Miksi uskovaiset valehtelevat niin pirusti?

Anonyymi

Niin miksi? He väittävät jonkun jumalan olevan olemassa, vaikka sellaista ei ilmiselvästi kuitenkaan ole. Kummallinen tarve heillä puhua paskaa.

29

77

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos uskoo uskovaisten perusvalheen niin uskoo kaiken muunkin heidän rahastuksen 🤣

• Anonyymi

Sepä se. Eipä ihme, että juuri juutalaiset ovat kirjoittaneet Raamatun. Hehän tunnetusti taitavat taloudelliset jutskat. Israelkin pärjää mainiosti Yhdysvaltain tuilla.

• Anonyymi

Aloittajalla kova väite. Mistä hän voi tietää, ja sanoa kuin tietäisi, ettei Jumalaa olisi olemassa.
        Ymmärtäisin sanottavan, että ei usko jonkun olemassaoloon, mutta ei voi kieltää jotain mistä ei mitään tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajalla kova väite. Mistä hän voi tietää, ja sanoa kuin tietäisi, ettei Jumalaa olisi olemassa.
        Ymmärtäisin sanottavan, että ei usko jonkun olemassaoloon, mutta ei voi kieltää jotain mistä ei mitään tiedä.

Sellaista ei ole, mitä ei ole. Siten sen pystyy sanomaan.
        Jos sinulla ei ole rahaa, et sinä valehtelemalla rikkaaksi muutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos totta puhutaan, uskovalla on sama tilanne: ei hänkään tiedä, onko jumala olemassa tai ei, eikä tiedä mitään jumalasta, mutta tinkaa kuitenkin naama punaisena ettfä jumala on. Ihan samalla viivalla ollaan: usko kun ei ole todellisuutta koskaan.

• Anonyymi

Valehtelu on sitä, että sanoo jotain mikä ei ole totta. Todellisuus on ainoa objektiivinen totuuden kriteeri. Kristityt ovat hylänneet todellisuuden totuuden kriteerinä ja eksyneet omaan harhaisten kuvitelmien ryteikköön. Kun ote todellisuudesta kirpoaa ei kristitty enää itsekään ymmärrä mikä on totta ja mikä valetta.

• Anonyymi

Kommentoit viisaasti, kiitos. Juuri noinhan sen täytyy olla.

• Anonyymi

Käsittääkseni valehtelu on sitä, että puuhuu tietoisesti vastoin tosiasioita. Kaikki toden vastainen puhe ei ole valehtelua. Paskanpuhuja ei ehkä tietoisesti valehtele, mutta ei vaan välitä faktoista. Joku voi olla vilpittömästi vain väärässä käsityksessä. On vaikea löytää hyllystä sinistä purkkia, jonka muistaa olleen vihreä. Vailtettavasti jotkut väärät käsitykset ovat niin sitkeässä, että tarvitaan monta metriä rautalankaa niiden oikaisemiseen. Jos sekään riittää.

• Anonyymi

> Miksi uskovaiset valehtelevat niin pirusti?

Miten todistat heidän väitteen valheeksi? Jos et mitenkään, kannattaisi ehkä vetää perätön syytös pois?

• Anonyymi

Jos menen pankkiin pyytämään lainaa, minulta vaaditaan vakuudet sen saamiseen. Sen sijaan uskovaiset vaativat todisteita siitä, ettei heillä muka olisi vakuuksia lainan saamiseen. Ristiriita todellisuuden ja kuvitellun välillä on siis tämä. Kannattaisi harkita, mitä töksäyttelee.

• ”Miten todistat heidän väitteen valheeksi?”

Väitteen esittäjällä on todistustaakka eli siis velvollisuus osoittaa todeksi, tosiasioita vastaavaksi. Uskovaisen pitäisi siis todistaa Jumala todeksi.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Burden_of_proof_(philosophy)

Valehtelu tarkoittaa jonkin asian tarkoituksenmukaista esittämistä vilpillisesti. Valehtelemista on esimerkiksi jonkin perättömän väitteen esittäminen, joka ei ole totta tai ei pidä paikkaansa.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Valehtelu

Tällä perusteella uskovaisten jumalväitteet menevät valehtelun puolelle kun heidän pitäisi ymmärtää oma todistustaakkansa, mutta edelleen ilman todisteita esittävät väitteitä jumalastaan.

• Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

”Miten todistat heidän väitteen valheeksi?”

Väitteen esittäjällä on todistustaakka eli siis velvollisuus osoittaa todeksi, tosiasioita vastaavaksi. Uskovaisen pitäisi siis todistaa Jumala todeksi.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Burden_of_proof_(philosophy)

Valehtelu tarkoittaa jonkin asian tarkoituksenmukaista esittämistä vilpillisesti. Valehtelemista on esimerkiksi jonkin perättömän väitteen esittäminen, joka ei ole totta tai ei pidä paikkaansa.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Valehtelu

Tällä perusteella uskovaisten jumalväitteet menevät valehtelun puolelle kun heidän pitäisi ymmärtää oma todistustaakkansa, mutta edelleen ilman todisteita esittävät väitteitä jumalastaan.

> Väitteen esittäjällä on todistustaakka

Olen samaa mieltä. Siksi, kun joku väittää toista valehtelijaksi, väitteen esittäjän kuuluu esittää todisteet syytökselle.

• Anonyymi kirjoitti:

> Väitteen esittäjällä on todistustaakka

Olen samaa mieltä. Siksi, kun joku väittää toista valehtelijaksi, väitteen esittäjän kuuluu esittää todisteet syytökselle.

”Siksi, kun joku väittää toista valehtelijaksi, väitteen esittäjän kuuluu esittää todisteet syytökselle.”

No itse asiassa valehtelua ei tarvitse tässä tapauksessa todistaa. Väitteen toistuva esittely ilman todisteita on jo itsessään osoitus valehtelusta.

• Anonyymi
        Moses_Zuckerkandl kirjoitti:

”Siksi, kun joku väittää toista valehtelijaksi, väitteen esittäjän kuuluu esittää todisteet syytökselle.”

No itse asiassa valehtelua ei tarvitse tässä tapauksessa todistaa. Väitteen toistuva esittely ilman todisteita on jo itsessään osoitus valehtelusta.

> Väitteen toistuva esittely ilman todisteita on jo itsessään osoitus valehtelusta.

Ei ole. Vaikka henkilö ei pystyisi todistaa väitettä, se ei välttämättä ole valhe. Ja, vaikka asia ei olisi totta, se olisi valehtelua vain, jos henkilö tietoisesti antaa värää tietoa.

• Anonyymi kirjoitti:

> Väitteen toistuva esittely ilman todisteita on jo itsessään osoitus valehtelusta.

Ei ole. Vaikka henkilö ei pystyisi todistaa väitettä, se ei välttämättä ole valhe. Ja, vaikka asia ei olisi totta, se olisi valehtelua vain, jos henkilö tietoisesti antaa värää tietoa.

"Vaikka henkilö ei pystyisi todistaa väitettä, se ei välttämättä ole valhe."

Se on perätön väite ja saattaa siten olla valhe. Tällä perusteellahan minä voin väittää sinua vaikkapa pedofiiliksi enkä valehtele. Eikö niin? Montako lasta olet raiskannut?

• Anonyymi

Raamatusta löydät totuudem. Lue se sieltä jo tänään.

• Anonyymi

Raamattu on juutalaisten satusetien kirjoittamaa sepitettyä potaskaa. Se ei siis ole totta eikä sieltä totuus löydy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on juutalaisten satusetien kirjoittamaa sepitettyä potaskaa. Se ei siis ole totta eikä sieltä totuus löydy.

Sanoin: totuudem

En totuuden

Olem kamssasi samaa mieltäm

• Anonyymi

Jakautunut kolmeen ja kasaantunut yhdeksi samaan aikaan.
      Vain piru ottaa selvää.

• Anonyymi

Jos sanoisin että olen nähnyt Jumalan, tai hän puhui minulle, et uskoisi kuitenkaan.
        Miten sellaisen voi todistaa? Siksi uskovan ei ole hyvä todistella mitään uskomattomille, koska he eivät usko.
        Jeesus sanoo isossa kirjassa epäuskoisille: te vaaditte minulta ihmettä, että uskoisitte. Mutta minä sanon, vaikka minä näyttäisin teille ihmeen, te ette siltikään uskoisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sanoisin että olen nähnyt Jumalan, tai hän puhui minulle, et uskoisi kuitenkaan.
        Miten sellaisen voi todistaa? Siksi uskovan ei ole hyvä todistella mitään uskomattomille, koska he eivät usko.
        Jeesus sanoo isossa kirjassa epäuskoisille: te vaaditte minulta ihmettä, että uskoisitte. Mutta minä sanon, vaikka minä näyttäisin teille ihmeen, te ette siltikään uskoisi.

"Jos sanoisin että olen nähnyt Jumalan, tai hän puhui minulle, et uskoisi kuitenkaan."

Totta. Jonkun muunkin kuin höperön väittäjän pitää kokea sama ennen kuin asia on oikeasti uskottava.

• Anonyymi

Joo. Oikeastaan Herrassa piilee nuo kaikki neljä saamaan aikaan. Kaikkea ne juutalaiset keksii.

• Anonyymi

Eivät uskovaiset valehtele. He tosiaan luulevat, että Jumala on olemassa.

Jos joku uskoo, että saunatonttu on todellinen, niin ei hän valehtele, kun sanoo sen olevan todellinen.

• Anonyymi

Uskovaiselle se miltä tuntuu on totta. Kun uskovaisesta tuntuu, että Jumala on olemassa, niin uskovaiselle Jumalan olemassaolo on fakta. Ei hän ymmärrä valehtelevansa kun väittää Jumalan olevan olemassa.

Uskovainen on niin pihalla siitä, mikä on totta tai todellisuus, että useat heista on täysin kyvyttömiä ymmärtämään jakoa totuuden ja valheen välillä.

Säälittävää sakkia.

• Anonyymi

Raamatusta löydät sfeinowfk0ef0gjin. Lue se sieltä jo tänään

• Anonyymi

Usko on henkilökohtainen asia. Et voi nähdä toisen ihmisen aivoihin kertyneitä kokemuksia, kuten tuhansia rukousvastauksia, keskusteluja Raamatun Taivaan Isän, hänen poikansa Jeesuksen ja Pyhän Hengen kanssa. Heidän antama siunaus,rauha ja yltäkylläinen peloton elämä Jumalan rakkaana lapsena. Suosittelen sinullekin, sillä Jumalan antaa vain hyvää, vaikkei se aina siltä näytäkään, sillä me emme näe kokonaisuuksia, vain elämän sirpaleita. Käsitin aloituksesi provosoinniksi, mutta provosoiduin silti.

• Anonyymi

Jumalaa ja kumppaneita ei edelleenkään ole, vaikka valehtelisit kuinka.

• Anonyymi

Valehteleminen sisältyy uskontoon. Tästä me olemme uskottomien kanssa muutamia kertoja keskustelleet. Koulutukset ovat mitä sattuvat, teot ihmetekoja kenenkään uskomatta heille kohdistuneena, valehtelua omaisuuksista ja nuorten naisten panemisista vanhalla iällä jne. Täysin sairasta joukkoa.

• Anonyymi

Ei uskovaiset valehtele, koska kyse on uskosta. Heille Jumala on totta. Uskoohan ateistitkin alkuräjähdykseen, vaikka siitä ei ole suoria todisteita. Usko voi olla hyvinkin vahva ja kiistämätön.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      90
      4393
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      58
      3062
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      113
      2521
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      116
      2340
    5. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      40
      2023
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1977
    7. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      75
      1863
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      224
      1733
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1627
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1608
    Aihe