Nuorentava meikkikikka? No ei TOD

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/d5734005-7f71-4f90-b8ae-5362e3d73819

Ajattelin, että kurkkaanpa miten kaunis nainen nuorennetaan meikeillä, mutta...
Kaikki ensimmäiset n. 7 kuvaparia jotka katsoin, niin omaan silmääni jokainen poskipunattu otos näytti selvästi vanhemmalta kuin se toinen kuva kyseisestä ladystä. Jätin sitten loput kuvat katsomatta, jos niitä siinä jutussa edes oli, jaksa kattoa kuinka nainen rumennetaan poskipunalla.

Nimim. Luomu kunniaan
119642
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 119

Vanhimmat

En ole ikinä oikein ymmärtäny koko poskipunaa, mutta mun nähdäkseni noissa kuvapareissa on isompikin ongelma kuin poskipuna. Jokainen noista punatuista kuvista on kaikenkaikkiaan vahvemmin meikattu ja tosiaan vanhemman näköinen.

Äänestä
  • Aloittaja

Jep, kokonaisuutena paljon vahvemmin pakkeloituja olivat ne ns. kauniimmat kuvat.

Äänestä

• randombypasser kirjoitti:

Jep, kokonaisuutena paljon vahvemmin pakkeloituja olivat ne ns. kauniimmat kuvat.

Kauneushan on tietenkin katsojan silmässä. Että jos nyt sitten tykkää vahvasta pakkelista, niin ne ovat kauniimpia ne pakkeloidummat versiot.

Itse en ole koskaan ollut vahvan meikin ystävä, vaikka lähes joka arkipäivä tulee meikattua. Poikkeuksena joku juhlatilaisuus, jossa vaatetus vaatii seurakseen vähän näyttävämpää.

Noin yleisesti ottaen nuo kaikki iltapäivälehtien nuorentavat meikkikikat ovat aika huvittavaa settiä.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Kauneushan on tietenkin katsojan silmässä. Että jos nyt sitten tykkää vahvasta pakkelista, niin ne ovat kauniimpia ne pakkeloidummat versiot.

Itse en ole koskaan ollut vahvan meikin ystävä, vaikka lähes joka arkipäivä tulee meikattua. Poikkeuksena joku juhlatilaisuus, jossa vaatetus vaatii seurakseen vähän näyttävämpää.

Noin yleisesti ottaen nuo kaikki iltapäivälehtien nuorentavat meikkikikat ovat aika huvittavaa settiä.

Juuri näin, kaihi on katsojan silmissä ja mielipiteitä on moneksi. Kiitos :)

Äänestä

No joo.se naisten turhamaisuus naisille sallittakoon,vai onko se sinulta miehenä jotenkin pois? Antakaa naisten olla naisia ja olkaa itse miehiä!!

Äänestä
  • Kaikenlaiset persu viiva ukot täällä että nainen on nainen ja mies mies. Nainen rakastaa naiseutta iästä tai sukup.elimistä riippumatta. Ukot olkoot ukkoja munallisina tai munattomina. Kaikista pahinta on olla oman itsensä tai ajatuksiensa vanki.

Äänestä

• Aloittaja

Tottakai sallin naisille turhamaisuutensa, mutta on mulla silti oikeus valita mistä pidän ja myös sanoa se ääneen, jos pidän tai ole pitämättä. Rehtinä jannuna vielä uskallan sanoa miksen pidä.

Kestääkö sun luonto sallia mulle tuon oikeuden, jos sallin naisille oikeuden olla turhamaisia, niin halutessaan?

Äänestä

Tottakai sallin naisille turhamaisuutensa, mutta on mulla silti oikeus valita mistä pidän ja myös sanoa se ääneen, jos pidän tai ole pitämättä. Rehtinä jannuna vielä uskallan sanoa miksen pidä.

Kestääkö sun luonto sallia mulle tuon oikeuden, jos sallin naisille oikeuden olla turhamaisia, niin halutessaan?

Miehet on turhamaisempia.

Äänestä

Kestää tietty mutta vain niin että yhdessä ollaan peilin edessä tuijottamassa totuutta. Kukaan ei täällä ole toistaan parempi,oli nuori taikka vanha. Oma asenne tässä on se kaikkea muita ylempi.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Kestää tietty mutta vain niin että yhdessä ollaan peilin edessä tuijottamassa totuutta. Kukaan ei täällä ole toistaan parempi,oli nuori taikka vanha. Oma asenne tässä on se kaikkea muita ylempi.

Eihän tässä ole ketään ylennetty tai alennettu, kunhan vain totesin mielipiteeni, älä nyt ala sotkemaan tähän jotain iänaikuista kuka on parempi -teemaa, kun siitä ei ole alkuunkaan kyse. Kyse on siitä, että kerroin, rehellisesti, etten pidä kuvien mimmien tosissaan meikatuista versioista.

Jos haluat, että ollaan yhdessä peilin edessä tuijottamassa totuutta, niin se on asia erikseen, mutta laita yhteystietoja tulemaan, niin kyllä se sopii.

Äänestä

Myös naisilla on oikeus sanoa mielipiteensä ääneen. Sinustakin.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Myös naisilla on oikeus sanoa mielipiteensä ääneen. Sinustakin.

On toki, en ole kuvitellutkaan muuta.

Äänestä

Eihän tässä ole ketään ylennetty tai alennettu, kunhan vain totesin mielipiteeni, älä nyt ala sotkemaan tähän jotain iänaikuista kuka on parempi -teemaa, kun siitä ei ole alkuunkaan kyse. Kyse on siitä, että kerroin, rehellisesti, etten pidä kuvien mimmien tosissaan meikatuista versioista.

Jos haluat, että ollaan yhdessä peilin edessä tuijottamassa totuutta, niin se on asia erikseen, mutta laita yhteystietoja tulemaan, niin kyllä se sopii.

Joittenkin kannataa KATSOA PEILIIN !

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Joittenkin kannataa KATSOA PEILIIN !

Ja toisten kannattaa käydä ala-asteen äidinkielen tunnit loppuun.

Äänestä

Joka ainoassa kuvassa tais olla poskipunaa. Toisissa vaan enemmän, tai sitten kuvia oli käsitelty erilailla.

xLiner

Äänestä
  • Aloittaja

No varmaan käsiteltykin erilailla, mutta kuten eka kommentoija totesi, oli suurin ero siinä, että eka kuva oli kevyesti meikattu ja toisessa oli pakkelia yhden tuotantolinjan verran.

Äänestä

No varmaan käsiteltykin erilailla, mutta kuten eka kommentoija totesi, oli suurin ero siinä, että eka kuva oli kevyesti meikattu ja toisessa oli pakkelia yhden tuotantolinjan verran.

Niin ja mitä sitten? Sinullakin on motskat tai autot joita puunaat. Naisilla ehkäpä naamat? Mitä eroa? Ei nainen aina tahdo vaikuttavampi olla vaan nauttii omasta ikäisestään iteellisestä itsensä seksyksi tuntevasta peilistä ihailtavasta itsestään. Pitääkää te miehet ne prätkät.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ja mitä sitten? Sinullakin on motskat tai autot joita puunaat. Naisilla ehkäpä naamat? Mitä eroa? Ei nainen aina tahdo vaikuttavampi olla vaan nauttii omasta ikäisestään iteellisestä itsensä seksyksi tuntevasta peilistä ihailtavasta itsestään. Pitääkää te miehet ne prätkät.

Prätkissäkin ne vanhimmat vuonna papu on parhaimmat joita himoatte🤭

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Ei ole prätkää, en puunaa autoa, se kun on työkalu. Jos nainen meikkaa esim. tunteakseen olevansa sexy, niin fine, mutta edelleen mulla on oikeus olla sitä mieltä, myös ääneen, että ei ole sitä mun mielestäni. Yhtä hyvin sanoin kollegani Teslasta, että mun mielestä ruma kinneri, mutta onhan sillä imagoarvoa, jos sitä haluaa

Äänestä

Ei ole prätkää, en puunaa autoa, se kun on työkalu. Jos nainen meikkaa esim. tunteakseen olevansa sexy, niin fine, mutta edelleen mulla on oikeus olla sitä mieltä, myös ääneen, että ei ole sitä mun mielestäni. Yhtä hyvin sanoin kollegani Teslasta, että mun mielestä ruma kinneri, mutta onhan sillä imagoarvoa, jos sitä haluaa

Saako sinullekin sanoa ääneen, ettet ole sexy, vaan vanhannäköinen?

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Saako sinullekin sanoa ääneen, ettet ole sexy, vaan vanhannäköinen?

Saa, anna tulla vaan :)
    En tiedä olenko vanhannäköinen, mutta siitä voidaan heti olla samaa mieltä, että sexyä musta ei saa millään taikatempulla.

Äänestä

Saa, anna tulla vaan :)
    En tiedä olenko vanhannäköinen, mutta siitä voidaan heti olla samaa mieltä, että sexyä musta ei saa millään taikatempulla.

Laita ensin kuva, niin arvioidaan.

Oikeesti olen niin lopen tympääntynyt tähän naisten jatkuvaan arvosteluun.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Laita ensin kuva, niin arvioidaan.

Oikeesti olen niin lopen tympääntynyt tähän naisten jatkuvaan arvosteluun.

Et sinä kuvaa tarvitse, voit aivan hyvin sanoa mua vanhan näköiseksi, kyllä se jo tähän ikään sopii riippumatta siitä miltä todella näytän. Ja sexy, no kun en itse ajattele itsestäni siten, niin se ei mihinkään muutu kenenkään sanoilla, joten sovitaan etten ole sexy vahingossakaan.

En minä naisia arvostellut, vaan sitä artikkelia, joka väitti, että kuvissa näkyy nuorentava meikkikikka. Johon totesin, että mielestäni se kikka ei ainakaan artikkelin kuvien naisten kohdalla nuorentanut. Ja paksu meikki harvemmin muutenkaan nuorentaa, ainakaan lähietäisyydeltä, koska se paksu kerros kyllä erottuu meikkaamisesta mitään ymmärtämättömän miehenkin silmiin :/

1Äänestä

Et sinä kuvaa tarvitse, voit aivan hyvin sanoa mua vanhan näköiseksi, kyllä se jo tähän ikään sopii riippumatta siitä miltä todella näytän. Ja sexy, no kun en itse ajattele itsestäni siten, niin se ei mihinkään muutu kenenkään sanoilla, joten sovitaan etten ole sexy vahingossakaan.

En minä naisia arvostellut, vaan sitä artikkelia, joka väitti, että kuvissa näkyy nuorentava meikkikikka. Johon totesin, että mielestäni se kikka ei ainakaan artikkelin kuvien naisten kohdalla nuorentanut. Ja paksu meikki harvemmin muutenkaan nuorentaa, ainakaan lähietäisyydeltä, koska se paksu kerros kyllä erottuu meikkaamisesta mitään ymmärtämättömän miehenkin silmiin :/

Suurin osa naisista on sellaisia tavallisia tarjahalosia, jotka näyttäis vain hölmöiltä, jos pakkeloisivat naamaansa kuin nuo julkkikset. Eivätkä kyllä niin teekeen. Ei me missään kauniissa ja rohkeissa eletä. Jotenkin vaikuttaa, että monen miehen käsitys tavallisuudesta, etenkin naisia koskien on vähintään vinksahtanutta.

Itse en noista kuvista osaa edes sanoa mitään, totta puhuen en edes huomannut, että siinähän on kuvissa sama nainen, kun ensimmäisen kerran niitä selasin. Ja mikä ihmeen ideaali sekin on, että aina pitäisi nuoremmalta näyttää?
    Juu, halusit tuoda tänne eriävän mielipiteesi poskipunan nuorentavasta vaikutuksesta, minä taas haluan tuoda ilmi mielipiteeni siitä, kuinka hölmöä on edes ottaa noin hölmöjä juttuja vakavasti.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Suurin osa naisista on sellaisia tavallisia tarjahalosia, jotka näyttäis vain hölmöiltä, jos pakkeloisivat naamaansa kuin nuo julkkikset. Eivätkä kyllä niin teekeen. Ei me missään kauniissa ja rohkeissa eletä. Jotenkin vaikuttaa, että monen miehen käsitys tavallisuudesta, etenkin naisia koskien on vähintään vinksahtanutta.

Itse en noista kuvista osaa edes sanoa mitään, totta puhuen en edes huomannut, että siinähän on kuvissa sama nainen, kun ensimmäisen kerran niitä selasin. Ja mikä ihmeen ideaali sekin on, että aina pitäisi nuoremmalta näyttää?
    Juu, halusit tuoda tänne eriävän mielipiteesi poskipunan nuorentavasta vaikutuksesta, minä taas haluan tuoda ilmi mielipiteeni siitä, kuinka hölmöä on edes ottaa noin hölmöjä juttuja vakavasti.

"Juu, halusit tuoda tänne eriävän mielipiteesi poskipunan nuorentavasta vaikutuksesta, minä taas haluan tuoda ilmi mielipiteeni siitä, kuinka hölmöä on edes ottaa noin hölmöjä juttuja vakavasti."

Halusin kyseenalaistaa artikkelin tekijän näkemyksen ja toisaalta herättää keskustelua, siksi nostin asian esille. Ja ainakin jälkimmäinen onnistui yli odotusten.

Äänestä

Tarkoitatko ettei tule omaan käyttöön.

Äänestä
  • Joku setä on muuten keksinyt väittää, että huulien punaamisella nainen viittataisi sukupuolielimiinsä. Vain mies voi keksiä jotain noin pöljää. Entäs poskipuna, luomiväri, ripsiväri?

Äänestä

• Aloittaja

Sanoisin, ettei poskipuna taida tulla omaan käyttööni, kyllä. Ja totta puhuen, tästä naamasta saisi poskipunalla sellaisen, että lapsetkin juoksis karkuun...

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Joku setä on muuten keksinyt väittää, että huulien punaamisella nainen viittataisi sukupuolielimiinsä. Vain mies voi keksiä jotain noin pöljää. Entäs poskipuna, luomiväri, ripsiväri?

Olen lukenut tuosta huulten punaamisen analogiasta... Jos "joku setä" on sitä mieltä, niin suotakoon hänelle oikeus mielipiteeseensä, mutta ei se musta ihan silleen kyllä ole, se huulten punaamisen "syvempi" tarkoitusperä.

Äänestä

Olen lukenut tuosta huulten punaamisen analogiasta... Jos "joku setä" on sitä mieltä, niin suotakoon hänelle oikeus mielipiteeseensä, mutta ei se musta ihan silleen kyllä ole, se huulten punaamisen "syvempi" tarkoitusperä.

Aika laajalle levinnyt se väite, huvittavaa.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

On olemassa myös vaaleita sävyjä, ei kaikki ole punaamista.

Äänestä

Sanoisin, ettei poskipuna taida tulla omaan käyttööni, kyllä. Ja totta puhuen, tästä naamasta saisi poskipunalla sellaisen, että lapsetkin juoksis karkuun...

Hölmöltä se munkin naamassa poskipuna näyttäis. Aloituksen naiset onkin superkauniita.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se on, hyvin tunnettu teoriana. No, aikansa ihminen, jotain piti keksiä julkisuuden ja elannon vuoksi :)

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

On toki, mutta linkin uutinen koski nimenomaan punaamista.

Äänestä

On toki, mutta linkin uutinen koski nimenomaan punaamista.

No poskipunat on aina punaamista. Idea on kai kontrastin aikaansaaminen. Eihän tavalliset naiset tommosissa tällingeissä kulje mitä julkkikset.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

No poskipunat on aina punaamista. Idea on kai kontrastin aikaansaaminen. Eihän tavalliset naiset tommosissa tällingeissä kulje mitä julkkikset.

Eivät tietenkään kaikki, mutta yllättävän moni kylläkin, tänään viimeksi töissä kohdattuna paritkin leidit.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Punaperse baviaani vai?On noitten äienkin naamoissa korjattavaa

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Huulipuniksi niitä vaaleitakin sävyjä silti kutsutaan.

Äänestä

Kuules nyt,naamarit on hot ,miehille kuin naisille.terv.korona

Äänestä
  • Aloittaja

Riippuu naamarista ja paljon riippuukin...

Äänestä

Pikku Murrin ex?

Äänestä

Ehhheheh ehhhheh…

Sudilla punataan, pudilla suhataan * pärsk *

Äänestä

Kyllä tsaa töpöttää nenänpäähän :)

Äänestä

Voivoi teitä ihmis riepuja. Minun mielestä sitä ja sinun mielestä tätä.kukaan ei kysy meidän mielipidettä. Paitsi,jos ollaan hyvällä asialla. Ollaanko? No miksei oltais? Viis siitä tai tästä kunhan tahdotaan tämä maapallo pelasta tuleville sukupolville❤onko ap messissä?

Äänestä
  • Aloittaja

En ole.

Äänestä

En ole.

En olettanutkaan. Sisäinen kauneutesi jäi vajaaksi🤭

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

En olettanutkaan. Sisäinen kauneutesi jäi vajaaksi🤭

Sitähän sinä, kultaseni, et tule ikinä todella tietämään, voit vain omassa mielessäsi kehittää hypoteesejä asian todellisesta tilasta 😘

Äänestä

Jos aamusin kippais vaan 5 eri sävyä tikkurilan litran maalipurkkia päähänsä ja se olis siinä. Noo meikillä saa ittensä piiloon, mutta ajatus läjästä kemikaalia eri olomuodoissaan ihon peittona ahdistaa mua.

Äänestä
  • Aloittaja

Tuo oli jossain määrin se yhdistävä tekijä niissä "poskipunatuissa" kuvissa, sitä pakkelia oli vedetty todella isolla pensselillä.

Äänestä

Tuo oli jossain määrin se yhdistävä tekijä niissä "poskipunatuissa" kuvissa, sitä pakkelia oli vedetty todella isolla pensselillä.

Se oli varmaan nk. iltameikki. Mä varmaan mietin ihan liikaa kaiken maailman juttuja, mutta en ymmärrä miksi ihminen koskaan keksi meikin ottaa arki käyttöön. Teatterissa, roolileikissä jotenkin ymmärtää, että töhertää naaman umpeen, eläytyäkseen ja näyttääkseen joltain muulta. Mut mut... Olen hiljaa.

Äänestä

• Aloittaja

JasuM kirjoitti:

Se oli varmaan nk. iltameikki. Mä varmaan mietin ihan liikaa kaiken maailman juttuja, mutta en ymmärrä miksi ihminen koskaan keksi meikin ottaa arki käyttöön. Teatterissa, roolileikissä jotenkin ymmärtää, että töhertää naaman umpeen, eläytyäkseen ja näyttääkseen joltain muulta. Mut mut... Olen hiljaa.

Juu, kannattaa vaieta, sen verran kiva paskamyrsky syntyi yksin siitä, että minä kehtasin kertoa mielipiteeni yhden linkin vahvoista meikeistä. No se ei ole sallittua, ei ainakaan miesoletetulle...

Äänestä

Juu, kannattaa vaieta, sen verran kiva paskamyrsky syntyi yksin siitä, että minä kehtasin kertoa mielipiteeni yhden linkin vahvoista meikeistä. No se ei ole sallittua, ei ainakaan miesoletetulle...

Juu, ollaa hyss hyss.

Äänestä

• Aloittaja

JasuM kirjoitti:

Juu, ollaa hyss hyss.

👍😉🤪

1Äänestä

• JasuM kirjoitti:

JasuM: "Se oli varmaan nk. iltameikki. Mä varmaan mietin ihan liikaa kaiken maailman juttuja, mutta en ymmärrä miksi ihminen koskaan keksi meikin ottaa arki käyttöön. Teatterissa, roolileikissä jotenkin ymmärtää, että töhertää naaman umpeen, eläytyäkseen ja näyttääkseen joltain muulta. Mut mut... Olen hiljaa."

Jo egyptiläiset meikkasit runsaasti mitoin kasvojaan, joten ei ole uusi keksintö. Jotkut tosissaan näyttävät kauniimmilta meikattuna, vaikka poikkeavia tapauksia. San Marinossa Italiassa oli kosmetiikan kaupanpitäjä, Elvira tai jotain sinne päin, jolla ei ollut rypynryppyä kasvoissa, mutta todella paksu meikkikerrostuma kasvojen päällä. Elvira oli aika iäkäs ja tuskin enää hengissä, mutta poisti aikaan rypyt kasvoistaan näyttäen nuoremmalta.

Äänestä

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

JasuM: "Se oli varmaan nk. iltameikki. Mä varmaan mietin ihan liikaa kaiken maailman juttuja, mutta en ymmärrä miksi ihminen koskaan keksi meikin ottaa arki käyttöön. Teatterissa, roolileikissä jotenkin ymmärtää, että töhertää naaman umpeen, eläytyäkseen ja näyttääkseen joltain muulta. Mut mut... Olen hiljaa."

Jo egyptiläiset meikkasit runsaasti mitoin kasvojaan, joten ei ole uusi keksintö. Jotkut tosissaan näyttävät kauniimmilta meikattuna, vaikka poikkeavia tapauksia. San Marinossa Italiassa oli kosmetiikan kaupanpitäjä, Elvira tai jotain sinne päin, jolla ei ollut rypynryppyä kasvoissa, mutta todella paksu meikkikerrostuma kasvojen päällä. Elvira oli aika iäkäs ja tuskin enää hengissä, mutta poisti aikaan rypyt kasvoistaan näyttäen nuoremmalta.

Joo ei se uusi juttu olekkaan. Mutta omituinen idea jo alkujaan. No kukaan ei ole kauniimpi meikattuna, se on vaan illuusio kauniimmasta, meikillä tehtynä.

Äänestä

• JasuM kirjoitti:

Joo ei se uusi juttu olekkaan. Mutta omituinen idea jo alkujaan. No kukaan ei ole kauniimpi meikattuna, se on vaan illuusio kauniimmasta, meikillä tehtynä.

JasuM: "No kukaan ei ole kauniimpi meikattuna, se on vaan illuusio kauniimmasta, meikillä tehtynä."

Olen eri mieltä, sillä opiskeluni alkuaikoina 21-vuotiaana tapasin naapurin naistuttavan, joka oli selvästi kauniimpi meikattuna. Niin totesi naapurinikin. Ero oli selvä, vaikka luonnollisesti kyseessä on illuusio, joten osittain olet oikeassa.

Oletko itse meikannut?

Äänestä

• JasuM kirjoitti:

Mietin et mikä vika meissä ihmisissä on ettei me kestetä nähdä toista ihmistä sellaisena, kun se on? Miks kaikki luonnollinen on saatava pois tai piiloon?

Äänestä

• JasuM kirjoitti:

Ei se meikattu sen kauniimmaksi meikkiensä alla muutu. Eräänlainen naamioleikki siis meikkaaminen.

Äänestä

• Aloittaja

JasuM kirjoitti:

Mietin et mikä vika meissä ihmisissä on ettei me kestetä nähdä toista ihmistä sellaisena, kun se on? Miks kaikki luonnollinen on saatava pois tai piiloon?

Sivusta.

Ymmärrän kyllä meikkaamisen, sen tyypillisen, enkä tohtisi väittää, etteikö jokainen puolisoistani olisi kyennyt taikomaan itsestään uskomattoman sievää otusta esiin meikkaamalla. Mutta vain, kun kyse oli jostain poikkeavasta tilanteesta ja silloinkin nuo pysyivät mielestäni järjellisessä pakkeloinnissa, ei ollut mitään puolen tuuman kerrosta lankkia pinnassa, vain omien piirteiden korostusta sieltä täältä hiukan.

Äänestä

JasuM: "No kukaan ei ole kauniimpi meikattuna, se on vaan illuusio kauniimmasta, meikillä tehtynä."

Olen eri mieltä, sillä opiskeluni alkuaikoina 21-vuotiaana tapasin naapurin naistuttavan, joka oli selvästi kauniimpi meikattuna. Niin totesi naapurinikin. Ero oli selvä, vaikka luonnollisesti kyseessä on illuusio, joten osittain olet oikeassa.

Oletko itse meikannut?

Olen mä joskus vuosia sitten meikannut satunnaisesti, tyyliin pari kertaa vuodessa, juhliin. Aina se on silti tuntunut feikkaamiselta, luonnottomalta. Ihan kun olisin jossain roolissa jossa näyttelen jotain mitä en oikeasti ole.

Äänestä

Sivusta.

Ymmärrän kyllä meikkaamisen, sen tyypillisen, enkä tohtisi väittää, etteikö jokainen puolisoistani olisi kyennyt taikomaan itsestään uskomattoman sievää otusta esiin meikkaamalla. Mutta vain, kun kyse oli jostain poikkeavasta tilanteesta ja silloinkin nuo pysyivät mielestäni järjellisessä pakkeloinnissa, ei ollut mitään puolen tuuman kerrosta lankkia pinnassa, vain omien piirteiden korostusta sieltä täältä hiukan.

Juu. Mä kyllä taas ymmärrän sen sosiaalisen paineen tai tarpeen näyttää joltain, kun muutkin tyyliin. Mutten oikeesti ymmärrä meikkaamisen tarpeellisuutta.

Äänestä

• JasuM kirjoitti:

Olen mä joskus vuosia sitten meikannut satunnaisesti, tyyliin pari kertaa vuodessa, juhliin. Aina se on silti tuntunut feikkaamiselta, luonnottomalta. Ihan kun olisin jossain roolissa jossa näyttelen jotain mitä en oikeasti ole.

Joskus värjäytin kosmetologilla ripset ja kulmat. Sillä pääsi siitä meikin kanssa suttaamisesta. Mun meikkaus on sisältänyt puuterin, poskipunan, huulipuna tai kiillon, ripsarin ja kulmat, ehkä joskus kajal silmien rajaukseen ja kevyt luomiväri.

Ikinä ei mitään värivoiteita. Ne on kamalia iholla.

Äänestä

• JasuM kirjoitti:

JasuM: "Olen mä joskus vuosia sitten meikannut satunnaisesti, tyyliin pari kertaa vuodessa, juhliin. Aina se on silti tuntunut feikkaamiselta, luonnottomalta. Ihan kun olisin jossain roolissa jossa näyttelen jotain mitä en oikeasti ole."

Sinulle ei taida meikkaaminen oikein sopia? Isosisko joutui 20-luvullaan meikkaamaan paljon, sillä ravintolan tarjoilijalta oletettiin meikkaamista ja huoliteltua ulkonäköä. Vastoin tahtoaan joutui meikkaamaan? Sinäkin taisit meikata vastoin tahtoasi?

Äänestä

JasuM: "Olen mä joskus vuosia sitten meikannut satunnaisesti, tyyliin pari kertaa vuodessa, juhliin. Aina se on silti tuntunut feikkaamiselta, luonnottomalta. Ihan kun olisin jossain roolissa jossa näyttelen jotain mitä en oikeasti ole."

Sinulle ei taida meikkaaminen oikein sopia? Isosisko joutui 20-luvullaan meikkaamaan paljon, sillä ravintolan tarjoilijalta oletettiin meikkaamista ja huoliteltua ulkonäköä. Vastoin tahtoaan joutui meikkaamaan? Sinäkin taisit meikata vastoin tahtoasi?

Joo, en meikkaa enää edes vasten tahtoani. Jos en kelpaa ittenäni, olen kelpaamatta. Meikit on heitetty roskiin, ne oli jo menneet vanhoiksikin. Vuosia vanhoja, kun pussukasta niitä pläräsin pari vuotta sitten.

Ripsarit oli kuivunu putkiloon. 😆

Palvelualalla naiset mieltää meikin oleelliseksi, ehkä esimiehetkin. Outoa.

Äänestä

• JasuM kirjoitti:

Joo, en meikkaa enää edes vasten tahtoani. Jos en kelpaa ittenäni, olen kelpaamatta. Meikit on heitetty roskiin, ne oli jo menneet vanhoiksikin. Vuosia vanhoja, kun pussukasta niitä pläräsin pari vuotta sitten.

Ripsarit oli kuivunu putkiloon. 😆

Palvelualalla naiset mieltää meikin oleelliseksi, ehkä esimiehetkin. Outoa.

Kiitos tarinoista ja hyvää illanjatkoa, sillä itse lopettelen kohta tämän illan osalta. Iltoja! :)

Äänestä

Kiitos tarinoista ja hyvää illanjatkoa, sillä itse lopettelen kohta tämän illan osalta. Iltoja! :)

Hyvät illat sullekin. 😊

Äänestä

• JasuM kirjoitti:

Ei se meikattu sen kauniimmaksi meikkiensä alla muutu. Eräänlainen naamioleikki siis meikkaaminen.

Jasu on kymenlaaksosta,oisko kouvola-kuusankoski?

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu on kymenlaaksosta,oisko kouvola-kuusankoski?

Kas kun ei yhtäpäätä Venäjältä. Harasoo kele.

Äänestä

Punasta en tiedä, mutta mitä meikatummat silmät paksuine tekoripsineen, sitä vanhemmalta näyttää.

Äänestä
  • Aloittaja

No mulla ei ole kompetenssia tarkemmin analysoida meikkausta, mutta sanomasi kuulostaa kyllä johdonmukaiselta verratuna muistikuviini aloituksen linkin kuvista.

Äänestä

Käytiin luistelemassa ja kyllä pakkasesta saa poskilleen hyvät punat.

AV

Äänestä
  • Aloittaja

No se puna jos mikä on ainakin vimosen päälle ekologista ja luomua :)

Äänestä

• Ilmeisesti kävitte luistelemassa ulkona? Järven, lammen, meren jäällä? Vai oliko tekojäärata kyseessä?

Äänestä

No se puna jos mikä on ainakin vimosen päälle ekologista ja luomua :)

Se puna on koko naamassa.

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Se puna on koko naamassa.

Riippuu henkilöstä ja reissusta. Mutta luomua ja ekoa se on silti, koko rahalla :)

Äänestä

Ilmeisesti kävitte luistelemassa ulkona? Järven, lammen, meren jäällä? Vai oliko tekojäärata kyseessä?

Juu, ulkonapa hyvinkin. Tytär on innokas luistelemaan kun pidän hänen kanssaan hupia jäällä. Äiti osallistui tänään sen verran että oli laittanut luistimet oven eteen lähtövalmiiksi ja sain napattua ne helposti heti töistä tultuani. Töistä soitin tyttärelle ja kysyin mitä hän tänään haluaisi tehdä. Halusi luistella, no tietysti. Varon kysymästä samaa jos ulkona olisi pakkasta -30 :)

AV

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, ulkonapa hyvinkin. Tytär on innokas luistelemaan kun pidän hänen kanssaan hupia jäällä. Äiti osallistui tänään sen verran että oli laittanut luistimet oven eteen lähtövalmiiksi ja sain napattua ne helposti heti töistä tultuani. Töistä soitin tyttärelle ja kysyin mitä hän tänään haluaisi tehdä. Halusi luistella, no tietysti. Varon kysymästä samaa jos ulkona olisi pakkasta -30 :)

AV

Varmaan oli kiva luistella? Noin minkä ikäinen tyttäresi suunnilleen on? Itse pelasin kuusi vuotta juniorijääkiekko, joten luistelu on tuttua ja pakkaset. Ottelut oli melkein aina jäähallissa, mutta jäähallille ei riittänyt harjoitusaikoja, joten paljon joutui luistelemaan tekojääradoilla tai jopa sellaisilla kentillä, jossa oli hiekan päälle tehty vain jää pakkasilla.

Äänestä

Varmaan oli kiva luistella? Noin minkä ikäinen tyttäresi suunnilleen on? Itse pelasin kuusi vuotta juniorijääkiekko, joten luistelu on tuttua ja pakkaset. Ottelut oli melkein aina jäähallissa, mutta jäähallille ei riittänyt harjoitusaikoja, joten paljon joutui luistelemaan tekojääradoilla tai jopa sellaisilla kentillä, jossa oli hiekan päälle tehty vain jää pakkasilla.

Hän on kuusi vuotias mutta pärjää luistelutaidoissa jo kolmosluokkalaisille.
    Kun lasta kiinnostaa kehitys on uskomattoman nopeaa.

AV

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Hän on kuusi vuotias mutta pärjää luistelutaidoissa jo kolmosluokkalaisille.
    Kun lasta kiinnostaa kehitys on uskomattoman nopeaa.

AV

Hyviä luisteluhetkiä luistelija-prinsessan kanssa. Hyviä iltoja, sillä itse lopetten tämän illan osalta tähän! Törmätään! :)

Äänestä

Hyviä luisteluhetkiä luistelija-prinsessan kanssa. Hyviä iltoja, sillä itse lopetten tämän illan osalta tähän! Törmätään! :)

Kiitos, hyviä iltoja myös sinulle.

AV

Äänestä

Miksi pitäisi nuorentaa yhtään mitään. Miksi pitäisi muutakaan yhtään mitään..jokainen ikävaihe elämässä on tärkeämpääkin tärkeämpi. Miten sen vastaan otat. Pelkäätkö? Pakenetko? Jokaiselle meille se vastaan tulee. Oletko täysinpurjein mukana vai itsaria tekemässä. Elämä on oppimista.yhäkin.

Äänestä
  • Aloittaja

Älä multa kysy, vaan siltä artikkelin kirjoittajalta, mun nähdäkseni meikkaamisen tarkoitus on yleensä pyrkiä tekemään itsestään edustavampi tai johonkin teeman sopiva.

Äänestä

• Se miten ikääntymisesi vastaan otat,näyttää mitä sielulliselta viisaudeltasi olet.

Äänestä

Älä multa kysy, vaan siltä artikkelin kirjoittajalta, mun nähdäkseni meikkaamisen tarkoitus on yleensä pyrkiä tekemään itsestään edustavampi tai johonkin teeman sopiva.

Mitäs nää alkuasukkaat ym,sellaiset sehän on jo aikojen alussa selvää ,että itseään koristetaan, kuka milläkin tavallka.

Äänestä

Jos minulta kysytään niin ihan hömppää. Kameran valotus ja olosuhteet muuttaa niin paljon, ettei kuvia voi edes vertailla.

Äänestä
  • Nuo lehdet on täynnä noita aloituksia. Tulee joskus katseltua itsekin, kuinka keskijakaus tai otsahiukset muuttaa "koko ihmisen". Ihmettelen joskus kuka niitä väsää. Varmaan toimituksen kesäharjoittelijat saavat nämä tehtävät ja varmaan silloin hauskaakin

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Nuo lehdet on täynnä noita aloituksia. Tulee joskus katseltua itsekin, kuinka keskijakaus tai otsahiukset muuttaa "koko ihmisen". Ihmettelen joskus kuka niitä väsää. Varmaan toimituksen kesäharjoittelijat saavat nämä tehtävät ja varmaan silloin hauskaakin

Lehteen pitää saada täytettä ja mielellään sellaisella otsikolla, että kaikki pöljät (minä) varmasti klikkaavat.

Äänestä

• Kuvanmuokkaus, filtterit... Vaikka mimmoisesta haahkasta saa kaunokaisen pikkusen kuvaa fixaamalla.

Äänestä

• Aloittaja

JasuM kirjoitti:

Kuvanmuokkaus, filtterit... Vaikka mimmoisesta haahkasta saa kaunokaisen pikkusen kuvaa fixaamalla.

Saa, olen tehnyt sitä joskus työkseni, vaalimainoksiin, yhtenä työtehtävänä muiden joukossa. Ihan rutiinihommaa :)

Äänestä

Saa, olen tehnyt sitä joskus työkseni, vaalimainoksiin, yhtenä työtehtävänä muiden joukossa. Ihan rutiinihommaa :)

Juu. Se on melkoista illuusioleikkiä. ☺️

Äänestä

• Aloittaja

JasuM kirjoitti:

Juu. Se on melkoista illuusioleikkiä. ☺️

Ei oikeastaan, aika perussettiä ja pääosin helppoja rutiinitemppuja. Sit jos bokserin naamakuva pitää saada muistuttamaan vaikka Rihannaa niin, että jengi häkeltyy kun ne ei ihan tiedä mitä ne näkee, niin mennään sinne kunkkuosastolle :)

Äänestä

Ei oikeastaan, aika perussettiä ja pääosin helppoja rutiinitemppuja. Sit jos bokserin naamakuva pitää saada muistuttamaan vaikka Rihannaa niin, että jengi häkeltyy kun ne ei ihan tiedä mitä ne näkee, niin mennään sinne kunkkuosastolle :)

Nojoo. Mut meinasin, että ylipäänsä koko muokkaustouhu.

Äänestä

• Aloittaja

JasuM kirjoitti:

Nojoo. Mut meinasin, että ylipäänsä koko muokkaustouhu.

Aaaa, kattos mulla olikin luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia 😉
    Joo, melkoista illuusiohommaa, taikatemppuja vailla katetta todellisuudessa, sitähän se tosiaan on...

Äänestä

Aaaa, kattos mulla olikin luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia 😉
    Joo, melkoista illuusiohommaa, taikatemppuja vailla katetta todellisuudessa, sitähän se tosiaan on...

Juu sitä meinasin.

Äänestä

Mitä vanhempi nainen, sitä enemmän meikkiä ja sitä rumempi sen jälkeen.

Äänestä
  • Aloittaja

Ei lähellekään aina, olen kohdannut kypsään ikään ehtineitä leidejä, joilla on verrattain kevyt päivämeikki ja ikä saa näkyä. Ovat olleet itse asiassa varsin silmälle miellyttäviä.

Äänestä

Ei lähellekään aina, olen kohdannut kypsään ikään ehtineitä leidejä, joilla on verrattain kevyt päivämeikki ja ikä saa näkyä. Ovat olleet itse asiassa varsin silmälle miellyttäviä.

Arabi naiset tekee hienot silmämeikit,huntu päähän.Mitä suomalaiset viksee kateelisenä vaikka naapuria?

Äänestä

Meikkaaminen on jees silloin kun se on lähes huomaamatonta. Mitä enemmän meikkiä, sitä vanhemmalta näyttää. Myös mitä enemmän meikkaa sitä epäuskottavammalta näyttää. Siis ellei satu olemaan ammatiltaan näyttelijä tai somettaja. Toisaalta näyttää myös epäuskottavalta tietyissä asemissa, ellei meikkaa ollenkaan, etenkin jos on pienikokoinen nainen.

Meikkaan samalla tavalla kuin vuosikymmeniä sitten. Nuorena meikkasin juuri sen vuoksi, että näyttäisin vanhemmalta. Enkä silti näyttänyt tarpeeksi vanhalta 🤷‍♀️ Ei oltu vielä keksitty botoxia eikä kestotekoripsiä. Ja vaikka olisi, en olisi käyttänyt 🤡.

- Sheena

Äänestä
  • Aloittaja

Ehkä joo, jotkin asemat voivat edellyttää meikkausta, mutta toisaalta olen työssäni kohdannut pikkuruisia esinaisia, jotka ovat olleet meikittä tai hyvin kevyessä meikissä, eikä kukaan ole (uskaltanut) kyseenalaistaa heidän auktoriteettiaan.

Nuorena kai usein meikataan, jotta kuuluttaisiin porukkaan ja/tai näytettäisiin vanhemmalta kuin ollaan.

Äänestä

Ehkä joo, jotkin asemat voivat edellyttää meikkausta, mutta toisaalta olen työssäni kohdannut pikkuruisia esinaisia, jotka ovat olleet meikittä tai hyvin kevyessä meikissä, eikä kukaan ole (uskaltanut) kyseenalaistaa heidän auktoriteettiaan.

Nuorena kai usein meikataan, jotta kuuluttaisiin porukkaan ja/tai näytettäisiin vanhemmalta kuin ollaan.

Tekee lumitöitä 20 pakkasessa

Äänestä

• Aloittaja

Anonyymi kirjoitti:

Tekee lumitöitä 20 pakkasessa

Jaa minä? No huomenna sekin väittämä tulee pitämään paikkansa.

Äänestä

Jos miehen mieli on ulkonäkö,jokainen voi sitä nuorentaa Mitä sitten? Jos ihminen on seksuaalisuuden apukoulun yli kehittynyt mitä sitten?

Äänestä
  • sexi sexi sit on hyvännäköinen kun on pillu pesty saunassa vai?

Äänestä

Minulle ainakin mielipiteenne on tyhjääkin tyhjempää.omat kokemukset on täyttä totta.niitä ei muiden mielipiteet muuksi muuta totuus kun ei tulessa pala.

Äänestä
  • Menipä MELKEIN jo runoiksi jatka siitä vaan.

Äänestä

• Muuten kateuskin palaa helvitissä.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Menipä MELKEIN jo runoiksi jatka siitä vaan.

Jatkanpa sitten,turuuuussa nähdään,tiä se!

Äänestä

Ei mitään nuorentavaa vaan ikäistään korostavaa.👍👌🧡

Äänestä

Luomua noista ollut yksikään.

Äänestä

Noilla kaikilla naisilla oli kyllä vahva pakkeli naamassa kummassakin kuvassa, samasta ihmisestä saa hyvin monennäköisiä kuvia kuvakulmasta ja ilmeestä riippuen.

Äänestä

noi+on+kaikki+jotain+1-5+%+naisista+naamapiirteiltään,++ja+meikkaus+vielä+taitolajikin,+huonossa+valossa+tuhertaessaan+voi+saada+aikaan+ihan+pellevaikutelmankin+noilla+maaleilla,+joku+bbb-voide,+kevyesti+tasoittava+on+ihan+hyvä+arkijuttu,+onhan+niissä+suojakerroinki.+Nuorena+tuli+laitettua+puuteria+ihan+viimesen+päälle,+ettei+vaan+kiiltelis+naama,+sitä+lookkia+kutsuttiin+kalkkilaivan+kapteeniksi,+nykyäänhän+sitte+enemmän+tää+oranssisävy+muodissa.

Äänestä

• Anonyymi kirjoitti:

Mä olen 100/100 kun käytän päivittäin tätä suihkun jälkeen:
    https://www.loreal-paris.co.uk/vitalift/men-expert-vitalift-anti-wrinkle-gel-moisturiser

Miesten naamarasvoissa lähes aina tosi vahva partavesimäinen tuoksu, onko turha se. Silmänympärysiho kai se eniten hoitoa vaatii, voisi olla tuoksuton ja koostumukseltaan sopivan kevyt paras, että tulisi tuota kaikkein herkintä aluetta hoidettua.
    No karitevoi, sitä on silmänympärysvoiteissa kuitenkin usein. Että tuota samaa ainetta ihan vähän siihen silmänympärysiholle ja sitten reilumpi kerros. Olen laittanut, ei se turvota.
    Tai kevyin mahdollinen perusvoide.

Äänestä

Suakaan ei kyllä nuorenna mikään enää

Äänestä

Jaa, sama kai se mitä kukin naamaansa laittaa tai jättää laittamatta. Toiset tykkää ja toiset ei…mitä sitten!

Äänestä

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

randombypasser kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/d5734005-7f71-4f90-b8ae-5362e3d73819

Ajattelin, että kurkkaanpa miten kaunis nainen nuorennetaan meikeillä, mutta...
Kaikki ensimmäiset n. 7 kuvaparia jotka katsoin, niin omaan silmääni jokainen poskipunattu otos näytti selvästi vanhemmalta kuin se toinen kuva kyseisestä ladystä. Jätin sitten loput kuvat katsomatta, jos niitä siinä jutussa edes oli, jaksa kattoa kuinka nainen rumennetaan poskipunalla.

Nimim. Luomu kunniaan

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu