, elämä on aivan liian lyhyt siihen että tekisin minuuttiakaan palkkatyötä.
Tämä täydellinen vapaus on uskomatonta verrattuna siihen ahdistavasn oravanpyörään.
Valtio on vähintään sen minulle velkaa kaiken jälkeen, mutta niitä tapahtumia en erittele. - Anonyymi
Minkä alan tekijä olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä alan tekijä olet?
En ole alaorientoitunut. Koen itseni potentiaaliseksi moniosaajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen ollut vuodesta 2011 asti. Töitä en aio tehdä enää koskaan, elämä on aivan liian lyhyt siihen että tekisin minuuttiakaan palkkatyötä.
Tämä täydellinen vapaus on uskomatonta verrattuna siihen ahdistavasn oravanpyörään.
Valtio on vähintään sen minulle velkaa kaiken jälkeen, mutta niitä tapahtumia en erittele.Älä muuta sano! - vaikka työkyvyttömyydestä myönnetty takuueläke ei ole kovin suuri , niin kyllä vapaudesta nauttii. SInce 1997.
- Anonyymi
Tässäkin olisi työpaikka jos on vähänkin jauhopeukalo...taitaa vaan olla ettei makseta palkkaa ??????? ..Kun kerta pitää ympäri maailmaa etsiä työntekijöitä !!!!
https://yle.fi/uutiset/3-12248575- Anonyymi
Ihmettelen tätäkin.
Suomestako ei löydy?
Reseptit vietnamiksi?
Taitaapi olla "rasse".
- Anonyymi
Hakeutukaa (varhais)eläkkeelle!
Rahat tulevat aina ajallaan täsmällisesti, talouden suunnittelu on helppoa kun ei tarvitse tapella virastojen kanssa.
karenssit 0 koko ajan. forewa! - Anonyymi
Ehdotan että yrittäjiä velvoitetaan kuntouttavaan palkanmaksukoulutukseen. Yritystukia ei heruisi ennekuin palkanmaksu suomalaisille alkaisi sujua.
- Anonyymi
Sirkkaleipiä&hunajaa 😋 apostolinkyytiläisten ruokia.
- Anonyymi
Ken ei työtä tee sen ei pidä syömänkään!
- Anonyymi
Tottakai ja varsinkin juoda. Kela maksaa 51m2 kaksion Helsingissä ja ~500€ taskurahaa hyväksytyt menot päälle eli unilääkkeet, sähkön ja tarvittaessa lääkärin.
Ei valittamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai ja varsinkin juoda. Kela maksaa 51m2 kaksion Helsingissä ja ~500€ taskurahaa hyväksytyt menot päälle eli unilääkkeet, sähkön ja tarvittaessa lääkärin.
Ei valittamista.Muistithan kiittää veronmaksajia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistithan kiittää veronmaksajia?
Mistähän syystä? Kelaa voin kiittää vaikka en mielellään sitäkään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865