Venynyt mahalaukku

Anonyymi

Tuossa ongelman ydin. Syö vatsaa täyttäviä vähäkalorisia ruokia sanoi lääkäri. Syön kyllä terveellisesti ja yritän pitää annoskoot pieninä, mutta vatsani kaipaa enemmän. Millä huijaisin vatsaani? Mikä sen täyttäisi ilman ylimääräisiä kaloreita? Joku suositteli chia-siemeniä, mutta eihän niitäkään voi liikoja syödä. Juo vettä sanoi toinen. Juon, mutta en haluaisi asua wc:ssä. Ideoita? J. K. mahalaukkuni koko ei ole ylensyönnin ansioita.

17

1899

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Keitot (kirkasliemiset), kasvikset, juurekset raakana tai höyrytettynä, marjat, kuitupitoiset vellit tai puurot, täysjyvä. vaalea vähärasvainen liha ja kala.

• Anonyymi

"Millä huijaisin vatsaani? Mikä sen täyttäisi ilman ylimääräisiä kaloreita?"

Omenat sopivat hyvin vatsan täytteeksi. Yhdessä omenassa on vain 40-60 kcal.

• Anonyymi

Vesimeloni, sitrushedelmät hyviä myös.

• Anonyymi

Millä huijaat vatsaa? Kaikilla energiaköyhillä aineilla (lähinnä kasvikset ja osa hedelmistä), kaikella runsaskuituisella jonka lisäksi jäähdytetyllä perunalla.

Huijaa siis vatsaasi, älä itseäsi.

• Anonyymi

Eikös ole olemassa vatsassa turpoavia tuotteita jotka tekevät täyden olon?

• Anonyymi

On, mutta niidenkin pitäisi antaa turvota ennen syömistä.

• Anonyymi

Proteiinipitoiset ruuat pitävät nälkää poissa.

• Anonyymi

Mahalaukkuni on siis poikkeavan suuri ja täyden olon tunteakseni joutuisin syömään muutaman suurikokoisen miehen annoksen ja olen sentään nuorehko nainen. Pakottaudun syömään lounas- ja kotiruuan järkevissä mitoissa etten lihoisi vaan jopa laihtuisin muutamia kiloja. Vatsani kurnii ja tunnen nälkää. Olisipa tosiaan joku vatsassa turpoava ihmeaine joka tyydyttäisi mahalaukkuani. Mitään suuria määriä en halua ahmia olipa kaloreita tai ei, sillä mahalaukku voi venyä lisää. Kiitos kommentoijille.

• Anonyymi

Eikö sinun mahalaukkuasi voida pienentää normaalin kokoiseksi? Jos painoa on sen verran, että olet oikeutettu lihavuusleikkaukseen, niin koeta päästä sellaiseen. Tuo on aika mahdoton tehtävä selvitä itse.

En tiedä, pystyykö mahalaukku kutistumaan itsestään. Toiset kai ovat sitä mieltä, että pystyy. Iltalehden artikkeli käsittelee aihetta, mutta tuskinpa se itseäsi paljon auttaa. Neuvot eivät ole parempia kuin oman lääkärisi.

Pystyisitkö aloittamaan pitämällä täydellisen vesi-/nestepaaston? Itselläni on se ajatus, että jos ei syö mitään kiinteää, niin mahan olisi pakko kutistua. Alkuunhan siinä on nälkä, ja ehkä muitakin ikäviä oireita, mutta näläntunteen pitäisi mennä ohi.

Joitain veteen sekoitettavia kuituvalmisteita on olemassa, jolla vatsaa saa täytettyä ja kylläisyyttä lisää. En minäkään suosittele kauheaa veden juomista, siitä tulee vain ongelmia, menee elektrolyytit sekaisin ja pissit housuun.

Itse muuten olen normaalipainoinen, mutta olen tietoisesti miettimään annoskokoja vatsavaivojen vuoksi. On todella vaikeaa pienentää annoskokoja, kun on sellaisesta perheestä, jossa tuputettiin, ja on suurimman osan elämästään syönyt liian isoja annoksia. Itselläni nyt annoskoot ovat hieman pienentyneet. Ja illat olen syömättä. Itseäni mahan murina ei haittaa. Siihen tottuu.

Joka tapauksessa toivon tsemppiä, ja että saat ongelmaasi ratkaisun!

https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/94520852-bb4c-4f6f-9d5b-5d55e1afeb90

• Anonyymi

Miksi vatsaa pitäisi huijata?
      Antaa vatsan kurista ja murista, keskity sinä työhön tai muihin juttuihin ja anna vatsasi elämöidä. Aikaa myöden vatsa tottuu siihen että se saa vähemmän ruokaa ja mölinät mahassa loppuu.

• Anonyymi

Mahalaukku voi kutistua kun ruoan määrä pienenee, mutta lääkärin mukaan omani on niin suuri ettei siitä tule normaalikokoista vaikka paastoaisin lopun ikääni. Kyseessä rakenteellinen poikkeuavuus. En tietenkään ole vatsani orja, olen näläntunteeseen tottunut, mutta en haluaisi koko aikaa nälkää nähdä. Pyrkimys myös laihduttaa joten siksi aloituksen tein. Tuli mieleen kysymys, kuinka suuria ruoka-annoksia normaalikokoisen naisen tulisi syödä? Suunnilleen esim. desilitroina. Tiedän että riippuu ruoan laadusta ym. mutta osimoilleen.

• Anonyymi

Mites nää nutriletit sun muut pussikeitot, turpoaako ne vatsassa kun muutenhan 2dl liemisoppaa ei kyllä nälkää loitolla pidä. Tietääks kukaa?

• Anonyymi

Ei todellakaan turpoa.Tästä on jo usempi vuosi kun vuodesta toiseen pusseilla yritin laihduttaa.Mutta eivät pidä nälkää.Terveellisellä ruualla kyllä laihtuu paremmin ja pysyy nälkä poissa.

• Anonyymi

Aivan varmasti mahalaukkusi aikanaan kutistuu kun sinne satsataan vähemmän ja vähemmän täytettä! Se ei tapahdu hetkessä, odotappa ensin kuukaisi, sitten toinen. Tulet iloisesti yllättymään!
      Nälän tunne saattaa olla myos korvien välissä. Keksippä aivoillesi jotain oikein mielekästä ajateltavaa, tekemistä - saat "huijattua" nälän tunteen pois!

• Anonyymi

Sama ongelma. Vähäkalorinen ruoka ei vie nälkää. Jos esimerkiksi valmistaa keittoa, niin sitä tulee syötyä koko kattilallinen kerralla.

• Anonyymi

kuinka paljon siinä keitossa on proteiinia?Itse syön proteiinipitoisia ruokia jotak pitää nälän poissa.Keitto on suurimmaksi osaksi vain vettä.

• Anonyymi

Millä kriteereillä pääsee lihavuusleikkaukseen kunnalliselle puolelle?
      Jos yhteiskunta maksaa, pitäisi ylipainon olla merkittävä, eikä tässäkään tapauksessa pitäisi päästä koronan aiheuttamien leikkausjonojen ohi.
      Ilmeisesti lievästikin ylipainoinen pääsee, jos on telkkarissa töissä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      63
      15440
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      28
      3489
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      271
      2433
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1763
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      128
      1474
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      377
      1426
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1223
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1143
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      942
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      905
    Aihe