Yksinäisyys käy hermoille.

Anonyymi

Tämäkin päivä kohta päättyy onneks. Ei tänänkään mitään eikä ketään, yksin möllötystä. Ja huomenna tiedossa samanlainen päivä ja sitä seuraavat ja niin jatkuu viikko, kuukausi ja toinenkin. Ei jaksa. N 58 v

60

1844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa täällä. Pakostakin miettii mitä mieltä tässä koko olemisessa, selviytymistä päivästä toiseen. N40.

      • Anonyymi

        Meitä selvityjiä on paljon, et ole vielä luovuttanut kun jaksat lukea toisten yksinäisten valituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitä selvityjiä on paljon, et ole vielä luovuttanut kun jaksat lukea toisten yksinäisten valituksia.

        Miksi riskeeraat opettajanuraasi kirjoittelemalla muka naisena. Mitä aikuiset, perheelliset poikasi lapsineen siitä sanoisivat jos tunnistaisivat sinut. Miä naapurinasi tunnistan.
        Sukupuolesi väärennät, samoin ikäsi. Olet syntynyt War ll aikana.

        Olet vihainen, että feikkaamisesi tunnistetaan... ½-ammattilaisena kai tiedät, että IP-numero tunnisteella et voi lähtä viemään näitä oikeuteenkaan.
        Lähinaapurinasi näin, että "ulkoilit" tänään jopa patiollasi. Huraa,huraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi riskeeraat opettajanuraasi kirjoittelemalla muka naisena. Mitä aikuiset, perheelliset poikasi lapsineen siitä sanoisivat jos tunnistaisivat sinut. Miä naapurinasi tunnistan.
        Sukupuolesi väärennät, samoin ikäsi. Olet syntynyt War ll aikana.

        Olet vihainen, että feikkaamisesi tunnistetaan... ½-ammattilaisena kai tiedät, että IP-numero tunnisteella et voi lähtä viemään näitä oikeuteenkaan.
        Lähinaapurinasi näin, että "ulkoilit" tänään jopa patiollasi. Huraa,huraa.

        ...pikkasen sekasin pitää olla ett kirjottaa noin....


    • Anonyymi

      Vaikka olisit yksin voit yrittää tehdä yksinäisyydestä mukavempaa. Yritä rentoutua syvemmin. Makaa sängyllä paikallaan ja anna kehosi olla, anna ajatusten myöskin olla, anna hengityksen virrata rauhassa nenän kautta. Pysy siinä aloillasi rennosti hengitellen nenän kautta kunnes olosi on parempi.

      Luota siihen täysillä että olosi muuttuu paremmaksi vaikka aluksi hengityksesi lähtisi kiihtymään ja tuntisit olosi aluksi epämukavaksi kun yrittäisit vain maata pehmeällä sängyllä aloillasi.

      Kontrolloi hengitystä nenälläsi ja rauhoita hengitys mikäli se lähtee kiihtymään vetämällä ilmaa nenän kautta syvälle ja h i t a a s t i.

      Makaa aloillasi rennosti ja rauhoita hengitystäsi kärsivällisesti niin kauan kunnes olosi on parempi. Anna koko kehon vain olla rauhassa. Mitään kehon osaa ei tarvitse erikseen rentouttaa, päästä koko kroppa lepoon pehmeää sänkyä vasten.

      Jos kehosi tuntuu jännittyneeltä siitäkin huolimatta että yrität olla rennosti niin älä luovuta, hengitä rauhallisesti nenän kautta, sekä anna kehosi jännitysten olla aloillaan kunnes jännitykset rentoutuvat levossa.

      Hengityksen rauhallisuus on tärkeää rentoutumisen kannalta. Hengität sisään nenän kautta syvään ja hitaasti mikäli hengityksesi lähtee kiihtymään.

    • Anonyymi

      Päin vastoin, olen hiljainen erakko. Askeettinen, yksinkertainen ja vaatimaton.

    • Anonyymi

      Jos on yksinäisiä vaikka kaksi. Ottavat toisiinsa yhteyttä, niin yksinäisyys poistuu. Rakkautta kaikki hakee ja se onkin sitten vähän vaikeempi juttu.

      • Anonyymi

        On vaikea löytää tästä jämäporukasta ja sekundaerästä sopivaa. Olen yrittänyt koko ikäni. Nuorena löytyikin jotain tilapäistä, pysyvää ei.
        Nyt 45 -vuotiaana ei enää tahdo tilapäisiä, konsa suurin osa niistä = tietoisia hyväksikäyttäjiä.
        Halveksittavia.


    • Anonyymi

      Mitä haluaisit tehdä? Voisin tulla kaveriksi.

    • Anonyymi

      Täällä reilu 60v ja päivien yksinäisyys tuttua. Ei enää työelämäs, eikä edes lemmikkieläintä. Puhumisen tarve ois toisinaan välttämätöntä, mutta ventovieraalle ei voi sisintää paljastaa. Ois myös liikuntaseura vaikka hiljaisemmankin kaverin kanssa jotain. Pitäisikö ryhtyä kirjoittamaan kokemuksia ja tunnetiloja paperille? Olisi siitä tulevaisuuden tutkijoille ja mielenterveys alalle jotain hyötyä?

      • Anonyymi

        Täällä myös 60 yksin liikkuva mummo. Päivät menee käsitöitä tehden ja kelistä riippuen käyn kävelyllä.
        Pari vuotta kokeilin eläkeläisjärjestön kokoontumisissa ennen koronaa, mutta suhtautuminen oli niin nihkeää että lopetin. Piiri pieni pyörii ja uudet ei mahdu joukkoon.
        Kesää jo odotan että pääsee pyöräilemään ja teen välillä pitkiäkin retkiä kaupungin ympäristöön eväät mukana, saatan jopa 5-6 tuntia viipyä retkellä ja ihan itsekseni kun ketään ei kiinnosta seurakseni lähteä.
        Kirjoittelukaveriakaan ei ole löytynyt useista yrityksistä huolimatta, ainoat vastaajat olleet seksiä vonkaavat itseäni 20-45 vuotta nuoremmat sällit, sama kuvio toistunut treffipalstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä myös 60 yksin liikkuva mummo. Päivät menee käsitöitä tehden ja kelistä riippuen käyn kävelyllä.
        Pari vuotta kokeilin eläkeläisjärjestön kokoontumisissa ennen koronaa, mutta suhtautuminen oli niin nihkeää että lopetin. Piiri pieni pyörii ja uudet ei mahdu joukkoon.
        Kesää jo odotan että pääsee pyöräilemään ja teen välillä pitkiäkin retkiä kaupungin ympäristöön eväät mukana, saatan jopa 5-6 tuntia viipyä retkellä ja ihan itsekseni kun ketään ei kiinnosta seurakseni lähteä.
        Kirjoittelukaveriakaan ei ole löytynyt useista yrityksistä huolimatta, ainoat vastaajat olleet seksiä vonkaavat itseäni 20-45 vuotta nuoremmat sällit, sama kuvio toistunut treffipalstoilla.

        Näin se on, nuoret kollit luulevat että yksinäiset kaipaavat seksyä. Ehei, mä kaipaan kumppania jakamaan iloja ja arkipäivän asioita, sellasta jolla on myös elämänkokemusts.


    • Anonyymi

      Minä olen huomannut että radion kuuntelu lievittää yksinäisyyttä

      • Anonyymi

        Tietty radiosta kuuluu ihmisten ääniä, laulua jamusaa, mutta kun totaaliyksinäiselle on oleellisinta päästä puhumaan jonkun kanssa. Voisi kyllä kirjoitellakin tai whatsapata. Kaverihausta yrittänyt etsiä, vaan tuloksetta. Avoimuus vaatii aikaa, jotta vertaisensa löytää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietty radiosta kuuluu ihmisten ääniä, laulua jamusaa, mutta kun totaaliyksinäiselle on oleellisinta päästä puhumaan jonkun kanssa. Voisi kyllä kirjoitellakin tai whatsapata. Kaverihausta yrittänyt etsiä, vaan tuloksetta. Avoimuus vaatii aikaa, jotta vertaisensa löytää.

        Radiossa juontajat puhuvat keskenään perheistään, matkoistaan, lemmikeistään.

        Minua ainakin alkoi tänä aamuna se masentamaan kun itse on yksinäinen eikä mitään tapahdu.
        Tosin voihan sen kanavan vaihtaa.


      • Anonyymi

        Minulla on ihan sama tilanne, että radion kuuntelu lievittää yksinäisyyttä. Ja lukeminen myös.


      • Anonyymi

        Itselläni ulkoliikunta lievittää alakuloa, liikunnan tuoma hyvä olo kestää loppupäivän. t yksinäinen 63 v mies.


    • Anonyymi

      Kukaan ei kaipaa minua eikä ole mitään tarkoitusta, nyt ainakin tuntuu siltä.

    • Anonyymi

      Joo mulla on kans yksinäisyys ongelmana. Näin korona aikana seurakunta ei järjestä yksinäisille juttu tai ulkoiluseuraa,kysyin sitä. Ei ei vastasi diakoni. Tässä talossa ei oo ketään sellasta jota voisi kysyä seuraksi,ovat joko töissä,tai koulussa.
      Välillä tulee sellanen olo että sairastuisinpa vaikka koronaan ja se tappaisi mut,tyhmää kirjoittaa näin,mutta ottaa vaan päähän taas aivan kaikki!!! Mulla oli naistuttu jonka kanssa käytiin kahvilla ja kirppareilla,en tiedä mikä hänelle tuli mutta hän ei vastaa enää kun soitan. Koronaa ei voi syyttää,emme ole tavanneet 3 vuoteen. Toisten kanssa kyllä istuu kahvilassa,olen nähnyt,mutta mun seura ei kelpaa. Käyn joka päivä kävelemässä ja joskus kahvilla,olen varmaan kumma näky kun aina istun yksin. Kirjaston dvd- leffoja kattelen ja kirjoja luen,mutta ne ei vastaa todellista ihmistä, joka katsoo silmiin ja jonka kanssa jutella. No mä oon kyllä aika optimistinen luonne ,eli aattelen josko huominen päivä ois parempi . Miesystävää en enää kaipaile,ne ajat on jääneet taa. Tsemppiä kaikille yksinäisille!! Toivoo nainen 60v.

      • Anonyymi

        Haa, tuommoista se on, 60 -vuotiaalla on jo pitkä loppusuora edessä. Ketään ei todellakaan kiinnosta, kun siellä kahvilassa tai kirjastossa nökötät. Mutta ei ole kenenkään pakko elää, jos ei enää huvita, muistakaa se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haa, tuommoista se on, 60 -vuotiaalla on jo pitkä loppusuora edessä. Ketään ei todellakaan kiinnosta, kun siellä kahvilassa tai kirjastossa nökötät. Mutta ei ole kenenkään pakko elää, jos ei enää huvita, muistakaa se.

        Tosi huono ja ala-arvoinen kommentti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haa, tuommoista se on, 60 -vuotiaalla on jo pitkä loppusuora edessä. Ketään ei todellakaan kiinnosta, kun siellä kahvilassa tai kirjastossa nökötät. Mutta ei ole kenenkään pakko elää, jos ei enää huvita, muistakaa se.

        Törkeetä! Huomaa ettei oo kuin tuulitunneli korvies välissä.


    • Anonyymi

      Mäin hiljaisesti vaimon kanssa elävänä ajattelen että nainen saisi aina seuraa ja kavereita miehistä. Kyllä niitä sellaisia miehiä on että eivät tarvis kuin juttuseuraa. Joka miehelle on arvokasta jos on naisen kanssa hyvissä väleissä, vaikka vain kaffilla baarissa kävisi. Tai kävelylenkillä kerran viikossa.

      • Anonyymi

        Äläs valehtele. Miehen tarve ei ole sama kuin naisen tarve, jotenka tuollainen ystävyys ei ole mitenkään mahdollinen muuten kuin avioparin tms. kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs valehtele. Miehen tarve ei ole sama kuin naisen tarve, jotenka tuollainen ystävyys ei ole mitenkään mahdollinen muuten kuin avioparin tms. kesken.

        Toista mieltä.


      • Anonyymi

        Voi voi, mistähän sellaisen miehen löytäis. Reilusti yli 30 vuotta yksin eläneenä ei ole vielä kohdalle osunut sellaista heteromiestä joka tyytyisi pelkkään ystävyyteen ilman saman peiton alle kömpimistä.

        60 mummo


    • Anonyymi

      Ei ole ystäviä. Onneksi on kuitenki avopuoli ja lapsi. Ilman niitä olisin jo hullujenhuoneella. Koen kuitenkin olevan yksinäinen. Joskus kaipaa sitä naispuolista ystävää jonka kanssa puhua kaikesta. Mutta paremmin mulla on asiat kuitenkin kuin monella muulla, ei voi valittaa...

    • Anonyymi

      Eipä tääläkään oikein ole kavereita. Paljon olen yksin vaan. Päivät monesti masentaa ku on yksin. Työ onneksi auttaa.

      • Anonyymi

        Kun ei ole sitä työtä, perhettä, elämänkumppania. Täysin yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei ole sitä työtä, perhettä, elämänkumppania. Täysin yksin.

        Tiedetään tuommoine tilanne.
        Vaikka olis nuori, kauniskin, niin yksinäisyys voi olla kohtalo, mistälie ja minkä vuoksi.
        Rikkaita ja kauniita on yksin ja kuolevat unilääkkeisiin ja viinaan.
        Entäs me keski-ikäiset köyhät sitten?
        Saisipa edes pilveä pössytellä suruunsa ja uppoutua musiikkiin,
        ja elää 100%:sti erakkona, niin ett lähin naapuri olisi 10 km:n päässä.

        "Haavani on haaveeni"


    • Anonyymi

      Vaikka aloitus kuuluu ns. yleishyödyllisiin, silti avaus on ikämiehen tekemä, ei naisen.

      • Anonyymi

        Olen aloittaja ja NAINEN. Miksi luulit että mies? Kyllä naisetkin kärsivät yksinäisyydestä.


    • Anonyymi

      Niin, ja ajatele, sama jatkuu vielä ainakin 20 vuotta, ellet sairastu ja kuole tmv.

      • Anonyymi

        Ei kannata irvailla, voi olla että elämääsi tulee yksinäisyys hyvinkin pian ja ikävällä tavalla.


      • Anonyymi

        Kuinka niin ei muutosta vois tulla? Mikäs ennustaja oot olevinas? Vihamielinen k-pää vaikutat olevan josta kukaan ei välitä. Turha yrittää pahaa oloas muihin purkaa, ei toimi.


    • Anonyymi

      Hei yksinäiset! Laittakaa viestiinne kontakti-ositteenne johon muut voivat ottaa yhteyttä. Sitä kautta voisi tutustua ja ehkä sopia keskustelutuokioista puhelimitse.

      • Anonyymi

        Jaa, että saisi peräkammarin ikämiehiltä pippelikuvia, ja nuoremmilta ylipainoisilta syrjääneiltä rakkauskirjeitä? Ja parilta kakskymppiseltä adonikselta pervoja ehdotuksia?
        Koettu on, jotenka
        EI KIITOS!


      • Anonyymi

        Reilun tauon jälkeen laitoin kokeeksi taas kirjeystävät palstalle ilmoituksen. Epäilen tosin että jälleen saan vastauksia vain tietyn ikäisiltä kolleilta kuin ennenkin, miksipä se olisi siitä muuttunut kun sama kuvio toistuu aina .

        60 mummo :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilun tauon jälkeen laitoin kokeeksi taas kirjeystävät palstalle ilmoituksen. Epäilen tosin että jälleen saan vastauksia vain tietyn ikäisiltä kolleilta kuin ennenkin, miksipä se olisi siitä muuttunut kun sama kuvio toistuu aina .

        60 mummo :)

        Niinhän siinä kävi kuten ennenkin, joten laitoin ilmoituksestani poistopyynnön. Saa nähdä kauanko menee ennenkuin poistavat


    • Anonyymi

      Käyn joskus kahvilla ostoskeskuksen kahviossa, ei taida kahvion naisilla olla muuta tekemistä kuin juoruilu ja asiakkaitten kyräily. Istun usein yksin,koska mulla ei ole ketään kenen kanssa menisin kahville,tiskin takaa nämä naiset vilkuilevat usein mua ja naureskelevat. Heitä taitaa huvittaa kun Istun yksin. Vahtaisivatpa muita,on siellä muitakin jotka istuvat yksin. Tai tekisivät töitään,naureskelu vähemmälle. Toinen nainen on miesten perään,flirttailee minkä ehtii ite sanoi mulle että on sellainen. Ois niin kiva istua jonkun kanssa ja rupatella tai käydä kirppareilla tai kävelyretkillä. Mutta ei . Tänään tuli paha mieli kun näin että tiskin takaa osoittivat mua ja naureskelivat. Päätin että en mene moneen viikkoon ei mua siellä kukaan kaipaa. Ja säästyypä rahat.

      • Anonyymi

        Lisäys edelliseen kirjoitukseeni : onneks on muitakin kahvioita mihin mennä. Täällä hesassa niitä riittää
        En ole mikään valittaja,harmittaa vaan vähän ,siksi kirjoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys edelliseen kirjoitukseeni : onneks on muitakin kahvioita mihin mennä. Täällä hesassa niitä riittää
        En ole mikään valittaja,harmittaa vaan vähän ,siksi kirjoitin.

        Niin onneks on muita kahviloita, pääasia on että edes lähtee johokin kämpiltään. Niin minäkin yleensä yksin istun kahviossa, mutta onhan se vaihtelua kotona istumiselle.


    • Anonyymi

      Miksi et mene Tinderiin? Löydät varmasti seuraa sieltä piristämään, kokeilepa!

      • Anonyymi

        Löytyy fcebookistakin yksinäisten juttusivu-


    • Anonyymi

      Siellä kirjastossa tai kahvilassa istuu viereisessä pöydässä toinen yksinäinen ja seuranhaluinen. Minä.

      Yksinäisillä on joskus se ongelma, että pelkää ryhtyä puheisiin ja tutustumaan koska pelkää että se on sitten "liian paljon kerralla". Tämä ei ehkä koske kaikkia, mutta joillakin on kokemus että jos rupean kaveriksi tai vaikka vain hyvänpäiväntutuksi, minulta odotetaankin pian jotain mihin en kykene tai halua. Toinen on liian dominoiva, tai muuten tulee olo että tulee ikään kuin emotionaalisesti "kaapatuksi." Haluaa säilyttää itsenäisyytensä ja mahdollisuuden vetäytyä halutessaan. Tällainen omien rajojen pitäminen on joillakin yksinäisillä se ongelma. Ei ole ehkä lapsuudenperheessä saanut pitää rajojaan, on vaadittu tyydyttämään vanhempien tarpeita. On pitänyt olla kaikesta samaa mieltä, tai jakaa kaikki tunnetilat. On pitänyt mennä mukaan liian raskaaseen emotionaaliseen vuorovaikutukseen. Vanhempi on saattanut käyttää lasta oman sisäisten tasapainonsa ylläpitämiseen. Ei ole antanut hänen olla oma itsensä ja ns. rauhassa, erillinen yksilö.

      Tällainen on emotionaalista hyväksikäyttöä ja voi olla hyvin hienovaraista, vaikea huomata. Kaikki voi näyttää ulospäin hyvältä. Huolehtivainen vanhempi. Hyvät välit. Jostain syystä vaan lapsesta kasvaa ihminen, joka karttaa tai jonka on vaikea muodostaa läheisiä ihmissuhteita vaikka kovasti haluaisi.
      Tulee ikään kuin sisäinen este ja halu paeta, kun tuttavuus alkaisi. Sitten ihmettelee tuntemuksiaan ja syyttää itseään.

      Jos tämä tuntuu tutulta voi miettiä, voisiko riittää hyvin lyhyt kontakti. Vaikka vain tervehtiminen jo lievittää yksinäisyyttä - toinen näkee ja kuulee sinut, muistaa. Sen enempää ei tarvitse. -Ehkä haluaisikin enemmän, mutta se tuntuu hankalalta. Tyydy siihen että nyt vain tervehditään.

      Joskus yksinäinen myös odottaa alussa liikaa uusilta tuttavuuksilta. Vieras ihminen kuitenkin pysyy vieraana vielä jonkin aikaa, tutustuminen etenee hitaasti. Jos aloitteen tekijä panostaa heti valtavasti energiaa, toinen aistii sen, että häneltä odotetaan nyt aika paljon tunnepuolella ja saattaa alkaa ahdistua.

      Omien kokemusteni mukaan parhaat ystävyydet ovat alkaneet toiminnasta. On ollut jokin yhteinen tekeminen tai jokin asia missä on konkreettisesti tarvinnut toista. Harrastuksista on löytynyt, ja vapaaehtoistyöstä. Aluksi en ole ajatellut muuta kuin että tarvin jonkun ihmisen tekemään kanssani tätä pikku projektia enkä ole kysellyt kuka ja mikä, onko kiinnostava, onko kiva, tykkäänkö hänestä edes. On vain tehty. Ja sitten kun on tehty yhdessä vähän aikaa ja yhteistyö on sujunut, on huomattu että hei, tässähän on juteltu jo vähän enemmänkin. On syntynyt luottamus.

      Ihmisillä on hyvät ja huonot puolensa, jokaisessa on puolia joista toinen ei pidä tai joiden kanssa on hankala tulla toimeen. Yksinäinen saattaa odottaa ihmistä, jossa olisi pelkkää hyvää. Kun tuttavuus alkaa ja sitten huomaakin jotain ikävää toisessa, pettyy ja heittää hanskat tiskiin. Tällä tavalla ei saa ystäviä. Täytyy miettiä onko se huono puoli sellainen jota voin sietää ja josta voin ottaa etäisyyttä tai jos sanallisesti pitää puolustautua jossain asiassa, voinko tehdä sen. Ilmaista, missä rajani kulkevat. Etteivät välit katkea siihen.

      Jos heti alkaa ajatella vieraasta ihmisestä että tuosta minulle ystävä, tulee paineita. Parempi ajatella vaan, että voisiko olla jotain yhteistä jonka puitteissa olla joskus tekemisissä. Aika näyttää, tuleeko siitä enemmän.

      Kukaan ei kuitenkaan ole maailmassa yksin.

      • Anonyymi

        HOH...Jaksoitpa kirjoitaa pitkän kertomuksen --kiitos siitä-
        67v.n YKSIN --10 VUOTTA .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HOH...Jaksoitpa kirjoitaa pitkän kertomuksen --kiitos siitä-
        67v.n YKSIN --10 VUOTTA .

        58 vuotta ja 20 vuotta aika yksin. Kevät tulee ja aurinko paistaa mutta ei minulle. Tukehtuis yöllä tähän turhuuteen ja pääsis tästä kärsimyksestä pois.


      • Anonyymi

        Hienosti kirjoitettu viisaita ajatuksia! Muutamia ahaa-elämyksiäkin sain..kun omia yksinäisyyteen liittyviä asioita väkisinkin joutunut miettimään yksin ollessani jo lähes toista vuotta..


      • Anonyymi

        No mitäpä jos tappaisit itsesi.


    • Anonyymi

      Mun kumppani kuoli 2 v sitten... vuosi meni kun remontoin kotia, sit tuli mies mun elämään mut se lopahti, masennus iski... hain seuraa netistä, löysin seksiseuraa... etsin lisää, löysin ihanan suloisen nuoren miehen... seksi on taivaallista... nyt olen tyytyväinen tilanteeseen eli saan hyvää seksiä ja hän tykkää minusta... ja mä hänestä

      • Anonyymi

        Niin ja miten tämä meitä yksinäisiä lohduttaa, pitää etsiä netistä seksiseuraa vai?


    • Anonyymi

      Pitäisi olla 54-55 v

    • Anonyymi

      Ikäeroa 4 vuotta

    • Anonyymi

      Kaveria

      • Anonyymi

        Yksin 22 v uotta käyn terapiassa, yritän pitää mieleni kasassa ottaa koville tuntuu että sekoan ei mistään apua. Miten ihminen voi joutua tälläisen kohtalon uhriksi , kuka pelastaa minut tästä kuoleman kierteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin 22 v uotta käyn terapiassa, yritän pitää mieleni kasassa ottaa koville tuntuu että sekoan ei mistään apua. Miten ihminen voi joutua tälläisen kohtalon uhriksi , kuka pelastaa minut tästä kuoleman kierteestä.

        Ei ole edes terapiakontaktia, ainut ajankulua jouduttava asia on keskikaljan juonti. AHDISTAA!,


    • Anonyymi

      Tuttua juttua eroni jälkeen. Lisäksi tuli yksinäisenä muutto ulkomaille. Viisastenkiveä en ole löytänyt, mutta yhden helpotuksen kyllä. Kun tajusin tilanteeni vakavuuden, onnistuin ylittämään sen valtavan kynnyksen. lähtemään yhteen harrastukseen, joka on viikoittain ja vieläpä liikunnallinen.
      Nyt siis helpottumaan päin. Ensin vaaditaan itseltä se karmein, eli lähteä yli asunnon kynnyksen. Ekat viikot olivat pakkopulla, mutta sitten alkoi tulla rutiiniksi ja nyt sitä yhtä viikonpäivää jo odotankin. Se on elämän kiintopiste ja sillä mennään.

      Zemppiä!

      • Anonyymi

        Vai vielä ulkomaille muutto tässä masennuksessa😒, hyvä kun viittii edes roskat viedä, kaikki tuntuu turhalta paitsi nukkuminen.
        Joillakin on sitä ELÄMÄÄ🤣


    • Anonyymi

      Aamulla mietin mitä tänään tekisin, tekisinkö vaan jonkun tavis lenkin vai nyhjötänkö sisällä. No lähdin kirjastoon ,lainasin dvd:n ja kirjan ja sitten istuin torikahviossa kahvia ja patonkia nauttien. Aikuinen tytär asuu muualla käy pari kolme kertaa kuussa luonani. Olisi kiva kun ois ystävä,jonka kanssa kävellä ja käydä eri paikoissa. Kyselin eräältä tuttavaltani lähtisikö hän kävelyseurakseni,hän vastasi että ei osaa kävellä ihmisen kanssa jolla on tommonen. Ja ' tommonen' on mun rollaattori. Eli en ole enää kysynyt hänestä seuraa. En mä hiljaa kävele,enkä kävellä töpötä,vaan ihan normaalia kävelyvauhtia. Joskus tuntuu että telkkari, kirjat ja kryptot ovat ainoat ystäväni. Mietin monesti että olenko liian puhelias ja tyhmä ,kun vanhat ystävät ovat kaikonneet ja tiedän että niitä ei enää kannata uudistaa,liian monta vuotta välissä. Omasta mielestäni olen lojaali ja luotettava ja oikeudenmukainen,en tyrkytä seuraani. Seurakunnan ystäväpalvelusta sain yhtenä vuonna ystävän, ikäiseni naisen, mutta hän perui tulemisiaan ja kun hän tuli,hänellä oli kiire milloin hammaslääkärille ja milloin hänen miehensä odotti häntä, ja kun kysyin voitaisko tavata kahvilassa, niin hän vastasi että ei hän juo kahvia. Sanoin että saa sieltä teetä ja kaakaotakin ja limsaa. Niiiiin,hän vastasi vähän vältellen. No ei menty. Ja aina kun tavattiin niin minusta
      tuntui että hän keksi tekosyitä että pääsee pian pois. Eli kyllä minussa jotain vikaa on, en tiedä mitä. Kotini on siisti ja puhdas,niinkuin mä itsekin. Positiivisena ihmisenä ajattelen että huomenna on taas uusi päivä, se voi tuoda mukanaan jotain mukavaa. Tänään oli vähän tämmöinen " harmituspäivä", eli anteeksi jos kirjoitukseni on valitusvirsi,ei ollut tarkoitus.

    • Anonyymi

      Puolivuotta mennyt tosta aloituksestani ja edelleen sama tilanne.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe