Itsemurha lähiaikoina

Anonyymi

Olen päättänyt päivän milloin sen teen. En kyllä tiedä miksi kirjoitan tänne. Hinausköysi pitää vielä ostaa

25

807

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toivottavasti minulla riittää rohkeus. Takana on useita yrityksiä. Rohkeus pettänyt. Nyt olen tarkoituksella ajanut itseäni umpikujaan. Elämän jatkaminen olisi erittäin vaikeaa järjestämieni ongelmien takia

      • Anonyymi

        Kaikenlaisesta voi selvitä ja mikä nyt tuntuu maailmanlopulta voikin olla ensi vuonna vanha, unohdettu asia. Mikä on niin huonosti sinulla ettet halua elää? Pystytkö kertomaan enemmän?


    • Anonyymi

      Eläminen vaatii rohketta,jos asiat ovat menneet päinmäntyä.Ota huumori avuksi, sen avulla Chaplinkin loi elokuvia.

      • Anonyymi

        Huumoria voi tarjota, sitten kun akuutti tilanne on ensin selvitetty.


    • Anonyymi

      Hinausköysi? Eli millainen suunnitelma?

      • Anonyymi

        Hirteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirteen

        Ei nyt sentään. Mene lääkäriin hakemaan apua, ihan päivystykseen.


    • Anonyymi

      Oletko tietoinen, että sinulle on apua tarjolla, ihan akutaan, päivystykseen voit mennä, kun tilanteesi on epätoivoinen, jos et yksin pääse sinne, pyydä joku viemään, sanot vain, että nyt on hätätilanne ja jos kysyy, niin sano, että olet vaaraksi, tarvitse nopeaa pääsyä lääkäriin.

      • Anonyymi

        Sano että olet vaaraksi itsellesi, piti kirjoittaa. Ymmärsit varmaan.


    • Anonyymi

      Sitä varten ovat lääkärit ja muu terveydenhoito olemassa, että sinun ei tarvitse enää yksin, pyöritellä asioita, jotka ovat käyneet sinulle ylivoimaiseksi. Sinulla on oikeus saada apua ja tukea, mene terveysasemalla, päivystykseen heti.

      • Anonyymi

        Ei hauska komentti.😒


      • Anonyymi

        Mautonta!


    • Anonyymi

      Luotan pitkään pudotukseen. Tulevana keskiviikkona tämä tapahtuu. Tule suloinen kuolema, tule

      • Anonyymi

        Ole hyvä ja anna aikeen olla. Mieti mitä tuskaa omaisillesi aiheutat. Sinunkin elämäsi voisi olla seikkailu. Katso mitä sillä sinulle annettavana.
        Ota yhteys kirkon diakoniatyöntekijään ja juttele hänen kanssaan. Voimia sinulle, yritä jaksaa.


    • Anonyymi

      Ei ne lääkärit mitään osaa auttaa, laittavat m1 lähetteen ja pitävät osastolla max 3 päivää ja thats it. Ei muuta lykkyätykö ja toivottavasti lähtee nopeasti taju ja sitä myötä henki. Hinausköysi tai kiristysliina ovat ihan hyviä vaihtoehtoja eivät veny tuollaisesta painosta mihinkään.

    • Ei todellakaan kannata tehdä sitä. Nyt sun kannattaa levätä ja rentoutua. Uni, lepo ja se, että syöt on tärkeetä.

      Mä toivon että voit paremmin!

    • Anonyymi

      Näkee heti, että harjoittelijatunari on jälleen ketjun aloittajana. Hän tarvtsee joka päivä säälittelyä ja selkään taputtelua...kyllä sinä tuosta nouset tyyliin. Totta kait se nousee, kun rouva passaa sitä 16 tuntia/vrk.

      Alan nainen tai mies ei hairahdu kirjoittamaan hinausköydestä joskin tässä tapauksessa kun ollaan pahasti ylipainotilassa BMI lukema varmasti yli 30, hinausköyttäkin joudutaan käyttämään rekeen tai pulkkaan raahattaessa.

      Alan henkilöllä on aina varastossaan 10-15 mm paksuista narua kaiken varalta. Hän on roudannut päärakennuksen betonianturaan jo ajoiossa riittävän tukevan pulttikiinnityksen renkaan kanssa.
      Hätäilemättä hän kiinnittää miniköyden renkaaseen, heittää sen heittoliinaan ja paiskaa sen talon harjan yli pikkupainon kanssa.

      Tämä pitää huomata; vasta sitten kun väkevät soropit keitettyään ja nautittuaan enää surmalasku tuntuu enää a i n o a l t a järkevältä vaihtoehdolta.
      Saattaakin määrätä itselleen Raivodkaa pullosta mukin puolilleen ja hyvää johtovettä hiukan Raivodkaan lirauttaen. Kumauttaa mukin sisäosastoon. Kuuntelee oloaan.

      Huolellisuus kannattaa. Takapihalle amok-syöksy ohut katolta köysi kaulassaan herättäisi vaan pientä hymyilyä konstaapeli Kotteroisen taholta ohutköyttä alanmiehen painon puukolla katkaistessaan. Miksi osti juuri vihreää kevytköyttä eikä punaista.
      Alan mies mörisee; tästä lähenkin puukatoksesta hakemaan korillisen sekaklapei ison takkauunnin lämmittämiseen huomiseksi.

      • Anonyymi

        Tässä on alan ammattilainen. On välineet kunnossa ja varautunut kaikkeen.


    • Anonyymi

      Itsemurha ei kannata koskaan! Vaikka elämä juuri nyt tuntuisi miten vaikealta tahansa, niin vakuutan, että kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa. Jos riistät hengen itseltäsi, niin siitä seuraa valtavasti tuskaa sinulle läheisille ihmisille. Älä tee itsemurhaa!

    • Hei,

      Vastaan vielä minäkin, vaikka olet saanut jo monilta hyviä vinkkejä hakeutua avun piiriin.

      Itsetuhoisiin ajatuksiin kannattaa ehdottomasti hakea apua. On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Näistä palveluista voi saada tukea ja myös vinkkejä muuhun avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkiksi joka viikko maanantaista torstaihin klo 15-19 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Akuutissa tilateessa voi hakeutua oman kunnan psykiatriseen päivystykseen tai soittaa 112.

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Anonyymi

      Olen ketjun aloittaja. Kiitoksia kommenteista jotka ovat tarjonneet apua. Mutta olen tainnut tehdä päätökseni. Ihmeellistä kuinka rauhallinen oloni on. Olen ollut aika pitkään ahdistunut ja masentunut jne.

      • Anonyymi

        En tiedä mistä tämä muutos johtuu. Olen päättänyt vielä katsoa elämää eteenpäin. Luulen että joku on rukoillut puolestani. Voimia kaikille jotka uivat syvissä vesissä


    • Anonyymi

      Eipä helpotus kauaa kestänyt. Huomenna on suuri päivä

      • Anonyymi

        PS. Älä unohda testamenttia jos sinulla on omaisuutta, Sukulaiset tuppaa aina riitelemään siitä omaisuudesta.


    • Anonyymi

      Olen nyt nähnyt monta nuoren tekemää kirjoitusta, että ovat päättämässä päivänsä, ja on mulla omakohtainenkin kokemus, ja voin sanoa, että kyse on sokeudesta, että kun saa asiat isompaan katsantoon ja löytää mielekästä tekemistä ja tavoiteltavaa, niin on taas elämässä kiinni, ja siihen se mulla olikin meno sitten, uusi alku. Tohon nuoren sokeuteen, siihen olisi hyvä kiinnittää huomiota, kun siitä ei taideta tietää mitään.

      Mitä hirttäytymiseen tulee, se on jonkin verran suosittua, mutta itse en koskaan valitsisi köyttä, kun en halua rusautta kaulaani, kurkkuani, tukehtua; kaikki tuskaa. Ei se oletettavasti ilman ammattimaista asetelmaa, oikeata pudotuskorkeutta ym. tule onnistumaan niin, että niska mukavasti napsahtaisi, ja vaikka napsahtaisi, onhan noita pyörätuolissa olevia, kuten tossakin voi käydä, jos selviää tukehtumatta. Siinäkin voi olla vielä kärsimystä, vaikka kuolisi.

      On paljon huonoja ja kyseenalaisia tapoja. Itsemurhayrityksiä on paljon, ja vain osa onnistuu, ja yksi tuttu onnistui vasta useamman kerran jälkeen, ja se oli silloin kun unilääkkeillä vielä lähti henki. Yksi toinen hirtti itsensä, ja en itse siihen lähtisi kuin äärimmäisessä hätätapauksessa, kun on parempiakin tapoja tappaa itsensä. En tiedä mihin tusina muuta kaveripiiristäni kuoli, mutta veikkaan yleisimmin olleen yliannostus, joka sekään ei ole mikään turvallinen, jos siinä vammautuu, mutten tiedä siitä mitään, mutta vahvuuden ja annostuksen tulisi olla kohdallaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe