Hei kaikille tietäjille!
Sain TE-toimistolta seuraavan kirjeen, jossa mainitaan mm.:
"Tehty seuraava velvoittava työtarjous: XXX. Lisäksi ohjattu hakemaan seuraavia avoimia työpaikkoja: YYY ja ZZZ."
Hain ensimmäistä paikkaa, vaikka olen hakenut vastaavia paikkoja monta kertaa. Valitettavasti en ole päässyt edes haastatteluun asti, mutta kertahan se on se ensimmäinenkin!
Kysymykseni liittyykin näihin ns. ohjeistettuihin paikkoihin, joista ei ole mitään kuitattavaa työllisyyssuunnitelmassani. Velvoitettu paikka on siellä, kuten sen kuuluukin olla.
Hain jo ensimmäiseen ohjeistettuun paikkaan (ts. YYY), koska tehtävä vaikuttaa mielenkiintoiselta, ja minulla on sitä sivuavaa omakohtaista kokemusta edellisestä työstäni. Mutta entäpä tuo ZZZ? Kuuluuko minun karenssin uhalla hakea myös tätä paikkaa, vaikka tehtävänkuvauksesta näkee selvästi, että en ole etsitty henkilö, eikä kompetenssini mitenkään riitä?
Oma näkemykseni on, että koska kyseessä ei ole velvoittava työtarjous, eikä ZZZ ole edes kuitattavissa suoritetuksi suunnitelmassani, minun ei ole karenssin uhalla haettava ko. paikkaa.
TE-tsto: asiakasta ohjattu hakemaan paikkaa ja mahdollinen karenssi
50
1674
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä mieltä se te-toimisto oli? Vaativatko nyt selvitystä?
- Anonyymi
Uskoisin että jos tulee velvoittava työtarjous niin tätä pitäisi hakea, en tiedä tuleeko karenssia. Epäilen että vahvasti että tulee jos ei hae.
En tiedä onko laillista pakottaa velvittaa hakemaan tiettyä työpaikkaa. Ihmisellä on oikeus itse valita työpaikkansa ja ala mitä haluaa tehdä työkseen.- Anonyymi
Ei mitään työpaikkaa ole pakko hakea jos ei halua, mutta hakemattomuuden seurauksena voi olla karenssi työttömyyspäivärahoissa. Jos ei hae on hyvä olla pätevä perustelu miksi ei ole hakenut osoitettuun avoimeen työpaikkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään työpaikkaa ole pakko hakea jos ei halua, mutta hakemattomuuden seurauksena voi olla karenssi työttömyyspäivärahoissa. Jos ei hae on hyvä olla pätevä perustelu miksi ei ole hakenut osoitettuun avoimeen työpaikkaan.
Miten niin pitää olla "pätevä perustelu"?
Miten tämä on perustuslain tai YK:n ihmisoikeuksien mukaista?
Perustuslain ja YK:n ihmisoikeuksien, joihin Suomi on sitoutunut, mukaan kansalaisella on oikeus valita itse työnsä. Ei ole perustuslain mukaista että valtion instituutio voi alkaa ylhäältä määräillä tavallisia ihmisiä hakemaan tiettyä työpaikkaa jota työtön itse ei ole valinnut, ja rangaista siitä ettei kansalainen halua ulkoa saneltua työtarjousta hakea, tai kyseiseen työpaikkaan mennä jos tulee valituksi.
Ei olisi perustuslain mukaista pakottaa tällä tavoin ketään edes hyväpalkkaiseen pestiin.
- Anonyymi
Pitää hakea kaikkia työpaikkoja mitä työkkäri pyytää vaikka et olisi sopiva työhön mitä pyytävät hakea. Karenssi tulee satavarmana jollet hae. Minun piti hakea autokuskiksi vaikka en omista edes ajokorttia. Sain kyllä karenssin heti mutta valitin eduskunan oikeusasiamiehelle ja sitten vasta karenssi purettiin.
Mutta ei ole se pointti vaan sun pitää hakea aina minne ne pyytää vaikka ei olisi osaamista. Työttömyystuki katkee kyllä jollet hae ja sitten ne pyytää selvitystä joka ei juuri koskaan mene läpi.- Anonyymi
Minutkin velvoitettiin joskus vuosia sitten hakemaan autokuskin paikkaa vaikka minulla ei ole koskaan ajokorttia ollut. Hain kyllä mutta "yllätyksekseni" en saanut paikkaa. Kerroin tästä typerästä työtarjouksesta työkkärin tädille mutta hän ei reagoinut siihen muistaakseni oikein mitenkään.
- Anonyymi
Ei sitä kukaan tiedä oletko hakenut vai et. Kerrot vain hakeneesi.
- Anonyymi
TE-toimiston ilmoittama henk.koht. hakukohde ja et oikeasti hae sitä on erityisen mielenkiintoinen yhtälö, koska hakukohde antaa palautteita hakijoista....
Sanktio on 100 varmaa ja hakualue varmasti otetaan ääripäissä käyttöön jatkossa!
- Anonyymi
AP tässä,
Kiitos vastauksista, jotka olivat odotetun kaltaisia. Kaikille on selvää, että velvoittavaan paikkaan pitää hakea, koska se pitää myöhemmin myös kuitata tehdyksi.
Kysymys oli "ohjatuista paikoista", joita ei voi henkilökohtaisessa suunnitelmassa edes kuitata tehdyksi tai tekemättömäksi.
Lähetän hakemuksen ihan varmuuden vuoksi myös tuohon toiseen ohjeistettuun paikkaan. Saavat sitten siellä henkilöstöosastolla ihmetellä, että millä lihaksilla tuokin luulee selviävänsä tehtävistä?- Anonyymi
Työttömyysaikanani minulle tuli useita "Hae paikkaa X" -kirjeitä työkkäristä. Lähes kaikki oli paikkoja joihin minulla ei ollut pätevyyttä hakea, aina edellytettiin mitä ihmeellisintä osaamista, kokemusta, hyvää fyysistä kuntoa tai muuta vastaavaa harhaluuloa.
Hain kylläkin jok'ikiseen paikkaan, koska ei se minulta ole pois. Se on sen työpaikan rekrytoijan päänsärky mitäs meni ilmoittamaan avoimesta työpaikasta TE-toimistolle. - Anonyymi
Mikä helvetti on ohjattu työpaikka? Kuka näitä keksii?
Työttömänä eläminen Suomessa on kuin toisten ihmisen mielisairauden armoilla elämistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä helvetti on ohjattu työpaikka? Kuka näitä keksii?
Työttömänä eläminen Suomessa on kuin toisten ihmisen mielisairauden armoilla elämistä.Kun ihmiset eivät tunnu itse osaavan etsiä työpaikkaa... ihmiset on idiootteja näin yksinkertaisen asiankin suhteen!
"Etsi itsellesi työtä" ja vid ne oottaa kotona 3-15vuotta että prkl moon työtön vaan edelleenkin täH? Työtä työtä työtä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ihmiset eivät tunnu itse osaavan etsiä työpaikkaa... ihmiset on idiootteja näin yksinkertaisen asiankin suhteen!
"Etsi itsellesi työtä" ja vid ne oottaa kotona 3-15vuotta että prkl moon työtön vaan edelleenkin täH? Työtä työtä työtä...Itse olet idiootti. Et tajua hevon vittua edes mistä puhut. Olen hyvä äläkä ota kantaa asioihin joista et tajua mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ihmiset eivät tunnu itse osaavan etsiä työpaikkaa... ihmiset on idiootteja näin yksinkertaisen asiankin suhteen!
"Etsi itsellesi työtä" ja vid ne oottaa kotona 3-15vuotta että prkl moon työtön vaan edelleenkin täH? Työtä työtä työtä...Heh! Onko kuppaisessa yrityksessäsi isokin vaihtuvuus? Opettele käyttäytymään niin ehkä joku päivä työntekijätkin alkavat viihtymään paremmin.
- Anonyymi
Minä mietin aina tällaisissa tilanteissa, mistä se on pois jos haen ZZZ tyylisiä paikkoja. Ja vastaus on aina, ei mistään joten laitan hakemuksia. Pieni vaiva ja kuitenkin tulee varmuus, ettei karenssia tule.
- Anonyymi
"Kuuluuko minun karenssin uhalla hakea myös tätä paikkaa,"
Kuuluu, työkkärin tärkein tehtävä on saada aikaan mahdollisimman paljon karensseja , niinpä jos et hae heillä on laillisesti pätevä syy ropsauttaa sinulle karenssi ja niin he myös sitten tekevät.
Tietysti jos seikkailun halua löytyy voit jättää hakematta ja sitten kun kysytään että miksi et ole hakenut, niin vastaat ettet pystynyt kun olit melkein koko viikon jumissa kannustinloukussa. Perusteluhan se sinänsä on pätevä, sillä emmekö ole juuri tänään 5.1.2022 lukeneet Suomen Al-Qaidan eli EK:n propaganda pulletiinista että kannustinloukut muka ovat tärkein työllistymisen este.
Ja EK:n mukaan on vasta sijaluvulla 750 689 785 kaikista työllistymistä estävistä syistä se että työpaikkojen tarjonta on hyvin niukkaa verrattuna työttömien tai vajaa työllistettyjen tai työpaikan vaihtoa suunnittelevien lukumäärään verrattuna. - Anonyymi
Minulle tuli kerran tollanen, valitettavasti siihen oli jo palkattu ihminen. Ihan höpöhöpöjuttuja ovat. Hakemus sisään, ei turhaan pohtimista. Toisessa tapauksessa sain työpaikan, 4 hakemusta piti tehdä kerralla. Tiukkaa teki.
- Anonyymi
TE-tädit nyt lähettelee ihan mitä sattuu. Sain joskus työtarjouksen vanhustentalolle mummoja ja pappoja kääntelemään. Ei sinänsä ettei se olisi arvokasta työtä, mutta ei ehkä kuitenkaan ihan sitä omaa ydinosaamista.
t: KTM - Anonyymi
Sun pitää hakea kyllä varmana. Ei se vie kun pari minsaa kun lähetät hakemuksen. Karenssia ei kannatta ottaa sen takia ettet ole mielestäsi sopiva siihen työhön. Kaikkiin pitää hakea mitä työkkäri määrää.
- Anonyymi
AP tässä taas,
Kiitos mielipiteistä ja vastauksista! Haen tuota kolmattakin paikkaa, vaikka siitä ei ole tehty velvoittavaa ehdotusta, eikä sitä voi TE-toimiston omilla sivuilla voi edes kuitata tehdyksi tai tekemättömäksi.
Työpaikka on Helsingissä, jolloin yhteenlaskettu työmatka kestäisi yli säädetyn 3h maksimin. Aikaisemmin työssäkäyntialue oli 80Km, mutta tämä muuttui pari vuotta sitten. Jos minulle kuitenkin kaiken järjenvastaisesti tarjotaan tehtävää, ei kai siinä muu auta kuin muuttaa Helsinkiin.
Kiitos vastauksista ja minun puolestani keskustelun avauksestani voi nyt lopettaa.- Anonyymi
Minä vaihtaisin mieluusti nykyiseltä paikkakunnaltani Helsinkiin asumaan ja töihin.
Jos ei oikeasti halua tehdä niin, ei kannata hakea kuin niitä paikkoja, joita velvoitetaan hakemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä vaihtaisin mieluusti nykyiseltä paikkakunnaltani Helsinkiin asumaan ja töihin.
Jos ei oikeasti halua tehdä niin, ei kannata hakea kuin niitä paikkoja, joita velvoitetaan hakemaan.AP täällä taas.
Jos minulle tarjotaan tätä tehtävää, jossa vaaditaan aivan selvästi korkean tason asiantuntijuutta minulle entuudestaan lähes tuntemattomasta aiheesta, muutan vaikka minne. Palkka on mahdollisine lisineen liian hyvä, jotta siitä voi kieltäytyä.
- Anonyymi
Minulle lykättiin joskus 4 velvoitetyötä samalla kertaa postilaatikosta. Kaikkia piti hakea.
Työvoimapoliittiset toimenpiteet ovat siis todella iso mörkö myös Kelalle, joka joutuu kaikista paikoista naputtelemaan myös lausunnot sen mukaan, mitä työnhakija on tehnyt kunkin paikan suhteen.
Minua otti te-toimiston toiminta päähän siinä määrin, että hain kaikkia neljää ja kieltäydyin kaikista. Lopulta kuitenkin menin yhteen niistä, kun kaikki te-toimiston ja kelan lausunnot oli saatu tehtyä, yhteensä 8 lausuntoa. Kaiken huipuksi irtisanoin työnhakuni kokonaan, eli te-toimisto joutui vielä 9. lausunnonkin laatimaan. Itse olin jo siinä vaiheessa aloittanutkin työni, kun te-toimisto vielä naputteli ei oikeutta päivärahaaan-lausuntojaan ja lähetteli niitä. - Anonyymi
Eipä sinun tartte siellä haastattelussa kun sanoa, että bussivuorot Helsinkiin on niin huonot, että tulet joka pv 15 min. Myöhässä ja onhan toi VR:kin niin epäluotettava. Ymmärtävät kyllä yskän.
- Anonyymi
Aina kannattaa hakea. Ei niihin kuitenkaan pääse. Hakemisen lisäksi pitää päästä vielä haastatteluun. Positiivinen asenne pitää kyllä olla jos luulee pääsevänsä heti kun vaan hakemuksen laittaa. Olisinpa itsekin noin positiivinen. Parempi kuitenkin olla realisti.
- Anonyymi
Entä jos ei hae ja kirjoittaa perusteluksi että haistakaa 8aatana paska p3rkeleen virkanilkit ja työntäkää ne paskaiset mitättömät tukirahanne vaikka perseeseenne.
- Anonyymi
ja menkää istumaan ja vahtimaan niitä työttömiä vaikka junaradalle...
- Anonyymi
Eikös työkkäri hoida hommiaan ok,kun laittaa työtarjouksia? ( Valituksen yleisin syy on,ettei työkkäri sitä taikka tätä)
Mikäs,hakee paikkoihin. Se paikkahan päättää,palkkaako vaiko ei,ei se tarjous ole kuin velvoittava juttu hakea niitä paikkoja.
Ihan työkkärin perustehtävää,on työkkäri hoitanut.- Anonyymi
Jos ei töihinpääsy muuten tärppää, niin jos onnistuu pääsemään rekrytointikurssille, missä pääsisi näyttämään työhön ottautumisensa, niin se on varmasti yksi varmimpia tapoja päästä töihin. Tietysti työnantajahan niissäkin on mukana valitsemassa ketä otetaan edes sille kurssille.
- Anonyymi
>> Se paikkahan päättää,palkkaako vaiko ei,ei se tarjous ole kuin velvoittava juttu hakea niitä paikkoja. <<
Työnantajille maksetaan työttömän palkkauksesta, joten he palkkavat kortistossa olevia sen takia, että he tulevat halvemmaksi, joten asia ei ole ihan noin.
Jos on itse aiheuttanut sen, ettei tule palkatuksi, tulee karenssi. Jos vaikka kirjoittaa hakemukseen vain xxxxxxxx ja tiedottaa sitten TE-toimistolle hakeneensa paikkaa, niin karenssi tulee. Myös siitä, jos menee työpaikkaan, mutta aiheuttaa irtisanomisensa esim. lusmuilemalla.
- Anonyymi
Yllättävän monen kuvittelevat että kun ei hae työtä niin sitä työtä saa helpoiten?
Oikeasti ei voi olla työtön vuosia jos ei niin halua!
Se on viimeistään muuton päässä se työpaikka, joten kyllä työtä saa jos oikeasti haluaa!!! Kermaperseet vaan sohvalla perseenpäällä tv-sarjauusintoja silmät turvoksissan elää omaa ainoaa elämäänsä tekemättä muuta?????
Hemmotellut kakarat elää siten aikuisenakin eikä muuksi muutu!!!- Anonyymi
"Oikeasti ei voi olla työtön vuosia jos ei niin halua!"
Höpö höpö.
Mitä pidemmäksi työttömyys pitkittyy sitä pienemmäksi todennäköisyys tulla valituksi avoimeen työpaikkaan muodostuu. Pitkää tai olematonta työttömyysjaksoa eivät rekrytoijat katso hyvällä.
Edes pitkäaikaistyötön ei ole henkilö jonka on suostuttava mihin tahansa itseään hyödyttämättömään työhön. Vain paskaisissa kommunistisessa valtiossa tavalliset kansalaiset voidaan ulkoa määrätä tekemään jotakin työtä x vasten kansalaisen omaa tahtoa ja etua. Vain likainen haiseva kommari voi keksiä mätäisessä päässään älynväläyksen että työ on itsessään palkka, tai että työ kuntouttaa, ja että työ on jotakin valtion kansalaisille tarjoamaa palkatonta päivätoimintaa jotta heillä on jotakin elämänsisältöä päiviinsä.
Mutta tämä kaikki ei ole suinkaan ainoa ongelma työttömyyden taustalla. Se tabu- aihe josta työttömyyskeskustelussa ei haluta puhua on itse työelämässä olevat massiiviset ongelmat. Työelämässä olevat ongelmat ovat yksi isoimmista työttömyyden taustalla olevista syistä. Ongelma on palkkauksessa, työtuntimäärissä, työsopimusten paskuudessa, työyhteisöjen sosiaalisissa ongelmissa, huonossa johtajuudessa ja esimiestyöskentelyssä, jne. Suomalaiset työpaikat ovat pääsääntöisesti täyttä paskaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oikeasti ei voi olla työtön vuosia jos ei niin halua!"
Höpö höpö.
Mitä pidemmäksi työttömyys pitkittyy sitä pienemmäksi todennäköisyys tulla valituksi avoimeen työpaikkaan muodostuu. Pitkää tai olematonta työttömyysjaksoa eivät rekrytoijat katso hyvällä.
Edes pitkäaikaistyötön ei ole henkilö jonka on suostuttava mihin tahansa itseään hyödyttämättömään työhön. Vain paskaisissa kommunistisessa valtiossa tavalliset kansalaiset voidaan ulkoa määrätä tekemään jotakin työtä x vasten kansalaisen omaa tahtoa ja etua. Vain likainen haiseva kommari voi keksiä mätäisessä päässään älynväläyksen että työ on itsessään palkka, tai että työ kuntouttaa, ja että työ on jotakin valtion kansalaisille tarjoamaa palkatonta päivätoimintaa jotta heillä on jotakin elämänsisältöä päiviinsä.
Mutta tämä kaikki ei ole suinkaan ainoa ongelma työttömyyden taustalla. Se tabu- aihe josta työttömyyskeskustelussa ei haluta puhua on itse työelämässä olevat massiiviset ongelmat. Työelämässä olevat ongelmat ovat yksi isoimmista työttömyyden taustalla olevista syistä. Ongelma on palkkauksessa, työtuntimäärissä, työsopimusten paskuudessa, työyhteisöjen sosiaalisissa ongelmissa, huonossa johtajuudessa ja esimiestyöskentelyssä, jne. Suomalaiset työpaikat ovat pääsääntöisesti täyttä paskaa.Korj
"Pitkää tai olematonta työttömyysjaksoa"
Pitkää työttömyysjaksoa tai olematonta työhistoriaa piti sanomani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korj
"Pitkää tai olematonta työttömyysjaksoa"
Pitkää työttömyysjaksoa tai olematonta työhistoriaa piti sanomani.Ei se mitään, minäkään en hyvällä katsele huonoja työpaikkoja...
- Anonyymi
Paskaduunia on juu aina tarjolla. Ei tarvi edes hakea, koska ne suunnataan pääasiassa kortiston väelle.
- Anonyymi
Siinäpä ei kuunnella asiakasta,eikö tuo ole pakkotyöllistystä..tää jää nollatuloille,työkkäri heittää nollille pisti työkyv.eläkkeen hakuun ...eikä sitä taaskaan tule.Ei edes saikkua
- Anonyymi
Vaikka hakee töitä niin työkkäri voi väittää että et hakenut. Minulle niin kävi ja antoivat karenssin. Tein rikosilmoituksen kunnianloukkausesta. Eivät halunneet edes katsoa mun lähettämää sähköpostia missä oli kuittaus paikasta jonne hain. Perusivat karenssin kun syytin heitä virkavirheestä ja oikeusaputoimistosta ne soitti työkkäriin että mikäs homma tää on. Kannattaa aina kysyä oikeusaputoimistosta neuvoa jos saa karenssin ilman syytä.
- Anonyymi
Työkkärissä ne on virkavastuussa eli jos ne tekee virheen niin virkarikos tulee ja siitä voi syyttää oikeudessa työkkärin virkailijaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työkkärissä ne on virkavastuussa eli jos ne tekee virheen niin virkarikos tulee ja siitä voi syyttää oikeudessa työkkärin virkailijaa.
Mulle kävi samoin. TE- salapoliisi oli soitellut työpaikoille joihin oli lähettänyt työtarjouksen että onko tämä tyyppi hakenut paikkaa. Siellä eivät olleet ilmeisesti satojen hakemusten joukosta löytäneet juuri minun hakemustani. Olen taatusti hakenut kaikkia tarjottuja töitä ja enemmänkin. Miten todistat että olet hakenut työpaikkaa jos työpaikalla jonne lähetit hakemuksen väitetään ettet ole hakenut heiltä töitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle kävi samoin. TE- salapoliisi oli soitellut työpaikoille joihin oli lähettänyt työtarjouksen että onko tämä tyyppi hakenut paikkaa. Siellä eivät olleet ilmeisesti satojen hakemusten joukosta löytäneet juuri minun hakemustani. Olen taatusti hakenut kaikkia tarjottuja töitä ja enemmänkin. Miten todistat että olet hakenut työpaikkaa jos työpaikalla jonne lähetit hakemuksen väitetään ettet ole hakenut heiltä töitä?
voi jumalauta mitä DDR kyttäystä saatana, tällainen pitää saada poikki heti paikalla!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi jumalauta mitä DDR kyttäystä saatana, tällainen pitää saada poikki heti paikalla!!!
Työllistämistoimet joita työttömiin kohdistetaan ovat aivan samanlaista toimintaa kuin kommunistisen valtion kansalaisiinsa kohdistama valvonta. Niillä ei ole oikean työllistämisen kanssa ollut koskaan mitään tekemistä. Tämä touhu on jatkunut jo 90- luvun lamasta alkaen. Lähtökohtaisena asenteena on se että jos työttömiä kiusataan ja ahdistellaan säännöllisesti niin ehkä ne sitten kyllästyvät vainoamiseen ja menevät töihin. Koska Suomalaisessa yhteiskunnassa vieläkin kuvitellaan että työttömät ovat työttömiä koska eivät viitsi tehdä töitä.
Aivan tosissaan. Ja hyvätuloiset nettoveronmaksajat ovat joukoittain alkaneet uhriutua kaikista köyhimpien ruokajonoissa hytisevien toimeentulotukikerjäläisten edessä. Kaikista köyhimmistä on tehty syyllisiä rakenteelliseen ongelmaan. Kaikista köyhimpiä syytetään siitä että he ovat verorahaloisia vapaamatkustajia kun joutuvat turvautumaan toimeentulotukiin koska muuten eivät selviä hengissä.
Julkisuudessa esitellään suurieleisesti jotain "ideologisesti työttömiä" Ossi Nymanneja ja annetaan ymmärtää että tämä kuvaa tyypillistä suomalaista pitkäaikaistyötöntä. Näin saadaan yhteiskunnallinen ongelma sijoitettua siihen työttömään yksilöön, joka työttömyydestä kärsii eniten, ja jolla asiaan on vähiten vaikutusvaltaa.
Työtön joutuu Suomessa säännöllisin väliajoin kuulusteltavaksi selittelemään työttömyyttään ja avautumaan yksityiselämästään kuin joku valtion vihollinen kommunistisessa valtiossa. Työtön on velvoitettu tekemään itseään hyödyttämätöntä työtä tai heilumaan sosiaalipummiyritysten sirkuspellenä taloudellisten rangaistusten uhalla.
Pitkäaikaistyöttömistä tehdään joukoittain "mielisairaita" ja heidät ohjataan psykiatrian piiriin "saamaan apua".
On uskomatonta miten sokeita suomalaiset ovat näkemään mikä tämä kuvio oikeasti on. Harvat ymmärtävät mikä rooli myös psykiatrialla on sosialismissa aina ollut kun valtion perseilyn aiheuttamat ongelmat sysätään kansalaisten vioiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työllistämistoimet joita työttömiin kohdistetaan ovat aivan samanlaista toimintaa kuin kommunistisen valtion kansalaisiinsa kohdistama valvonta. Niillä ei ole oikean työllistämisen kanssa ollut koskaan mitään tekemistä. Tämä touhu on jatkunut jo 90- luvun lamasta alkaen. Lähtökohtaisena asenteena on se että jos työttömiä kiusataan ja ahdistellaan säännöllisesti niin ehkä ne sitten kyllästyvät vainoamiseen ja menevät töihin. Koska Suomalaisessa yhteiskunnassa vieläkin kuvitellaan että työttömät ovat työttömiä koska eivät viitsi tehdä töitä.
Aivan tosissaan. Ja hyvätuloiset nettoveronmaksajat ovat joukoittain alkaneet uhriutua kaikista köyhimpien ruokajonoissa hytisevien toimeentulotukikerjäläisten edessä. Kaikista köyhimmistä on tehty syyllisiä rakenteelliseen ongelmaan. Kaikista köyhimpiä syytetään siitä että he ovat verorahaloisia vapaamatkustajia kun joutuvat turvautumaan toimeentulotukiin koska muuten eivät selviä hengissä.
Julkisuudessa esitellään suurieleisesti jotain "ideologisesti työttömiä" Ossi Nymanneja ja annetaan ymmärtää että tämä kuvaa tyypillistä suomalaista pitkäaikaistyötöntä. Näin saadaan yhteiskunnallinen ongelma sijoitettua siihen työttömään yksilöön, joka työttömyydestä kärsii eniten, ja jolla asiaan on vähiten vaikutusvaltaa.
Työtön joutuu Suomessa säännöllisin väliajoin kuulusteltavaksi selittelemään työttömyyttään ja avautumaan yksityiselämästään kuin joku valtion vihollinen kommunistisessa valtiossa. Työtön on velvoitettu tekemään itseään hyödyttämätöntä työtä tai heilumaan sosiaalipummiyritysten sirkuspellenä taloudellisten rangaistusten uhalla.
Pitkäaikaistyöttömistä tehdään joukoittain "mielisairaita" ja heidät ohjataan psykiatrian piiriin "saamaan apua".
On uskomatonta miten sokeita suomalaiset ovat näkemään mikä tämä kuvio oikeasti on. Harvat ymmärtävät mikä rooli myös psykiatrialla on sosialismissa aina ollut kun valtion perseilyn aiheuttamat ongelmat sysätään kansalaisten vioiksi.Suomi on erilainen yhteiskunta amerikkalaiseen verrattuna mutta tästä tulee ilmi miten psykiatrinen järjestelmä -pehmeämmin siis "mielenterveyshuolto" - toimii politiikassa ja mikä sen tarkoitus on.
https://www.youtube.com/watch?v=_49L_QJgKr0 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On uskomatonta miten sokeita suomalaiset ovat näkemään mikä tämä kuvio oikeasti on. Harvat ymmärtävät mikä rooli myös psykiatrialla on sosialismissa aina ollut kun valtion perseilyn aiheuttamat ongelmat sysätään kansalaisten vioiksi.Ja mikä hauskinta, TE-toimiston väki "loisii" aivan samalla tavalla kuin työtön, sillä heidän palkkansa maksetaan veroilla. Itse asiassaa työtön voi tullla yhteiskunnalle jopa halvemmaksi, kuin TE-toimistossa työttömiä kiusaava kyykyttäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mikä hauskinta, TE-toimiston väki "loisii" aivan samalla tavalla kuin työtön, sillä heidän palkkansa maksetaan veroilla. Itse asiassaa työtön voi tullla yhteiskunnalle jopa halvemmaksi, kuin TE-toimistossa työttömiä kiusaava kyykyttäjä.
Miten niin VOI tulla?
Työtön, varsinkin työmarkkinatuilla ja toimeentulotuilla sinnittelevä työtön, tulee yhteiskunnalle joka tapauksessa halvemmaksi kuin te- virkailija. Vaikka työtön eläisi tukien varassa koko elämänsä hän tulee halvemmaksi kuin te- loinen. TE- toimistoissa on loisinut virkailijoita verorahoilla jo vuosikymmeniä. Palkkiot ehkä ovat vaihdelleet matkan varrella, mutta selvää on että te- loiset ja kaikki muut työllistämistoimissa olevat toimijat ovat tulleet veronmaksajille aika vitun kalliiksi. Eivätkä vain taloudellisessa mielessä. Myös kansanterveydellisessä mielessä. Työttömille heistä on ollut pelkkää haittaa.
TE- loisille maksetaan 2400/kk plus suoriutumisbonukset jokaisesta työttömästä jonka TE- kiusaaja on päässyt sijoittamaan johonkin 9 euron orjatyöhön. Puhumattakaan sitten pomoista ja päälliköistä joille maksetaan verorahoista kuukausittain summai joka on lähempänä kymppitonnia kuin kahta tonnia. Ja mitä he tekevät palkkojensa eteen? Kiusaavat ja ahdistelevat työttömiä työkseen ja hankaloittavat näiden elämää entisestään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin VOI tulla?
Työtön, varsinkin työmarkkinatuilla ja toimeentulotuilla sinnittelevä työtön, tulee yhteiskunnalle joka tapauksessa halvemmaksi kuin te- virkailija. Vaikka työtön eläisi tukien varassa koko elämänsä hän tulee halvemmaksi kuin te- loinen. TE- toimistoissa on loisinut virkailijoita verorahoilla jo vuosikymmeniä. Palkkiot ehkä ovat vaihdelleet matkan varrella, mutta selvää on että te- loiset ja kaikki muut työllistämistoimissa olevat toimijat ovat tulleet veronmaksajille aika vitun kalliiksi. Eivätkä vain taloudellisessa mielessä. Myös kansanterveydellisessä mielessä. Työttömille heistä on ollut pelkkää haittaa.
TE- loisille maksetaan 2400/kk plus suoriutumisbonukset jokaisesta työttömästä jonka TE- kiusaaja on päässyt sijoittamaan johonkin 9 euron orjatyöhön. Puhumattakaan sitten pomoista ja päälliköistä joille maksetaan verorahoista kuukausittain summai joka on lähempänä kymppitonnia kuin kahta tonnia. Ja mitä he tekevät palkkojensa eteen? Kiusaavat ja ahdistelevat työttömiä työkseen ja hankaloittavat näiden elämää entisestään.Olet aivan oikeassa! Valitettavasti TE-virkailijat eivät näe itseään työtöntä suurempana taloudellisena rasitteena, koska he ovat töissä.
Kärjistetysti voidaan sanoa, että neljä peruspäivärahalla kituuttavaa työtöntä, joita täytyy Suomessa olla tuhansia, kustantavat lähes yhtä paljon yhteiskunnalle kuin yksi verovaroin palkattu TE-virkailija.
Kun tämä ajatus viimein syttyy virkailijan päässä yön pimeinä tunteina, se voi olla hyvinkin valaiseva ja järisyttävä kokemus! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa lähettää aina sähköpostitse työhakemukset, joista sitten otetaan kuvankaappaukset, ja sen jälkeen nämä kuvankaappaukset lähetetään te toimistoon. Toimin itse aina näin. Myös hakemukset jäävät sähköpostin lähetetyt-osioon, josta on helposti vielä todistettavissa päivämäärä ja kellonaika, jolloin työhakemukset on lähetetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa lähettää aina sähköpostitse työhakemukset, joista sitten otetaan kuvankaappaukset, ja sen jälkeen nämä kuvankaappaukset lähetetään te toimistoon. Toimin itse aina näin. Myös hakemukset jäävät sähköpostin lähetetyt-osioon, josta on helposti vielä todistettavissa päivämäärä ja kellonaika, jolloin työhakemukset on lähetetty.
On olemassa paljon ihmisiä joille joku kuvakaappauksen tekeminen on aivan vierasta. Tietotekniset taidot eivät välttämättä ole kaikilla ajan tasalla. Jos näin on, siitä seuraa että mahdollisuudet puolustautua tällaista mielivaltaa vastaan ovat olemattomat.
Ei voi olla niin että työttömän on koko ajan osattava ennakoida häneen kohdistettavaa mielivaltaa koska muuten häntä kusetetaan ja rangaistaan. Ei ketään voi velvoittaa elämään elämäänsä siten että on osattava etukäteen "tajuta" tehdä sitä ja tätä koska muussa tapauksessa joku työttömän palvelija voi aiheuttaa taloudellisen katastrofin vain kusipäisyydessään.
Ihmisten tietämättömyyttä ja osaamattomuutta käytetään surutta hyväksi. Mutta tässä nyt on valtion laitoksesta kyse ja isoon määrään tavallisia kansalaisia kohdistuvasta toiminnasta.
- Anonyymi
Se on yksi päivä kun työkkärin seinän läpi tulee kaivinkone ja pistää koko toimiston maan tasalle...
https://www.youtube.com/watch?v=KUr-Tn3VDhI - Anonyymi
En tajuu minkä takia ne poistaa viestejä.
4 vuotta olin, tapasin kaikeen maailman, yksilövalentajia, ohaajija, osaajija ja experttejä. Karenssiin loppu, vaikka oli luvatti että Karenssi ei voi tulla. - Anonyymi
Vitun paskahousut, kun poistavat, näitä lukee ehkä 200 henkilö, 6 miljoonan asukkaan maassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 272361
En halua miestä joka
Havisee kuin haavan lehti kakat housussa eikä uskalla ottaa ohjia ja lähestyä naista. Niin kuin miehen kuuluu tehdä, oll2771961Arki on paljon tylsempää
kun en voi enää ihaillen seurata työntekoasi. Hyvä puoli on se että saan nukuttua ja syötyä, ei ollut kivaa olla jatkuva281865Keskisarja todettiin rasistiksi
Yhdenvertaisuusvaltuutetun mukaan Keskisarjan lausunnot Ylen A-Studiossa viime viikolla täyttävät rasismin määritelmän4651751Yllättyisit miten iso, paksu ja esteettisesti kaunis minulla on!
Haluaisin tehdä sillä vaikutuksen sinuun ihana nainen. ❤️❤️🧡💛💚141719- 1611665
Mikä tarve Kontulalla on paljastaa seksityötaustansa
Anna Kontula on koettu totiseksi kansanedustajaksi. Joka tosin on puolustanut aina seksityöläisiä. Mutta nyt Kontula ava3651258Olitkohan koskaan
yhtä optimistinen kuin minä siitä, että jonain päivänä olisimme vielä yhdessä? Vai uskoinkohan minä yksinäni siihen, jos861129Sen pienen ohimenevän hetken tänään sain ihailla sua
ehkä taas joskus. Taitaa aina vuosi mennä, kun eteen ilmaannut. Mieheltä naiselle.91082- 931039