Tulevaisuus on vetyautoissa

Anonyymi

19

70

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muun muassa Neste aloittaa Suomessa ennennäkemättömän suuren vihreän vedyn tuotannon kuten myös P2X Solutions Oy joka rakentaa Harjavaltaan vihreän vedyn tuotantolaitoksen.
      Sama toimija ajaa Suomeen myös vetytankkausasemien verkostoa.

      • Anonyymi

        Valitettavasti nuo vetyhankkeet on jokainen suunnattu vain ja ainoastaan teollisuuden käyttöön, harmittaako.


    • Anonyymi

      Mainiota

    • Anonyymi

      YouTubessa on videoita myös muistakin energioiden muodoista

      Vedellä kulkeva
      Magneettimoottori

    • Anonyymi

      Näinhän se on

    • Anonyymi

      Vedyllä ei ole mahdollisuuksia. Vaatii liikaa infraa, saastuttaa enemmän heikon hyötysuhteen vuoksi ja vaatii kalliit ajoneuvot, joissa on pienet sisätilat.

      Akkusähkö on ratkaissut jo nämä ongelmat aikaa sitten. On enää ajan kysymys, kun akkusähköautojen hinta putoaa polttomoottoriautojen alle, ja niistä tulee massojen liikkumisvälineitä.

    • Anonyymi

      Näin se menee

    • Anonyymi

      Aika huikea video

    • Anonyymi

      Hyvä video oli.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen video oli kyllä

    • Anonyymi

      Aika sitten näyttää josko Elon Muskin hauskan riimin “fuel cells = fool sells” -lausuma osoittautuu vastaavaksi kuin Nokian Ollilan hyvin väheksyvä suhtautuminen Appleen kuin Androidiinkin aikoinaan.

      Kuitenkin vetyautoiluun ollaan investoimassa miljardeja miljardien perään, eli ainakin ko. tahot ovat luottavaisia, että sillä olisi paikkansa tulevaisuudess a autoilussa pitkällä aikavälillä.

      "Hydrogen Cars: The Future of Green Cars? "

      "Comparing Hydrogen and Electric"

      "Hydrogen cars have many advantages over electric cars. One of a hydrogen car’s biggest advantages is it’s short refueling time. Hydrogen cars can refuel within 4 minutes compared to the wide range, from 30 minutes to 12 hours, that it takes to charge electric vehicles."

      "Elon Musk, probably the world’s main champion of electric battery cars, has often mocked hydrogen cars and once tweeted, “fuel cells = fool sells.” However, it would be a mistake to dismiss hydrogen cars so soon. Hydrogen fuel cells are still quite new and innovation is likely to make hydrogen cars much more efficient in the future."

      "Major traditional car companies Honda, Hyundai, and Toyota are continuing to invest in their hydrogen car models, and the government of China has outlined plans to invest greatly in hydrogen fuel systems."

      - https://news.forcemedia.org/2021/05/hydrogen-cars-future-of-green-cars.html

      Mutta matka on vielä pitkä hyvin ennenkuin vetyautoilun asema yksitysiautoilussa selkenee.

      • Anonyymi

        Vetyautoihin investoidaan miljardeja. Sähköautoihin satoja tai peräti tuhansia miljardeja.

        Pelkästään Toyota investoi 35 miljardia täyssähköautoihin, ja heidän investointinsa on yksi alan pienimpiä. Volkswagen puhui 100 miljardista, luultavasti sitäkin enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetyautoihin investoidaan miljardeja. Sähköautoihin satoja tai peräti tuhansia miljardeja.

        Pelkästään Toyota investoi 35 miljardia täyssähköautoihin, ja heidän investointinsa on yksi alan pienimpiä. Volkswagen puhui 100 miljardista, luultavasti sitäkin enemmän.

        "Vetyautoihin investoidaan miljardeja. Sähköautoihin satoja tai peräti tuhansia miljardeja."

        No, ihan mielenkiinnosta, laitapas niitä virallisia rinnastettavia lukuja esille.

        Mutta paljonkos s-autoihin investoitiin niiden aivan alkutaipaleella, kun usko niiden tulevaisuuteen oli edelleen sumuinen ja ennenkuin mm. EU-direktiivit pakottivat päästöt j aniidne aikataulun ja ennekuin löivät leimat polttareiden kuolemalle, eli passaisi siis verrata sitä mikä on verrattavissa ;-)

        Kuitenkin, mikäli nyt aivan alkutaipaleella olevat vetyautot joskus tulevat olemaan osa yksityisautoilua, niin sen varmistumiseen ja tilanteen selkiytymiseen tulee vielä kulumaan paljon aikaa ja sitä odotellessa voi ostaa vaikka uuden polttarin ja ajella sen kaikessa rauhassa kiertoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vetyautoihin investoidaan miljardeja. Sähköautoihin satoja tai peräti tuhansia miljardeja."

        No, ihan mielenkiinnosta, laitapas niitä virallisia rinnastettavia lukuja esille.

        Mutta paljonkos s-autoihin investoitiin niiden aivan alkutaipaleella, kun usko niiden tulevaisuuteen oli edelleen sumuinen ja ennenkuin mm. EU-direktiivit pakottivat päästöt j aniidne aikataulun ja ennekuin löivät leimat polttareiden kuolemalle, eli passaisi siis verrata sitä mikä on verrattavissa ;-)

        Kuitenkin, mikäli nyt aivan alkutaipaleella olevat vetyautot joskus tulevat olemaan osa yksityisautoilua, niin sen varmistumiseen ja tilanteen selkiytymiseen tulee vielä kulumaan paljon aikaa ja sitä odotellessa voi ostaa vaikka uuden polttarin ja ajella sen kaikessa rauhassa kiertoon.

        Tottakai sähköautoihin investoidaan, koska niitä menee kaupauksi.

        Vetypommiautoja on koko maailmassa vähemmän kuin sähköautoja pelkästään Suomessa.

        Vaikka vetyä on tyrkytetty liikenteeseen jo 20 vuoden ajan!

        https://www.latimes.com/politics/story/2021-08-10/hydrogen-highway-or-highway-to-nowhere


    • Anonyymi

      Juu vuonna -74 ja ei oikein vieläkään lähde lentoon kun on niin pahuksen kallis systeemin.

    • Anonyymi

      Hyvä juttu ja homma

    • Anonyymi

      Näin se vaan menee

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe