Työnantajat vetävät aina kotiinpäin, palkansaajaliitot tuskin koskaan

Anonyymi

Työnantajat riemuitsevat kun YTN suostui palkanalennuksin aikana jolloin koneet käyvät täysillä, patoutunut tilauskysyntä purkautuu ja työvoimasta on pula. Työnantajat haluavat ankkuroida tulevat korotukset YTN:lle kelvanneisiin roposten tasolle. YTN typeryydessään suostui korotuksiin, joiden taso on puolet inflaatiosta. Työnantajat nostavat tuotteidensa hintoja ja mikä se on nostaissa kun kaikki menee.

Typerintä YTN:ssä oli suostua 1 1 malliin. Työantajat toivovat että talouden näkymät olisi huonommat vuoden kuluttua kun uusista palkanalennuksista neuvotellaan. Työnantajaliitoilla focus on aina synkkääkin synkemissä talouden näkymissä.

Palkansaajaliittojen on aika terhistäytyä ja jos nyt ei ole kuoppakorotuksten aika, niin milloin sitten on?
Yrittäjille on maksettu yli miljardi täysin perusteettomia korona-avustuksia. Mitä palkansaajat ovat saaneet korona-ajan lisääntyneistä kuluista? 30 sentin korotukset polttoaineiden hintoihin, triplatun sähkön hinnan ilman verovähennysoikeutta.

Kuoppakorotusten aika on nyt.

9

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No nyt kun reaalinen ansiotaso putosi 1.9% palkankorotuksen myötä noin 3%. (koska inflaatio). Niin sanoisin että kannattaa pudottaa sitä työpanosta myös 3%, sitä saa mitä tilaa.

• Anonyymi

Kannatan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannatan.

Italialainen lakko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Italialainen lakko.

Eli hommat jatkuu tavalliseen tapaan?

Suomalaisethan ovat tunnetusti varsin vähän energiaa töihin käyttäviä.

• Anonyymi

Työn antaja antaa töitä. Kun tekee töitä, saa palkkaa ja kerryttää eläkettä.

Ammattiliittootn liittyminen on vapaaehtoista. Ansiosidonnaisen saa vain, jos kuuluu työttömyyskassaan. Sitä ei makseta ammattiliitosta, vaan kassasta. Se on kaikille yhtä suuri kuulut liittoon tai ei. Liitoilla ei ole mitään tekemistä ansiosidonnaisen kanssa.

Vain kannattava yritys jatkaa toimintaansa. Hyvä työnantaja pitää huolta työntekijöistään. Muistatko patruuna-ajat? Silloin oli firman kerhot ja päiväkodit, vapaa-ajan mökit, koulut. Sitten tuli ay-liike ja pilasi kaiken.

Mitä luulette, että uhkailemalla, kiristämällä ja lakkoilemalla saa aikaan? Mitä AKT luulee saavansa aikaan tukemalla työtaistelutoimia, jotka sille eivät edes kuulu?
      Mikä on tavoite? Työpaikat vai Ismo Kokon hegemonia?

• Anonyymi

Olet oikeassa että työtä tekemällä saa palkkaa ja kerryttää eläkettä. Työntekijä saa myös vapaasti itse valita meneekö töihin kyseiseen yritykseen kyseenalaisella palkalla vai ei.
        Yrittäjät ovat myös itse aiheuttaneet tämän "Ei löydä osaavaa työvoimaa" -ongelman, mitäs eivät maksa tarpeeksi. Moneen otteeseen on jo nähty, että palkkaa nostamalla sitä osaavaa työvoimaa alkaa löytymään.

Yrittäjät ovat nyt vaan jääneet vähän jälkeen tässä palkka-osaava työvoima -balanssissa, jos yritys ei kykene taloudellisesti maksamaan riittävää palkkaa niin sietäisi mennä konkurssiin, tuon kaltaiset zombie -yritykset ovat aiheuttaneet jo monta talousromahdusta ja lamaa.

Kannattamattomat yritykset konkurssiin ja heti!

• Anonyymi

Kannattaa muistaa myös se, että palkankorotuksesta menee puolet veroihin. Eli jotta ostovoima pysyisi samana pitäisi palkankorotuksen olla vähintään 2 x inflaatio.

• Anonyymi

lisäksi palkankorotuksesta liitto ottaa mieluusti omansa 1-1.8%

• Anonyymi

Rikkureiden niskaan jakaa siankusta ja litettä joka lakkoportilla ryhmämme.
      Emme ole emmekä joudu vastuuseen. Turha meitä uhitella, mutta rikkuri pysyy kyllä poissa töistä.

Talkoo-Taavetti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1934
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1286
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      64
      1207
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      896
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe