Miten reagoisit jos ...

Anonyymi

pitkäaikainen ystäväsi pistäisi välit poikki vedoten siihen, että yhteiskunnallinen asemasi ei ole tarpeeksi korkea?

23

819

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitäisikö näytteleminen siis lopettaa vai..

    • Anonyymi

      No sitten kävisi niin. Ihmettelisin kyllä.

    • Anonyymi

      En reakoi mitenkään, kaikkea aikansa. Valitettaviahan tällaiset on aina. Aina hyvä ajatella niin, et pakkoa ei ole ystävyyteen kenenkään kanssa. Jos näin menee tuntemukset ristiin kuin teillä niin turha roikkua toisessa, jollei luottoa tunnu olevan.

      Itsellä kans karsiutunut ystäviä, ehkä päällimmäisenä itsellä ollut luottamuksen puute toiseen, jolloin yhteyden pitäminen jää vähemmälle tai loppuu kokonaan? Itse ajattelen, et ystävyys on valinnainen, ei pakotettua. Sen on hyvä olla reilua ja toisen huomioivaa, kunnioittavaa ja arvokasta.

      Ystävä kuuntelee, antaa apua ja on luotettava. Ei vaadi liikoja toiselta ja on hyväntahtoinen. Toinen ei saa joutua hyväksikäytettäväksi, huonoa on, jos syntyy epäilyjä ystävyydestä? Silloin on jotain vikaa, eikä tunnu molemminpuoliselta.

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että ihmisillä on vaikeita aikoja, jolloin kaipaa omaa aikaa, silloin oikea ystävä ymmärtää tilanteen, eikä vaadi yhteistä aikaa. Meitä on moneksi, nämä on omia tuntemuksia ystävyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että ihmisillä on vaikeita aikoja, jolloin kaipaa omaa aikaa, silloin oikea ystävä ymmärtää tilanteen, eikä vaadi yhteistä aikaa. Meitä on moneksi, nämä on omia tuntemuksia ystävyydestä.

        Mä olen jo pitkään tottunut siihen, ett yks tuttu ei välillä pidä yhteyksiä ollenkaan, kun hänellä menee lujaa, aluksi kirpaisi, kun muiden tuttujensa kans näki jopa töissä ja heidän kans vielä sitten viestitteli ja mulle vähemmän, tuntui, ett häiritsin, jos jotain laitoin, joten otin takapakkia. Nyt olen tosiaan pitkään ollut sivuosassa, enkä koe enää olevani mikään ystävä, hän ehkä kuvittelee yhä, ett luulen olevamme ystäviä, yksin on vaikea ystävä olla, jos hän on nostanut muut tärkeysjärjestyksessä ylemmäksi ja mut pistänyt jonnekin ö-mappiin. En ole ikinä vaativa ollut, kun viimeksi nähtiin hänen pyynnöstä, silloinkin jutteli mieluummin muiden ystävien kans ja mä istuin yksinäni sen kahvion pöydässä ja kun sattui joku parempi ystävä tulemaan juttelemaan hänelle, mä muutuin ilmaksi. Kerran jätti mut jopa kahvion pöytään yksin istumaan, kun lähti paremman kamunsa kans pois, nousi vaan ja lähti kävelemään sen kamunsa kans, mua kohteli kuin ei olis tuntenut edes mua, tuli helvetin tyhmä olo, kun olin edes vaivautunut hänen pyynnöstä tulemaan sinne. En noiden kertojen jälkeen ole halunnut tavata häntä, ei suostu muualla näkemään kuin siellä entisen koulun kahviossa, jossa se hänen kamu opiskelee ja toinen tekee töitä, mitä mä siellä tekisin, istuisin yksin pöydän ääressä ja hän kävis juttelemassa paremmille kamuilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että ihmisillä on vaikeita aikoja, jolloin kaipaa omaa aikaa, silloin oikea ystävä ymmärtää tilanteen, eikä vaadi yhteistä aikaa. Meitä on moneksi, nämä on omia tuntemuksia ystävyydestä.

        Onko oman ajan kapipuu se kun on rahaa kaikki hyvin. Kun pers auki muistaa ystävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen jo pitkään tottunut siihen, ett yks tuttu ei välillä pidä yhteyksiä ollenkaan, kun hänellä menee lujaa, aluksi kirpaisi, kun muiden tuttujensa kans näki jopa töissä ja heidän kans vielä sitten viestitteli ja mulle vähemmän, tuntui, ett häiritsin, jos jotain laitoin, joten otin takapakkia. Nyt olen tosiaan pitkään ollut sivuosassa, enkä koe enää olevani mikään ystävä, hän ehkä kuvittelee yhä, ett luulen olevamme ystäviä, yksin on vaikea ystävä olla, jos hän on nostanut muut tärkeysjärjestyksessä ylemmäksi ja mut pistänyt jonnekin ö-mappiin. En ole ikinä vaativa ollut, kun viimeksi nähtiin hänen pyynnöstä, silloinkin jutteli mieluummin muiden ystävien kans ja mä istuin yksinäni sen kahvion pöydässä ja kun sattui joku parempi ystävä tulemaan juttelemaan hänelle, mä muutuin ilmaksi. Kerran jätti mut jopa kahvion pöytään yksin istumaan, kun lähti paremman kamunsa kans pois, nousi vaan ja lähti kävelemään sen kamunsa kans, mua kohteli kuin ei olis tuntenut edes mua, tuli helvetin tyhmä olo, kun olin edes vaivautunut hänen pyynnöstä tulemaan sinne. En noiden kertojen jälkeen ole halunnut tavata häntä, ei suostu muualla näkemään kuin siellä entisen koulun kahviossa, jossa se hänen kamu opiskelee ja toinen tekee töitä, mitä mä siellä tekisin, istuisin yksin pöydän ääressä ja hän kävis juttelemassa paremmille kamuilleen.

        Tämä jäänyt itsellä huomaamatta. Itse olen kans lähes vastaavaa kokenut. Tuntenut itseni toisarvoiseksi tai lähes ulkopuoliseksi. Tällainen etäännyttää ja arvottaa ihmisiä. Olin nuorempana iisoissa porukoissa, olin enemmän taka-alalle jäävä kuin huomion kohteena.

        Vähemmän äänessä niin jäänyt senkin takia vähemmälle huomiolle. Nuorena se menee vaan niin, et adhd- tapaukset saa enemmän huomiota ja moni on äänessä siksikin, et saavat haluamaansa huomiota. Itse olin enemmän oman tien kulkija.


    • Anonyymi

      No on kyllä todella pinnallinen peruste. Aito ystävyys ei katso yhteiskunnallista asemaa. Minusta presidentti ja siivooja voivat ihan hyvin olla ystäviä. Sosiaalinen asema on vain rooli, jota vedetään. Aito ihmisyys ei koskaan arvota ketään sen perusteella.

      Toki eri asemissa oleminen saattaa luoda jännitteitä. Kadehtiiko tuo heikommassa asemassa oleva ylempää? Onko vaara, että ylästatuksessa oleva joutuu hyväksikäytön kohteeksi? No, jos näin niin silloin kyse ei olekaan enää ystävyydestä.

    • Anonyymi

      Työttömyyteni takia olen yhdelle tuttavalle alinta kastia, onkin haukkunut mua siitä naamatusten, kun en hänen mielestään ole yrittänyt mitään. Ei hän tiedä yhtään mitään mun aiemmista yrittämisistä, ei edes sitäkään ole vaivautunut ottamaan selvää kuinka monesta paikasta olin työharjoittelupaikkaa kysellyt, kun olimme samalla kurssilla, luuli mun saaneen helpolla sen paikan mihin lopulta pääsin. Ei kaikki ole niin mustavalkoista kuin joku luulee, ottaisi selvää, kyselisi, eikä olettaisi toisesta huonompaa kuin onkaan. En mä mikään tärkeä ole, ei hienoa sukutaustaa, siksikään en ole minkään arvoinen ollut.

    • Anonyymi

      Eihän siinä mitään! Itselle tapahtui niin että tohtorikouluttautunut kaveri mainitsi aivan oudossa tilanteessa rahasta vaikka se ei mitenkään liittynyt asiaan! No, muutama lause vaihdettiin asiasta ja ollaan edelleen kavereita!

    • Olishan se aika ikävä ja ehkä tavallaan kovakin imaginääriläimäys ympäri korvien.
      Mutta mä oon ollu aina hyvä jättämään ihmisiä taakseni, niin ei tekis ongelmaa tossakaan tilanteessa, huishais ja heippa vaan.

    • Anonyymi

      Aikoinaan kun 3 kpl. naisytäviä.Avio erojen jälkeen ,löysivät uudet varakat puolisot jätivät minut,naimatoman naisen,jolla lapsia ja vuokra asunto stadin käppä.Vuodet vierii ja kaikki eläkellä.Alkaa kinostus vanhaan nuoruden ystävän. Miksi? Missä ne ihmisuhtet joiden kanssa eli hyvä osasina eläke ikäisinä on ? Ei kitos en tarvitse heitä.Kunella heidän kipuja ja lihoamisisaan ,vaurautta. Se juna meni jo. Helsinki 94. nainen 69v.

    • Anonyymi

      pakko lopettaa tääkin sivusto, koneelel laitoin jo vpn yhteyden ettei paskanrkki pysty lukeemaan mitään.täällä olen käynyt muista syistä mut ie ku psykoosi nisti täällä kerta häiriköi ni pakko laittaa ääkin boikottiin ei örkistä pääse näköjää muuten eroon

    • Sanoisin että voi voi ja mene sitten matkoihis 😊

    • Anonyymi

      Tuo oli ihan yleistä 70- 80 luku. Erosivat ja saivat ystävät kapattua miehen joilla rahaa.Kumasti vaan kun eläkkelle jäivät tui kaipuu lapsuus ystävien. En näe mitän sytä virtä ystävyttä uudellen. Jotain vikaa heissä jos eivät ole kadoksisaa olet vuodet saanet pysyviä ihmisuteita ja ystäviä.Sinä anna sen pitkäaikaisen ystävän unohtua. Löydät varmasti aitoja ystäviä jotka eivät katso asemaasi oppimäräsi talouttasi. Pidä nistä kiinni ovat arteita matkalla vanhuuten.Älä anna tilaa vuosien saatossa jos uudelen vanha kamus otaa kontaktin. Hän on ollut niin leuhka ja oneton ei yhtän ystävä kiloja paljon saanut siksi ja valtava ylipainoaan.Samalla kehuen matkat,lomat ymm. On tyhjä tynyri,ne kolisee eniten.

    • Anonyymi

      Varmaan sanoisin, että ”Hyvä niin, sillä mielestäni arvomaailmamme eivät enää kohtaa sillä minun mielestäni ihmisarvo ja täten ystävyys ei riipu siitä kuinka korkeassa asemassa on yhteiskunnassa :)))”

    • Anonyymi

      terve menoa

    • Anonyymi

      Olisin tietysti pahoillani koska olisin kuvitellut ettei se merkitse. Hyvä silti että tuli esiin.

    • Anonyymi

      Sellainen ystävä on aika pinnallinen👎 hyvä kun pääsit eroon. 👍

    • Anonyymi

      Ystäväni oli kerran juhlissa ja samoissa juhlissa oli eräs entinen ministeri ja silloin taisi olla vielä SDPn kansanedustaja.
      Hän käveli ystäväni eteen ja töksäytti "Mikä arvo sinulla on yhteiskunnallisessa asteikossa?"
      Ystäväni kysyi "Mitä se sinulle kuuluu?"
      SDP vastasi "En halua olla tekemisissä tarpeettomien ihmisten kanssa".

      Joillekkin se arvoasteikko on tärkeämpi kuin vuosien ystävyys.

      Lisäksi Lähi-Idästä kotoisin olevat henkilöt (ainakin jotkut) katsovat, jos he rikastuvat, köyhät ystävät jäävät samantien taakse. Eikä suostu tuntemaan heitä enää edes moikkaamisen tasolla.

      • Anonyymi

        Oli tainnu nousta kus päähän.


    • Anonyymi

      7 vuorokautta on tärkeät joskus jopa uskonnolliseltakin kannalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe