Vety on sähköauto ettekö ymmärrä

Anonyymi

Miksi kiellätte asian sähköauto uskovaiset? Ettekö ymmärrä asiaa?
Vedyllä saa ajaa.

12

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja ei näemmä ymmärrä kirjoitettua tekstiä kun tekee taas vetyauto aloituksen sähköpalstalle. Mitäpä jos opettelisit lukemaan ensin ja kirjoittamaan vasta sen jälkeen. Myös ajattelu siinä välissä olisi hyväksi.

      • Anonyymi

        Onko sähköautoiliat noin ärsyttäviä aina!


    • Anonyymi

      Vetyauto on sähköauto, jonka käyttö on aivan helvetin kallista ja vaivalloista.

      • Anonyymi

        Se on mahdonta koska yksityisille ei vetyasemia tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on mahdonta koska yksityisille ei vetyasemia tule.

        Vetyautojan on Suomeenkin jo vuosikymmen tyrkytetty. Rakennettiinhan tänne jo aikoja sitten 2 tankkausasemaa, muttei enää taida olla toimintakunnossa?

        Kuluttajat ovat äänestäneet lompakollaan.

        Vetyautoja on Suomessa 2. Etanolikäyttöisiä 4 500. Kaasuautoja (metaani) 14 000 hlöautoa, 1000 pakettiautoa ja raskas kalusto päälle. Täyssähköautoja 18 000, sähkökäyttöisiä pakettiautoja 800. Lataushybridit sun muut päälle, niin ladattavia on pian 10 000.

        Vaihtoehtoiset polttoaineet / sähkökäyttöisyys jo 4 % autokannasta. Mutta ne muut ratkaisut johtaa peliä suhteessa 60 000 : 1 vetyyn verrattuna.

        Viime vuonna rekisteröitiin 1 vetypommiauto, 1000 kaasuautoa, 10 000 täyssähköautoa. Kuluttajat ovat äänestäneet lopakollaan.

        Tojotan omapojalla ei ole omaa rahaa eikä äänioikeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetyautojan on Suomeenkin jo vuosikymmen tyrkytetty. Rakennettiinhan tänne jo aikoja sitten 2 tankkausasemaa, muttei enää taida olla toimintakunnossa?

        Kuluttajat ovat äänestäneet lompakollaan.

        Vetyautoja on Suomessa 2. Etanolikäyttöisiä 4 500. Kaasuautoja (metaani) 14 000 hlöautoa, 1000 pakettiautoa ja raskas kalusto päälle. Täyssähköautoja 18 000, sähkökäyttöisiä pakettiautoja 800. Lataushybridit sun muut päälle, niin ladattavia on pian 10 000.

        Vaihtoehtoiset polttoaineet / sähkökäyttöisyys jo 4 % autokannasta. Mutta ne muut ratkaisut johtaa peliä suhteessa 60 000 : 1 vetyyn verrattuna.

        Viime vuonna rekisteröitiin 1 vetypommiauto, 1000 kaasuautoa, 10 000 täyssähköautoa. Kuluttajat ovat äänestäneet lopakollaan.

        Tojotan omapojalla ei ole omaa rahaa eikä äänioikeutta.

        > Lataushybridit sun muut päälle, niin ladattavia on pian 10 000.
        Noniin, siis pitää olla 100 000. Siihen sitten kaasu, etanoli yms. päälle, niin lähestytään 120 000 autoa vs. 2 vetypommiautoa.


      • Anonyymi

        Kuin bensa auto toisin kuin vaivallonen ja epävarma sähköautolataus odotuksineen. Kallis ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetyautojan on Suomeenkin jo vuosikymmen tyrkytetty. Rakennettiinhan tänne jo aikoja sitten 2 tankkausasemaa, muttei enää taida olla toimintakunnossa?

        Kuluttajat ovat äänestäneet lompakollaan.

        Vetyautoja on Suomessa 2. Etanolikäyttöisiä 4 500. Kaasuautoja (metaani) 14 000 hlöautoa, 1000 pakettiautoa ja raskas kalusto päälle. Täyssähköautoja 18 000, sähkökäyttöisiä pakettiautoja 800. Lataushybridit sun muut päälle, niin ladattavia on pian 10 000.

        Vaihtoehtoiset polttoaineet / sähkökäyttöisyys jo 4 % autokannasta. Mutta ne muut ratkaisut johtaa peliä suhteessa 60 000 : 1 vetyyn verrattuna.

        Viime vuonna rekisteröitiin 1 vetypommiauto, 1000 kaasuautoa, 10 000 täyssähköautoa. Kuluttajat ovat äänestäneet lopakollaan.

        Tojotan omapojalla ei ole omaa rahaa eikä äänioikeutta.

        https://yle.fi/uutiset/3-12079587

        Lueppa siitä.

        Sähköpaloautot on myrkyllisiä. Miksi pelkäät puhtaampaa ja nopeampaa tekiikkaa? Tankkaus minuuteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://yle.fi/uutiset/3-12079587

        Lueppa siitä.

        Sähköpaloautot on myrkyllisiä. Miksi pelkäät puhtaampaa ja nopeampaa tekiikkaa? Tankkaus minuuteissa.

        Vetypommi tosiaan tappaa nopeammin. Ei ehdi kitumaan.

        https://www.ttl.fi/ova/vety.html
        Syttymisrajat 4 - 75,6 %. Melkein mikä tahansa vedyn ja ilman seos on palamiskelpoinen.

        Kaikki muut liikennepolttoaineet on valittu niin, että niillä on kapea syttymisalue. Räjähdyksen aikaansaaminen vaatii hemmetin huonoa tuuria. Vetyä jos pääsee vuotamaan sisätiloissa (tunneli, pysäköintihalli, autotalli, korjaamo), niin räjähtävän seoksen saa helposti aikaan. Vaikeaa olla saamatta.

        Esim. metaanin syttymisalue on 4,4 - 17 %. Murto-osa vedyn syttymisalueesta.

        Lisäksi vety syttyy erittäin helposti. Jopa korkeapaineisen kaasun vuoto, siis virtaus itsessään, voi kehittää sen verran staattista sähköä, että vety syttyy. Syttymiseen riittää 0,02 mJ:n energia. Vrt. metaanilla syttymiseen tarvitaan väh. 0,3 mJ, siis 15 kertainen energiamäärä vetyyn verrattuna.

        Ruosteiset metallipinnat (mitä itäautoissa riittää) toimivat katalyyttinä ja saavat vedyn syttymään entistäkin herkemmin. Lopputulos: jos vetyä vuotaa, räjähdys on melkein pomminvarma.

        Jenkeissä on räjähtänyt useita vedyn tuotantolaitoksia. Moinen on aiheuttanut ajoittaista polttoainepula vetyautoille. Norjassa räjähti pari vuotta sitten tankkausasema.

        https://www.youtube.com/watch?v=ydgd_ZvZ5xg

        https://driving.ca/auto-news/news/hyundai-toyota-pause-fuel-cell-sales-over-explosion-in-norway

        Suomessa on myös tapahtunut vakava vetyräjähdys. Tässä vety oli peräisin sprinklerverkostossa tapahtuneista kemiallisista reaktioista.

        https://talotekniikka-lehti.fi/vetyrajahdys-sprinklerilaitteistossa-aiheutti-onnettomuuden/

        Japanissa ylikuumenneet polttoainesauvat saivat vettä hajoamaan vedyksi ja hapeksi. Vetyräjähdykset muuttuvat pari reaktorirakennusta paremmin tuulettuviksi.

        Vety palaa käytännössä näkymättömällä liekillä. Jos vuotava vety syttyy tuleen, joku voi huomaamattaan kävellä liekkiin.

        BTW, vetypommiautoissakin on akku tasaamassa kulutuspiikkejä. Lisäksi jostain pitää saada energiaa polttokennon lämmitykseen. Kenno ei voi toimia alle 0 °C lämpötilassa, koska muodostuva vesi rikkoisi kennon jäätyessään.

        Akkuihin tarvitaan ns. akkumineraaleja ja polttokennoon tarvitaan eksoottisia materiaaleja, mm. platinaa, katalyytiksi. No, pitää kaivoksilla tanssittaa ruoskaa vähän tiuhempaan tahtiin lasten selässä, jotta saadaan polttokennojen tuotanto rullaamaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Saako kaasuautoista puhua sitten vetyautot ryhmässä? Biokaasun hinnasta, kaasuauton hankinnasta, huolloista, paineensäätimien kestävyydestä, sytytystulpista, kaasusäiliöiden vaihdoista.... kato hei sekin toimii kaasulla kuten vetyauto. Kai nyt kaasuautoista saa sit kans puhua vetyautojen ryhmässä, eikös vain?

      Aloittaja voi jo myöntää reilusti että on pirun kateellinen ettei vetyautot kiinnosta ja pakko tunkea sitä vetysoopaa sitten sähköautoilijoille pakkomainontana väärälle palstalle kun oma ei riitä.

    • Anonyymi

      Vedätystekniikka on järjettömän monimutkaista. Monimutkainen on kallista koska vaaditaam Nasan henkilökunta huoltamaan vetyautoa. Tarvitaan söhkö- ja painelaiteluvat ja koulutus tavallisille asentajille. Nyrkkipajassa tuo ei onnistu. Komponentteja ei voi korjata ne pitää vaihtaa uusiin. Kaasumersun tankin vaihto maksaa 4000 euroa.

      Silmät avautui Munron videossa Nikolan vetyrekan esittely videon perusteella. Järjetön nonimutkaisuus. Pieni teho. Kymmeniem kilowattien ylimylimääräinen paineilmakompressori huuhtelemaan kennoja. Vetyrekka tuhisee ja tohisee enemmän kuin tavallinen diesel nuppi(!) Jatkuvaa tehoa rajoittaa polttokennojen tuotto mikä häviää reilusti jopa polttomoottoreille.

      Polttokennojen käyttö raskaassa liikenteessä tuntuu ajatuksena hyvältä mutta käytänössä vaikealta. Henkilöautossa aivan turhan monimutkaiselta tekniikalta mielikuva 200 litran tynnyristä viemässä ylimääräistä tilaa perus perheautosta ei ole kaukana totuudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe