Tunnemyrsky

Hei vaan kaikille asiallisille vastaajille😊,
Kohta kulunut 1,5kk kun totuus paljastui ja yli kahdenkymmenen vuoden yhdessäolon pahin kriisi edessä.
Puolison salasuhde ja valehtelu iski kuin salama tajuntaan.
Ensimmäiset kaksi viikkoa meni shokissa ja nyt asioiden käsittelyvaihde menossa.
Puheyhteys puolisoon on pysynyt koko ajan ja puhuttu ollaankin todella paljon.
Jälkikäteen tyhmänä halusin tietää kaikki yksityiskohdat tapahtuneesta ja elokuva päässä alkaa samantien kun silmät aukeaa aamulla.
Näen myös oman osuuteni tapahtumien kulussa ja ymmärrän (en hyväksy) miten asiat ovat johtaneet toiseen.
Tuska ja kipu sydämessä on jotain mitä en ole kokenut koskaan aikaisemmin, vaikka paljon on elämä vuosien saatossa näyttänyt myös sitä ei niin mukavaa puoltaan.
Tunteiden kaikki sävyt ovat näyttäytyneet minulle nyt voimakkaampina kuin koskaan aikaisemmin, myös rakkaus.
Olisin kiitollinen kaikista asiallisista vastauksista ja toiveissa myös selviytymistarinoita vastaavasta tilanteesta selvinneiden osalta. Kiitos jo etukäteen 😊.

3

1203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minkälainen salasuhde on kyseessä? Henkinen, fyysinen vai sekä että? Itselleni on helpompi päästä yli fyysisestä pettämisestä kuin henkisestä, mutta molempia voi olla vaikea unohtaa. On vaikeaa jäädä sellaiseen suhteeseen, missä ei ole enää luottamusta. On kokemusta puolison uskottomuudesta. Pahinta oli se, kun tajusin, ettei se suhde mistä hän jäi kiinni ollut ollenkaan ainoa. Hän oli pahoillaan lähinnä siitä, ettei valehdellut uskottavammin. Oli helpotus jakaa tavarat ja lähteä eriteille.

    • Aika tarkalleen saman olen kokenut, joskin suhde oli noin kolmanneksen ikäinen teidän suhteenne mittaan nähden ja minä en halunnut tietää kuin isot linjat tapahtuneesta, tiesin ettei yksityiskohtien tuntemista seuraa kuin lisää kipua. Asiaa selviteltiin, mielestäni varsin hyvin ja elämä jatkui, kunnes kuitenkin lopulta päädyttiin eroamaan.

      Minäkin näin oman osuuteni tapahtumien kulusta ja sinällään otin vastuun osuudestani, mutta myöhemmin ymmärsin, että minulla ei ole mitään syytä ymmärtää eikä etenkään ottaa vastuuta toisen teoista. Ei mistään syystä.

      Jos kohtelin toista huonosti, olin vaikka saavuttamaton ja etäinen, niin toisen vastuu on ensisijaisesti yrittää puhua ja jos se ei luonnistu, niin sitten suora eroaminen. Pettäminen on pelkurin tie saada aikaseksi tapahtuma, jolla toinen osapuoli haluaa eron, kun pettäjä itse ei ole uskaltanut erota vaikka suhde on ollut vähintäänkin epätyydyttävä hänelle.

      Mutta hyväksyn sen, ihmisiä tässä vain ollaan, kukin antaa resurssiensa mukaan ja enempää ei voi odottaa, etenkään vaatia, omat ikiaikaiset puutteeni ja vikani on minussakin. Pitää vain miettiä mikä on se, minkä minimissään itse voi antaa kaikissa olosuhteissa ja minkä minimissään toiselta edellyttää, kaikissa olosuhteissa, kunhan asia on tehty molemmin puolin hyvin selväksi.

    • Anonyymi

      Omassa tapauksessani takana oli pitkä avioliitto. Elämä oli arkista, tasaista, intohimo jo laantunut. Ei suuria riitoja. En koskaan ajatellut pettäväni puolisoani, vaikka elämästä tuntui välillä puuttuvan jotain selittämätöntä.
      Sitten paljastui mieheni yli 10 vuoden takainen pettäminen, joka oli shokki. Tuntui, että minulta oli varastettu nämä vuodet. Uskomukseni pyhästä avioliitosta, jossa puolisot lupautuvat rakastamaan vain toisiaan, tuntui vitsiltä, pilkanteolta.
      Tunteeni menivät vuoristorataa, rakastin edelleen ja välillä inhosin. Sydämeni oli niin rikki kuin olla voi. Vaadin selitystä mieheltäni, halusin kuulla totuuden. Ja halusin tietää myös kaikki yksityiskohdat. Miestä huoletti, että jättäisin hänet.
      En jättänyt. Tavallaan ymmärsin mieheni motiivit teolle, jota en kuitenkaan voinut hyväksyä. Kyseessä ei ollut rakastuminen toiseen naiseen, vaan pelkkä fyysinen tyydytys. Sattui kohdalle tämä nainen, jonka aloitteesta alkoi muutaman kerran tapaamiset. Nainen ei olisi koskaan saanut miestäni jättämään perhettään, pelkkä seksi ei ollut sen arvoista.

      Asiat tulevat vieläkin välillä mieleeni, vaikka olen yrittänyt unohtaa. Tiedän, että miehenikin haluaa unohtaa tapahtuneen, ja keskittyä rauhalliseen loppuelämän kanssani.
      Parisuhteemme on muuttunut totaalisesti tragedian myötä, saanut tuulta purjeisiin yhteisen panostuksen ansiosta ja noussut eräänlaiseen uuteen kukoistukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe