Tehokas, kevyt, pieni, yksinkertainen, pyörähtää kevyesti käyntiin pakkasellakin, pakoputki ei ruostu, Ei öljynvaihtoa, välitön reagointi kaasuun.
Männän ja sylinterin vaihtaa itsekin tietyn tuntimäärän välein. Jää jakojutut unholaan.
Ja suorasuihkutus on taloudellinen.
Kaksitahtiautolla olisi helpompi kikkailla kuin raskaalla nelarilla joka ei käänny vaan puskee.
Väärin ymmärretty kaksitahtimoottori. Paljon hyviä puolia autokäytössäkin.
18
198
Vastaukset
- Anonyymi
Ai että pakoputki ei ruostu! Ostan heti huomenna sellaisen.
- Anonyymi
Se perinteinen kaksitahtinen, mitä ajattelit, ei mene nykyisistä päästömääräyksistä läpi.
- Anonyymi
Eli ei ole väärin ymmärretty. Sen joutuu toteuttamaan samalla tavalla kuin isot kaksitahtidieselit. Kampikammioon öljyt kuten nelitahtisessa ja mekaaninen ahdin. Kampikammiota ei käytetä pumppuna vaan ahdinta. Noita kaksitahtisia on edelleen käytössä laivakoneissa ja joissakin jenkkikuormureissa dieselversiona..
- Anonyymi
ei ole kyllä ikävä wartpurkkeja!
- Anonyymi
Wartburg oli tilava perheauto, mitä turhaan syrjittiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wartburg oli tilava perheauto, mitä turhaan syrjittiin.
Hyvä ja halpa kulkine. Ei kelvannut nirppanokille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ja halpa kulkine. Ei kelvannut nirppanokille.
Hirveitä käryttäjiä ja älytön bensan kulutus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hirveitä käryttäjiä ja älytön bensan kulutus.
Paljonko warre kuluttti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko warre kuluttti?
Autodatan mukaan 1.0 50hv 10l, huiput 120 ja kiihtyvyys 20s, öljyä 1l/40l polttoainetta eli 2,5l/1000km, vähemmn kuin mitä opel kuluttaa.
Lopussa tehty 4-tahtisenakin. Huvittava juttu wikipediassa.,4 mäntää etujarruissa, miksiköhän, "Auton huippunopeus oli 140 km/h ja kiihtyvyys 0–100 km/h kesti 20 sekuntia". Prototyypissä ollut oikein spoilerikin takana.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Wartburg_1.3 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autodatan mukaan 1.0 50hv 10l, huiput 120 ja kiihtyvyys 20s, öljyä 1l/40l polttoainetta eli 2,5l/1000km, vähemmn kuin mitä opel kuluttaa.
Lopussa tehty 4-tahtisenakin. Huvittava juttu wikipediassa.,4 mäntää etujarruissa, miksiköhän, "Auton huippunopeus oli 140 km/h ja kiihtyvyys 0–100 km/h kesti 20 sekuntia". Prototyypissä ollut oikein spoilerikin takana.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Wartburg_1.3311 ja 313 olleet paljon paremman näköisiä perusmalleinakin, coupena hienoja.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wartburg_(marque) - Anonyymi
Trabantit ja Wartburgit olivat sosialistisen DDR:n humanistis-teknologisen kehityksen huipputuotteita. Niiden tilausaikakin oli yli 30-vuotta. Ne tuottivat saasteita yli 20-kertaa enemmän kuin V8-koneella varustettu iso Mercedes. Tämän vuoksi kaikki ruokakin DDR:ssa maistui kakstahtikoneiden pakokaasulle. DDR:n yleisin ateria oli eltaantunutta ihraa siltävät kaalikääryleet ja niitä syötettiin hirmuvallan pelottelemille ihmisille asbestilla vuoratuissa ravintoloissa. Tämän vuoksi keuhkosyövät olivat hyvin yleisiä DDR:ssä. Tästä huolimatta DDR:n ylin johto mainosti maansa retuperälle ajettua ja valhehtelevaan tieteeseen perustuvaa terveydenhoitoa maailman parhaaksi. Tämä manipulaatio uskottiin jopa Suomen ylintä johtoa myöten. Täälläkin oli kammottavan paljon näitä DDR:n diktatuurin piikkiin määkiviä haloslaisia idiootteja korkeissa viroissa ...ja on vieläkin. Nyt he vain pukeutuvat Vihreän puolueen ja setalaisuuden kammottavan saatanalliseen kaapuun. Sama raaka valehtelu ja brutaalin diktatoorisen hirmuvallan kaipuu kaikuu heidän sanoissaan mm. ilmastohömpan muodossa. Yle on tämän vaarallisen mädännäisyyden levittäjä Suomessa. Muistakaa vielä tämä. Ylen korkein pomo Thomas Wilhelmsson oli fundamentaalinen kommunisti, joka ei ole ikinä tehnyt sekuntiakaan työtä Suomen puolesta. Juuri hänen sairas äärivasemmistoilaisille tyypillinen vallanhimonsa pilasi totaalisesti Ylen.
- Anonyymi
Kaksitahtitekniikankin pystyy toteuttamaan niin monella tavalla!
Periaatteessa aivan samoin kuin nelitahtisenkin.
Asensivat ainakin Soarer malleihin. 3 l. suora kuutonen, vääntölukemat eivät kuulemma kalvenneet Ameriikan 454 myllyille?
Ford suunnitteli ottavansa Fiesta mallissa käyttöön 1,2 l. , 3 syl., kaksitahtimoottorin!
Sen historia on sitten hämärämpi, miksi ei kaupallistettu?
Nykyiset päästörajoitukset kyllä edellyttää erillisvoitelua!
Moottoritekniikan kanssa nähdään, ettei aina paremmat ominaisuudet, kuten kevyempi, pienempi cc. tilavuus, pienempi koko samalla teho- ja vääntöominaisuuksilla, välttämättä ratkaise kaupallista menestystä!
Mitenköhän pitkälle 2-t. tekniikka olisi kehitetty tähän päivään mennessä, jos vaikkapa suuret autonvalmistajat olisivat ottaneet sen vakavasti kehitystyön alle?
Kyllä nykyäänkin onneksi kehitetään autokäyttöön ko. teknologiaa!
Esim. USAlainen Achates Power!- Anonyymi
Markkinataloudessa varsinkaan ei järki voita juuri koskaan, vaan pelkkä ahneus, itsekkyys, voiton maksimointi ja massoille markkinoitu mielipide päättävät ja vituiksihan se menee.
Maailma olisi varmasti radikaalisti toisenlainen, jos järki olisi voittanut aina... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markkinataloudessa varsinkaan ei järki voita juuri koskaan, vaan pelkkä ahneus, itsekkyys, voiton maksimointi ja massoille markkinoitu mielipide päättävät ja vituiksihan se menee.
Maailma olisi varmasti radikaalisti toisenlainen, jos järki olisi voittanut aina...Onneksi edes tuossa asiassa järki voitti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markkinataloudessa varsinkaan ei järki voita juuri koskaan, vaan pelkkä ahneus, itsekkyys, voiton maksimointi ja massoille markkinoitu mielipide päättävät ja vituiksihan se menee.
Maailma olisi varmasti radikaalisti toisenlainen, jos järki olisi voittanut aina...Täysin samaa mieltä. Paskapersekommareita eikä heidän ohjelmallista valehteluaan olisi täällä kumarreltu ikinä.
- Anonyymi
Yamahalla oli veneiden 2-tahtisissa 1% seosöljy jo 40v sitten.
Kun laskee tuolla perusteella öljyn kulutuksen niin VAG konsernin autoissa (myös Mersussa) tehtaan sanoma maksimi sallittu öljyn kulutus tarkoittaa isompaa voiteluöljyn kulutusta kuin 40v takainen Yamahan 2-tahtinen.
Jos 2-tahtisessä olisi katalysaattori niin päästöt ihan samat kuin nelarillakin.
Isojen laivojen koneet on 2-tahtisia venttiilikoneita. No iso öljytankkeri päästää enemmän päästöjä kuin kaikki suomen autot yhteensä ja siellä laivassa palaa melkein öljytervaa muistuttavaa tavaraa mistä lähtee ihan toisenlainen myrkkypilvi kuin autoista. Laivojen päästöjä kun ei oikein rajoiteta. - Anonyymi
Kaksitahti diesel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Two-stroke_diesel_engine- Anonyymi
Eivät tee katsatuksessa päästömittausta 2 tahtiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216705Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562303- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981055- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.89953Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767