Maa on eittämättä litta!

Anonyymi

Tästä on ollu paljo vääntöä, että minkä muotonen se maa olikaan. Pallo, litta, vai joku muu. Aluksi täytyy sanoa, ettei se ainakaan pallo ole. Ei, vaikka valtaosa uskoo niin. Maa ei myöskään ole mikään kolmio, keinulauta, silmä, eikä pallon sisäpinta. Maa on ympyrän mallinen litta, jonka päällä taivaan kansi kaareutuu. Litan pinta voi olla hippusen kupera, muttei välttämättä, sillä valon säteet kaartuvat pitkältä matkalta ilmassa. Joku sanoikin, että valo "oivertaa", eli kaareutuu. Tästä johtunee auringonlaskuilmiöt, vaikka aurinko ei käytännössä laske ikinä. Se vain kiertää kehää maanpiirin yläpyolella. Valo vain tulee roikulla. Olen erittäin vakuuttunut, että maa todellakin on litta!

86

1157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Tosi hieno kuvaus oivertamisesta.

• Anonyymi

Mun käsityksen mukaan auringon valo oivertaa toisella tapaa, mutta jos tuosta on tuollainen mittaus tehty, niin kai se sitten noin menee. Tiedemiehet ja tutkijathan nämä asiat tietää paremmin, kuin minä. Itse tiedän kuitenkin myös, että maa on litteä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun käsityksen mukaan auringon valo oivertaa toisella tapaa, mutta jos tuosta on tuollainen mittaus tehty, niin kai se sitten noin menee. Tiedemiehet ja tutkijathan nämä asiat tietää paremmin, kuin minä. Itse tiedän kuitenkin myös, että maa on litteä.

Mikä sinun käsityksesi auringon oivertamisesta on? Voitko piirtää kuvan omien tutkimustesi pohjalta?

• Anonyymi

Täysin tieteen vastaista tuollainen valon mielivaltainen vääntyily. Etenkin kun eri paikoista tarkasteltuna valon pitäisi taipua aivan eri tavoilla, jotta aurinko näkyisi samalla tavalla.

Mutta eiväthän littumaan kannattajat tunnetusti tajua tieteestä tuon taivaallista...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinun käsityksesi auringon oivertamisesta on? Voitko piirtää kuvan omien tutkimustesi pohjalta?

Itse en ole tutkija, joten oman tutkimukseni pohjalta piirtäminen ei liene relevanttia. Tai näin ainakin luulisin. Olen kuitenkin itse käsittänyt, että oivertaminen on sitä, että säteet ikään kuin tulevat roikulla. Mietitään vaikka niin, että aurinko on joka puolelle vesipisaroita roiskiva lähde. Ja joka suuntaan tulee tietyllä baarilla vettä. Vesi lentää kaarella kohteeseen. Aina se kohta, mihin valonsäde tulee, siinä kohdassa aurinko näyttäytyy sillä korkeudella olevana valonlähteenä. Ja ne alueet, joihin valonsäteet eivät yllä, taivas näkyy pimeänä. Säteet voivat myös lentää roikulla pilven päälle, jolloin pilvi valaisee maata. Näin mm. pilvisinä päivinä. Joskus näin havainnekaavionkin tällaisesta piirroksesta, mutten nyt onnistunut googlella sitä löytämään. Joko sensuroitu koko sivusto, tai google ei enää ohjaa sinne. Yritän vielä etsiä sitä kuvaa. Siinä oli tosi hyvin näytetty, miten valo oivertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin tieteen vastaista tuollainen valon mielivaltainen vääntyily. Etenkin kun eri paikoista tarkasteltuna valon pitäisi taipua aivan eri tavoilla, jotta aurinko näkyisi samalla tavalla.

Mutta eiväthän littumaan kannattajat tunnetusti tajua tieteestä tuon taivaallista...

Kyllä minä uskon valon taittumiseen ja kyllähän pallotieteessäkin väitetään, että avaruus kaareutuu jos mitenkin ja siihen kuuluu myös valon taittuminen, eli oiverrus. Vielä mielipuolisemmalta kuulostaa mustat aukot ja selitykset, että mitä ne mahdollisesti ovat. Tuntuu, että tutkijat ovat ihan erimielisiä koko mustista aukoista. Jotku väittää niitä madonreijiksi toiseen ulottuveen. Joku valopää vielä väitti, että avaruus olisi kuin luikerteleva käärme. Mustan aukon kautta pystyisi oikomaan tätä käärmettä pidemmälle. Ihan hullua. Siihen verrattuna auringon valon oivertaminen ei kuulosta ollenkaan mielivaltaiselta ja hullulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en ole tutkija, joten oman tutkimukseni pohjalta piirtäminen ei liene relevanttia. Tai näin ainakin luulisin. Olen kuitenkin itse käsittänyt, että oivertaminen on sitä, että säteet ikään kuin tulevat roikulla. Mietitään vaikka niin, että aurinko on joka puolelle vesipisaroita roiskiva lähde. Ja joka suuntaan tulee tietyllä baarilla vettä. Vesi lentää kaarella kohteeseen. Aina se kohta, mihin valonsäde tulee, siinä kohdassa aurinko näyttäytyy sillä korkeudella olevana valonlähteenä. Ja ne alueet, joihin valonsäteet eivät yllä, taivas näkyy pimeänä. Säteet voivat myös lentää roikulla pilven päälle, jolloin pilvi valaisee maata. Näin mm. pilvisinä päivinä. Joskus näin havainnekaavionkin tällaisesta piirroksesta, mutten nyt onnistunut googlella sitä löytämään. Joko sensuroitu koko sivusto, tai google ei enää ohjaa sinne. Yritän vielä etsiä sitä kuvaa. Siinä oli tosi hyvin näytetty, miten valo oivertaa.

Teet aikalailla sitä, mitä itsekin olen miettinyt, eli simuloit mielessäsi sitä reittiä miten valonsäteet kulkevat ilmassa. Tietokonesimulaatiossa sitä kutsutaan säteenseurannaksi ja sillä voidaan tarkasti simuloida 3d-kuvia sillä tavalla miltä ne näyttäisivät jos olisivat valokuvia.

Roikulla kulkeminen ei riitä vielä selittämään ihan kaikkea siitä miksi aurinko näyttäytyisi jollain tietyllä tavalla jossain kuvassa, jos oletetaan maan olevan litteä.

Asiaa voi ajatella myös käänteisesti. Näin sinun ei tarvitse miettiä kaikkia mahdollisia valonsäteitä, vaan ainoastaan niitä jotka päätyvät kameraan / silmiisi.

Eli jos oma katseesi on "valonsäde". Mitä reittiä katseesi pitää mennä ilman halki, jotta saisit auringon vuorien taakse ja valaisemaan pilvet alapuolelta, vaikka aurinko oikeasti olisi pilvien yläpuolella?

Joudut väkisinkin piirtämään vähän tämän kaltaisen reitin sille valonsäteelle
        https://i.imgur.com/O7toVz7.png

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teet aikalailla sitä, mitä itsekin olen miettinyt, eli simuloit mielessäsi sitä reittiä miten valonsäteet kulkevat ilmassa. Tietokonesimulaatiossa sitä kutsutaan säteenseurannaksi ja sillä voidaan tarkasti simuloida 3d-kuvia sillä tavalla miltä ne näyttäisivät jos olisivat valokuvia.

Roikulla kulkeminen ei riitä vielä selittämään ihan kaikkea siitä miksi aurinko näyttäytyisi jollain tietyllä tavalla jossain kuvassa, jos oletetaan maan olevan litteä.

Asiaa voi ajatella myös käänteisesti. Näin sinun ei tarvitse miettiä kaikkia mahdollisia valonsäteitä, vaan ainoastaan niitä jotka päätyvät kameraan / silmiisi.

Eli jos oma katseesi on "valonsäde". Mitä reittiä katseesi pitää mennä ilman halki, jotta saisit auringon vuorien taakse ja valaisemaan pilvet alapuolelta, vaikka aurinko oikeasti olisi pilvien yläpuolella?

Joudut väkisinkin piirtämään vähän tämän kaltaisen reitin sille valonsäteelle
        https://i.imgur.com/O7toVz7.png

Tuo viimeinen linkki on kyllä hienosti kuvattu. Kerro, miksi valo ei voisi oivertaa noin. Tai ehkä hoksasitkin, että noinhan se meneekin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo viimeinen linkki on kyllä hienosti kuvattu. Kerro, miksi valo ei voisi oivertaa noin. Tai ehkä hoksasitkin, että noinhan se meneekin!

Tottakai minä tajuan ettei valo mene tuolla tavalla. Jos valo mongertelisi tuolla tavalla ympäriinsä, niin tietenkin koko muukin maisema vääristyisi ihan ihmeelliseksi. Esimerkiksi pilvet näyttäisivät tosi omituisilta. Tein kuvan itse parodiamielessä, koska tuo "oiverrus" oli mielestäni niin koominen juttu, että se piti mielestäni tallentaa kuvaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tuossa on tieteen vastaista jos saan kysyä? Mielestäni erittäin hyvä havainne-esimerkki siitä, miten valo käyttäytyy ilmassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai minä tajuan ettei valo mene tuolla tavalla. Jos valo mongertelisi tuolla tavalla ympäriinsä, niin tietenkin koko muukin maisema vääristyisi ihan ihmeelliseksi. Esimerkiksi pilvet näyttäisivät tosi omituisilta. Tein kuvan itse parodiamielessä, koska tuo "oiverrus" oli mielestäni niin koominen juttu, että se piti mielestäni tallentaa kuvaksi.

Ai sinäkö ton väänsit ton kuvan? Ja se on parodiaa?
        Häpeä, jos lasket tuolla tavalla leikkiä maatietoisesta ajattelusta.
        Ihmettelinkin, että tuo mallinnus esittää oiverruksen ihan väärällä tavalla. Luulin kuitenkin, että se on jonkin tutkijan tekemä, joten miksipä sitä kyseenalaistamaan. Jos todella teit sens parodiamielessä, niin häpeä!!! Näillä asioilla ei saa laskea leikkiä…

Olen nähnyt nimittäin ihan toisenlaisen kuvaesimerkin valon oivertamisesta. Harmittaa vain, kun en sitä enää löydä. Liekö sensuroitu ja poistettu, tai sitten termin ”oivertaa” kohdalla käytettiinkin jotain toista termiä. Yhtä kaikki, oiverrus siis tarkoittaa valon kaareutumista ilmassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelinkin, että tuo mallinnus esittää oiverruksen ihan väärällä tavalla. Luulin kuitenkin, että se on jonkin tutkijan tekemä, joten miksipä sitä kyseenalaistamaan. Jos todella teit sens parodiamielessä, niin häpeä!!! Näillä asioilla ei saa laskea leikkiä…

Olen nähnyt nimittäin ihan toisenlaisen kuvaesimerkin valon oivertamisesta. Harmittaa vain, kun en sitä enää löydä. Liekö sensuroitu ja poistettu, tai sitten termin ”oivertaa” kohdalla käytettiinkin jotain toista termiä. Yhtä kaikki, oiverrus siis tarkoittaa valon kaareutumista ilmassa.

Oivertaa termi on selkeästikin ihan täällä suomi24 salaliittofoorumilla keksitty sana. Se ei tarkoita yhtään mitään. Googlella löytää, että ainoat paikat missä "oiverrusta" on käytetty, on tällä foorumilla ja siitä on noin vuoden välein tehnyt joku uuden keskustelun. Sinäkö sen kekseit?

Ensimmäinen keskustelu oli joulukuussa 2020:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16711476/miksi-valo-oivertaa-pallopaat-ei-osaa-vastata

Sitten tehtiin uusi keskustelu 2021:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16831376/aurinko-oivertoituu-quotlaskiessaanquot

Ja nyt tämä uusin keskustelu mitä keskustelemme nyt.

Tottakai minä tein kuvan ihan niin rehellisesti kun mahdollista kuvaamaan sellaista tilannetta, jossa valo tulee 3000km korkeudesta ja valaisee pilvien alapuolen.
        Juttu on vaan yksinkertaisesti niin typerä, että kun sen piirtää kuvaksi, tajuaa heti ettei koko "oiverruksessa" ole mitään järkeä. Eihän minun tarkoitukseni ole teidän uskoanne pilkata, mutta asiat pitää kertoa selkeästi. Pahoittelut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oivertaa termi on selkeästikin ihan täällä suomi24 salaliittofoorumilla keksitty sana. Se ei tarkoita yhtään mitään. Googlella löytää, että ainoat paikat missä "oiverrusta" on käytetty, on tällä foorumilla ja siitä on noin vuoden välein tehnyt joku uuden keskustelun. Sinäkö sen kekseit?

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16711476/miksi-valo-oivertaa-pallopaat-ei-osaa-vastata

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16831376/aurinko-oivertoituu-quotlaskiessaanquot

Tottakai minä tein kuvan ihan niin rehellisesti kun mahdollista kuvaamaan sellaista tilannetta, jossa valo tulee 3000km korkeudesta ja valaisee pilvien alapuolen.
        Juttu on vaan yksinkertaisesti niin typerä, että kun sen piirtää kuvaksi, tajuaa heti ettei koko "oiverruksessa" ole mitään järkeä. Eihän minun tarkoitukseni ole teidän uskoanne pilkata, mutta asiat pitää kertoa selkeästi. Pahoittelut.

Jatkan tähän vielä, että näissä litteä maa kuvioissa on selkeästi otettu kaikki mahdolliset kuviteltavissa olevat keinot, joilla ihmisiä saadaan huijattua ja hämättyä uskomaan maan litteyteen. Samat keinot toki ovat mukana muissakin salaliittoteorioissa, joten ei litteä maa siitä poikkeusta tee.

Keinoja on muun muassa:

- Ihan suora valehtelu tietoisesti. Sellaista tekee jotkut.

- Termien sekoittaminen. Eli keksitään uusi merkitys sanoille, joka tekee kaikista keskusteluista sekavia, joka on edullista salaliittoteoreetikoille. He vastustavat selkeyttä.

- Kokonaan uusien sanojen keksiminen. Kun on kokonaan uusi sanasto ja uudissanojen merkitystä ei kerrota muille, niin keskustelu on käytännössä mahdotonta. Vielä tehokkaampi keino sekottaa keskustelua.

- Muiden sanomisten lainaaminen väärin. Eli otetaan lainaus vaikka "Einsteiniltä", mutta jätetään lainaamatta hänen puheensa kokonaisuutena ja otetaan pieni pätkä, joka voidaan saada kuulostamaan joltain ihan muulta kun mitä hän on tarkoittanut. Lisäksi välillä näkee, että on keksitty ihan kokonaan uusia lainauksia.

- Videoiden leikkely. Samalla tavalla kun edellisessä esimerkissä, myös videoita välillä leikataan sekavasti ja puutteellisesti, jolloin puhujan sanoma on sotkettu videoleikkausten, efektien ja välillä jopa taustamusiikin taakse.

- Kokonaan uusien videoiden tekeminen. Eli niitä tehdään yhdistelemällä arkistomateriaalia, elokuvia tai niiden behind the scenes pätkiä ja sitten selitetään, että se on mukamas jotain NASA:lta vuodettua materiaalia. Tällaisia videoita on paljon ja monelle ne voi olla se ensimmäinen juttu, joka konvertoi heidät uskomaan salaliittovalheisiin. Se on syvä kaninkolo.

- Hämäämistä yritetään monesti myös tekemällä "tutkimuksia" ilmeisen tahallisen virheellisesti. Jätetään tärkeitä osia tutkimatta, tai koitellaan peitellä tuloksista ne "epämiellyttävät" yksityiskohdat.

-Nolaaminen. En nyt muista sen yhden litteä maa teoreetikon nimeä, mutta hänellä on aggressiivinen tyyli johtaa "väittelyitä", joissa hän hiljentää muiden keskustelijoiden äänen ja estää heitä puhumasta, tai puhuu suoraan päälle ja sotkee asioita niin paljon kun mahdollista koittaessaan saada vastakeskustelijat häpäistyä. Sitten lopuksi hän julistaa olevansa "voittaja".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se kertoo sen, että sensurointikoneisto toimii. Itse törmäsin kyseiseen termiin eka kerran vuonna 2018. Ja se ei ollut Suomi24. Muualta ilmeisesti sensuroidaan helpommin, mitä täältä. Jotain hyvää siis Suomi24:ssakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan tähän vielä, että näissä litteä maa kuvioissa on selkeästi otettu kaikki mahdolliset kuviteltavissa olevat keinot, joilla ihmisiä saadaan huijattua ja hämättyä uskomaan maan litteyteen. Samat keinot toki ovat mukana muissakin salaliittoteorioissa, joten ei litteä maa siitä poikkeusta tee.

Keinoja on muun muassa:

- Termien sekoittaminen. Eli keksitään uusi merkitys sanoille, joka tekee kaikista keskusteluista sekavia, joka on edullista salaliittoteoreetikoille. He vastustavat selkeyttä.

- Kokonaan uusien sanojen keksiminen. Kun on kokonaan uusi sanasto ja uudissanojen merkitystä ei kerrota muille, niin keskustelu on käytännössä mahdotonta. Vielä tehokkaampi keino sekottaa keskustelua.

- Muiden sanomisten lainaaminen väärin. Eli otetaan lainaus vaikka "Einsteiniltä", mutta jätetään lainaamatta hänen puheensa kokonaisuutena ja otetaan pieni pätkä, joka voidaan saada kuulostamaan joltain ihan muulta kun mitä hän on tarkoittanut. Lisäksi välillä näkee, että on keksitty ihan kokonaan uusia lainauksia.

- Videoiden leikkely. Samalla tavalla kun edellisessä esimerkissä, myös videoita välillä leikataan sekavasti ja puutteellisesti, jolloin puhujan sanoma on sotkettu videoleikkausten, efektien ja välillä jopa taustamusiikin taakse.

- Kokonaan uusien videoiden tekeminen. Eli niitä tehdään yhdistelemällä arkistomateriaalia, elokuvia tai niiden behind the scenes pätkiä ja sitten selitetään, että se on mukamas jotain NASA:lta vuodettua materiaalia. Tällaisia videoita on paljon ja monelle ne voi olla se ensimmäinen juttu, joka konvertoi heidät uskomaan salaliittovalheisiin. Se on syvä kaninkolo.

- Hämäämistä yritetään monesti myös tekemällä "tutkimuksia" ilmeisen tahallisen virheellisesti. Jätetään tärkeitä osia tutkimatta, tai koitellaan peitellä tuloksista ne "epämiellyttävät" yksityiskohdat.

-Nolaaminen. En nyt muista sen yhden litteä maa teoreetikon nimeä, mutta hänellä on aggressiivinen tyyli johtaa "väittelyitä", joissa hän hiljentää muiden keskustelijoiden äänen ja estää heitä puhumasta, tai puhuu suoraan päälle ja sotkee asioita niin paljon kun mahdollista koittaessaan saada vastakeskustelijat häpäistyä. Sitten lopuksi hän julistaa olevansa "voittaja".

Väitäkkö tosiaan, ettei Nasa manipuloi ja muokkaa elokuviaan? Otetaan pala sieltä, toinen tuolta ja yhdistellään ne. Keksitään outoja sanoja, että kuulostettaisiin älykkäämmiltä. Tätähän vasta tapahtuukin pallopiireissä! Vai väitätkö toisin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitäkkö tosiaan, ettei Nasa manipuloi ja muokkaa elokuviaan? Otetaan pala sieltä, toinen tuolta ja yhdistellään ne. Keksitään outoja sanoja, että kuulostettaisiin älykkäämmiltä. Tätähän vasta tapahtuukin pallopiireissä! Vai väitätkö toisin?

Mikä ihmeen syy jollain olisi sensuroida sana "oivertaa"? Sanahan ei itsessään tarkoita mitään, eikä sanan olemassaolo haittaa ketään.
        Se ehkä kertoo enemmänkin siitä, että olet ollut jossain foorumilla jota ei ehkä enää ole olemassa. Ylläpitäjä on voinut jopa itse poistaa videonsa tai fooruminsa.

"Väitäkkö tosiaan..."

Kun NASA tekee jotain, he toimittavat selkeän kuvauksen siitä mitä ovat tehneet. Esimerkiksi se "Blue marble" kuva, josta litteä maa porukat ovat kohisseet jo vuosia, sisältää ja on alusta asti sisältänyt kuvauksen siitä miten kuva on tehty koostamalla satelliittien keräämää dataa. Siinä ei yritetä hämätä ketään. Kuka vaan voi lukea mistä siinä on kyse.

Kun "salaliittopiirit" tekevät jotain, he usein koittavat peitellä jälkiään, eivätkä kerro lähteitään. Usein lähteitä jopa piilotellaan. Videoiden lähteeksi voidaan vaikka väittää jotain sen tyylistä, että "salainen toimihenkilö" toimitti meille tämän videon, vaikka oikeasti itse on puuhailtu se video alusta asti. Tai videon päälle voidaan liimata Wikileaksin logo ja Julian Assangen kuva. Sitten siellä oli Capricorn elokuvasta pätkiä. Tällainen video pyöri ainakin jossain vaiheessa netissä ja kertoo tekijän epärehellisyydestä hyvin paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä ihmeen syy jollain olisi sensuroida sana "oivertaa"? Sanahan ei itsessään tarkoita mitään, eikä sanan olemassaolo haittaa ketään.
        Se ehkä kertoo enemmänkin siitä, että olet ollut jossain foorumilla jota ei ehkä enää ole olemassa. Ylläpitäjä on voinut jopa itse poistaa videonsa tai fooruminsa.

"Väitäkkö tosiaan..."

Kun NASA tekee jotain, he toimittavat selkeän kuvauksen siitä mitä ovat tehneet. Esimerkiksi se "Blue marble" kuva, josta litteä maa porukat ovat kohisseet jo vuosia, sisältää ja on alusta asti sisältänyt kuvauksen siitä miten kuva on tehty koostamalla satelliittien keräämää dataa. Siinä ei yritetä hämätä ketään. Kuka vaan voi lukea mistä siinä on kyse.

Kun "salaliittopiirit" tekevät jotain, he usein koittavat peitellä jälkiään, eivätkä kerro lähteitään. Usein lähteitä jopa piilotellaan. Videoiden lähteeksi voidaan vaikka väittää jotain sen tyylistä, että "salainen toimihenkilö" toimitti meille tämän videon, vaikka oikeasti itse on puuhailtu se video alusta asti. Tai videon päälle voidaan liimata Wikileaksin logo ja Julian Assangen kuva. Sitten siellä oli Capricorn elokuvasta pätkiä. Tällainen video pyöri ainakin jossain vaiheessa netissä ja kertoo tekijän epärehellisyydestä hyvin paljon.

Ei sitä sanan vuoksi ookkaan sensuroitu vaan sisällön. Maatietoisuus, eli litteän maan tieto on jollekin taholle liikaa, jonka vuoksi pitää kokonaisia keskustelualustoja ja tiedotuskanavia sulkea. Kun nää tietolähteet on suljettu, katosi siinä samassa oivertaa-termin käyttö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä sanan vuoksi ookkaan sensuroitu vaan sisällön. Maatietoisuus, eli litteän maan tieto on jollekin taholle liikaa, jonka vuoksi pitää kokonaisia keskustelualustoja ja tiedotuskanavia sulkea. Kun nää tietolähteet on suljettu, katosi siinä samassa oivertaa-termin käyttö.

Myönnätkö että kuvittelit koko "sensuurijutun", jos löydän useampia keskusteluita, missä "oiverrus" on mainittu? Mielestäni se kertoo siitä, että suomi24:ää ei kiinnosta pätkääkään "oivertaminen" ja uskooko joku valon kiemurteluun vai ei...

Eli käsitin että ajattelet niin että kuvitelmat valon kiemurtelusta on niin tärkeä juttu, että se pitää sensuroida?
        Tämä salaliittoteoriapalstalla esitetty teoretisointi siitä kuinka suomi24 kokoajan sensuroi teidän juttuja, mutta sitten kuitenkin aina jotenkin "tosi ovelasti" saatte keskustelun juuri siitä "kielletystä" aiheesta kokoajan tehtyä, on ihan hölmö jo itsessään.

Menee samaan kategoriaan kun tämä mihin Viktor ilmeisesti uskoo, että linkkejä "sensuroidaan" tekemällä niistä sellaisia ettei niitä voi klikata. Ihan niinkuin joku sensurointitaho olisi niin kädetön ettei muulla tavalla saisi linkkejä poistettua ja ei tajuaisi että linkkejä voi myös kopioida. Ja että sama "sensurointitaho" ei pystyisi vaikka laittamaan kiellettyjä sanoja, tai jotain...

Rupesin nyt uudelleen googlettamaan asiaa. Alunperin etsein hakusanalla "oiverrus", enkä päätynyt muualle kun tälle salaliittofoorumille. Tein siis haun huonosti. Mutta nyt löysin paljon muutakin:

Tässä on vuodelta 2018 "keskustelu", joka sisältää sanan "oivertaa". Aika tärkeä todiste varmaankin, joten laitetaan linkki. Oikeasti epäilen, että kirjoittajalla ei välttämättä ole ollut asiat kunnossa. Toivottavasti nykyään on paremmin.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15304280/uutteroilleen-oivertaa-uupettiin-d-xd

Tässä on toinen keskustelu, jossa "oiverrusta" käytetään:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15176543/mielini-oivertaa-tyngen-toottiin

Tällaisen joku on myös tehnyt:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16707462/mieli-pettaa-kumolleen

Tällaisen löysin. Tämä on nyt täältä salaliittofoorumilta:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17253524/maa-taivuttaa-kaartuvankin-valon

Tämä nyt ei ole 2018 keskustelu, mutta siinä on samoja asioita joita sinäkin puhelet:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17241199/maatietoisuuden-leviaminen-halutaan-estaa-

Tässä on 2020 puhuttu jonkun asian "oivertamisesta", edelleen pysytään salaliitoissa:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16707533/maa-on-kamara-joka-on-hieman-kupera!

Täällä aurinko "oivertaa" nibiru tähdistöön, mitä se nyt sitten tarkoittaakaan mukamas.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15780425/kylmentaako-kuunvalo

Täälläkin joku selittää jostain oivertelusta:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17256942/prismaattinen-kristallikide-pelastamassa-elinvoimaa-ja-maapalloa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Google ei löydä kaikkea, mitä netissä on. Osa on piilotettu sieltä tarkoituksella. Jostain syystä joka ikinen Suomi24:sen kirjoitus kuitenkin löytyy googlesta, kun taas itse Flat Earth Society -keskustelufoorumia en itse löydä googlella sitten millään. On paljon paljon muitakin asioita, joita en löydä googlella, mutta joihin on mentävä suoralla osoitteella.
        Saa nähdä, milloin Suomi24:sen salaliittopalstakin menee googlessa hakutulosten ulkopuolelle….. Jos se olisi enkunkielinen, se kai olisi jo ulkona hauista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myönnätkö että kuvittelit koko "sensuurijutun", jos löydän useampia keskusteluita, missä "oiverrus" on mainittu? Mielestäni se kertoo siitä, että suomi24:ää ei kiinnosta pätkääkään "oivertaminen" ja uskooko joku valon kiemurteluun vai ei...

Eli käsitin että ajattelet niin että kuvitelmat valon kiemurtelusta on niin tärkeä juttu, että se pitää sensuroida?
        Tämä salaliittoteoriapalstalla esitetty teoretisointi siitä kuinka suomi24 kokoajan sensuroi teidän juttuja, mutta sitten kuitenkin aina jotenkin "tosi ovelasti" saatte keskustelun juuri siitä "kielletystä" aiheesta kokoajan tehtyä, on ihan hölmö jo itsessään.

Menee samaan kategoriaan kun tämä mihin Viktor ilmeisesti uskoo, että linkkejä "sensuroidaan" tekemällä niistä sellaisia ettei niitä voi klikata. Ihan niinkuin joku sensurointitaho olisi niin kädetön ettei muulla tavalla saisi linkkejä poistettua ja ei tajuaisi että linkkejä voi myös kopioida. Ja että sama "sensurointitaho" ei pystyisi vaikka laittamaan kiellettyjä sanoja, tai jotain...

Rupesin nyt uudelleen googlettamaan asiaa. Alunperin etsein hakusanalla "oiverrus", enkä päätynyt muualle kun tälle salaliittofoorumille. Tein siis haun huonosti. Mutta nyt löysin paljon muutakin:

Tässä on vuodelta 2018 "keskustelu", joka sisältää sanan "oivertaa". Aika tärkeä todiste varmaankin, joten laitetaan linkki. Oikeasti epäilen, että kirjoittajalla ei välttämättä ole ollut asiat kunnossa. Toivottavasti nykyään on paremmin.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15304280/uutteroilleen-oivertaa-uupettiin-d-xd

Tässä on toinen keskustelu, jossa "oiverrusta" käytetään:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15176543/mielini-oivertaa-tyngen-toottiin

Tällaisen joku on myös tehnyt:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16707462/mieli-pettaa-kumolleen

Tällaisen löysin. Tämä on nyt täältä salaliittofoorumilta:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17253524/maa-taivuttaa-kaartuvankin-valon

Tämä nyt ei ole 2018 keskustelu, mutta siinä on samoja asioita joita sinäkin puhelet:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17241199/maatietoisuuden-leviaminen-halutaan-estaa-

Tässä on 2020 puhuttu jonkun asian "oivertamisesta", edelleen pysytään salaliitoissa:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16707533/maa-on-kamara-joka-on-hieman-kupera!

Täällä aurinko "oivertaa" nibiru tähdistöön, mitä se nyt sitten tarkoittaakaan mukamas.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15780425/kylmentaako-kuunvalo

Täälläkin joku selittää jostain oivertelusta:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17256942/prismaattinen-kristallikide-pelastamassa-elinvoimaa-ja-maapalloa

En ole kuvitellut mitään, koska tasan tarkkaan tiedän, että jopa minäkin olen käyttänyt oivertaa-sanaa muillakin keskustelualustoilla, joiden epäilen yhä olevan pystyssä (google vain ei halua löytää niitä), tai sitten ne on yksinkertaisesti ajettu alas sensuurin toimesta, eikä kukaan ole jaksanut pystyttää sivuja uudelleen. Esimerkiksi MV-lehti on useita kertoja ajettu alas, mutta aina joku on siirtänyt kyseisen lehden jonnekin muulle palvelimelle. Se on kova työ siirtää alas ajettuja sivustoja koko ajan uuteen paikkaan.

Mutta se, miksi epäilen myös sitä, että sivut olisivat yhä olemassa, muttei google löydä niitä johtuu ihan omista havainnoistani. Miksi en löydä kaikkea hakemaani googlesta, vaikka suorilla osoitteilla niihin pääsee. Esimerkkinä vaikka juuri tämä kansainvälinen Flat Earth Society -sivusto, sekä monet muut flat earth yhteisöjen sivut. Google vain ehdottaa hakutuloksissa jotain Bad Religionia yms. Tämä keljuttaa, kun tällaista sensuuria täytyy Googlenkin harrastaa. Vai väitätkö itse tosiaan, että Googlesta löytyy ihan kaikki???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kuvitellut mitään, koska tasan tarkkaan tiedän, että jopa minäkin olen käyttänyt oivertaa-sanaa muillakin keskustelualustoilla, joiden epäilen yhä olevan pystyssä (google vain ei halua löytää niitä), tai sitten ne on yksinkertaisesti ajettu alas sensuurin toimesta, eikä kukaan ole jaksanut pystyttää sivuja uudelleen. Esimerkiksi MV-lehti on useita kertoja ajettu alas, mutta aina joku on siirtänyt kyseisen lehden jonnekin muulle palvelimelle. Se on kova työ siirtää alas ajettuja sivustoja koko ajan uuteen paikkaan.

Mutta se, miksi epäilen myös sitä, että sivut olisivat yhä olemassa, muttei google löydä niitä johtuu ihan omista havainnoistani. Miksi en löydä kaikkea hakemaani googlesta, vaikka suorilla osoitteilla niihin pääsee. Esimerkkinä vaikka juuri tämä kansainvälinen Flat Earth Society -sivusto, sekä monet muut flat earth yhteisöjen sivut. Google vain ehdottaa hakutuloksissa jotain Bad Religionia yms. Tämä keljuttaa, kun tällaista sensuuria täytyy Googlenkin harrastaa. Vai väitätkö itse tosiaan, että Googlesta löytyy ihan kaikki???

"Vai väitätkö itse tosiaan, että Googlesta löytyy ihan kaikki???"

En väitä. Esimerkiksi youtubeen lähetetään päivittäin varmasti kymmeniä ellei tuhansia videoita, joissa on lapsipornoa, murhia ja käsittämätöntä väkivaltaa. Esimerkiksi ISIS niminen terroristijörjestö teki tätä.

Sitten ihmiset lähettävät sinne juttuja jotka aiheuttavat mielenterveysongelmaisille lisää ongelmia. Litteä maa jutut ovat tällaista kamaa. Väkivaltavideot poistetaan ja rajalla kiikkuvat videot eivät saa suurta näkyvyyttä.

Jos jollain on selkeästi mielenterveyden kanssa ongelmia, niinhin houreisiin ei pidä lähteä mukaan, koska tilanne pahentuu.
        Sen verran paljon olen litteä maa juttuja seurannut, että välillä näkee ihan täysin selvästi jutuista, että kaikki ei taida olla osalla tästä porukasta ihan kunnossa.
        Litteä maa teoreetikot eivät omia sairaitaan auta, vaan pikemminkin yllyttävät ja hulluttavat heitä vielä pidemmälle, josta on tällaisille potilaille välillä hyvin vakavia seurauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keinoja on muun muassa:

"- Muiden sanomisten lainaaminen väärin. Eli otetaan lainaus vaikka "Einsteiniltä", mutta jätetään lainaamatta hänen puheensa kokonaisuutena ja otetaan pieni pätkä, joka voidaan saada kuulostamaan joltain ihan muulta kun mitä hän on tarkoittanut."

Tuolle on oma termikin: lainauslouhinta. Olen melko varma, että sopivasti vaikka Raamattua lainauslouhimalla sekin saataisiin kuulostamaan faikka fasismiin kannustavalta, jonka perusteella joku voisi vaatia Raamatun kieltämistä. Koska fasismi on paha asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä tuossa on tieteen vastaista jos saan kysyä? Mielestäni erittäin hyvä havainne-esimerkki siitä, miten valo käyttäytyy ilmassa.

Yksinkertainen vääntyminen olisi ehkä vielä jotenkin selitettävissä, mutta että valo ensin taipuisi voimakkaasti yhteen suuntaan, sitten toiseen suuntaan, kiertäisi vuoret huippuja hipoen, sitten sujahtaisi juuri pilvien alta katsojan silmään vaatisi, että joka ikinen valonsäde olisi älykäs tunteva olento, joka tietäisi miten sen kuuluisi toimia ja sillä täytyisi olla oma voimanlähde, että se voisi muutella suuntaa noin hurjasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksinkertainen vääntyminen olisi ehkä vielä jotenkin selitettävissä, mutta että valo ensin taipuisi voimakkaasti yhteen suuntaan, sitten toiseen suuntaan, kiertäisi vuoret huippuja hipoen, sitten sujahtaisi juuri pilvien alta katsojan silmään vaatisi, että joka ikinen valonsäde olisi älykäs tunteva olento, joka tietäisi miten sen kuuluisi toimia ja sillä täytyisi olla oma voimanlähde, että se voisi muutella suuntaa noin hurjasti.

Ei se valo oiverrakaan niin, ku kuvassa osotetaan. Uskoin iteki että se on tutkijan tuotos, mutta se onkin pallopääpilailijan tuotos. Valo oivertaa kaarella kuten vesikin menee roikulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, väitän toisin!!!!! Koska Nasa on oikea Yhdysvaltain valtion laitos, ei sillä ole sen enempää syytä kuin mahdollisuuksiakaan valehdella ihmisille. Kyllä se ilmi tulisi.
        Vai kykenetkö TODISTAMAAN jotain muuta, väitteet eivät ole minkään arvoisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se valo oiverrakaan niin, ku kuvassa osotetaan. Uskoin iteki että se on tutkijan tuotos, mutta se onkin pallopääpilailijan tuotos. Valo oivertaa kaarella kuten vesikin menee roikulla.

Arvaa mikä oli yksi syy sille, että tein tuon kuvan?

Minä halusin testata, että meneekö teille läpi ihan mikä tahansa, jos se vaan päällisin puolin jotenkin vaikuttaa puolustelevan litteää maata. Tulin siihen tulokseen, että ainakin sinulle olisin voinut syöttää ihan mitä tahansa itse keksittyä roskaa ja olisit sen lopulta ottanut vastaan.

Kannattaa miettiä, että jos minä pystyin tekemään muutamassa minuutissa tuollaisen kuvan, niin kuinka paljon vastaavia pilailijoita teidän litteä maa ihmisten kustannuksella on vielä lisää? Sellaisia jotka eivät ole rehellisiä, eivätkä koskaan kerro miten kuvat ja "tutkimukset" oikeasti syntyivät.

Tästä voisi ehkä oppia jotain. Minä olen vakuuttunut, että litteässä maassa ei ole yhtään mitään tieteellistä. On pilailijoita, huijareita ja huijattuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvaa mikä oli yksi syy sille, että tein tuon kuvan?

Minä halusin testata, että meneekö teille läpi ihan mikä tahansa, jos se vaan päällisin puolin jotenkin vaikuttaa puolustelevan litteää maata. Tulin siihen tulokseen, että ainakin sinulle olisin voinut syöttää ihan mitä tahansa itse keksittyä roskaa ja olisit sen lopulta ottanut vastaan.

Kannattaa miettiä, että jos minä pystyin tekemään muutamassa minuutissa tuollaisen kuvan, niin kuinka paljon vastaavia pilailijoita teidän litteä maa ihmisten kustannuksella on vielä lisää? Sellaisia jotka eivät ole rehellisiä, eivätkä koskaan kerro miten kuvat ja "tutkimukset" oikeasti syntyivät.

Tästä voisi ehkä oppia jotain. Minä olen vakuuttunut, että litteässä maassa ei ole yhtään mitään tieteellistä. On pilailijoita, huijareita ja huijattuja.

Epäilinkin tota sun tekemää valon oiverruskuvaa, kun tarkempi katselu osoittaa, että siinä kuvassahan valo oivertaa kahteen eri suuntaan. Toinen epäkohta oli se, että valo ei oiverra noin lyhyeltä matkalta. Auringon pitäisi olla paaaljon kauempana. Tuossa kuvassahan auringon valo olis tullut pilvien läpi, kuten varmaan itsekin tiedät sen. Törkeää pilaa kyllä lasket hätäisempien kustannuksella. Meni ensin läpi, mutta olisin tajunnut sen ajan mittaan itsekin, että se piirrokseksi ontuu pahemman kerran.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilinkin tota sun tekemää valon oiverruskuvaa, kun tarkempi katselu osoittaa, että siinä kuvassahan valo oivertaa kahteen eri suuntaan. Toinen epäkohta oli se, että valo ei oiverra noin lyhyeltä matkalta. Auringon pitäisi olla paaaljon kauempana. Tuossa kuvassahan auringon valo olis tullut pilvien läpi, kuten varmaan itsekin tiedät sen. Törkeää pilaa kyllä lasket hätäisempien kustannuksella. Meni ensin läpi, mutta olisin tajunnut sen ajan mittaan itsekin, että se piirrokseksi ontuu pahemman kerran.

Ei ole pilaa. Jos ei kukaan sitä sinulle osoita, niin et ehkä tajuaisi itse kuinka paljon sinua höynöytetään näillä litteä maa opetuksilla koko ajan.

Ne muut litteä maa jutut, ne mitä luulet viisaiksi ja hyviksi opeiksi on ihan samalla tavalla kelvottomia oikeaksi opiksi kuin tuo minun tekemäni kuva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole pilaa. Jos ei kukaan sitä sinulle osoita, niin et ehkä tajuaisi itse kuinka paljon sinua höynöytetään näillä litteä maa opetuksilla koko ajan.

Ne muut litteä maa jutut, ne mitä luulet viisaiksi ja hyviksi opeiksi on ihan samalla tavalla kelvottomia oikeaksi opiksi kuin tuo minun tekemäni kuva.

Tarkoitan, en tehnyt kuvaa sitä varten että pääsisin vähättelemään kenenkään kustannuksella. Tarkoitus oli ja on edelleen auttaa.

• Anonyymi

Oivertaminen ei todellakaan ole tieteellinen termi, en tiedä maailmanlaajuisesti yhtäkään tiedemiestä joka kannattaisi litteää maata.
        Mistäköhän johtuu?
        Kreationisteja tunnen useita mutta en sentään niin tyhmiä jotka uskoisivat maan olevan litteä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä uskon valon taittumiseen ja kyllähän pallotieteessäkin väitetään, että avaruus kaareutuu jos mitenkin ja siihen kuuluu myös valon taittuminen, eli oiverrus. Vielä mielipuolisemmalta kuulostaa mustat aukot ja selitykset, että mitä ne mahdollisesti ovat. Tuntuu, että tutkijat ovat ihan erimielisiä koko mustista aukoista. Jotku väittää niitä madonreijiksi toiseen ulottuveen. Joku valopää vielä väitti, että avaruus olisi kuin luikerteleva käärme. Mustan aukon kautta pystyisi oikomaan tätä käärmettä pidemmälle. Ihan hullua. Siihen verrattuna auringon valon oivertaminen ei kuulosta ollenkaan mielivaltaiselta ja hullulta.

Mustat aukot ovat todistetusti olemassa mutta madonreikä on pelkkä hypoteesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoat maatietoiset ovat jotka tietävät todisteiden perusteella elävänsä maapallolla, littarit ovat pelkästään kouluja käymättömiä juntteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se kertoo sen, että sensurointikoneisto toimii. Itse törmäsin kyseiseen termiin eka kerran vuonna 2018. Ja se ei ollut Suomi24. Muualta ilmeisesti sensuroidaan helpommin, mitä täältä. Jotain hyvää siis Suomi24:ssakin.

Sinähän olet ainoa joka aito termiä täällä käyttää, myös sitten vastailet selvästi itsellesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

NASA muokkaa värejä ja tekee esimerkiksi kollaaseja isommista kohteista.
        Mahdatko sinä ymmärtää miksi näin tehdään?
        Yksikään flättäri ei pääsisi töihin NASAlle, sen verran ovat typeriä ja kouluja käymättömiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitan, en tehnyt kuvaa sitä varten että pääsisin vähättelemään kenenkään kustannuksella. Tarkoitus oli ja on edelleen auttaa.

Minä teen pilalla aloituksia litteästä maasta ja he kyllä oikeasti uskovat kaiken tosissaan ja ovat samaa mieltä 🤷‍♀️
        Kerran väitin että jos maa ja linnunrata pyörivät oikeasti niin kovasti että kuusta olisi mahdoton laskeutua maapallolle.
        Moni litteäpää oli samaa mieltä 🤣😇

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä teen pilalla aloituksia litteästä maasta ja he kyllä oikeasti uskovat kaiken tosissaan ja ovat samaa mieltä 🤷‍♀️
        Kerran väitin että jos maa ja linnunrata pyörivät oikeasti niin kovasti että kuusta olisi mahdoton laskeutua maapallolle.
        Moni litteäpää oli samaa mieltä 🤣😇

Juuri näin, olen varma että sama harrastus on monellakin.

Hyväuskoisia on helppo jallittaa ja jotkut tekevät ihan bisnestä tällä litteällä maalla ja tienaavat rahaa. Itse en pidä siitä, mutta tällaista on aina ollut. Samuel Rowbotham, yksi varhaisista litteä maa teoreetikoista on hyvä esimerkki tällaisesta huijareista.

Vähän samanlaista puuhaa kun mitä horoskooppien tekijät tekevät. Ei kai heistäkään kaikki oikeasti usko horoskooppeihin.

Tarkoitus on tehdä tarpeeksi monimutkainen huijaus, että kaikki ei tajua, tai joskus halua tajuta huijausta ja sitten he ovat kohderyhmää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule, ei teidän oivertajien ja roikuttelijoiden typerät jutut ansaitse muuta kun pilkantekoa, Ei tuon parodiajutun tekijän tarvitse mitään hävetä, häpeäisitte te littu-uskovaiset valheitanne. Leikkiähän tekin laskette litteästä maasta, ja vielä ihan vakavissanne.

• Anonyymi

Täysi ympyrä on hippusen kupera joten olkoon Maa sitten litteä levy joka on hippusen kupera.

• Anonyymi

Eikös tämä keskustelu ole käyty jo tuhansia vuosia sitten ?

• Anonyymi

Ei helvetti.

Toi oiverruskuva kyllä voittaa jo Delfinen NASA menninkäiset CGI kennossa.

Mitä aineita te oikein vedätte?

• Anonyymi

Mitä sientä sinä olet vetänyt, kun noin hikeennyt? Anna meidän tutkia ja miettiä asioita rauhassa. Voit itsekin huomata, ettei asiat ehkä ole menneetkään niin, kuin meille on oppikirjoista syötetty! Tämän asian tajuamiseksi ei tarvita mitään aineita vaan pelkästään sen, että avaa silmät asioiden tutkimiselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sientä sinä olet vetänyt, kun noin hikeennyt? Anna meidän tutkia ja miettiä asioita rauhassa. Voit itsekin huomata, ettei asiat ehkä ole menneetkään niin, kuin meille on oppikirjoista syötetty! Tämän asian tajuamiseksi ei tarvita mitään aineita vaan pelkästään sen, että avaa silmät asioiden tutkimiselle.

Ette te mitään tutki katsotte videoita netistä ja siinä kaikki.
        Eräässä videossa flättäri yritti todistaa maan litteäksi mutta tulikin todistaneeksi maan kaartumisen.
        Kyllä tiede ja havainnot kertovat maapallon täysin tosiasiaksi.
        Että alahan opiskella oikeasti.

• Anonyymi

Maa joka sallii julkisesti haitallisten salaliittoteorioiden jakamisen netissä kuten Suomi24:ssä tapahtuu oman osastonsa voimalla, joutaa muiden valloittamaksi. Vaikkapa sellaisen maan, joka on huolehtinut lakinsa kuntoon, liittyen salaliittoteorioihin.

• Anonyymi

Jos joku käyttää sanoja "oivertaa" tai "tulee roikulla" on kysymyksessä vähäjärkinen trolli, valolla ei ole tuollaisia ominaisuuksia.
      Määrätyissä tilanteissa valo hiukan kaareutuu, "oivertaa" ei ole mikään tieteellinen termi, valo ei myöskään voi roikkua mistään.
      Ole kuinka vakuuttunut hyvänsä, maan muoto ei siitä muuksi muutu.

• Anonyymi

Totta. Maa on tavallaan niin, kuin äänilevy, joka pyörii hiukan keinuvan levylautasen päällä varmaa ja rauhallista vauhtia. Aurinko on ikään kuin neula, joka ”soittaa” maanpiiriä antaen valoa aina siihen kohtaan, jossa se soi…. Ymmärrätte varmaan, mitä tarkoitan. Aurinko on välillä lähempänä ydintä, eli maailmannapaa (pohjoisnapa) jolloin Soumessa on kesä. Välillä se on levyn eli maanpiirin ulkolaidalla, jolloin Suomessa on talvi. Helppo ymmärtää, kun tajuaa. Ja auringon sijainti liukuu tasaisesti kuin äänilevyn neulakin tekee. Palaa vain samaa vauhtia myös ytimeen, mitä äänilevyn neula ei tee. Muuten täysin sama logiikka. Maa on ihan selvästi litta, sanommuut mitä lystää.

• Anonyymi

Paitsi kaikki todisteet edelleen kertovat että elämme maapallolla täydellisesti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi kaikki todisteet edelleen kertovat että elämme maapallolla täydellisesti

Ehkä pallomaanien ”faktat”. Sori, että joudun tuottaa pettymyksen: Elätte niin harhassa, kuin voittekaan! Sori!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä pallomaanien ”faktat”. Sori, että joudun tuottaa pettymyksen: Elätte niin harhassa, kuin voittekaan! Sori!

Onhan noita litteänmaan todisteita nähty, salaliittoteoriaksi heikko.

Jos maa olisi litteä se olisi todistettu tieteellisesti aikaa sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan ihan oikeat faktat, kyllä sinä elät harhassa ja selvästikin olet älyllisesti erittäin heikoilla.
        Olet surullinen tapaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan noita litteänmaan todisteita nähty, salaliittoteoriaksi heikko.

Jos maa olisi litteä se olisi todistettu tieteellisesti aikaa sitten.

Uppiniskaisimmat pallopäät eivät jaksa perehtyä vain niihin faktoihin ja loput ei ees jaksa syventyä koko aiheeseen. On ihan selvä asia kuitenkin, että ne faktat, joita on esitetty, ovat erittäin varmalla pohjalla! Voin lyödä vaikka pääni pantiksi, että ne vastaavat totuutta mahdollisimman hyvin. Ja että palloteoria ei kestä oikeasti kriittisempää tutkimista. Ehkä tavis aivopesty pallouskovainen voi uskomustensa pohjalta sanoa, että totta kai maa on pallo. Ja miksi näin? Koska hänet on vauvasta saakka opetettu tähän valheeseen. Tästä käytetään myös nimitystä aivopesu. Monille pallouskovaisille koko käsite ”aivopesu” on täysin tuntematon. He nielevät kaiken, mitä heille ”totuuksina” tyrkytetään riittävän kauan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan ihan oikeat faktat, kyllä sinä elät harhassa ja selvästikin olet älyllisesti erittäin heikoilla.
        Olet surullinen tapaus.

Veikkaampa, että se olet sinä, joka on tässä älyllisesti erittäin heikoilla ja haperoilla jäillä! Uskalla tunnustaa se! Tee palvelus, ja tunnusta, että okei, olin väärässä.
        Sinut on aivopesty pallouskomukseen. Siksi pidät sitä järkevänä. Kun tarpeeksi kauan jotain tuuttaa, sillä on tapana muuttua ”todeksi”. Mutta oikeaa totta se ei ole, vaan valetotta, eli lumetotta. Uskalla karistaa aivopesun hedelmät harteiltasi ja tunnusta, että maa on litteä. Koska sellaiseksi se luotiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veikkaampa, että se olet sinä, joka on tässä älyllisesti erittäin heikoilla ja haperoilla jäillä! Uskalla tunnustaa se! Tee palvelus, ja tunnusta, että okei, olin väärässä.
        Sinut on aivopesty pallouskomukseen. Siksi pidät sitä järkevänä. Kun tarpeeksi kauan jotain tuuttaa, sillä on tapana muuttua ”todeksi”. Mutta oikeaa totta se ei ole, vaan valetotta, eli lumetotta. Uskalla karistaa aivopesun hedelmät harteiltasi ja tunnusta, että maa on litteä. Koska sellaiseksi se luotiin!

Oletko typerys vai trolli, muita vaihtoehtoja ei ole!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua ei ole aivopesty ja ymmärrän tieteitä ja todisteita.
        Sinä taas omasta niin pienen ÄO että et ymmärrä kumpaakaan.
        Olet oikeasti aika surullinen tapaus, siksi toivon että olet oikeasti trolli etkä älyllisesti noin vajavainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uppiniskaisimmat pallopäät eivät jaksa perehtyä vain niihin faktoihin ja loput ei ees jaksa syventyä koko aiheeseen. On ihan selvä asia kuitenkin, että ne faktat, joita on esitetty, ovat erittäin varmalla pohjalla! Voin lyödä vaikka pääni pantiksi, että ne vastaavat totuutta mahdollisimman hyvin. Ja että palloteoria ei kestä oikeasti kriittisempää tutkimista. Ehkä tavis aivopesty pallouskovainen voi uskomustensa pohjalta sanoa, että totta kai maa on pallo. Ja miksi näin? Koska hänet on vauvasta saakka opetettu tähän valheeseen. Tästä käytetään myös nimitystä aivopesu. Monille pallouskovaisille koko käsite ”aivopesu” on täysin tuntematon. He nielevät kaiken, mitä heille ”totuuksina” tyrkytetään riittävän kauan!

Miten ajattelit sen pääsi luovuttaa? "voin lyödä vaikka pääni pantiksi"?
        Koska aivopesty littu-uskovainen ei kyennyt uskontoaan muuttamaan todistetuksi tosiasiaksi, olet siis pääsi velkaa!
        Siis littu-uskovaiset nielevät kaiken valheen mitä heille "totuuksina" tyrkytetään riittävän kauan.

• Anonyymi

On kyllä huvittavia nuo littu uskovaisten selitykset

• Anonyymi

Ylivoimainen faktahan on se, että maa on litteä!

• Anonyymi

No, koska alat esittää niitä todisteita tuosta "faktasta"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, koska alat esittää niitä todisteita tuosta "faktasta"?

Niitä on esitetty mutta te taunot ette halua tajuta vaan inkutatte vaan. Muistin virkistykseksi eti vaikka googlesta. Suomenkielinen laadukas sivustoki on olemassa. Tietopiste. Muitakin suomenkielisiä sivustoja aiheen ympärille on tehty, mutta google ei löydä jostain syystä kaikkia. Sensuuria vai totuuden pimittämistä. ken tietää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä on esitetty mutta te taunot ette halua tajuta vaan inkutatte vaan. Muistin virkistykseksi eti vaikka googlesta. Suomenkielinen laadukas sivustoki on olemassa. Tietopiste. Muitakin suomenkielisiä sivustoja aiheen ympärille on tehty, mutta google ei löydä jostain syystä kaikkia. Sensuuria vai totuuden pimittämistä. ken tietää?

Perustelemattomat väitteet ja mielipiteet, suora valehtelu ja muu nillitys eivät ole mitään todisteita! Tietopisteen voisi nimetä uudelleen Valhepisteeksi, on siellä niin mahdottomia ja järkeen käymättömiä juttuja.
        Ei juttuja voi tajuta jos ne ovat täysin tajuttomia, epäjohdonmukaisia valeita. Ei siinä halua tarvita, vaan perusteltuja ja todettavissa olevia faktoja. Kuka teidän juttujanne nyt viitsisi sensuroida, ne hajoavat omaan mahdottomuuteensa.

• Anonyymi

On ihan selvääkin selvempää se, että maa on litteä! Yhä useampi sen jo tajuaa, että pallojuttu on vedätys isolla veellä. Litteän maan tietous leviää nyt hurjaa vauhtia!

• Anonyymi

Kunhan meuhkaat, kuka nyt moiseen typeryyteen haksahtaisi, maapallo on tuhansia vuosia sitten todistettu, siitä on tietoa niin paljon, ettei millekään litteän maan vedätykselle kerta kaikkiaan jää tilaa.

• "Nolaaminen. En nyt muista sen yhden litteä maa teoreetikon nimeä, mutta hänellä on aggressiivinen tyyli johtaa "väittelyitä", joissa hän hiljentää muiden keskustelijoiden äänen ja estää heitä puhumasta, tai puhuu suoraan päälle ja sotkee asioita niin paljon kun mahdollista koittaessaan saada vastakeskustelijat häpäistyä. Sitten lopuksi hän julistaa olevansa "voittaja"."

Tietenkään tarkoituksena ei ole nolata maapallopäitä. Heiltä vaan loppuu todisteet kun litteänmaan todisteita ja tutkimustuloksia esitetään heille väittelyiden yhteydessä.

• Anonyymi

Mites ne Venäläiset jotka juuri palasi kiertoradalta?

• Anonyymi kirjoitti:

Mites ne Venäläiset jotka juuri palasi kiertoradalta?

Te maapallopäät yritätte ajaa meidät littarit yksin nurkkaan, ja sitten kerskaatte kuinka olette saaneet uhden lättärin tunnustamaan että maa on pallo.

Tämä vain lisää epäluuloa pallopäitä kohtaan, ja itse liikun enää aseistettuna pallopäiden "haastatteluihin" koska en aio alistua mielipide manipulointiin.

• Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

Te maapallopäät yritätte ajaa meidät littarit yksin nurkkaan, ja sitten kerskaatte kuinka olette saaneet uhden lättärin tunnustamaan että maa on pallo.

Tämä vain lisää epäluuloa pallopäitä kohtaan, ja itse liikun enää aseistettuna pallopäiden "haastatteluihin" koska en aio alistua mielipide manipulointiin.

Hei trolli, kannattaisko niissä trollauksissa olla edes siteeksikään totta?

• Anonyymi

Nyt on lyömätön todiste. Juutuubissa on pätkä mitä tapahtuu kun nukumme. Heti alussa selitetään että kun yö tulee lähes jokainen menee tuutilullaa. Yö on siis yhteinen meille kaikille.

• Anonyymi

Mites yö on yhteinen meille kaikille? Tuhannet ihmiset tekevät yötöitä joka yö ja muutamat valvovat muuten vain?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mites yö on yhteinen meille kaikille? Tuhannet ihmiset tekevät yötöitä joka yö ja muutamat valvovat muuten vain?

No sehän se juuri tässä onkin miten voi olla jos elämme pallolla jossa toisen puolen pitäisi nukkua kun toiset valvoo? Selkeästi sanoi että suurin osa meistä nukkuu lähes jokainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sehän se juuri tässä onkin miten voi olla jos elämme pallolla jossa toisen puolen pitäisi nukkua kun toiset valvoo? Selkeästi sanoi että suurin osa meistä nukkuu lähes jokainen.

Kuka sanoi? Mitä sanoi? Missä sanoi?

• Anonyymi

Mites kun näin modernina aikana voidaan suorittaa videopuhelu jossa puhutaan jollekin toisaalla asuvalle, ja mikäli hän asuu ns. "toisella puolella", on mahdollista nähdä päivänvalo puhelussa samaan aikaan kun itsellä on yö; tai päinvastoin.

PIstääkö NASA matkalla ne kuuluisat CGI menninkäiset valaisemaan tai pimentämään taustan?

• Anonyymi
      • Anonyymi

Hieno kuva maapallon yläosasta.
        Löytyykö samanlaista kuvaa maapallon alaosasta jossa laivatkin seilaa ylösalaisin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hieno kuva maapallon yläosasta.
        Löytyykö samanlaista kuvaa maapallon alaosasta jossa laivatkin seilaa ylösalaisin?

Googlaa kuvahaulla Australia ja käännä näyttö ylösalaisin. Ole hyvä, ei kestä kiittää.

• Anonyymi

Yhä useampi ihminen kautta maanpiirin ymmärtää jo sen, että littahan tää oikeesti on!

• Anonyymi

Tai sitten totuus on, että yhä harvempi uskoo teidän valheisiinne, kun tieto vieläkin lisääntyy. Sinulla ei varmasti ole mitään paikkansapitävää tilastoja teidän harhaisten määrästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai sitten totuus on, että yhä harvempi uskoo teidän valheisiinne, kun tieto vieläkin lisääntyy. Sinulla ei varmasti ole mitään paikkansapitävää tilastoja teidän harhaisten määrästä.

Väliäkö sillä, monta maatietoista on. Tärkeintä on, että ite saa kuulua maatietoisten flättärien joukkoon. Ite tunnen itteni lisäks neljä flättäriä! Hyvin todennäköisesti meitä on enemmänkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väliäkö sillä, monta maatietoista on. Tärkeintä on, että ite saa kuulua maatietoisten flättärien joukkoon. Ite tunnen itteni lisäks neljä flättäriä! Hyvin todennäköisesti meitä on enemmänkin.

Siis tunnet NELJÄ littu-uskovaista! Entäs ne neljä miljardia, jotka ovat eri mieltä?

• Anonyymi

Niin, tunnettua on se että nykyisessä maailmassa tyhmyys lisääntyy.

En epäile yhtään tuota väitettä etteikö joukko jotka uskoo aivan mitä tahansa parranpäristystä lisääntyy. Jo ns. vanha kansa sen totesi, joukossa tyhmyys tiivistyy.

Valitettava tilanne.

Kuitenkin se päivä jolloin normaalit turistit pääsee avaruuteen on lähempänä kuin koskaan ennen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, tunnettua on se että nykyisessä maailmassa tyhmyys lisääntyy.

En epäile yhtään tuota väitettä etteikö joukko jotka uskoo aivan mitä tahansa parranpäristystä lisääntyy. Jo ns. vanha kansa sen totesi, joukossa tyhmyys tiivistyy.

Valitettava tilanne.

Kuitenkin se päivä jolloin normaalit turistit pääsee avaruuteen on lähempänä kuin koskaan ennen.

MUTTA, uskoisin, että nuo typerät littu-uskovaiset jäävät siihen viiteen, miten noin typerä ja perätön väite voisi lisääntyä, kuitenkin suurin osa ihmiskuntaa on normaalijärkisiä, (poislukien Putinin kannattajat).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MUTTA, uskoisin, että nuo typerät littu-uskovaiset jäävät siihen viiteen, miten noin typerä ja perätön väite voisi lisääntyä, kuitenkin suurin osa ihmiskuntaa on normaalijärkisiä, (poislukien Putinin kannattajat).

Valitettavasti tyhmiä on joka päivä eilistä enemmän.

• Anonyymi

Kukaan joka käyttää noita typeriä, mitään merkitsemättömiä sanoja: "valo oivertaa" tai "tulee roikulla", ei voi olla vakuuttunut kuin omasta täydellisestä typeryydestään.

• Anonyymi

En menis sanomaan noin….

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En menis sanomaan noin….

Minä sanoin ja pystyn myös perustelemaan mielipiteeni, pystytkö sinä?

• Anonyymi

On aivan päivän selvää, että maan on oltava litta! Pallojargonit eivät enään uppoa minuun!

• Anonyymi

NOO, sitten vain todisteet esiin, ja koko maailma uskoo sinuun.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9049
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2729
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2511
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2501
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1885
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1763
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1295
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1156
    Aihe