Onko se yhteiskunnan vika joka ei anna tarpeeksi rahaa vai vanhempien joilta et perinnyt omaisuuta vai puolison vika joka on laiska vai oma vika koska puuttuu äly ja lahjakkuus …
Ketä juuri sinä syytät?
Kenen vika on juuri sinun köyhyytesi
21
56
Vastaukset
- Anonyymi
Mene nyt vittuun siitä vittuilemasta. Vittuilu ei auta kenenkään köyhyyteen.
Jos sinulla on tietotaitoa miten päästään leveämmän leivän ääreen kun työelämä ja perinteiset ansaitsemismallit ovat yhä enenevässä määrin poissuljettu vaihtoehto eikä rikolliseksi hyvitä ryhtyä, miten olet ajatellut jakaa tätä tietotaitoa heille, jotka ovat syystä tai toisesta jääneet tätä tietoa vaille?- Anonyymi
"hyvitä " = huvita.
- Anonyymi
Oma vika!
- Anonyymi
Kyllä se loputtoman ja ikiaikaisen köyhyyden syy löytyy peilistä ja niistä omista vääristä valinnoista. Asiat siis ovat vain hyvin, mutta jos olisi tehnyt vielä parempia valintoja, niin ne olisivat jopa erittäin hyvin. Eihän sitä nuoruudessa tiennyt/älynnyt, että eläkekertymää ei saanut vielä ikävuosista 20-23 ,vaan myöhemmältä ajalta.
Jäi siis ainakin 3-4 vuoden kertymät saamatta armaijan jälkeen.
Mutta onnellisten valintojen kautta 35 vuoden aikana kuitenkin ehti saamaan
ihan tarpeeksi eläkettä kasaan ja sillä pärjää mukavasti koko loppuelämän.
Kyllä siis kannattaa hankkia itselleen myös se toinen ja kolmas ammatti.- Anonyymi
Minulle riitti 27:n vuoden kertymä.
23v iän jälkeen 7 vakituista työpaikkaa 5:llä paikkakunnalla.
Niiden jälkeen 10 työpätkää eri puolella eteläistä ja itäistä Suomea. Kestot 2pv > 7kk.
Pensselit santaan etuajassa puhtaalla omallatunnolla.
Ennakoin kahden työnantajani konkurssit ja hyppäsin pois uppoavasta laivasta ajoissa.
Muulloin vaihdoin työstä toiseen työhön vaihtelevista syistä.
Tilanteesta johtuen vaihdoin kerran uuteen työhön palkalla joka oli noin puolet edellisestä.
Vuosi tuota ja sen jälkeen normaali korvaus ja jopa naapurikunnan puolella joten voin asua kotonani.
- Anonyymi
YHTEISKUNTA ON SE JOKA VIE IHMISTEN RAHAT.
Katsoppas vaan iten kaikki on kallistuneet, bensa, kahvi... ruoka yleensä ja maksut... Kun palkka ei pysy samana niin ttottakai käytetettävä raha pienenee kun kaikki kallistuu. Sitä et voi laittaa kansalaisen syyksi, kyllä ne päätökset tekee ne huijarit siellä eduskunnassa. ADUSKUNTA ON SYYLLINEN. - Anonyymi
Hallituksen vika se on. Hallitus ei luo työpaikkoja ja päästää tänne halpatyöntekijöitä joten suomalaiset ei töitä saa.
- Anonyymi
Energian ja polttonesteiden hinnat ovat nousseet holtittomasti, vaikka hallituksessa on työväen puolueiden edustajia. Eivätkö he välitä tavallisista kansalaisista muuta kuin vaalipuheissaan. Vihreätkin ajaa vain eliitin asioita. ÄLÄ NÄITÄ ÄÄNESTÄ !!!
- Anonyymi
"Hallituksen vika se on. Hallitus ei luo työpaikkoja ja päästää tänne halpatyöntekijöitä joten suomalaiset ei töitä saa."
Kyllä, maassamme työtä tekevät maahanmuuttajat. Maahanmuuttajat siivoaa toimistot ja sairaalat, ajavat linja-autojamme, taksejamme ja kolaavat lumet pihoilta.
Syy on yksinkertainen, maahanmuuttajat haluavat itse elättää itsensä, kantasuomalaiset tukiluuserit eivät!!!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hallituksen vika se on. Hallitus ei luo työpaikkoja ja päästää tänne halpatyöntekijöitä joten suomalaiset ei töitä saa."
Kyllä, maassamme työtä tekevät maahanmuuttajat. Maahanmuuttajat siivoaa toimistot ja sairaalat, ajavat linja-autojamme, taksejamme ja kolaavat lumet pihoilta.
Syy on yksinkertainen, maahanmuuttajat haluavat itse elättää itsensä, kantasuomalaiset tukiluuserit eivät!!!!!!!!Ja höpsis. Meidän taloyhtiössä toisessa talossa on paljon heitä, mutta tuossa ne lrovii yhteiskunnan varoilla. Kuapsta hakee monta kassia ruokaa, uusissa vaatteissa, isoissa asunnoissa, ilmaiseksi. Mitään ei tee, sinunkin v rahojasi käyttää olemiseen, eivät ole koskaan suomen hyväksi mitään tehneet.
Ne jotka tekee, tekee sellasella palkalla jolla ei suomalainen elä, pakolaiset saavat kaiken ilmaiseksi ja isot tukirahat päälle , niin hyvähän heidän on elää, verrattuna suomalaiseen. Jos suomalainen olet töissä, et saa tukia samoin kun pakolainen.
Polekevat meidän palkat, katso miten vaikeaa on suomessa nostaa omaa palkkaa, nytkin lakkoillaan. Vahinkoa aiheuttaa nuo ulkolaiset täällä.
- Anonyymi
On olemassa valtioita, joissa ihmisistä 90% tai enemmän on köyhiä tai rutiköyhiä. Rasistinen näkemys on, että ovat köyhiä koska ovat tyhmiä ja laiskoja. Oma, ei-rasistinen näkemykseni on, että 90% ihmisistä on köyhiä koska kyseinen valtio on kelvoton, umpisurkea, suoraan sanoen paskavaltio. Miksi ko valtio on kelvoton paskavaltio? No koska sen johdossa ja eliittinä huseeraavat paskiaiset. Ko paskiaiset ovat hujareita ja rikollisia, vastuuttomia ja läpikorruptoituneita. Monet ihmiset ko valtiossa ovat ahkeria ja älykkäitä, mutta eivät hyödy siitä mitenkään kun kaikki hyöty menee paskiaisille. Ko paskamaassa 90% ihmisistä pitää raataa ahkerasti ja käyttää järkeään pysyäkseen ylipäänsä hengissä ja pitääkseen perheensä hengissä. Paskiaiset menestyvät ja rikastuvat, eivät siksi, että ovat ahkeria ja älykkäitä vaan siksi, että ovat ovelia hujareita, raakoja sortajia ja täysin muista piittaamattomia. Heissäkö siis ei ole mitään vikaa kun rikastuvat ja menestyvät toisten ja oman yhteiskuntansa kustannuksella? Sellainenko ihmisen pitää olla - siis paskiainen? Sekö se köyhien ja rutiköyhien vika on, että eivät ole paskiaisia? Tämä Suomi ei ole paskamaa vaan vähän parempi maa, silti kyllä täälläkin hujarit sun muut paskiaiset voivat pärjätä. Valtaosa ihmisistä ei Suomessa kuitenkaan ole ainakaan rutiköyhiä. Ihmiset hyötyvät älystään ja ahkeruudestaan, mutta yhteiskunnan rakenne, laki ja järjestys pitää huolta siitä, että ihmiset samalla kun hyötyvät itse hyödyttävät myös toisiaan ja koko yhteiskuntaa. Paskamaassa vain paskiaiset hyötyvät sortamalla, riistämällä ja huijaamalla vastuuntuntoisia ja rehellisiä ihmisiä.
- Anonyymi
Yksikään suomen varakas ja miljonääri ei ole omalla työllään omaisuuttaan hankkinut. Ne on saatu keplottelmalla, huijaamalla tai muuten epärehellisesti . Suomessa ei työllä rikastu eikä varsinkaan rehellisyydellä.
Epärehellisyys maan perii on tosi. Kun suomalainen duunari omalla työllään maksaa kaikki veronsa rehellisesti, niin mitä jää? Ei mitään itselle. Mutta kun epärehllinen virkamies vie miljoonia ja huijaa kansaa, niin siitä se vauraus lähtee. - Anonyymi
Se vika ettei rehellinen ihminen enään pärjää edes virkakoneiston kanssa , "huijareiden luvattu maa " kuvaa hyvin tilannetta.
- Anonyymi
Euroopan Unioni joka salli vapaan liikkumisen.
- Anonyymi
Ihme köyhyyskuplakuvitelmissa elätte. Huomaa ettei teillä ole kokemusta, tietoa tai edes yhtään tuttua muita kuin kotona istuvia tukien varassa loisijoita. Ei ihme, että olette köyhiä ja tietämättömiä. Onnea vaan valitsemallanne tiellä kohti hidasta ja yksinäistä loppua.
- Anonyymi
HOHHOHHOOOO.... Kukahan se on tietämätön ja idiootti? Sinä. Lue nyt tekstisi uudelleen, niin ymmärrät mitä sanot.
Onnea ei tässä tarvi vaan järkeä että ymmärtää miten elää hyvää elämää ilman että tarvii orjana raataa.
- Anonyymi
Toimeenmeno ihan omien syntien kanssa vaatii paatumusta.
- Anonyymi
Lähdepä pois täältä, lähde kokonaan, kiitos.
- Anonyymi
Ilta Sanomien kaluppin mukan olen köyhä.Sinä oli ihmisten vuositulot ja markinali uka köyhä. Mikä on köyhä.henkinen puoliko? Vai rahalinen köyhyys? Voin eläkeläisenä hyvin köyhänä.Ilman puolisoa,eli puolison tuloja tai lesken eläkettä. Työstä saadulla eläke elän vuokralla ilman sosiaali tukia. En kapakoi,en tupakoi,en risteile, en shoppaile,ei perintöjä,ei isoa taulu Tv. Tai teema arabia astioina saatika marimekkoa. Kampaaja ei rahaa.ei älypuhelin. Mutta Henkisesti olen RIKAS. VOIN HYVIN.Vaikka rahlista rikkautta ei ole!Rahan halinasta kyse. Mihin rahan käytää? Pienin tuloinkin pärjää hyvin. Kun tytyy sihen mitä on. Otaa oman elämsä haltuun eikä vertaile sitä muihin. Jättä takse nekatviset halitsevat katkerat ihmiset.Etsien itsensä kalltaisia ihmisiä elämä, Joten tytväinen elämäni valintoihini. Rahalla minua ei osteta ,Nainen 70v.melkein
- Anonyymi
No nyt alkaa olla kohdillaan posikset vai mitä?
https://www.iltalehti.fi/formulat/a/75d71afe-c8ab-4947-9fad-46b5bb2de5d9 - Anonyymi
Mielen köyhyys on paljon pahempi kuin rahallinenköyhyys. On typrää kehua rahalla et saa sitä ja tätä ja on sitä ja tätä. Mitä sä teet sillä kärräsällä? Kehut vaanmitä voit ostaa jamitä sulla on. Miksi? Miksi pitää olla? Eikö sulle riitä se että saat sen mitä tarvit? Jos sulla ei oel päässämitään ja ajattelet vaan rahaa, niin sulla ei todellakaan ole mitään.
En ole miljonääri, enkä halua olla, siittää että voin elää normaalia elämää, ja asiat on kunnossa. Eimulla trvi olla krääsää kertoakseni mitä omistan, en elä miellyttääkseni muita .Olen työtön ja elän tosi hyvä elämää. Kunhan on talo ja auto ja meillä on kesämökki, se riittää, En kehu koskaan kelleen että mulla on mökki, minulle se on itsestään selvyys että minulla on sellanen. Jokainen olkoon mitä on, rahalla ei saa kun idiootin maineen ja tekoelämän. Joos elää tavaroiden keskellä kehuen mitä on ostanut, niin e ei ole elämän tarkoitus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849