Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jätitkö kumppanisi rintasyövän takia?

Anonyymi

Onko sinulla ollut kumppani, partneri, joka on sairastunut rintasyöpään? Jätitkö hänet syövän takia, jos niin miksi? Selititkö asian vai katositko vain, lakkasit pitämästä yhteyttä? Mitä nyt ajattelet siitä, toimisitko uudestaan sanoin?

13

1158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pelkkä ajatus jättämisestä tuntuu hirveältä. Siinä tilanteessa sairastunut tarvitsee rakkaaltaan tukea ja rakkautta kokeakseen itsensä ja elämänsä arvokkaaksi, ja jaksaakseen taistella eteenpäin.
      Sairastuminen muuttaa suhdetta, oletettavasti. Tietynlainen varovaisuus läheisyydessä, seksin väheneminen/loppuminen... Vaikka puoliso kuinka haluaa olla empaattinen sairastunutta kohtaan, voi olla raskasta nähdä sairastuneen kärsimystä. Molempien voimavarat joutuvat koetukselle.

      Nämä ajatukset tulivat mieleeni, vaikkei asia minulle ole osoitettukaan.

      - nainen sivusta

    • Anonyymi

      Totta kai ystävät, kaverit tai jopa puolisonkin saa jättää. mm. onnettomuuden,sairauden tai työttömyyden vuoksi.ei siinä auta hempeillä. onhan oma elämän laatu se tärkein.

      • Anonyymi

        Näitä tunnekylmiä ihmisiä kai ihan oikeastikin löytyy. Silloin ei puhuta aidosta rakkaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä tunnekylmiä ihmisiä kai ihan oikeastikin löytyy. Silloin ei puhuta aidosta rakkaudesta.

        Mielestäni nämä ei ole niin yksinkertaisia asioita. Joskus kumppanin sairaus yllättää kesken omien ero ajatusten, jotkut sitten siinä tilanteessa päättävät että jäävät vain sen takia että kumppani tarvii ja unohtavat omat tunteensa. Mutta onko se oikein sairastunuttakaan kohtaan? Jos minä sairastuisin, en minä haluaisi että kumppanini jäisi vain velvollisuuden tunteesta.

        Joskus voi myös olla niin että sairastunut muuttuu, ehkä se elämänilo katoaa ja sitä suoltaa vain myrkkyä ympärilleen omalla käytöksellään ja itsesäälissä rypemisellään. Kyllä, sairastuneella on toki kaikki oikeus kohdata sairaus niin kuin haluaa, mutta niin on myös ympärillä olevilla ihmisillä oikeus päättää omista voimavaroistaan ja mihin kykenee. En minä jaksaisi yrittää olla jatkuvasti päivästä toiseen kumppanin tukena, joka ei näyttäisi yhtään arvostavan apua, kaikki olisi huonosti koko ajan, kaikesta vain valitettaisiin ja ainut asia elämässä olisi se oma suru ja kaiken paskamaisuus. Ei kenelläkään ole velvollisuutta kannatella toista ihmistä läpi paskan, jos tämä ihminen vain vetää sinutkin mukaan syvyyteen.


    • Anonyymi

      Serkku pojan vaimo sairastu rinta syöpään. rinnat poistettiin. heillä seksi ja läheisyys toimii.
      sairaus lähensi heitä ja oli tavallaan uuden alku. näinkin voi käydä, asennehan se ratkaisee.

    • Anonyymi

      Poikkean ehkä hieman alkuperäisen kirjoittajan rintasyöpä-diagnoosista eli olen nainen ja mieheni nuorella iällä sairastui syöpään vakavasti joka oli järkytys ja shokki meille molemmille.
      Ei olisi tullut mieleenkään (!) jättää mies vaikka jouduin sairauden loppuvaiheessa hänet pesemään jne. jota hän itse omien sanojensa mukaan häpesi- en ymmärtänyt miksi tuollaista edes sanoi, sen hänelle sanoinkin. Minä rakastin/tan häntä ja se oli automaattista että autoin rakastani.
      Hänen Aikansa tuli sairastumisen jälkeen suht pian ja saattelin kultani Ikiuneen. Hän kuoli rauhallisesti <3

    • Anonyymi

      Poikkean vähän aloituksesta. Minua ei jätetty rintasyövän takia vaan pään alueen syövän takia. Syöpä jätti minulle kasvoihin ja kaulaan hermovamman, jonka takia sain sairauseläkkeen. Miehelle oli niin kova pala, että hänen alle 50 vuotias vaimo on eläkeläinen, että hän halusi erota. Ennen eroa jouduin kuuntelemaan kauan vinoilua, kuinka hän tekee töitä, mutta minä vietän aikaani kotona eläen kotirouvan arkea ja muistanko enää sellaista sanaa kuin "työ", tuntuuko tutulta sanalta jostain menneisyydestä.

      • Anonyymi

        Olikohan miehellä syynä eroon pelko omasta jaksamisesta (taloudellinen, fyysinen) ja elämän rajallisuus? Saavuttamattomat unelmat...


      • Anonyymi

        Toivottavasti olet jättänyt tuon miehen joka vinoili.


    • Anonyymi

      Anteeksi, että kirjoitan omia kokemuksiani syövästä naisena. Minun oma rakas sairastui pitkälle nopeasti edenneeseen keuhkosyöpään. Mitään ei ollut tehtävissä. Minä pesin hänet koska hänellä ei ollut enää voimia siihen. Häntä hävetti se tosi paljon. Sanoin, että ei ole mitään tarvetta hävetä, koska rakastan sinua.
      Minä olin se viimeinen ihminen joka saatteli kultani taivaaseen. Hän kuoli rauhallisesti.

      • Anonyymi

        Huomasin, että olin jo tuossa aikaisemmin kirjoittanut tänne samasta aiheesta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe