Erehtyikö Jumala, Rauhan ruhtinas, kaksi kertaa?

Kun valitsi Israelin kansan keskeltä omaksi Pojakseen puusepän pojan:

"Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa.
En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa?
En suinkaan, vaan riitaa!"

Toinen erehdys, kun hän käski Poikansa ilmestyä murhaaja Saulille, josta Saatana sai oman profeettansa, Paavalin, maan päälle:

"Saul oli samaa mieltä kuin muut ja hyväksyi sen, että Stefanos surmattiin. Sinä päivänä puhkesi ankara vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan, ja kaikki muut paitsi apostolit hajaantuivat eri puolille Juudeaa ja Samariaa.

Mutta Saul tahtoi tuhota seurakunnan.
Hän kulki talosta taloon, raastoi miehet ja naiset ulos ja toimitti heidät vankilaan.

Saul uhkui yhä vihaa ja murhanhimoa Herran opetuslapsia kohtaan.
Hän meni ylipapin luo ja pyysi tältä Damaskoksen synagogille osoitettuja kirjeitä, jotka valtuuttaisivat hänet vangitsemaan tuolle tielle lähteneet, sekä miehet että naiset, ketkä vain käsiinsä saisi, ja tuomaan heidät Jerusalemiin."

Jumala ei erehtynyt, vaan halusi päästä eroon verenhimoisesta ihmiskunnasta järjestämällä heille Suurta Jytkyäkin suuremman jytkyn: Rajun Eksytyksen, heittämällä Saulin Saatanan syliin:

Kun Silas ja Timoteus saapuivat Makedoniasta, Paavali oli jo kokonaan antautunut julistamaan sanaa.
Hän todisti juutalaisille, että Jeesus on Messias,
mutta juutalaiset väittivät herjaten vastaan.
Silloin hän pudisti pölyn vaatteistaan ja sanoi:
"Tulkoon teidän verenne teidän itsenne päälle!
Minä en enää ole teistä vastuussa.
Tästedes puhun pakanoille."

Pakanat ihastuivat ja rakastuivat, kun Paavali sai kaverikseen Pietarin ja 10 muuta opetuslasta, jotka antoivat heille Perustuslain ja asetuksen.

"Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi käyttää opetuslapsista nimitystä kristitty.

KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS

"Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä.
Siinä on maailma minulle ristiinnaulittu ja minä maailmalle.

Tiedättehän, ettei teitä ole lunastettu isiltä perimästänne tyhjänpäiväisestä elämästä millään katoavalla tavaralla, hopealla tai kullalla, vaan Kristuksen, tuon virheettömän ja tahrattoman karitsan, kalliilla verellä."

Tällä Pyhän Hengen herjauksella laki saatettiin voimaan:

"Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.
Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

Ja niin alkoi Kristinusko. Saatanan seurakuntien perustamiset ja kun aika oli kypsä, ristiretket.

Siksi Johannes tiesi tämän jo vuonna 90.
"Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa."

Kristuksesta vuodattamalla verellä Saatana sovitti ja lunasti koko ihmiskunnan itselleen.

"Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä
-- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan."

6

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumalasta keskusteleminen on ihan samaa viihdesettiä mitä jo muinaiset roomalaiset ja antikin kreikkalaiset harrastivat väitellessään jumalistaan.
      Eli eipä ole osa ihmiskunnasta mainittavasti edennyt evoluutiossa. Ymmärrän hyvin lasten leikeissään kinaamisen, että meidämpä isä... meidämpä auto... Minun robotti.. minun Pokemon on parempi kuin sinun. Mutta että aikuiset jaksaa vääntää tuollaisesta.

      • Mikä ihme se muka on, kun sinäkin aikuisena osaat vääntää tuollaista soopaa?


    • Kun Saatana sai palvelijansa, esivallan ja papit tappamaan Jumalan Pojan, ei Jumalakaan jäänyt toimettomaksi, vaan heitti heidät Saatanalle.

      Joka aloitti välittömästi Suuren Voitonpäivän paraatin, joka jatkuu edelleen.

      "Paavi Urbanus II aloitti ristiretket kutsumalla Clermontin kaupunkiin Keski-Ranskaan kirkolliskokouksen keskustelemaan Jerusalemin vapauttamiseksi.

       Sinne ei tullut ainoastaan kirkon miehiä, vaan myös ritareita ja vasalleja, niin etteivät läheskään kaikki mahtuneet kaupunkiin, vaan monet asuivat ympärillä olevissa kylissä, teltoissa tai paljaantaivaan alla.
       
      Siellä paavi selosti kristittyjen osaksi tulleita kärsimyksiä Palestiinassa ja kehoitti kaikkia lähtemänään sotaan Pyhän maan vapauttamiseksi: 

      Sellainen yritys olisi itse Jumalan tahto, ja itsekukin saisi syntien anteeksiantamuksen ja iankaikkisen autuuden.

       "Te, jotka olette surmanneet veljenne. niin paavi puhui, "te, jotka olette tarttuneet aseisiin isiänne vastaan, te, jotka olette tehneet salamurhan sekä ryöstäneet toisten omaisuutta, leskien ja orpojenkin, lähtekää nyt vapauttamaan Jerusalemia, jos sielunne on teille rakas, sillä se on Jumalan tahto..."

       "Se on Jumalan tahto, se on Jumalan tahto!" huusi yhteen ääneen monta tuhatta innostunutta henkeä, ja ritarit, vasallit, papit, ylhäiset ja alhaiset tunkeutuivat paavin ympärille saadakseen hänen vihkimänsä, punaisesta villakankaasta tehdyn ristin kiinnitettäväksi vasempaan olkapäähänsä merkiksi siitä, että he ottivat osa retkeen. 
      Tämän merkin johdosta sanottiin retken osanottajia ristiretkeläisiksi ja itse hanketta ristiretkeksi .

      Polvilleen langeten ristiretkeläiset lupasivat, etteivät laskisi aseitansa, ennen kuin olivat vapauttaneet Pyhän maan uskottomilta (1095)"

       (WSOY: Jokamiehen maailmanhistoria)." 

      30-vuotinen sota
      Tappajat eivät ole koskaan velttoilleet verta vuodattaessaan, kun ovat Raamatusta saaneet käskyn teoilleen:

      "Kirottu olkoon jokainen, joka suorittaa veltosti Herran antaman tehtävän. Kirottu olkoon se, joka ei miekallaan vuodata verta!"

      Tätä noudattivat myös ne esi-isämme, jotka Ruotsin kuninkaan Kustaa II Adolfin johdolla läksivät vuonna 1618 kolmeksikymmeneksi vuodeksi Eurooppaan tappamaan katolilaisia - Jumalan nimeen, tietenkin:

      "Kun kummatkin sotajoukot olivat paikoillaan, ratsasti Kustaa Aadolf keskelle taistelurintamaa. Siellä hän pysähtyi, otti toisella kädellään hatun päästään ja tarttui toisella miekkansa kahvaan, korotti äänensä ja sanoi:

      "Armollinen Jumala, joka pidät voiton ja tappion kädessäsi, käännä kasvosi, meidän, palvelijoittesi puoleen. Kaukaisesta maasta ja rauhallisista asunnoista olemme tulleet tänne taistelemaan vapauden, totuuden ja evankeliumin puolesta. Anna meille voitto pyhän nimesi tähden, amen!"
      (WSOY: Jokamiehen maailmanhistoria)

      Kun esi-isät olivat päässeet eroon ruotsalaisista ja venäläisistä. alettiin tappaa omia veljiä ja sisaria.
      Tämän takia Jeesuksen käsky on EHDOTON:

      "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

    • Myös Martti Luther teki ikioman ristiretkensä.

      "Muistakaa johtajianne, niitä, jotka julistivat teille Jumalan sanaa. Pitäkää mielessänne, miten he elämänsä elivät, ja ottakaa heidän uskonsa esikuvaksenne."

      Miten Martti Lutheristakin tuli murhaaja? "Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa." "Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän valehtelee. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota ei ole nähnyt."

      Tämän, Paavalin opetuksen sisäistäminen johdatti Martti Lutherin Saatanan syliin, kuten Paavalinkin:

      "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
      Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
      Säilytä sinä oma uskosi Jumalan edessä.
      Onnellinen se, joka ei tuomitse itseään siitä minkä uskoo oikeaksi.
      Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu.
      Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

      Tuskin kukaan luterilainen enää haluaa edes muistella näitä kahta Martille paljastettua totuutta:

      "Teologiset tiedekunnat ovat Saatanan pääsynagogia."
      "Paavi on antikristus."

      Talonpoikaiskapina 1500 luvulla johdatti Lutherin murhaajaksi, kun ihmisarvoista elämää vaativat talonpojat nousivat ruhtinaita vastaan.

      Aluksi Luther oli heitä puolustamassa, mutta sitten muisti tuon Paavalin opetuksen: "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

      Tämän jälkeen hän alkoi yllyttää ruhtinaita ja sotilaita:
      "Tappakaa, ken siihen vain pystyy!"

      Kun hän sitten oli siinä ahtaan portin edessä, ja Pyhä Henki vaati häntä tilille tuhansien talonpoikien tapattamisesta.
      Hän uskoi tuon äänen Saatanan ääneksi ja heitti mustepullon seinää, jonka takaa tuo ääni kuului. Koska hän uskoi olevansa armosta pelastettu.

      Jos Pyhä Henki vielä jonkun jumalanhuoneen pappia vaatisi tilille ihmisille valehtelemisesta, saattai kirkkoviinipullo lentää kohti seinää, jonka suunnasta Pyhä Henki häntä kutsui.

      Ei teidän tarvitse tätä pelätä, ei Jumala enää teitä kutsu, kun kerran Golgatalla teistä eroon pääsi.

    • Anonyymi

      Taisipa erehtyä kolmannekin kerran, kun sinut kutsui?

      • Jos olisi erehtynyt, ei sinullakaan olisi mitään syytä minua vihata.

        "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi niille ihmisille, jotka valitsit maailmasta ja annoit minulle. He olivat sinun, ja sinä uskoit heidät minulle.
        He ovat ottaneet omakseen sinun sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu.
        Pyhitä heidät totuudellasi.
        Sinun sanasi on totuus."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3095
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2462
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2257
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1837
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1094
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe