Päivä, jolloin kahvi

Anonyymi

17

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinäpähän sitten lupsutatte tyhjää.

    • Anonyymi

      Kahvilassa ei 6 eurolla juoda, kuin pari kuppia kahvia.
      6€ kahvipaketista saa lähes 60 kupillista kahvia.

      • Anonyymi

        Sataa liikaa. Kahvisatoa ei tule.


    • Anonyymi

      Ja me ei ehditty kahvitella!Höh

    • Ei se lopu. Mitä kalliimmaksi se tulee, sitä enemmän kulutus vähenee. Ja jossain kohden uudet viljelmät alkaa kantaa satoaan, niin tuotanto kasvaa samaan aikaan kun kulutus edelleen pienenee. Tulee ylitarjontaa ja hups hinta putoaa, näin on käynyt ennenkin.

    • Anonyymi

      Ei se loppunut. Se vaan kallistui hieman.

      • Anonyymi

        Älä kallistele. Menee liinalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kallistele. Menee liinalle.

        Mun perse kestää maksaa euron enemmän kahvipaketista. :)

        Mutta on se huolestuttava ajatus silti, jos kahvi loppuisi. Minulla on aamut jotain 35 vuotta alkaneet kunnon kofeiinishoteilla. Voi olla, että vieroitusoireet olis aika kovia, jos ei enää saisi niitä totuttuja aamuannoksia... :)


    • Anonyymi

      Tiesin jo syksyllä että kahvin hinta nousee joten ostin 60 pakettia hintaan 2.39 paketti. Eikä ollut mitään rainbow tai extra kahvia. Minulla riittää kahvia vuodeksi ainakin koska kahvipaketti kestää itsellä viikon vähintään.

    • Anonyymi

      Saadaanko tällä uutisella taas hullut hamsterit liikkelle? Ovelaa mainontaa!

      • Anonyymi

        Tuskin. P rseen pyyhintä kun on tärkeämpää (wcpapruporukka).

        Älä ulahda, että paperi loppuu.


    • Näin oon ymmärtänyt että ilmaston muutoksen tautta hinta tulee pompsahtamaan. No kyllä Suomi edelleen kahvia juo. Tosin vähän katsotaan eikä puolta pannua kaadeta viemäristä alas.

      Mitä tulee nyt nousseisiin hintoihin niin priorisointia köyhä. Jätä tupakka alkoholi ja pelit vähemmälle niin huomaat itsesi presidenttiä taikka erikoiskahveja juomassa. 😐

    • Anonyymi

      Sitten loppuu osaan olla ilmankin ja vaikka ilman teetä ei tule ikävä, en ole riippuvainen noistakaan tuotteista.

    • "Päivä, jolloin maailma pysähtyi"

    • Anonyymi

      Menkää keräämään kahvinne kolumbiasta tai costa rican viidakoista. Kävin joskus costa ricassa kahviplantaasilla vierailulla kun oltiin lomalla. Siellä ne käsin poimii kahvipavut ja ettei huonoja papuja päädy joukkoon, se on melko kovaa työtä että saatte kahvinne kun ne ensin kuivaa pavut ja sitten ne pussitetaan maailmalle. Ihmettelen että kahvi ollut halpaa vuosikausia. Monet eivät tiedä miten se kahvi päätyy kumppiinne kuinka kova työ se on niille siellä missä se kahvi kasvaa.

      • Anonyymi

        No voihan myötäjeesustelu. Mixi välittäisin paikallisista viljelyolosuhteista tois puol jokkee, kun maksan siitä omalla rahallani täällä kaupassa. - cu-


    • Tossa talvilomalla selvisin kupillisella päivä, että voitais vähän hiljentää tätä kahvin juomista. Ja pitää viljelijällekin maksaa. Ihmettelen tota kepua, kun aina toitottaa, että viljelijälle pitää maksaa, mutta miksei se koske kahvia. Vai onko se taas se, kepu pettää aina juttu. Meneehän ne suomessakin maataloustuet pohjoiseen ja itään missä mikään ei kasva. Etelä suomen viljelijä ei saa mitään, mutta helppohan se niitä tukee, mitkä ei mitään tuota.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      160
      2033
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      131
      1784
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1557
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      72
      1260
    5. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1243
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      69
      1197
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      223
      1001
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      70
      815
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      750
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      194
      733
    Aihe