Erkki Melartin string quartet 2(1900)

Anonyymi

Tämän laajan teoksen hän keksi vuonna 1900 joka kantaa nimeä string quartet, joka teoksen kokonaiskesto on 31.08 ja joka sisältää eri osia. Annan tälle 4/5 tähtipistettä. Vivahteikasta ja harmonista. On paljon parempi kuin Jean Sibelius säveltäjänä.

13

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      " On paljon parempi kuin Jean Sibelius säveltäjänä."

      Oh, Liri?

      No muta miksi Sibeliuksen Voces intimaesta on lukuisia ihan ulkomaan elävienkin tekemiä levytyksiä aivan kuten Melartinin JQ-rökellyksestä vastaavasti ei ole?

      • Anonyymi

        Kuka/mikä on Liri? Tarkoitatko sitä Sibelius kriitikkoa? No kerron sulle että olen toinen Sibelius kriitikko. Olen eräs Juha joka pitkäaikainen musakommentoija somessa. Juha82&MrJuha82 olen ja tämä minua paljon parempi kommentoija joka vuosikausia kritisoinut Sibeliusta , on minusta suomi24 musapalstan paras musa-asiantuntija. Kyllä hänellä on tietoa paljon enemmän kuin meillä kaikilla muilla yhteensä. sillä sen huomaa hänen postauksiensa sisällöstä ja tietomäärästä. Valtavasti tietää esim nuoteista sun muista joista mä en tiä palijo mittään. Minäkin kyllä tiiän jotakin musiikista, sillä se on nyt varma että jotaki. Minusta tämä pitkäaikainen Sibeliuksesta kirjottanut henkilö tällä palstalla , ei ole mun mielestäni tekeny mitään väärin kun kritisoinu Sibbeä.


      • Anonyymi

        Olen myös tietenkin www.rateyourmusic.com sivuilla kommentoimassa musiikista. Tervetuloa tuonne sivulle jos kiinnostaa =) . Mun käyttäjänimeni on tuolla sivulla Steelesman10. Mun kanavalla on valovuoden pituinen lista musasuosikeistani. Mukana on miehiä ja naisia, mukana on kotimaisten lisäksi paljon ulkomaalaisia ja musamakuni on laaja etten kuuntele tosiaankaan yhtä genreä, mutta silloin joskus nuorempana kuuntelin aika paljon vain tiettyä genreä. En väitä että ihimisten pitäis kuunnella laaja-alaisesti musaa, koska musan kuuntelu ja musasta tykkäämine on puhtaasti makuasia, mutta joskus nuorempana ja tyhmempänä oon ollut eri mieltä mistä moni oli mulle aikoinaan raivoissaan kun väitin absoluuttisia totuuksia musiikista ja vähän muustakin, mutta nuo ajat on menneet taakse sillä oon rauhoittunut ihmisenä.


      • Anonyymi

        Tän sibelius-kriitikon kanssa oon kyllä jutellu tällä palstalla jonku verran /aika paljon niin että ihan mukava tyyppi kysseessä ja tota noin hän suositteli minulle mm Erkki Melartinin musaa ja sitte eilen ku kuuntelin tämän teoksen niin ihastuin tässä teoksessa esim tuohon harmoniaan ja vivahteikkuuteen ja syvyyteen. MYös taidokasta musan vientiä.


      • Anonyymi

        Ja kyllä oon vähän eri mieltä tän Sibelius-kriitikon kanssa, että en mää ole nyt yhtä kova Sibelius-kriitikko sillä kyllä mun mielestä Sibeliuksen Finlandia on ihan 5/5 tasoinen teos ja Karelialle oon antanut 4/5, mutta suurin osa Sibeliuksen teoksista on jotaki about 1/5 ja 2/5 tasoisia teoksia.


      • Anonyymi

        Esim juuri tuossa Finlandiassa on minusta upea magiikka, lumovoima melodiatasolla, ja syvyyttä löytyy paljon ja draamaa, voimaa, herkkyyttä ja kauneutta sekä finlandian alku on hyvin pelottava joka vois sopia jopa kauhuleffaan musaksi tuo kohta ja siis finlandia on myös vivahteikas ja monipuolinen teos. Selkeästi Sibben paras teos.


      • Anonyymi

        Kyllähän ulkomaan elävät esittävät kevyttä poppistakin siitä huolimatta että se on laadullisesti heikkotasoisempaa musiikkia kuin vakava ja syvällinen taidemusiikki niin ettei vetoaminen ulkomaalaisiin esittäjiin ole mikään oikea ja pätevä perustelu taiteen ylivertaisuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka/mikä on Liri? Tarkoitatko sitä Sibelius kriitikkoa? No kerron sulle että olen toinen Sibelius kriitikko. Olen eräs Juha joka pitkäaikainen musakommentoija somessa. Juha82&MrJuha82 olen ja tämä minua paljon parempi kommentoija joka vuosikausia kritisoinut Sibeliusta , on minusta suomi24 musapalstan paras musa-asiantuntija. Kyllä hänellä on tietoa paljon enemmän kuin meillä kaikilla muilla yhteensä. sillä sen huomaa hänen postauksiensa sisällöstä ja tietomäärästä. Valtavasti tietää esim nuoteista sun muista joista mä en tiä palijo mittään. Minäkin kyllä tiiän jotakin musiikista, sillä se on nyt varma että jotaki. Minusta tämä pitkäaikainen Sibeliuksesta kirjottanut henkilö tällä palstalla , ei ole mun mielestäni tekeny mitään väärin kun kritisoinu Sibbeä.

        "Kuka/mikä on Liri?" Jospa se on kirjoitusvirhe joka olisi pitänyt kirjoittaa että "Oh really."

        "Minusta tämä pitkäaikainen Sibeliuksesta kirjottanut henkilö tällä palstalla , ei ole mun mielestäni tekeny mitään väärin kun kritisoinu Sibbeä."

        Aivan, saahan sitä olla mistä hyvänsä mitä mieltä hyvänsä. Toisaalta on aihetta kysyä että onko kyseinen henkilö joko itsenään tai jonain sivupersoonistaan koskaan kirjoittanut tälle palstalle mitään mistään mikä ei lopuksi käänny Sibeliuksen solvaamiseksi?

        Siis esimerkki, ensin hän on Melartinin eräästä teoksesta jotain mieltä ja sitten lopuksi: "Annan tälle 4/5 tähtipistettä. Vivahteikasta ja harmonista. On paljon parempi kuin Jean Sibelius säveltäjänä."

        Siis Melartinin mainittu teos on säveltäjänä parempi kuin Sibelius? No Sibelius sävelsi mitä sävelsi mutta Melartinin jousikvartetto tai kvartetot ei(vät) tiettävästi ole säveltänyt/säveltäneet yhtään mitään, ja mitä Melartiniin itseensä tulee säveltäjänä niin toki myös hän sävelsi mitä sävelsi.

        Kuten olen tälle anti-Sibelius-jihadistille jo aiemmin kertonut niin Sibeliuksen päiväkirjojen perusteella herrat Sibelius ja Melartin tulivat keskenään hyvin toimeen ja sekä ammatillinen että yleinen arvostus toista kohtaan oli molemmin puolista.

        Niinpä jos ja kun Melartin vieraili Ainolassa tämän tästä ja käytöksellään osoitti että hän itse arvosti Sibeliusta niin henkilönä kuin säveltäjänä, niin ehkä Melartin fanikerhon äänekkäin jäsenkin voisi yrittää jos nyt ei peräti arvostamaan niin edes kohteliaasti sietämään myös Sibeliuksen musiikin olemassa olon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuka/mikä on Liri?" Jospa se on kirjoitusvirhe joka olisi pitänyt kirjoittaa että "Oh really."

        "Minusta tämä pitkäaikainen Sibeliuksesta kirjottanut henkilö tällä palstalla , ei ole mun mielestäni tekeny mitään väärin kun kritisoinu Sibbeä."

        Aivan, saahan sitä olla mistä hyvänsä mitä mieltä hyvänsä. Toisaalta on aihetta kysyä että onko kyseinen henkilö joko itsenään tai jonain sivupersoonistaan koskaan kirjoittanut tälle palstalle mitään mistään mikä ei lopuksi käänny Sibeliuksen solvaamiseksi?

        Siis esimerkki, ensin hän on Melartinin eräästä teoksesta jotain mieltä ja sitten lopuksi: "Annan tälle 4/5 tähtipistettä. Vivahteikasta ja harmonista. On paljon parempi kuin Jean Sibelius säveltäjänä."

        Siis Melartinin mainittu teos on säveltäjänä parempi kuin Sibelius? No Sibelius sävelsi mitä sävelsi mutta Melartinin jousikvartetto tai kvartetot ei(vät) tiettävästi ole säveltänyt/säveltäneet yhtään mitään, ja mitä Melartiniin itseensä tulee säveltäjänä niin toki myös hän sävelsi mitä sävelsi.

        Kuten olen tälle anti-Sibelius-jihadistille jo aiemmin kertonut niin Sibeliuksen päiväkirjojen perusteella herrat Sibelius ja Melartin tulivat keskenään hyvin toimeen ja sekä ammatillinen että yleinen arvostus toista kohtaan oli molemmin puolista.

        Niinpä jos ja kun Melartin vieraili Ainolassa tämän tästä ja käytöksellään osoitti että hän itse arvosti Sibeliusta niin henkilönä kuin säveltäjänä, niin ehkä Melartin fanikerhon äänekkäin jäsenkin voisi yrittää jos nyt ei peräti arvostamaan niin edes kohteliaasti sietämään myös Sibeliuksen musiikin olemassa olon.

        "Siis melartinin mainiuttu teos on säveltäjänä parmepi kuin Sibelius"
        Siis kyllä nyt käsitit täysin väärin mitä kirjoitin, mutta se johtui varmaan siitä kun joko minä kirjoitin epäselvästi tai sitten sinä et käsittänyt, mutta samapa tuo. siis tuossa arvioinnissani arvioin sen levyn, mutta sitten mainitsin myös arvioinnissa sen että melartin on parempi säveltäjä kuin sibelius eli miten tuo muka on nyt vaikea ymmärtää mitä tarkoitan sillä?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuka/mikä on Liri?" Jospa se on kirjoitusvirhe joka olisi pitänyt kirjoittaa että "Oh really."

        "Minusta tämä pitkäaikainen Sibeliuksesta kirjottanut henkilö tällä palstalla , ei ole mun mielestäni tekeny mitään väärin kun kritisoinu Sibbeä."

        Aivan, saahan sitä olla mistä hyvänsä mitä mieltä hyvänsä. Toisaalta on aihetta kysyä että onko kyseinen henkilö joko itsenään tai jonain sivupersoonistaan koskaan kirjoittanut tälle palstalle mitään mistään mikä ei lopuksi käänny Sibeliuksen solvaamiseksi?

        Siis esimerkki, ensin hän on Melartinin eräästä teoksesta jotain mieltä ja sitten lopuksi: "Annan tälle 4/5 tähtipistettä. Vivahteikasta ja harmonista. On paljon parempi kuin Jean Sibelius säveltäjänä."

        Siis Melartinin mainittu teos on säveltäjänä parempi kuin Sibelius? No Sibelius sävelsi mitä sävelsi mutta Melartinin jousikvartetto tai kvartetot ei(vät) tiettävästi ole säveltänyt/säveltäneet yhtään mitään, ja mitä Melartiniin itseensä tulee säveltäjänä niin toki myös hän sävelsi mitä sävelsi.

        Kuten olen tälle anti-Sibelius-jihadistille jo aiemmin kertonut niin Sibeliuksen päiväkirjojen perusteella herrat Sibelius ja Melartin tulivat keskenään hyvin toimeen ja sekä ammatillinen että yleinen arvostus toista kohtaan oli molemmin puolista.

        Niinpä jos ja kun Melartin vieraili Ainolassa tämän tästä ja käytöksellään osoitti että hän itse arvosti Sibeliusta niin henkilönä kuin säveltäjänä, niin ehkä Melartin fanikerhon äänekkäin jäsenkin voisi yrittää jos nyt ei peräti arvostamaan niin edes kohteliaasti sietämään myös Sibeliuksen musiikin olemassa olon.

        Mutta voi olla että kirjoitan epäselvästi jolle en voi mitään kun mulla on vaikeuksia keskittymisen kanssa jolloin tulee kielioppivirheitä. Ei se johdut tyhmyydestä vaan siitä etten jaksa keskityä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuka/mikä on Liri?" Jospa se on kirjoitusvirhe joka olisi pitänyt kirjoittaa että "Oh really."

        "Minusta tämä pitkäaikainen Sibeliuksesta kirjottanut henkilö tällä palstalla , ei ole mun mielestäni tekeny mitään väärin kun kritisoinu Sibbeä."

        Aivan, saahan sitä olla mistä hyvänsä mitä mieltä hyvänsä. Toisaalta on aihetta kysyä että onko kyseinen henkilö joko itsenään tai jonain sivupersoonistaan koskaan kirjoittanut tälle palstalle mitään mistään mikä ei lopuksi käänny Sibeliuksen solvaamiseksi?

        Siis esimerkki, ensin hän on Melartinin eräästä teoksesta jotain mieltä ja sitten lopuksi: "Annan tälle 4/5 tähtipistettä. Vivahteikasta ja harmonista. On paljon parempi kuin Jean Sibelius säveltäjänä."

        Siis Melartinin mainittu teos on säveltäjänä parempi kuin Sibelius? No Sibelius sävelsi mitä sävelsi mutta Melartinin jousikvartetto tai kvartetot ei(vät) tiettävästi ole säveltänyt/säveltäneet yhtään mitään, ja mitä Melartiniin itseensä tulee säveltäjänä niin toki myös hän sävelsi mitä sävelsi.

        Kuten olen tälle anti-Sibelius-jihadistille jo aiemmin kertonut niin Sibeliuksen päiväkirjojen perusteella herrat Sibelius ja Melartin tulivat keskenään hyvin toimeen ja sekä ammatillinen että yleinen arvostus toista kohtaan oli molemmin puolista.

        Niinpä jos ja kun Melartin vieraili Ainolassa tämän tästä ja käytöksellään osoitti että hän itse arvosti Sibeliusta niin henkilönä kuin säveltäjänä, niin ehkä Melartin fanikerhon äänekkäin jäsenkin voisi yrittää jos nyt ei peräti arvostamaan niin edes kohteliaasti sietämään myös Sibeliuksen musiikin olemassa olon.

        Voit ymmärtää minua kun oon syntynyt ihmiseksi jolla on heikko hermostorakenne niin varmaan nyt tajuat paremmin miksi tekstini voi olla vaikeastiymmärrettävää. Ok??


    • Anonyymi

      Vai että Pukinmäen peppupappa parempi kuin Sibbe??? Vain homot voivat olla sitä mieltä.

      • Anonyymi

        Melartin on ylivoimaisesti ja suvereenisti suurempi ja emotionaalisesti vaikuttavampi säveltäjä kuin Sibbe jonka voin kokemuksen syvällä rintaäänellä todeksi vannoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe