Onko teillä yhteinen tili

Anonyymi

27

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä, yhteinen taloustili löytyy, mistä menee yhteiset talousmenot ja molemmat laittaa rahaa sinne säännöllisesti saman verran. Meidän taloudessa se on vain pieni osa menoista koska asutaan halvasti ja kaikki omaisuus ja sen ylläpito on erillistä.

      Myös ruokataloudet ovat vuosien mittaan eriytyneet, kun kumpikaan ei pitänyt toisen ruokataloudesta tai siihen liittyvistä valinnoista.

    • Anonyymi

      Omat tilit. Ruokapuoli hoituu siten, että toinen maksaa ensimmäiset kaks viikkoa ja toinen toiset kaks viikkoa.

    • Ei ole, eikä tule. Pidän aina oman tilini, aina ja ehdottomasti.

      • Sopimalla hoituu kuka mitäkin kustantaa.


      • Anonyymi

        Tilejä voi ihmisellä olla aika paljon. Mullakin on aika monta omaa se yksi yhteinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tilejä voi ihmisellä olla aika paljon. Mullakin on aika monta omaa se yksi yhteinen.

        Voi toki. Jos kokee että tarvii useamman.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Voi toki. Jos kokee että tarvii useamman.

        Vaaditko osuuden nossepalkasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaaditko osuuden nossepalkasta?

        En. En edes tiedä mitä hänen tilillään on tai tapahtuu. Evvk.

        Hoidan vaan oman osuuteni laskuista ja ruoista. Kustannan lasten kamppeet ja lääkärikulut. Muksun puhelinlaskut ja omani.


      • JasuM kirjoitti:

        En. En edes tiedä mitä hänen tilillään on tai tapahtuu. Evvk.

        Hoidan vaan oman osuuteni laskuista ja ruoista. Kustannan lasten kamppeet ja lääkärikulut. Muksun puhelinlaskut ja omani.

        Ja autoni kulut, kaiken henkilökohtaisen maksan myöskin itse. Yhteisiä menoja mitä on sovittu säännöllisesti mun kuluiksi.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        En. En edes tiedä mitä hänen tilillään on tai tapahtuu. Evvk.

        Hoidan vaan oman osuuteni laskuista ja ruoista. Kustannan lasten kamppeet ja lääkärikulut. Muksun puhelinlaskut ja omani.

        Kannattais vaatia lasten synnyttämisestä ja aktiivisesta palstailusta Miehen logiikassa joku kynnysraha kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattais vaatia lasten synnyttämisestä ja aktiivisesta palstailusta Miehen logiikassa joku kynnysraha kuukaudessa.

        Tuohan oli huumoria, mutta minä olisin oikeasti huolissaan vai ymmärsinkö väärin?
        Ei kai Jasu maksa yksin lasten kustannuksia? Sehän olisi väärin, kun lapset ovat yhteisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattais vaatia lasten synnyttämisestä ja aktiivisesta palstailusta Miehen logiikassa joku kynnysraha kuukaudessa.

        Äää, tein molemmat omasta tahdostani. Ei ole mitään velkaa mulle mistään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan oli huumoria, mutta minä olisin oikeasti huolissaan vai ymmärsinkö väärin?
        Ei kai Jasu maksa yksin lasten kustannuksia? Sehän olisi väärin, kun lapset ovat yhteisiä.

        Vaatteet maksan, hammashoitolat ja lääkärit maksan, puhelinlaskut. Osan lasten kalusteista yms. Isukki on ostellut heille leluja ja pleikka pelejä, fillarit ja teki myös omasta kukkarosta kustantaen leikkimökin.

        Isähän kustantaa muutenkin enemmän, kun talo missä asutaan on hänen. :)

        Hänen tuloilla ylläpidetään. Minä maksan lähinnä käyttökustannuksia. Olen puutarhurina talossa. :D


      • JasuM kirjoitti:

        Vaatteet maksan, hammashoitolat ja lääkärit maksan, puhelinlaskut. Osan lasten kalusteista yms. Isukki on ostellut heille leluja ja pleikka pelejä, fillarit ja teki myös omasta kukkarosta kustantaen leikkimökin.

        Isähän kustantaa muutenkin enemmän, kun talo missä asutaan on hänen. :)

        Hänen tuloilla ylläpidetään. Minä maksan lähinnä käyttökustannuksia. Olen puutarhurina talossa. :D

        Teen minä ostoja mm. kodin tekstiilit, astiat pääosin, puutarhan istutukset ja ylläpitokulut, ravinteet yms. mitä ne vaatii, hoitoa toki. Aika vähän kulutan rahaa kuitenkin mihkään muuhun kun kotiin ja meidän lapsiin. Itseeni lähinnä, kun käyn lääkärissä. Tai ostan uusia vaatteita tarpeen mukaan.

        Isäntä on ostanut kalusteita, elektroniikkaa kotiin, hänellä on kalliimpi maku joten ostaa mistä hän erityisemmin tykkää. Minäkin tykkään, mutten suostu maksamaan maltaita vaikka joku osaa pyytää kalusteistakin.


      • JasuM kirjoitti:

        Teen minä ostoja mm. kodin tekstiilit, astiat pääosin, puutarhan istutukset ja ylläpitokulut, ravinteet yms. mitä ne vaatii, hoitoa toki. Aika vähän kulutan rahaa kuitenkin mihkään muuhun kun kotiin ja meidän lapsiin. Itseeni lähinnä, kun käyn lääkärissä. Tai ostan uusia vaatteita tarpeen mukaan.

        Isäntä on ostanut kalusteita, elektroniikkaa kotiin, hänellä on kalliimpi maku joten ostaa mistä hän erityisemmin tykkää. Minäkin tykkään, mutten suostu maksamaan maltaita vaikka joku osaa pyytää kalusteistakin.

        Mut olen happy näin. Ei multa puutu mitään maallista materiaa. Vähempikin riittäis mulle hyvään elämiseen.

        Vähemmän on mulle enemmän.


    • Anonyymi

      Nainen maksakoon kun kerran naiset suhteessakin haluaa olla ja eikä ikuna yhteen muuttoa eli miehen on parhain käydä naisen luona tai olla siellä jopa ns asuakkin ja jos ei nappaa enään niin voi lähteä omaan kotiin

    • Ekassa avioliitossa oli yhteinen tili, jonne tuli molempien palkat ja maksettiin kaikki.

      Toisessa taas yhteinen tili, josta maksettiin yhteiset menot ja johon siirrettiin sovittu summa omilta tileiltä.

      Pidän jälkimmäistä parempana. Silloin minun ei tarvitse nalkuttaa 5 euron erikoiskahveista eikä kumppanin miettiä, kuinka joku voi syödä 4 runebergin torttua päivässä.

    • Anonyymi

      Aina omat tilit. Tyhmäkin sen tietää. Miksi kukaan haluaisi, että omat rahat ovat toisen vapaassa käytössä. Voi olla, että toisella ei ole taloussilmää ollenkaan ja hassaa rahaa mielin määrin menemään omiin tarpeisiinsa. Lopulta koko talous ihan kuralla.

      Vain sellaiset, jotka tahtovat hallita toista ja on kateellinen toisen rahoista, niin tahtovat yhteisen tilin. Sellaisessa suhteessa ei olisi kiva olla.

      • Anonyymi

        Aha. Sinä tunnet sitten vain negatiivisia ihmisiä.
        Meillä ei koskaan ole ollut mainitsemiasi ongelmia, vaikka onkin yhteinen tili.

        Kertomasi kaltaisten ihmisten kanssa ei tietenkään, missään nimessä pidä hankkia yhteistä tiliä.

        Kaikilla yhteisen tilin omistajillakin pitää olla myös omat tilit. Elämä on arvaamatonta ja jompi kumpi voi kuolla. Kuolemantapauksen sattuessa koko tili suljetaan perunkirjoitukseen asti, eikä jäljelle jääneellä ole mahdollisuutta ostaa edes ruokaa itselleen, laskujen maksusta puhumattakaan.


    • Anonyymi

      Yhteisiä tilejä ei ole, eikä tule. Molemmilla on omat tilit ja omat rahat. Yhteistä omaisuuttakaan ei ole, eikä tule. Kumpikaan ei ole edes sen kummemmin kartalla toisen omaisuudesta. Niistä ei ole sen kummemmin puhuttu, eikä kumpikaan puutu toisen rahankäyttöön.

      Yhteiset kulut maksetaan noin suurinpiirtein puoliksi. Asunto on minun ja mä vastaan sen menoista (lyhennykset, vakuutukset, jne). Mies maksaa sitten muita kuluja (sähkö, yms.). Molemmat vastaa täysimääräisesti omista henkilökohtaisista kuluistaan, poislukien ruoka. Ruokakaupassa käydään suht tasaisesti, mutta kaupassakävijä vastaa itse, jos ostelee jotain ns. ylimääräistä. Meillä on onneksi varsin sama maku sen suhteen mitä kaapeista perustavarana löytyy.

    • Anonyymi

      Meillä on ruokatili jonne molemmat laittaa 250 euroa kuukaudessa rahaa ja siitä sitten ostamme ruokaa yhteisesti. Muut laskut hoituu kun avovaimo laittaa rahaa minun tilille ja minä maksan sähkön, netin ja talon kuluja. Asumme omakotitalossani. Mitään riitaa ei ole koskaan ollut eikä ongelmia rahasta muuten.

    • Anonyymi

      No ei oo ollut eikä kyllä tulekkaan tässä elämässä.

    • Anonyymi

      Minulla on neljä tiliä itsellä. Ei ole yhteistä tiliä tyttöystävän kanssa. Vuokra maksetaan niin että minä maksoin tammikuussa koko vuokran ja tyttöystävä maksaa helmikuussa vuokran eli vuorotelle maksetaan vuokrat. Maksamme myös kesämökistäni kulut puoliksi eli lähinnä sähkön ja mökkiveron.

    • Anonyymi

      Ei missään tapauksessa. Yhteinen tili voi olla oman tilin rinnalla.

    • Anonyymi

      Ei ole eikä tule. Kumpikin tienatkoon omat rahansa. Tämän opin jo nuorena, kun huomasin kuinka kieroja naiset olivat ja elättäjäksi ja maksajaksi kyllä aina kelpas, mutta kun sanoin että maksa itse omat laskusi tulikin poikkeuksetta ero nillittämisen jälkeen. Nykyiselle vaimolleni tämän tein heti selväksi ja sanoin, että jos ei menettely kelpaa niin senkuin etsii uuden ukon. Kelpas. Oli itsekin sitämieltä, että ei halua olla hyväksikäyttäjä eikä halua että myös minäkään olen hyväksikäyttäjä.
      Homma toimii. Kumpikin töissä ja kummallakin rahaa omiin tarpeisiin hyvin käytettävissä.
      Naimisiin emme mene. Kerran senkin kokeneena ja avioehto säilytti omaisuutenikin jota elämän mittaan kerryttänyt.

    • On yhteinen ja ainoa. Sinne tulee molempien eläke. Herttaisella vaimollani on sellainen kortti, että saa nostettua rahaa ja maksettua myös sellaisissa paikoissa, joissa ei voi maksaa käteisellä. Poika sit hoitaa netitse maksut ja laskut tältä tililtä. 🌹👀

      • Anonyymi

        Sitten, kun aika jättää jommasta kummasta, jäljelle jäänyt puoliso ei pääse käyttämään sitä tiliä ennen perunkirjoitusta. Ellei hänellä ole myös omaa tiliä, hän ei voi ostaa mitään, ei maksaa laskuja ym. kolmeen kuukauteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      251
      2330
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1911
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      76
      1569
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      134
      1343
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1200
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1155
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe