Tuore tutkimustulos: Yhdysvalloissa julkaistu tuore tutkimustulos osoittaa, että täyssähköautot syttyvät huomattavasti harvemmin tuleen kuin muut ajoneuvot.
https://www.is.fi/autot/art-2000008531349.html
Täyssähköautot eivät pala, mutta polttomoottoriautot palavat
60
186
Vastaukset
- Anonyymi
Täyssähköautot ovat huomattavasti vaikeampia sammuttaa palamaan sytyttyään.
https://www.is.fi/autot/art-2000008210652.html- Anonyymi
Mutta kun niitä ei tarvitse sammuttaa kun eivät pala. Hybridejä palaa 3474 autoa sataatuhatta kohti kun sähköautoja palaa 25 autoa sataatuhatta kohti. Laskepa siitä kuinka paljon suurempi riski on hybridillä on syttyä tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun niitä ei tarvitse sammuttaa kun eivät pala. Hybridejä palaa 3474 autoa sataatuhatta kohti kun sähköautoja palaa 25 autoa sataatuhatta kohti. Laskepa siitä kuinka paljon suurempi riski on hybridillä on syttyä tulee.
Hybridi on myös sähköauto.
- Anonyymi
Hybridit ovat kaikkein paloherkimpiä.
https://www.youtube.com/watch?v=KtIIDARK01A - Anonyymi
Pian tulee toinenkin vakuutusyhtiön tukimus, joka todistaa aloituksen tiedot.
- Anonyymi
Polttomottori-Citroenit ovat usein tulessa.
- Anonyymi
En ole ikinä nähnyt enkä kuullut mutta Bemareita on tuttavapiirissä palanut muutama. Olivat liisareita eli alle 3v vanhoja. B-sarjam dieselit kyseessä. Niitä on F ja G -sarjoissa.
Jos googlaa "BMW ja tulipalo" niin näkee aika nopsaan miten aika vähän myyviäkin polttiksia palaa.
- Anonyymi
"Yhdysvalloissa julkaistu tuore tutkimustulos osoittaa, että täyssähköautot syttyvät huomattavasti harvemmin tuleen kuin muut ajoneuvot. Hybridiautot ovat sen sijaan selvästi alttiimpia syttymään tuleen kuin perinteiset polttomoottoriautot."
Paljonkohan täyssähköautot ovat nuorempia kuin polttikset???- Anonyymi
Ei Yhdysvalloissa paljonkaan. Tesla on ollut markkinoilla jo 10 vuotta, joten kokemusta vanhenemisesta on riittävästi. Eivät pala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Yhdysvalloissa paljonkaan. Tesla on ollut markkinoilla jo 10 vuotta, joten kokemusta vanhenemisesta on riittävästi. Eivät pala.
Juutuubi on eri mieltä Teslan paloista. Niitä palaa Yhdysvalloissa ja vähän muuallakin.
https://www.youtube.com/watch?v=2UAAnD3ydLE
https://www.youtube.com/watch?v=t2adVW6bTkQ
https://www.youtube.com/watch?v=sAQlLu5ttOk
https://www.youtube.com/watch?v=UsuYxFBHsiQ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutuubi on eri mieltä Teslan paloista. Niitä palaa Yhdysvalloissa ja vähän muuallakin.
https://www.youtube.com/watch?v=2UAAnD3ydLE
https://www.youtube.com/watch?v=t2adVW6bTkQ
https://www.youtube.com/watch?v=sAQlLu5ttOk
https://www.youtube.com/watch?v=UsuYxFBHsiQToyotan hybridien paloja et sitten löytänyt juutuupista, niinkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybridien paloja et sitten löytänyt juutuupista, niinkö?
Tollolootan itsesyttyvät hybridit ovat saaneet mainetta ja kunniaa jo 10 vuoden ajan.
https://www.msn.com/en-us/autos/news/19-million-toyota-rav4s-investigated-for-catching-fire/ar-BB1e7OoD
https://www.bangkokpost.com/business/1535582/fire-hazard-triggers-recall-of-toyotas-c-hr-hybrids
https://eu.usatoday.com/story/driveon/2012/10/10/toyota-recall/1624003/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybridien paloja et sitten löytänyt juutuupista, niinkö?
Yritä edes läytää hiukan uudempia. nuo yuo tubet olivat kaikki ikivanhoja. Mercedes palo Koreasssa (video putkahtelee aina välillä esille) 4 vuotta vanha. Juuri joku korjaaja oli saanut palovammoja polttomoottoriautosta.
- Anonyymi
Onko auton palaminen yleensäkään mikään yleinen ongelma .
- Anonyymi
On se nyt hirveä hätä ja tärinä kun sähköautot eivät palakaan. Voi jumalauta tuota vapinaa ja tärinää.
- Anonyymi
Kyllä autoja palaa ja moiseen pitää varautua mm. maanalaisten pysäköintitilojen suunnittelussa.
Patteriautot ovat iso ongelama. Palokunta osaa tarpeen tullen sammuttaa polttoainepalon nopeasti, mutta patteriauton patterissa kun lähtee terminen reaktio käyntiin, niin sepä syttyykin uudelleen, kerta toisensa jälkeen. Patteri pitäisi saada jäähdytettyä ja pidettyä kylmänä vuorokauden ajan. Helpommin sanottu kuin tehty, kun patterit on jemmattuna auton alustarakenteisiin. Varmin tapa on paiskata koko patterivehje vesialtaaseen. Se vain on helpommin sanottu kuin tehty jossain vanhassa ja ahtaassa pysäköintihallissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä autoja palaa ja moiseen pitää varautua mm. maanalaisten pysäköintitilojen suunnittelussa.
Patteriautot ovat iso ongelama. Palokunta osaa tarpeen tullen sammuttaa polttoainepalon nopeasti, mutta patteriauton patterissa kun lähtee terminen reaktio käyntiin, niin sepä syttyykin uudelleen, kerta toisensa jälkeen. Patteri pitäisi saada jäähdytettyä ja pidettyä kylmänä vuorokauden ajan. Helpommin sanottu kuin tehty, kun patterit on jemmattuna auton alustarakenteisiin. Varmin tapa on paiskata koko patterivehje vesialtaaseen. Se vain on helpommin sanottu kuin tehty jossain vanhassa ja ahtaassa pysäköintihallissa.Patteriautojen ansiosta ilmaus Car Pool on saanut ihan uuden merkityksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se nyt hirveä hätä ja tärinä kun sähköautot eivät palakaan. Voi jumalauta tuota vapinaa ja tärinää.
Ota korjaava, jos eilisillan jäljiltä vielä noin pahasti vapisuttaa ja tärisyttää.
On kyllä niin vitun lapsellista mouhoomista teillä sähkisfanaatikoilla.
- Anonyymi
Patteriautot roihuaa soihtuna jo ennen kuin ne on ajettu ulos valmistuslinjalta!
Uudenkaupungin autotehtaan uusi normaali, 2 akkupaloa päivässä.
https://www.hs.fi/talous/art-2000008536111.html- Anonyymi
Akkupalot ovat hyvin haastavia ja työläitä sammuttaa. Tässä tapauksessa paras vaihtoehto on ollut antaa akun palaa loppuun valvotusti.
Mites kellaritalleissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkupalot ovat hyvin haastavia ja työläitä sammuttaa. Tässä tapauksessa paras vaihtoehto on ollut antaa akun palaa loppuun valvotusti.
Mites kellaritalleissa?Eipä ole kellareita eikä taloja palanut. kuten polttomoottoriauojen paloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole kellareita eikä taloja palanut. kuten polttomoottoriauojen paloissa.
Ei mulla kyllä kellarissa autoja ole, perunaa ja sellaista löytyy.
- Anonyymi
ei pala. Bensa palaa ja diesel.
- Anonyymi
Palaako tässä bensa vai diesel?
https://www.youtube.com/watch?v=rItu9FIBsKE
Entä tässä?
https://www.is.fi/autot/art-2000008209515.html
Taisi tulla muikea vesilasku?
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007938591.html
Bensa vai diesel?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000287288.html
Voi olla vähän vaikeaa toteuttaa pysäköintihallissa...
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/autonvalmistaja-ohjeistaa-palovaarallisten-sahkoautojensa-pysakoinnista-vahintaan-15-metrin-paahan-muista-autoista/cf4e3345-e514-4d3b-87fb-024f777735ce - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palaako tässä bensa vai diesel?
https://www.youtube.com/watch?v=rItu9FIBsKE
Entä tässä?
https://www.is.fi/autot/art-2000008209515.html
Taisi tulla muikea vesilasku?
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007938591.html
Bensa vai diesel?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000287288.html
Voi olla vähän vaikeaa toteuttaa pysäköintihallissa...
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/autonvalmistaja-ohjeistaa-palovaarallisten-sahkoautojensa-pysakoinnista-vahintaan-15-metrin-paahan-muista-autoista/cf4e3345-e514-4d3b-87fb-024f777735ceParasta ennen päivät menneet ajat sitten.
1. juttu yli 3 vuotta vanha 2. juttu 4 vuotta vanha, 3. juttu4 vuotta vanha 4. juttu IS vuodelta 2009 sähkökäyttöinen tila-auto ????2009. 5. juttu 5 vuotta vanha. Tilannehuone ihan kotisuomesta yhden vuorokauden aikana 8 kpl. polttomoottoriautojen paloa. Palovammoja sekä tuhoutuneita rakennuksia niiden lisäksi 3 tapausta kuukauden sisällä. Kymmenisen rakennuspaloa, eri kokoa, vuorokaudessa.
- Anonyymi
Höpö höpö taas aloittajalta. Verrattu muutamaa kymmentätuhatta sähköautoa muutamaan kymmeneen miljoonaan polttomoottoriautoon.
Saahan näistä tuoreista korkeintaan kymmenvuotiasta, mutta pääsääntöisesti paljon tuoreemmista sähkökoslista laadittua vaikka minkälaista tilastoa. Höpöhöpö tilastoa.- Anonyymi
Tämän hönön mielestä kaikki palaneet polltomoottoriatot ovat olleet ikivanhoja. Uusiahan ei ole myyty kymmeneen vuoteen?
- Anonyymi
Höpöhöpö itsellesi! Yksinomaan Teslaa myydään USA:ssa nykyisin vuosittain yli 300000kpl. Markkinaosuus oli viime ja toissavuonna 2%. Tesloja on siellä jo toista mijoonaa.
- Anonyymi
On siinä meillä tieteen tekijä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän hönön mielestä kaikki palaneet polltomoottoriatot ovat olleet ikivanhoja. Uusiahan ei ole myyty kymmeneen vuoteen?
Ja sähköhönön mielestähän polttomoottoriautojen ja sähköautojen keski-ikä on sama?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän hönön mielestä kaikki palaneet polltomoottoriatot ovat olleet ikivanhoja. Uusiahan ei ole myyty kymmeneen vuoteen?
Kirkon parkkipaikalla kärähtänyt Audi oli 2020 mallinen.
- Anonyymi
Kylläse sähköauton pitää palaa ettei se vaan yleistyisi. Valehdellaan ainakin niin.
- Anonyymi
Minua niin itkettää noiden sähköautojen yleistyminen. Elinkeino on menossa.
- Anonyymi
....tai ainakin elätetään tätäkin myyttiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua niin itkettää noiden sähköautojen yleistyminen. Elinkeino on menossa.
Kyllä sähköautot saavat yleistyä, kunhan se tapahtuu markkinoiden ehdoilla ja kuluttajien omasta halusta. Niinhän matkapuhelimetkin yleistyivät, kun tuote oli valmis, kuluttajat olivat valmiita ja aika muutokselle oli kypsä.
Ei lankapuhelimen käyttäjiä rangaistu millään haittaveroilla, joilla sitten olisi maksettu hankintatukea niiden ensimmäisten epäkäytännöllisten ja sikakalliiden salkkumallisten matkapuhelimien käyttäjille.
Ei, vaan sitten, kun kännykät olivat halvempia, kätevämpiä ja houkuttelevampia, muutos kävi itsestään, kuluttajalähtöisesti.
Monasti kuulee polttis/sähkis keskusteluissa asiaa verrattavan lankapuhelin/kännykkä -murrokseen, mutta se ei ole sama asia. Keinot ovat tällä kertaa paljon epäreilumpia tavallisen rahvaan kannalta.
Paitsi että sähköautot ovat tavisduunarille aivan liian kalliita, niitä on Suomen markkinoilla olemattoman vähän!
Kiinassa on sentään ymmärretty se, että jos liikenne todella halutaan sähköistää, pitää tuoda markkinoille myös sellaisia sähköajoneuvoja, joihin tavallisella kansalla on varaa. Täällä ei halpaa Dongfengiä, Oraa ym. näy, vaan kalliita luksuspelejä pääosin.
Mutta eipä Suomessa se päästöjen vähentäminen olekaan tärkeintä, vaan se, että saadaan köyhä perusduunari maksamaan liikkumisestaan yhä enemmän, kunnes sen täytyy lopettaa se kokonaan. Kansan jyrkkä kahtiajako on yksi tämän Vihreän taantuman keskeisistä tavoitteista.
- Anonyymi
Tämä sähköautojen valehdeltu palaminen on mm. tämän palsta trollin suosiossa.
- Anonyymi
Näin ennustettiin
https://yle.fi/uutiset/3-11975590
Näin kävi - miehistö luuli voivansa sammuttaa palon, mutta patterithan ovat palopommeja, joka syttyvät kerta toisensa jälkeen uudellene. Ainoa tapa sammuttaa palava patteriauto on upottaa se kokonaan veteen. Mikä taitaa pian toteutua...
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008625298.html- Anonyymi
Tämäkin on 3 vuotta vanha ja loppuun kaluttu.
- Anonyymi
Palo ei syttynyt kuulemma autoista vaikka olivatkin porscheja.
- Anonyymi
Siellä oli ainostaaan Vw-konsernin autoja.
- Anonyymi
Ei ne pala kuin trollin kuvitelmissa.
- Anonyymi
...........ja vakuutusyhtiöiden tahallisissa väittämissä
- Anonyymi
Myytit hyödyttävät vakuutusyhtiöitä.
- Anonyymi
Vakuutuksen hinta ei perustu matemaattisiin laskelmiin vaan myytteihin.
- Anonyymi
Vakuutusyhtiöiden mukaan sähköautot eivät pala käytännössä koskaan.
Syy hieman korkeampiin hintoihin on -- ei kovin yllättäen -- autojen korkeampi hinta. Tiedän, tuo oli perustavanlaatuinen paljastus, jota harva olisi älynnyt.
- Anonyymi
Täyssähköauton palo on AINA niin harvinainen tapahtuma, että siitä kerrotaan lehdistössäkin maailmanlaajuisesti.
Polttomoottoriautoja taas palaa pelkästään Suomessa noin 5 kappaletta päivässä, maailmalla tuhansia.- Anonyymi
Palavia polttomottoriautoja on tienvarret täynnä.
- Anonyymi
Huh huh! Johan on tulta ja tulikiveä. Kuin Sodomassa ja Gomorrassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huh huh! Johan on tulta ja tulikiveä. Kuin Sodomassa ja Gomorrassa.
Skoda NÄYTTÄÄ OLEVAN HERKÄSTI SYTTYVÄ.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palavia polttomottoriautoja on tienvarret täynnä.
On sinulla vilkas mielikuvitus. Mitään faktaa et taaskaan laittanut vaikkapa linkin muodossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sinulla vilkas mielikuvitus. Mitään faktaa et taaskaan laittanut vaikkapa linkin muodossa.
Taaskaan????? Mitä faktaa sinä olet koskaan tänne laittanut?????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taaskaan????? Mitä faktaa sinä olet koskaan tänne laittanut?????
Tuolla toisella osapuolella ei ole koskaan mitään näyttöa. Haukkuu vaan sähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla toisella osapuolella ei ole koskaan mitään näyttöa. Haukkuu vaan sähköautoja.
Se ei osaa laittaa linkkiä. On vielä niin nuori.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palavia polttomottoriautoja on tienvarret täynnä.
En ole koskaan livenä nähnyt ainuttakaan palavaa autoa tienposkessa, vaikka sentään ajan 50km joka arkipäivä.
Youtubessa olen kyllä moisia nähnyt.
- Anonyymi
Kun perehdytte niin polttomoottoriautot ovat niiä jotka palavat.
- Anonyymi
Sähköautojen paloherkkyys on pelkkää harhaa. Sen tutkimukset osoittavat.
- Anonyymi
” Yhdysvalloissa julkaistu tuore tutkimustulos osoittaa, että täyssähköautot syttyvät huomattavasti uudempina tuleen kuin muut ajoneuvot keskimäärin.”
- Anonyymi
Kaikenlaisia ihmekäsityksiä sähköautojen palamisesta lähteekin liikkeelle.
- Anonyymi
Sähköautoja vastustetaan valheilla kun muutkaan ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoja vastustetaan valheilla kun muutkaan ei ole.
Vastustaminen ja sen argumentointi on taidetta ja psykologiaa. Olen säilönyt TM numeron vuden 1969 syksyltä (veljelle tuli), kun oli tulossa kattonopeuskokeilu. Oli päätetty liikenneministeriön ja silloisen turvallisuusinstanssin TALJAn kanssa kattonopeuskokeilu 90 km/h. kaikilla eteläsuomen teillä (vapaat nopeuden ja yli 1000 kuollutta silloin) Johtavaa moottorilehti julkaisi 3:n aukeaman jutun jossa monelta kantilta käytiin läpi miten VAARALLINEN talvinopeusrajoitus on. Moottoritoimittajat Juha Juurikkalan johdolla kilvan kertoivat syistä ja seurauksista, Keskeinen syy oli ohituskolarien lisääntyminen ja jonojen muodostuminen. No asia painui unholaan, onnettomuustilastot kaunistuivat, kuin ihmeen kaupalla ja yllätykseksi toimttajien kommentteja asiasta ei sen koommin kuultu. Toinen oikein kansanliikkeen aiheuttanut oli turvavyön käyttö. Sitä vastuttettiin ja jotkut jopa hakivat lääkärintodistusta jonkin syyn takia, ettei turvavyötä tarvitse käyttttää. Veli osti nuorena miehenä 99 saabin yksityiseltä, siinä oli "fasten seatbelts" valo, t'mä edellinen omistaja oli ratkaissut asian niin, että tuurvavyö oli latettu kiinni jo valmiiksi. Vuosi 1971 oli synkkä vuosi 1400 ihmistä kuoli liikenteessä. TALJA tutki asioita ja varovainen arvio oli noin 20% kuljettajista olisi mahdillisesti selviytynyt turvavöissä. Niin sitä perättömillä jutuilla mielipiteitä ritettiin muokata jo -60 ja -70 luvulla. Turvavyön käyttöpakko tuli 1975 ja takapenkkiläisille 1987.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614358KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1443120Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo472428Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?462343- 981985
- 241883
- 281596
- 221584
- 1501411
- 341233