Itselläni ollut kesästä lähtien outoja huimauskohtauksia. Saattaa ilmetä joskus istuessa, joskus kävellessä, joskus jopa sohvalla maatessa. Yhtä-äkkiä tulee pyörryttävä tunne, joka ei kaada nurin, mutta tuntuu ikävältä. Huimauskohtaus, jonka aikana silmissä vilisee ja luomia painaa, kestää hetken eli muutamia sekunteja - puoli minuuttia. Helpottaa nopeammin jos sulkee silmät eikä niitä oikeastaan voi auki edes pitää, luomet tuntuu niin raskaalta. Huimauskohtaus tulee väsyneenä helpommin, samoin jos istuu pitkään paikallaan ns. polvi toisen päällä tai katsoo alaspäin "leuka rinnassa" esim. puhelinta pitkään. Verenpainetta on, mutta lääkityksen ansiosta aisoissa. Joskus voi mennä päiväkausia ilman huimausta, joskus huimaa päivittäin.
Outoja huimauskohtauksia?
5
236
Vastaukset
- Anonyymi
Onko niska/hartiajumia?
Kyseinen seikka vaikuttaa paljon. - Anonyymi
Minulla on myös enkä ole keksinyt kuin että on vähän alhainen verenpaine. Muuten olen terve ja liikkuvainen.
Kun olin istunut puoli tuntia bussissa ja siirryin Metroon, siinä välillä pyörrytti niin että josku piti pudottautua kyykkyyn ettei kaatunut. Samoin kotona kun lähden äkkiä, valun vaan seinää vasten alas enkä pysty jatkamaan.
Sitten on aikoja että huimaus pysyy poissa pitkään. En löydä mitään syytä. Hyvä tuo niskajumijuttu, siinä voi olla itua. Olen tehnyt istumatyötä pitkään, mutta voimistelen ja venyttelen joka päivä, jopa pariin kolmeen kertaan. - Anonyymi
Sain kolmosrokotteen niin sen jälkeen ollut outoa huimausta välillä.
- Anonyymi
Sama täällä. Ensimmäisillä kahdella (Pfeizer) ei mitään vaikutusta. Kolmas oli Moderna.
- Anonyymi
Verenpainelääke voi ajoittain laskea verenpainetta liikaa. Oletko mitannut verenpainetta kun tulee huimauskohtaus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1559127Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492779Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312547- 572521
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971905- 971847
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231783Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä481326Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207- 281191