maksusitoumus hammasproteeseihin?

Anonyymi

Onko täällä kenelläkään kokemusta siitä että oletteko hakeneet/saaneet maksusitoumusta kelalta hammasproteeseihin? Mitä se maksusitoumus korvaa?? korvaako ainoastaan hammasteknikon vai myös hammaslääkärin kuluja, olen kuullut tästä monenlaista kertomusta että jollekin on korvattu myös hammaslääkärin laskuja vaikka kelan sivulla lukee että korvaa ainoastaan teknikon työn osuuden. Minä olen minimieläkkeellä oleva ja osaproteesi pitäisi saada kun noita hampaita on poistettu jonkin verran viime aikoina ja vielä pitäisi poistaa lisääkin.

5

3331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kysy suoraan Kelalta! Ainakin vanhan sossusysteemin aikaan hammasproteeseja sai sossun avustuksella.

• Anonyymi

ajattelin kysyä täältä kun tämä on keskustelupalsta ja jos täällä sattuisi jollakin olemaan omakohtaista kokemusta asian tiimoilta, kelan sivut osaan lukea itse mutta niissäkin jutuissa voi olla poikkeuksia niinkuin kerroin ekassa viestissä

• Anonyymi

Kela voi antaa toimeentulotukea myös hammasproteeseihin. Tällöin on ensin hakeuduttava kunnalliselle terveyskeskushammaslääkärille (yksityishammaslääkärin hoitoa ei makseta), joka tekee hoitosuunnitelman ja kustannusarvion. Tämän perusteella Kela voi antaa maksusitoumuksen hoitoon. Jos joudutaan poistamaan leuasta kaikki hampaat ja tekemään kokoproteesi, tämän valmistusta varten terv.keskuksesta voidaan ohjata erikoishammasteknikolle, joka tekee kokoproteesin. Tällöin voi joutua olemaan jonkin aikaa ilman hampaita. Osaproteesit sovittaa hammaslääkäri. Mitään kruunuja tai siltoja tai implantteja ei toimeentulotuesta kustanneta. "Välttämätön protetiikka".

• Anonyymi

Työttömänä toimeentulotuki asiakkaana saa, varsinkin jos on nuorempi alle 40v.
      Muista en tiedä tapauskohtaisia.
      Kunnan Terveyskeskus kelpaa pelkästään ja sieltä saa Laskun muutenkin joten ei tartte heti maksaa.
      Lääkärit noin 20-100e käynti ja irtoProteesi 400e-900e, laskulla. Hae toimeentulopäätös ensin ja proteesi tosiaan teetetään muualla terkkarin kautta niin ok. Yksityinen ei käy!
      Kela maksaa laskut.

• Anonyymi

Proteesit saa vasta kun puuttuu noin 3-10 hammasta. Ja tosiaan kestää monta kuukautta saada ne yleensä.
      Perushoidot ensin, sitten muotti otetaan suusta ja he tilaavat proteesin sitten muualta
      Terveyskeskuksen Hammashoito aina laskulla, muut lääkärit eivät kelpaa.
      Jos olet rikkaampi ja käteisellä ostat niin hanki uudet hampaat suoraan, 900e proteesit ovat lähinnä ulkonäköä varten eivätkä ole hyvät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7504
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2166
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1830
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1161
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe