loppui maailmasta https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008531938.html Se voi olla edessä. Paketin hinta on noussut kuuteen euroon. Juokaa viimeistä kuppia hartaudella.
Päivä, jolloin kahvi
17
71
Vastaukset
- Anonyymi
Siinäpähän sitten lupsutatte tyhjää.
- Anonyymi
Kahvilassa ei 6 eurolla juoda, kuin pari kuppia kahvia.
6€ kahvipaketista saa lähes 60 kupillista kahvia.- Anonyymi
Sataa liikaa. Kahvisatoa ei tule.
- Anonyymi
Ja me ei ehditty kahvitella!Höh
Ei se lopu. Mitä kalliimmaksi se tulee, sitä enemmän kulutus vähenee. Ja jossain kohden uudet viljelmät alkaa kantaa satoaan, niin tuotanto kasvaa samaan aikaan kun kulutus edelleen pienenee. Tulee ylitarjontaa ja hups hinta putoaa, näin on käynyt ennenkin.
- Anonyymi
Ei se loppunut. Se vaan kallistui hieman.
- Anonyymi
Älä kallistele. Menee liinalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä kallistele. Menee liinalle.
Mun perse kestää maksaa euron enemmän kahvipaketista. :)
Mutta on se huolestuttava ajatus silti, jos kahvi loppuisi. Minulla on aamut jotain 35 vuotta alkaneet kunnon kofeiinishoteilla. Voi olla, että vieroitusoireet olis aika kovia, jos ei enää saisi niitä totuttuja aamuannoksia... :)
- Anonyymi
Tiesin jo syksyllä että kahvin hinta nousee joten ostin 60 pakettia hintaan 2.39 paketti. Eikä ollut mitään rainbow tai extra kahvia. Minulla riittää kahvia vuodeksi ainakin koska kahvipaketti kestää itsellä viikon vähintään.
- Anonyymi
Saadaanko tällä uutisella taas hullut hamsterit liikkelle? Ovelaa mainontaa!
- Anonyymi
Tuskin. P rseen pyyhintä kun on tärkeämpää (wcpapruporukka).
Älä ulahda, että paperi loppuu.
Näin oon ymmärtänyt että ilmaston muutoksen tautta hinta tulee pompsahtamaan. No kyllä Suomi edelleen kahvia juo. Tosin vähän katsotaan eikä puolta pannua kaadeta viemäristä alas.
Mitä tulee nyt nousseisiin hintoihin niin priorisointia köyhä. Jätä tupakka alkoholi ja pelit vähemmälle niin huomaat itsesi presidenttiä taikka erikoiskahveja juomassa. 😐- Anonyymi
Sitten loppuu osaan olla ilmankin ja vaikka ilman teetä ei tule ikävä, en ole riippuvainen noistakaan tuotteista.
"Päivä, jolloin maailma pysähtyi"
- Anonyymi
Menkää keräämään kahvinne kolumbiasta tai costa rican viidakoista. Kävin joskus costa ricassa kahviplantaasilla vierailulla kun oltiin lomalla. Siellä ne käsin poimii kahvipavut ja ettei huonoja papuja päädy joukkoon, se on melko kovaa työtä että saatte kahvinne kun ne ensin kuivaa pavut ja sitten ne pussitetaan maailmalle. Ihmettelen että kahvi ollut halpaa vuosikausia. Monet eivät tiedä miten se kahvi päätyy kumppiinne kuinka kova työ se on niille siellä missä se kahvi kasvaa.
- Anonyymi
No voihan myötäjeesustelu. Mixi välittäisin paikallisista viljelyolosuhteista tois puol jokkee, kun maksan siitä omalla rahallani täällä kaupassa. - cu-
Tossa talvilomalla selvisin kupillisella päivä, että voitais vähän hiljentää tätä kahvin juomista. Ja pitää viljelijällekin maksaa. Ihmettelen tota kepua, kun aina toitottaa, että viljelijälle pitää maksaa, mutta miksei se koske kahvia. Vai onko se taas se, kepu pettää aina juttu. Meneehän ne suomessakin maataloustuet pohjoiseen ja itään missä mikään ei kasva. Etelä suomen viljelijä ei saa mitään, mutta helppohan se niitä tukee, mitkä ei mitään tuota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252426- 1142056
- 1131667
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421533Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91467Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161201016Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35957Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949