Määrääkö mummo teillä lapsista?

Anonyymi

Siis sellaista, että jos lapset ovat käymässä mummon luona, ei koskaan tiedä, mitä siellä tapahtuu. Joskus tulevat hiukset leikattuina pois, joskus uusissa vaatteissa. Ja näistä ei ole sovittu mitään. Olen kieltänyt, mutta tätä on jatkunut monta vuotta.

Ei lapsilta voi kieltää mummoaankaan.

7

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ymmärrän toki, jos mummo väkisin, ilman lasten suostumusta leikkelee niiden tukkaa, se on iso ongelma. Jos näin on, luulisi etteivät lapsenne enää mummon luokse toista kertaa menisi.

      Mutta jos hiukset ovat nätit, leikkaus sopii lapselle, niin??? mikä ongelma asiassa on.
      Meillä lapset ja lapsenlapset ovat saaneet itse päättää pienestä pitäen pitävätkö pitkät hiukset vai leikataanko ne lyhyeksi. Tyttöjen hiukset ovat molemmilla sukupolvilla lyhentyneet ikävuosina 7-15 jatkuvasti, värikin vaihtui teininä liki viikottain. Miespuoliset ovat käyneet parturissa välillä kerran vuodessa, välillä liki joka viikko.

      Mummo ostaa lapsille uusia vaatteita.. kai mummo omilla rahoillaan ne ostaa, joten mikä siinä sinua noin kauheasti hiertää?
      Ovatko vaatteet sellaisia etteivät lapset kehtaa pitää niitä päällään, vai mitä vikaa niissä on?

      Minä olen näin mummona ostanut omille lastenlapsille joka vuosi vaatteita siitä asti kun he ovat olleet 4 vuotiaita.
      En ole koskaan antanut lastenlapsille syntymäpäivä- enkä joululahjoja.
      Juhlapäivän lähestyessä soitan ja pyydän lapsen mukaan. Käydään jokaisen kanssa erikseen ostoksilla. Mennään esim. Jumboon tai Triplaan ja ostan heille sellaiset kengät tai vaatteet jotka he itse haluavat 200€:lla. Jos ei koko raha mene, lopun rahan saa lapsi. Lastenlasteni vanhemmat ovat olleet kiitollisia tästä palvelusta. Heidän itsensä ei tarvitse mennä kersojen kanssa vaateostoksille.
      Ja kyllä ainakin minulla on sen verran järki päässä, etten mitään täysin idioottimaisia ja Suomen ilmastoon sopimattomia kledjuja ole kenellekään ostanut.

    • Anonyymi

      Mulle on oikeastaan ihan sama. Kun ovat elossa ja terveinä .

    • Anonyymi

      Olen ollut ilahtunut noin käydessä. Säästyy itseltä aikaa ja rahaa.

    • Anonyymi

      Joo, kyllä isovanhemmat pitävät huolen lapsistamme silloin kun kersat heillä ovat.
      Luottamus on vahva, kyllä ne pärjäävät kun ovat omansakin osanneet kasvattaa.

      Ei ole valittamista. Ovat käyttäneet muksuja Lintsillä, Tykkimäellä, Muumimaassa, milloin missäkin ja aina on muksuilla jotain tuomisia mukana.
      Kersat ovat joka kesä isovanhempiensa kanssa niiden mökeillä viikonkin verran putkeen eikä edes joka päivä ole soiteltu kun ei muksut siellä ehdi puhelimeen saunomiselta ja uimiselta.
      Vaatteitakin ostavat meiltä lupaa kysymättä.
      Ei aiheuta meillä minkäänlaista ongelmaa.
      Kummankin puolen isovanhemmat ovat sekä fyysisesti että henkisesti terveen kirjoissa olevia.

    • Anonyymi

      Käydään koko perhe isovanhemmilla kylässä, eikä sinä aikana hiuksia ole leikelty tai uusia vaatteita osteltu meidän tietämättä.
      Lapset ovat viikolla päivähoidossa ja koulussa ja itse olemme töissä, niin viikonloppu on yhteistä aikaa.

    • Anonyymi

      Teille tuo asia kuuluu eikä mummolle. Miksi pitää sinne mummoille lapsia viedä jos kerran asiat eivät miellytä?

      Pidä ne lapset kotona. Jos kerran annat lasten käydä mummon luona niin älä sitten valita...

    • Anonyymi

      Ota asia esille kasvotusten mummon kanssa. Napakasti puhut asia hänelle.Miksi et puhu? Mummo tuskin lukee tällä juttujasi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe