Unettomuus

Anonyymi

Kärsin todella pahasta unettomuudesta vuoden 2020 ajan, ei auttaneet mitkään lääkkeet. Terveystalon työterveyslääkäri sanoi, sitten sinun täytyy vaan valvoa ja nauroi. Todella törkeää toimintaa. Onneksi voin nykyisin paremmin ja saa nukuttua ilman lääkkeitä. Tuli todella inho Terveystaloa kohtaan.

8

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulle taas lääkäri sanoi ruisleipää ja piimää,ja vastaanotto päättyi

    • Anonyymi

      Melatoniinia voi kokeilla.
      2mg-4mg - tunti ennen nukkumaan menoa.

    • Anonyymi

      Lääkärin nauraminen oli typerää. Toivottavasti itsekin huomasi jälkeenpäin mokansa. Kerron vaan että minä hoidan unettomuutta valvomalla, en millään muulla. Toistaiseksi on ollut niin että torkahtelen sitten bussissa tai muuten päivällä, niin että pärjään ja muutamia öitä nukun paremmin niin että kokonaisunimäärä jotenkuten pysyy kohtuumääräisenä.
      Tiedän ettei epäsäännöllinen uni ole terveellistä ja voi jopa altistaa Alzheimerille, mutta ei lääkkeiden suoma unikaan täydellistä elimistölle ole.
      Tietenkin on ihan eri asia, jos uni ei tule lainkaan ja valvoo yhtäjaksoisesti pitkiä aikoja. Siihen en osaa sanoa mitään.

    • Anonyymi

      Otan osaa, asiatonta käytöstä lääkäriltä.

      Minä olen saanut unettomuuteeni helpotusta a) valeriaanasta b) magnesiumista illalla nautittuna c) kehon rentouttamisesta hierontarullalla.

      Valeriaanaa illalla 500-100 mg, magnesiumia illalla jalkakylpynä tai voiteena käsiin (tabletit ärsyttävät minulla vatsaa), ja hierontarulla niska-hartioihin ja selkään... googlatkaa.

    • Anonyymi

      Pitkään jatkunut unettomuus ei ole naurun paikka!
      Vähintään pitäisi selvitellä unettomuuden syitä, eikä vain käskeä valvomaan.

      Unettomuudelle voi olla monia syitä, joita tavallinen työterveyslääkäri ei välttämättä osaa hoitaa. Mutta hänen kuitenkin pitäisi osata ohjata oikeaan hoitoon!

    • Anonyymi

      Tyypillistä hurlumhei työterveyshuoltoa Terveystalolta!

      Vastaavaa kokeneille sanoisin, että kannattaa etsiä asiallinen lääkäri, joka ottaa vaivanne vakavasti.

    • Anonyymi

      Hei. Kärsin itsekkin pahasta unettomuudesta. Minulla oli tapana herätä tunnin-parin välein ja usean kerran yössä, mikä alkoi käymään psyykkeen päälle. Lukaisin hieman tieteellisiä artikkeleita ja muiden kokemuksia, ja nämä tepsi minun kohdalla:

      - Lämpötila. Pidä huoli, että menet nukkumaan viileässä huoneenlämmössä! (Yksi tärkeimmistä pointeista)
      - Liikunta. Jo 5 kilsan reipas kävelylenkki tekee ihmeitä.
      - Pimeys. Pimennä radikaalisti valoitusta vähintään kolme tuntia ennen nukkumaanmenoa. Vältä ruudun tuijottamista. Jos et voi, niin säädä edes ruutujen kirkautta alemmas.
      - D- ja K2-vitamiinilisät piristävät joitakin ihmisiä, mikä voi haitata nukahtamista. Jätä nämä viikoksi pois ja katso mitä tapahtuu. Itsellä luultavasti K2-vitamiini pahensi unettomuutta (oireet alkoivat heti kun aloin käyttään niitä)
      - Pidä kiinni iltarutiineista. Iltarutiinit auttaa "valmistaan" aivoja nukkumaan. Itse kuuntelen podcastejä tai katson TYLSIÄ Youtube-videoita.
      - Lopeta huolehtiminen. Heti kun ajatus muuttuu negatiiviseksi niin pakota itsesi ajattelemaan jotain mieluista vaikka sitä mitä aiot tehdä seuraavalla lomalla esim. kesälomalla. Itse tykkään unelmoida vaikka ja mistä.

      Kirkasvalohoito voi auttaa pitään unirytmin tasaisena. Korvatulpat voi auttaa herkkäunisia. Kannattaa kokeilla mikä toimii, sillä me ollaan ja toimitaan kaikki eri tavoin. Ne mitkä toimi minulle, ei välttämättä toimi muille. Ei se mitään maksa kokeilla.

    • Anonyymi

      Kyllä tyhmiä lääkäreitä on muuallakin sain yhden erotettua kun valitin lääkintöhallitukseen, kun sanoi ei sinun tarvi kaikkea kuullakkaan. minun ammatinopettajana piti todella kuulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe